Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Abarth GP Esseesse - Dark Side
http://fiatpunto.com.pl/topic50025.html
Strona 1 z 3

Autor:  Adamus91 [ 30 Sty 2015, 02:21 ]
Temat postu:  Abarth GP Esseesse - Dark Side

Witam.

Autko kupione od osoby z forum abarthforum.pl .
Jechałem po nie kawał drogi (630km) , ale warto było :D
Mam nadzieje ze nie zepsuje sie i posłuzy :D i nie wyjdzie nic nieoczekiwanego.

Jest to wersja Esseesse. Czyli 180 koni i 272 Nm momentu

- Turbina Garrett GT 1446 1,5 BAR
- Lepsze rury wody i oleju , turbo do kolektora wydechowego
- Lepsze osłony termiczne
- Wydajniejsze wtryskiwacze
- Czujnik MAP , czujnik doładowania
- Zmodyfikowany katalizator spalin , większa średnica wydechu
- Lepszy intercooler i, rury chłodnicy
- Lepsza pompa wody
- Zawór wastegate
- BMC filtr powietrza
- Zmienione ECU silnika

Dodatkowo BOV polskiej produkcji. Dość głośny, musiałem 2 z 4 otworów wygłuszyć bo każde odpuszczanie gazu to syczał jak szalony. Teraz jest idealnie.

Zamontowany wyłacznik EPS ,ASR oraz Hill Holder , cały czas mam wyłączony gdyż lepiej panuje nad autem niż z systemami

Od zakupu 30 listopada 2014 do dnia dzisiejszego przejechałem ponad 4000km

- Zmieniłem zarówki postojowe na Osram LEDRIVING 6000K
H4 Osram Cool Blue Hyper White 5000K
- Dywaniki zimowe dedykowane z 3cm korytkiem
- Pomalowany daszek zegarów i konsola srodkowa na czarny mat Plastidip-em
- Trochę zmyłem farby z lamp na tyle, bo zbyt ciemne były ( taka fantazja poprzedniego własciciela)
- Zmieniłem filtr kabinowy na taki z węglem aktywnym FILTRON
- Nowe nakładki na pedały + podstopnica
- Wymontowałem podłokietnik , wzglądy ergonomii oraz jego okrutne skrzypienie. Zrobiłem zaślepkę i jest super.
- Założyłem i polecam wycieraczki VALEO SILENCIO X-TRM, ciche i bardzo dobrze pracują (lepsze niż BOSH AERO TWIN)

A tak to leje PB98 i latam.

Czeka mnie jeszcze w lutym wymiana piasty lewej na tyle bo hałasuje bardzo, no i łożyska w skrzyni M32 bo trochę już zaczyna mi się lewarek ruszać. Taka jej przypadłość. Dodatkowo nowe podszybie wewnątrz, bo połamany zaczep powoduje ze odstaje.

Auto w dniu zakupu wyglądało tak:

Image

Image

Image

Image

Image

Aktualnie tak:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



A to zimowy setup:

Felgi Torra T552 4x100 7,5J 18"

Image

Image

Pozdro i do zobaczenia na ulicy. Najczesciej Prymasa Tysiąclecia i Górczewska oraz Powstańców Śląskich

Autor:  kombo1985 [ 30 Sty 2015, 02:50 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Esse Esse :mrgreen:
Pogratulować auta :D

Autor:  emilio_09 [ 30 Sty 2015, 09:38 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Na tych czarnych felach wygląda obłędnie :!:
Cóż to jest za włącznik przy ręcznym ?
Będę Cię wypatrywał na ulicach :wink:

Autor:  DeviLL [ 30 Sty 2015, 10:24 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Tory to porażka , pomaluj rant pod kolor bo wyglądają na 14-ki :twisted:

Autor:  Bytuś [ 30 Sty 2015, 11:18 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Adamus91, wyczyść te światła z tyłu do końca i będzie git. Reszta jak to abarth ..... mega fajny

Ps. jak chcesz to gdzieś powinienem mieć oryginalną zaślepkę podłokietnika :)

Autor:  Adamus91 [ 30 Sty 2015, 15:28 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Wyłącznik jest od EPS,ASR oraz hill hilder. Czyli elektronika OUT :) Zdecydowanie lepszy start na 1,2 biegu. Nie odcina i ładnie ciągnie.

Felgi po zimie idą w całości w czarny mat :)w

Światła wymienię na nowe. Bo czyszczenie tego to masakra. 3 warstwy Klara schodzą cieżko. A tak kupie obie na OLX za 100zl i tylko wkłady swoje przełożę.

Autor:  Dafit [ 30 Sty 2015, 15:35 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Fajny :) Który rok? Jaki przebieg?

Autor:  xONx [ 30 Sty 2015, 15:53 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Adamus91, jakie masz plany wobec autka :?:

I ten włącznik przy ręcznym fabryczny raczej nie jest, wiesz może co i jak jest podłączone że wyłącza EPS, ASR oraz Hill Hilder :?:

Autor:  DeviLL [ 30 Sty 2015, 17:12 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Image <-- jak pomalujesz to będą pewnie jak te :mrgreen:

Autor:  kosmodron [ 30 Sty 2015, 19:19 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

SS z tego co miałem okazję jeździć miało listwę kokpitu obszytą skórą i czerwoną nicią, fotele również full skóra.

http://autokult.pl/12351,abarth-grande- ... utokult-pl

Autor:  Adamus91 [ 30 Sty 2015, 20:08 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

2008r przebieg 76666km

Wyłącznik jest robiony przez poprzedniego właściciela i odłącza od kostkę biała BOSH która jest w tunelu przy lewarku ( ona jest od tych systemów) Zrobię fotkę w wolnej chwili jak to wyglada.

Mam nadzieje ze tak bedą wyglądały.

Nie każdy SS miał skore. To zależy od kraju, Niemcy mieli. Ew za dopłata.

Plany sa na pełny przelot 2,75" łącznie z DP oraz bez kata.
IC Forge oraz program.

Opony na lato Federal 595RS-R , nowe podobno już nie pękają.

Autor:  dewew [ 31 Sty 2015, 00:38 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Genialne auto, po planach widać że właściciel również ogarnięty w temacie, nic tylko gratulować :D
Adamus91 napisał(a):
Wyłącznik jest robiony przez poprzedniego właściciela i odłącza od kostkę biała BOSH która jest w tunelu przy lewarku ( ona jest od tych systemów) Zrobię fotkę w wolnej chwili jak to wyglada.

no ciekaw jestem bo sam jestem zainteresowany wyłączeniem tego dziadostwa czasem :E

Autor:  Adamus91 [ 31 Sty 2015, 14:46 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Oto jak to wyglda.

Image

Image

Image


Tyle mogę pomóc:
Czarny kabel przecinamy na pół i do kazdego końca dolutowujemy przewód do włącznika 12v ( to jaki chcecie zależy od gustu )
można taki
Image

lub taki :)
Image

Jak macie pytanie to pomogę na ile mi wiedza pozwoli :)

Autor:  DeviLL [ 02 Lut 2015, 11:07 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Systemy są fajne ,u mnie działanie daje odczucie jazdy RWD :twisted:

PS: dziś jakś grzyb jadący przedemną bmw 7 e65 driftował (lol) :lol:
PS2: jakbyś potrzebował jakiś gratów pisz do fmic.pl , możesz na mnie się powołać (tylko jeśli z Olkiem będziesz gadać bo siostra nie czai) , wg mnie nie warto płacić x4 za forge-a.

Autor:  Adamus91 [ 02 Lut 2015, 14:00 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Forge był w zamyśle, ale właśnie wczoraj siedziałem na necie i natknąłem sie na fmic.pl

Fajnie by było zrobić jak największy no i całość z kwasówki , aby jak najmniej było silikonowych łączeń. Wiadomo ze moze coś uciekać. Całość z rur fajna opcja

Autor:  DeviLL [ 02 Lut 2015, 15:53 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

A w ori masz wpytkę połączeń na dolocie ? ;) Ja mam fmic (jak forge) pod ori rurki , jedynie wlot/wylot dałem silikony redukcyjne i gra. Po co kombinować i potem męczyć się ,że coś o coś obija.

Autor:  Adamus91 [ 02 Lut 2015, 16:11 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Wykleje filcem i nie bedzię pukać :D

Autor:  srbenda [ 02 Lut 2015, 16:56 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Adamus91 napisał(a):
Fajnie by było zrobić jak największy no i całość z kwasówki , aby jak najmniej było silikonowych łączeń. Wiadomo ze moze coś uciekać. Całość z rur fajna opcja


Oprócz lans-faktoru nie ma żadnych innych plusów. Kupujesz IC 550x180x65mm (albo 550x230x65mm jak będziesz męsko dmuchał, chociaż uważam że niepotrzebne) i do tego dwie redukcje 57/51mm na 45 stopni. Jeżeli bardzo chcesz to możesz resztę kolanek wymienić na sylikony, ale nie widzę konieczności. No i dobre obejmy zaciskowe - nie muszą być szpanerskie T-clamp, ale koszt też nie jest jakiś straszny.
Jedyny element który bym wymienił to plastykowe kolanko po prawej stronie IC (strona kierowcy - zależy jak się patrzy) na aluminiowe 180 stopni śr. 51mm. Cała reszta jest metalowa a to jest plastykowe - nie wiem czemu... U mnie zostało oryginalne, a teraz mi się nie chce zrzucać zderzaka aby zmienić.
Forge jest owszem fajny, ale za cenę samego IC masz zacny poziom modyfikacji w aucie ;)

Autor:  Adamus91 [ 10 Lut 2015, 22:55 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Cena Forge przy zamówieniu 3szt, bo jeszcze dwie osoby to 300£

[ Dodano: 05 Lut 2015, 16:59 ]

Na wiosne zmieniamy kolory :) Zaciski ja w wersji Scorpione
Image

[ Dodano: 10 Lut 2015, 22:16 ]

Wstawiłem krótszą antenę, bo ori mnie już denerwowała, i miała lekko pęknięte mocowanie

Image
Image

Zagościł również nowy AKU Centra Futura 53Ah 530A
Image

Autor:  marqq [ 12 Lut 2015, 20:21 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Na dniach będe zmieniał zderzak przedni planuje założyć większy intercooler Adamus91, jak mierzyłem mój oryginalny do tego brudny Ic to ma mniej niż te 450mm jaki maksymalnie podpasuje z Fmic.pl znalazłem fotki z montażu na internecie

Image
Image
Image

Autor:  srbenda [ 12 Lut 2015, 22:52 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Pisałem wyżej - wchodzi 550x230x65 ale 550x180x65mm wystarcza z zapasem. Swoją drogą, po co zmieniasz zderzak?

Autor:  iti123 [ 12 Lut 2015, 23:44 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Piękny kropek i ta wersja mówi sama za siebie :)
te mody które planujesz na plus lecz proponuje ci jeszcze downpipe 3 cale i dobre strojenie :)

Autor:  DeviLL [ 13 Lut 2015, 10:18 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Te foty powyżej to mój AGP na montażu fmic-a w trs-ie :P 550x180x65 styka , rurki dolotowe ori , dopasowanie wg odpowiednich silikonów , w lecie wóz nie raci moc(z)y :E

PS: AGP i GP 1,9jtd mają takie same ori fmici , tak więc taki większy też podejdzie.

Autor:  srbenda [ 13 Lut 2015, 12:16 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

Dopiero zauważyłem:

marqq napisał(a):
jak mierzyłem mój oryginalny do tego brudny Ic to ma mniej niż te 450mm]


Oryginalny ma ~570mm (sam rdzeń), a ten krótszy jest montowany w 1.3jtd. Nie był twój AGP czasem walony przodem i zmieniono IC na taki jaki był pod ręką?
Powinien być taki:

Image

A "krótszy" wygląda tak:

Image

iti123 napisał(a):
proponuje ci jeszcze downpipe 3 cale


Po co? 3" to mocny przerost jak na moce które można wyciągnąć z GT1446.

Autor:  DeviLL [ 13 Lut 2015, 13:09 ]
Temat postu:  Re: Abarth GP Esseesse - Dark Side

srbenda napisał(a):
Dopiero zauważyłem:

Po co? 3" to mocny przerost jak na moce które można wyciągnąć z GT1446.


Będzie na zaś jakby kolega chciał robić ponad 500km :mrgreen:

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/