|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 10:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Cygan |
#206752 Wysłany:
10 Sty 2009, 10:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
Spokojnie to nie ten gaz,a poważne ilości LPG uzyskujemy w kraju.
|
|
Góra |
|
|
|
|
desperado |
#209602 Wysłany:
18 Sty 2009, 12:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 01 Kwi 2008, Posty: 15
|
OK, ja rozumiem tą teorię, że LPG może spowodować, że autko się częściej psuje. Ale to chyba się tyczy raczej psucia się SILNIKA a nie sprzęgła, alternatora, linki do lewarka od biegów, czy nagrzewnicy. LPG to nie choroba zakaźna, która dotyka każdego elementu autka. U mnie tymczasem psuje się wszystko z wyjątkiem silnika (tfu, tfu odpukać w niemalowane, żebym nie zapeszył).
Jedyne o co winiłbym moje LPG to zardzewiały układ wydechowy, który musiałem wymienić. Ale też nie przesadzałbym, bo i tak miał swoje lata więc nawet i bez LPG domagałby się wkrótce wymiany.
Moim skromnym zdaniem, na LPG trzeba po prostu umieć jeździć. Nie chodzi o to, żeby katować silnik, każąc mu jeździć na gazie od pierwszego metra po odpaleniu, aby zmaksymalizować zysk. Ja robię tak, że zawsze pierwszy kilometr, dwa jadę na benzynce, żeby silnik się dobrze rozgrzał. Dopiero potem przełączam się na gaz. A jak jadę krótką trasę, to nawet nie próbuję przechodzić na gaz, bo i po co. Efekt jest taki, że może zysk z gazu nie jest taki, jaki mógłby być, ale za to silnik chodzi jak złoto.
Główny argument za LPG to koszt
Mój Puntek jest wg aktualnych cen wart może ze 6000. Tymczasem zysk z przejechania 80000 na LPG po uwzględnieniu kosztów założenia i przeglądów to z grubsza licząc ok 3000 zł. Ponieważ cena autka wciąż spada, zatem szacuję, że za jakieś 40 - 50tys km zysk z LPG zrówna się z ceną auta. A potem to mogę go nawet oddać komuś za darmo, niż martwić się szukając kupca, bo i tak już będę "na zero". I o to chodzi
|
|
Góra |
|
|
dario76 |
#209922 Wysłany:
19 Sty 2009, 00:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
STax napisał(a): Ok, może wyjdzie te parę zlotych mniej, ale np ja cenię również swój czas i nie chciałbym go marnować na zabawę z tym ustrojstwem.
Miałem się już nie odzywać w temacie gazu, ale jak czytam takie teksty to niestety krew mnie zalewa "cenię swój czas" a ja to niby nim szastam !!!
Gaz założyłem w maju, pierwszy rutynowy przegląd po 1000 km w czerwcu, teraz zbliża się przegląd 10000 km i powiem szczerze że nawet trochę nie mogę się doczekać
Niech w końcu powymieniają te filtry i sprawdzą całą resztę, która zresztą sprawuje się jak dotąd bez zarzutów "rewelacyjnie".
Stąd moje pytanie," jaka strata czasu" wizyta 30 minut raz do roku, nie rozśmieszajcie mnie takimi tekstami nigdy nie użytkując auta na gazie.
Choć oczywiście rozumiem że gaz gazowi nie rówien. Dlatego nie chciałem kupić auta zagazowanego, wolałem sam zinstalować gaz (mimo kosztów), przynajmniej wiem co mam . [ Dodano: 19 Sty 2009 00:55 ]Tak na marginesie, jeżeli ktoś by mnie się spytał jaki wpływ ma podtlenek azotu na silnik , powiedział bym mu że NIEWIEM!!! , bo w życiu tego nie używałem i nie miałem z tym styczności.
Ale w temacie gazu sytuacja jest całkowicie odwrotna, niektórzy (nie mówię że wszyscy) w życiu na gazie nie jeździli, nie miieli z gazem żadnej styczności ale uwazają sie za znawców i ekspertów w tym temacie.
Ja osobiście nie uważam się za jakiegoś wielkiego entuzjastę gazu (na ten moment nie zagazował bym punciaka - cena benzyny), ale z tego co widzę to większość użytkowników jeżdzących na samej benzynie ma bardzo szowinistyczne podejście do sprawy benzyna, benzyna i jeszcze raz benzyna, a gaz i diesel to wielkie g....
Ja wychodzę z założenia że jeżdzę na takim paliwie na jakim mnie się opłaca.
Posiadam cc700 94r. wart myślę może 1000zł, na gazie ok.70000 przebiegu czyli zaoszczędził już pewnie tyle że mógł bym mu zrobić ze trzy remonty silnika, ale po co skoro nadal jeździ choć wszyscy znawcy gazu (żaden gazu nie miał) mówili że silnik po 10000 km na gazie się rozpadnie.
Około 4 lat temu gdy cienki już miał przebieg ok. 40000 km na gazie przestałem wierzyć tym wszystkim znawcom (teoretykom) i całe szczęście.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
|
STax |
#209998 Wysłany:
19 Sty 2009, 11:21; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
dario76: jeśli o mnie chodzi to jeździłem kilkoma autami na gaz i wiem, że zdarza się, że wszystko chodzi dobrze, tak jak ty piszesz o swoim aucie, ale gdzieś tak w 7-8 na 10 aut z gazem są problemy. Spore problemy...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#209999 Wysłany:
19 Sty 2009, 11:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
LPG nie jest zły, jak się auto dobrze traktuje.
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
dario76 |
#210261 Wysłany:
20 Sty 2009, 01:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
STax Myślę że trochę mniej niż 70-80% użytkowników gazu ma problemy z nim.
Nie twierdzę że z gazem niema nigdy żadnych problemów i że jest to idealne paliwo, ale duża część problemów wynika stąd że najczęściej kupujemy auto już zagazowane i nic lub prawie nic nie wiemy o jego przeszłości, jak było użytkowane, serwisowane (chodzi mi o instalację LPG), do tego w większości są to instalacje starszej generacji.
Dlatego nigdy nie chciałem (nie szukałem ) auta z gazem. Obydwa auta zostały zagazowane przezemnie.
Do tego wiadomo że silnik dla LPG musi być stanie technicznym dobrym jak nie bardzo dobrym, bo jeżeli ma jakieś problemy na benzynie to o gazie lepiej zapomnieć.
Więc żeby gaz nie sprawiał nam problemów:
-najlepiej być I użytkownikiem tej instalacji (niestety koszt instalacji)
-silnik,najlepiej żyleta
-sekwencja ( niestety tylko silniki na wielopunkcie)
-regularne serwisowanie takiej instalacji
I jeszcze jedno. Przy dzisiejszej cenie cenie benzyny ok. 3zł trzeba się naprawdę dobrze zastanowić czy to się jeszcze opłaca.
Ale mówienie że gaz to same problemy i nieszczęścia jest dalekie od prawdy.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
|
Martinezio |
#210289 Wysłany:
20 Sty 2009, 09:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
A po ile u Was gaz stoi? Ja ostatnio kupuję za ok. 1,80 (ceny się wahają, ale ostatnio tendencja jest spadkowa i to spora). To prawie 2x taniej, niż benzyna, a spali mi raptem może 20-30% więcej (w zależności od trybu jazdy).
Żeby decydować, co się opłaca, trzeba mieć pełen obraz cen na rynku i zrobić analizę zysków i strat
|
|
Góra |
|
|
CIBOX |
#227164 Wysłany:
10 Mar 2009, 20:35; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 3
|
Jaki ubytek oleju jest w normie na 10 tyś przebieg 190kkm przy półsyntetyku silnik 75km czy w ogóle nie powinno ubywać
|
|
Góra |
|
|
burza89 |
#227941 Wysłany:
12 Mar 2009, 23:09; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Radom Rejestracja: 17 Lut 2009, Posty: 25
|
ja mam gaz za 1.64 na lukoilu. a na wylocie na rzeszow [z radomia] 1.56 widzialem:) i pali mi 8l na 100:) wiec chyba nie jest zle;]
_________________ <<<carlaik>>>
|
|
Góra |
|
|
slivka |
#227997 Wysłany:
13 Mar 2009, 09:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
ja mam gaz po 1,59 zł a pali mi 12 litrów parownik nie podaje juz gazu w stanie lotnym ino cieklym to po czesci dlatego
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#228002 Wysłany:
13 Mar 2009, 10:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#257675 Wysłany:
24 Maj 2009, 17:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
To i ja się wypowiem na ten temat.
Nie jestem przeciwnikiem gazu ale po co zakładać go do samochodu, który pali 5-6 czy max 7 litrów
No ludzie bez przesady
Jak kogoś nie stać to niech kupi matiza
Ewentualnie jak ja diesla
Lepiej dołożyć trochę i śmigać szybciej i taniej niż porównywalne benzyniaki
_________________ PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN
NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ
ITALIAN LOVER BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042 Robi się robi...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|