|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 05:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dario76 |
#198965 Wysłany:
14 Gru 2008, 01:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
Dobra, znalazłem jak rozpoznać typ nagrzewnicy (bez jej wyjmowania  ).
Wystarczy zajrzeć pod konsole i jeżeli:
przednia sciana zespołu wentylacyjnego jest zaokrąglona to nagrzewnica Valeo
przednia ściana zespołu wentylacyjnego jest prosta to nagrzewnica Borletti

_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
|
|
desperado |
#204395 Wysłany:
03 Sty 2009, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 01 Kwi 2008, Posty: 15
|
Borletti i Magneti Marelli to jedno i to samo. Właśnie jestem w trakcie wymiany i mam kupioną MM. Zgodnie z opiniami sprzedawców miałbym naprawdę pecha gdyby się okazało, że w moim Punciaku jest Valeo, bo to zdarza się b. rzadko w Punto I. Valeo raczej stosowano w Punto II. Jeszcze się nie dostałem do starej nagrzewnicy, bo mam pewne problemy z dostaniem się do niej (usiłuję jakoś wyrwać zespół ogrzewania) i dlatego siadłem na forum w poszukiwaniu inspiracji 
|
|
Góra |
|
 |
Maciej |
#204544 Wysłany:
03 Sty 2009, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Lip 2007, Posty: 62 Pomógł: 1
|
desperado napisał(a): ... bo mam pewne problemy z dostaniem się do niej (usiłuję jakoś wyrwać zespół ogrzewania) i dlatego siadłem na forum w poszukiwaniu inspiracji 
Bo niestety musisz go wręcz prawie "wyrwać". Odejdzie Ci trochę izolacji razem z nią ale to chyba normalne
Myślę ze dasz radę...
_________________ było Punto 1.2 SX, 1997 jest Brava 1.2 16V SX, 2000 fiatwlkp.pl
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#204553 Wysłany:
03 Sty 2009, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
desperado napisał(a): bo mam pewne problemy z dostaniem się do niej (usiłuję jakoś wyrwać zespół ogrzewania)
Ma się rozumieć że nakrętki od strony komory silnika ( mocujące cały zespół ogrzewania, chyba dwie) odkręciłeś ? Ale rzeczywiście mogło się skleić z izolacją, a wtedy trzeba użyć trochę siły.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
desperado |
#204962 Wysłany:
04 Sty 2009, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 01 Kwi 2008, Posty: 15
|
Jest dobrze  Moja MM pasuje jak ulał. Grzanie śmiga pięknie i przestało śmierdzieć.
Zgodnie z info, które znalazłem na jednym z wątków odkręciłem tyle śrub ile tam radzono (czyli 2) ale mimo wszystko wyrywanie nie było takie łatwe. Dopiero gdy się na spokojnie rozejrzałem po komorze silnika i nie patrząc na rady forumowe (no cóż, zasada ograniczonego zaufania jest wszędzie przydatna) wykręciłem wszystkie znalezione nakrętki, których umiejscowienie sugerowało, że mogą w jakiś sposób być związane z tym tak uparcie trzymającym się zespołem wentylatora + ogrzewania to sprawa ruszyła z kopyta. A nakrętek było nie 2 a 5 (słownie PIĘĆ!!). No cóż, może nie wszystkie trzeba było odkręcać, ale na pewno 2 to stanowczo za mało.
Udało się, tylko nalewając nowego płynu dostrzegłem, że ktoś już kiedyś majstrował coś przy odpowietrzniku przy nagrzewnicy wskutek czego nie dało się go odkręcić. Musiałem go dopiero na siłę wyrwać i wtedy zobaczyłem, że prawdopodobnie ktoś wkręcił na korka po partyzancku jakiąś nakrętkę, pewnie po to żeby go sztucznie poszerzyć bo popuszczał płyn. Zamontować z powrotem też się tego korka nie dało a jak zacząłem przy nim kręcić próbując wykręcić tą nakrętkę to go do złamałem w pół. Zatem teraz mam wkręconą awaryjnie zwykłą śrubkę ale mam zamiar to w najbliższym czasie wyprostować. Nie wiecie, czy da się dokupić taki koreczek do odpowietrznika, czy może muszę cały odpowietrznik kupić i zamontować?
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#205164 Wysłany:
05 Sty 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
desperado Akurat w tym przypadku nie potrzebna była zasada ograniczonego zaufania. Tak jak napisał BobMF w dziale "zrób to sam" odkręcić trzeba (wystarczy) tylko dwie nakrętki. Sam wymieniałem już nagrzewnice w dwóch punciakach i w obydwóch wystarczyło odkręcić dwie nakrętki. Oczywiście można odkręcić wszystkie nakrętki jakie się znajdzie w komorze silnika  , tylko po co ?
[ Dodano: 05 Sty 2009 18:56 ]Chyba że ilość nakrętek zależy właśnie od typu nagrzewnicy, wtedy mógłbym się zgodzić że nakrętek jest więcej niż dwie.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#239030 Wysłany:
11 Kwi 2009, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
A ja przxed wymianą doszedłem do wniosku że jest tak z tymi nagrzewnicami
Magneti Marelli- ładowało borletti i większość jest taka.
a inny producent Valeo
Na allegro też tak pisze. Jeśli na zespole przewietrzania masz naklejke MM to smiało można kupować tą o wymiarach 160x coś tam czyli Borletti. Obym się nie mylił 
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#240202 Wysłany:
14 Kwi 2009, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Ja na naklejce miałem napisane Borletti Clima, ale zobaczyłem ją dopiero jak złożyłem już wszystko do kupy 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|