You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 408 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Wiadomość
 
 Post #845509 Wysłany: 24 Sty 2019, 11:20; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 06 Kwi 2016,
Posty: 61
Dzięki za odpowiedź!
Ładowanie 14,00 V na włączonych światłach i radiu.
Przewód masowy ok.
Byłem u fachury, zmierzył aku profi testerem, trochę amperów zgubił, zostało ok.260 z 480. To zdecydowanie może być źródło problemu, tym bardziej, że objawia się tylko w niskich temperaturach.
Nie wytrzymałem i kupiłem nowy aku, zobaczymy, czy już po problemie.
A co do jazdy, to raczej regularne dystanse po kilka km, czasami kilkadziesiąt.
W zeszłym roku sprawdzałem, prądu nic nie kradło na postoju.

A te odpływy mam krótkie, zaraz namierzę te zmodyfikowane i zamówię.

[ Dodano: 24 Sty 2019, 11:20 ]

2 dni, kilkanaście rozruchów m.in. przy -6-7 st.C i punciak pali idealnie, tak że temat (mam nadzieję) zamknięty.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851749 Wysłany: 26 Sty 2020, 17:59; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Trochę odświeżę temat z obserwacji fiatów Punto 2 na przestrzeni kilkunastu lat gdzie przewinęło mi się trochę akumulatorów nowych i używanych.
Po pierwsze przez cały okres obserwcji ładowanie było prawidłowe 13.8 V jak akumulator był na wyczerpaniu 14.1 V jak był w 98% naładowany i trzymał fabryczne parametry. Czemu takie ładowanie a nie 14 - 14.5 V podejrzewam że ma to związek z cieplejszym klimatem we Włoszech skąd pochodzi projekt i w tamtym okresie było jeszcze sporo antymonowych i hybrydowych (antymonowo-wapniowych) akumulatorów. Jedno i drugie miało na celu ograniczyć obniżanie się elektrolitu kosztem lekkiego niedoładowania. Dziś mamy wapniowo-wapniowe pomijam AGM (niby się nadają do start stopu ale nie w GP) i EFB za duży koszt jak na małe Punto. Wapniówki mają mniejsze zużycie wody z elektrolitu ale trudniej się ładują i tu alternatory mogłyby dawać śmialo 14.5 V. Co ciekawe spotkałem się z takim Puntem przed liftem 1.2 8V 60 KM który ładował 14.5 V z tym że miał już wymieniany altek na niefabryczny może po regeneracji i nie miał żadnych oznaczeń ani naklejek z danymi znamionowymi.
Po drugie jak jeździłem autostradą do pracy 100km w jedną stronę problem niedoładowania i padającego akumulatora w zimie nie istniał. Jak zmieniłem pracę i 80% jazd odbywało się po mieście powracał problem w zimie i albo ledwo z zacięciami odpalał albo wcale.
Podsumowując jeżdżąc po mieście na dystansie powiedzmy do 40 km dziennie oraz by aku trzymał fabryczne parametry i odpalał od strzała przy -20 muszę podładować przed zimą i przed latem porządnym prostownikiem (wtedy mam i fabryczny prąd rozruchowy pojemność i gęstość ) ładowarki automatyczne (np. lidl, c-tek, bosch c3 etc. jedynie podładują na rozruch ale nie przywrócą wszystkich parametrów no może noco g7200 się nada). Jak ktoś robi max 6km dziennie to 4 razy w roku podładować prostownikiem. To co wyżej zaobserwowałem na puntach w rodzinie pozwoliło wydłużyć żywotność aku z 1-2 lat do 8-10 lat na akumulatorach aftermarket lub nawet 15 lat na fabrycznych aku z którym auto wyjechało z fabryki (najstarszy aku fabryczny ma 11 lat i ma 40% swoich fabrycznych parametrów, aku aftermarket ma 5 lat i ma 80% prądu rozruchowego i pojemności najmłodszy ma rok i trzyma fabryczne parametry przy -20 stopni celsjusza odpala auto bez zająknięcia) żywotność też pewnie będzie zależeć czy porządna marka czy najtańszy szajs.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856849 Wysłany: 31 Sie 2021, 16:04; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 165
Na temat ogólnie aku i ładowania to już mi ręce opadają. Ponaprawiałem wszystko co przez ostatnie miesiące mi wyskakiwało i...dziś rano odpalam wskazówka płynu chłodniczego standardowo skacze na maksa i wraca ale odpalił. Mówię sobie aku słabe choć jechałem dwa dni temu 1200 km więc powinno się podładować....altek pokazywał na mierniku dobre ładowanie wiec zdziw. Zaparkowałęm w galerii. Wracam chce odpalać nic....za pare sekund pisk i info kierownica nie dziala abs tez itp. Podjechac na rozruch kabli nie ma jak bo obok inne zaparkowane auta a w galerii ciasno. Wyjałęm aku pojechałem podładowac, ale przed ładowaniem mierze....13,96 V !! Okazalo się ze bezobsługowy i zalecają jakieś łądowarki ktorych nie mam wiec dalem spokoj z ładowaniem. Czytałem że zaraz poładowaniu (ja nie ładowałem) aku może tyle mieć ale potem spada do poziomu 12,6. Pojechałem kupić nowy aku, mierze w sklepie 13.9 ! czyli jednak moze miec tyle akumulator zanim spadnie do 12,6 wiec moj prawdopodbnie byl dobry....no nic wkladam nowe aku i ....nic czyli to samo nawet nie zakręci. Laweta z assistance ale problemy takie że w galerii auta powyzej 2m nie wjadą, wypchać auto mozna hamulec twardy ale jakos hamuje ale zjazd jest po ślimaku tak mocno nachylony ze.....dramat i metr mułu. Powoli mam dośc tego złomu jak zaczał się sypać pol roku temu tak co miesiąc coś...
Auto spuszczane na zywca ślimakiem na zgaszonym silniku, po wyjezdzie ze slimaka galerii laweta i poszło do machajca. Bog wie co mu jest i raczej nigdzie niz wkoło komina nie mam zamiaru się już nim ruszać...
Nawet nie pytam co to jest bo może być wszystko tak tylko się pożaliłem :) dzień temu robili mi wymiane tej siatki w tłumiku. Słyszałem ze kabel masy biegnie tam gdzies w pobliżu az do skrzyni moze coś obcieli ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856850 Wysłany: 31 Sie 2021, 16:25; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
Sagittarius napisał(a):
kabel masy biegnie tam gdzies


Masowy jest na podłużnicy. I to dość powszechna usterka w GP (gnije przy łączeniu i wszystko wariuje) Zajrzyj czy nie jest zgniły bo zapewne będzie ;) . Zobacz też odpływy na podszybiu czy nie są starego typu (na początku były krótkie i lały wodę po alternatorze i serwie hamulcowym, później zmienili na długie żeby oba te elementy ominąć)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856851 Wysłany: 31 Sie 2021, 16:43; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 165
leje zapewne po alternatorze po czasem piśnie po deszczu ale nawet nie wiem o jaki element dokladnie chodzi (odpływy) ani czy da sie to wymienic. Jest to gdzies na zdjęciu pokazane ?
Wiedzac ze się leje to w pracy zawsze pod dachem stoje teraz i wlasnie tak stał i po pracy..nie zakręci ni razu....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856863 Wysłany: 01 Wrz 2021, 10:28; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
tu nie ma sensu się obrażac na auto, obecnie nie ma bezawaryjnych, każde ma jakieś bolączki, jedne maja problem z elektryką, inne hamulce, inne znowu z silnikiem czy skrzynią, a jeszcze inne gniją na potęgę... to co opisujesz to typowy problem z masą
a ten "lejek" - tu masz info co to za cudo, zerknij sobie na fotki topic21486-25.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856867 Wysłany: 01 Wrz 2021, 16:18; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
Sagittarius napisał(a):
nawet nie wiem o jaki element dokladnie chodzi (odpływy) ani czy da sie to wymienic


Tu masz trochę informacji http://fiatpunto.com.pl/topic21486-15.html oraz jak wpiszesz w google "grande punto odpływ wody z podszybia" to informacji będziesz miał aż nad to ;)

Poza tym. Sprawdziłeś już przewód masowy na podłużnicy?

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860957 Wysłany: 09 Wrz 2023, 09:00; 
 Temat postu: Re: Słaby akumulator - problemy, spostrzeżenia, uwagi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 511
Pomógł: 8
Sagittarius napisał(a):
leje zapewne po alternatorze po czasem piśnie po deszczu ale nawet nie wiem o jaki element dokladnie chodzi (odpływy) ani czy da sie to wymienic. Jest to gdzies na zdjęciu pokazane ?

"Gdzieś" było pokazane, 3 lata wcześniej już leżało na forum np. takie coś: http://fiatpunto.com.pl/post837309.html#p837309, ale tak się "interesujecie" obywatele.

Kolejny temat pokazujący jak to ludzie "dbają" o te Fiaty (szczytem jest "regularna wymiana oleju" i myślą, że to wystarczy).
Czyli zaniedbują i narzekają, jakież to wadliwe auto, ciągle się psuje, nie odpala, nierówny bieg jałowy, gaśnie samo, nie ma mocy (bo tak jest "zadbane" właśnie) itd.

Co do tematu, to "słaby akumulator" również wynika z niskiej "kultury technicznej" użytkowników, plus stylu jazdy (krótkie odcinki). Jakość fabryczna, to później. Najpierw obsługa (żaden akumulator NIE jest "bezobsługowy").

To jak "rankingi awaryjności" w prasie motoryzacyjnej. Czekam aż jakiś inteligent wpadnie na pomysł, aby w końcu powiązać te rzekomo wadliwe marki/modele z typem ludzi (psychologia albo gorzej) jacy nimi jeżdżą. Założę się, że najbardziej awaryjnymi samochodami jeżdżą największe siermięgi, dwie lewe ręce, zerowa wiedza ogólna techniczna (wręcz wstręt do wszystkiego co mechaniczne/elektryczne), zdolności motoryczne poniżej średniej itd. Ze sprzętem RTV i AGD to samo by wyszło.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 408 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO