|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mateusz17 |
#226949 Wysłany:
10 Mar 2009, 01:58; Temat postu: Ekonomiczna jazda - artykuł |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
Ostatnimi czasy na naszym krajem zawisły czarne chmury coraz częstszych podwyżek paliw i to powoduje, że coraz więcej osób w Polsce próbuje uzyskać więcej informacji na temat tego stylu jazdy wypracowanego przez naszych zachodnich sąsiadów. Zaczerpnąłem trochę informacji na ten temat i pomyślałem, że komuś może się to przydać. Niestety wiem, że wielu osób powie, że to bez sensu, ale ja sprawdzałem i większość z tych jak niektórzy powiedzą bzdur się sprawdza. Spróbujcie sami, a przekonacie się i sami ocenicie rezultaty.
Technika ekojazdy wynika z możliwości silników tłokowych - zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych - z wtryskiem paliwa sterowanym mikroprocesorem. Już od ok. 1500 obr./min samochody mogą płynnie przyspieszać i jechać 50-60 km/h na najwyższym przełożeniu. Ekojazda nie musi być ślamazarna. Silnik benzynowy pracuje najefektywniej przy 2500-3000 obr./min i pedale gazu wciśniętym do 3/4. Przy wyższych obrotach, gwałtownie rośnie zużycie paliwa, a efektywność przyspieszenia jest coraz mniejsza.
Oto wynik pewnego testu w jednej z gazet motoryzacyjnych:
Ostra Jazda ."Eko" Jazda
Dystans: 287 287....
Czas przejazdu: 3godz 18min..3godz. 33min.
Średnie prędkość: 87 km/h 81 km/h
Zużycie paliwa: 9,9 l/100km 8,3 l/100km
Proste wyliczenie w przypadku jazdy "eko" jazda zajęła kierowcy kwadrans dłużej, czyli 7,5% czasu przejazdu (jednak w przypadku "eko" kierujący trafił na korki), jednak zużył 19,2% paliwa mniej. To duża różnica dla portfela (dla palacza to paczka papierosów :p ).
Warto też wspomnieć, że styl jazdy "eko" jest dużo bezpieczniejszy ponieważ pozwala zostawić nam więcej czasu na reakcje.
Osiem zasad eco-drivingu:
1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg.
2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach.
3. Gdy jedziesz 140 km/h, zużyjesz 20% więcej paliwa niżeli jechałbyś 120 km/h.
4. Jeśli zauważysz, że sytuacja na drodze zmusi Cię zaraz do hamowania nie rozpędzaj się nadmiernie, gdyż tracisz energie ze spalonego paliwa.
5. Samochodem zasilanym wtryskiem hamuje się silnikiem (nie jedziemy na luzie), ponieważ nie pobiera on wówczas w ogóle paliwa.
6. Jeżeli postój trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund gasząc silnik zużywasz mniej paliwa.
7. Jeśli nie jest to konieczne nie woź bagażnika dachowego ani żadnych zbędnych ciężarów. Sprawdzaj często ciśnienie w oponach. W ten sposób unikasz zbędnych oporów toczenia oraz poprawiasz aerodynamike.
8. Zastanów się przed każdą podróżą, czy na pewno musisz jechać autem, czy nie lepiej skorzystać czasem ze środków komunikacji, albo po prostu się przespacerować!
_________________ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871
Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze?
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#226952 Wysłany:
10 Mar 2009, 02:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Co o tym sądzę....
mateusz17 napisał(a): 1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg.  A spójrzmy z punktu widzenia mechaniki.... kiedy elementy silnika są bardziej obciążone? Przy niskich czy wyższych obrotach? Np. Weź rower i rozpędzaj się na przerzutce 1 i 6 mateusz17 napisał(a): 2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach. Zgodzę się, pod warunkiem, że jest prosto i utrzymujemy stałą prędkość ale bez przesady te 1700rpm musi być. mateusz17 napisał(a): 3. Gdy jedziesz 140 km/h, zużyjesz 20% więcej paliwa niżeli jechałbyś 120 km/h. Jak mam ochotę zapierniczać to zapierniczam ze świadomością wiru w baku. mateusz17 napisał(a): 4. Jeśli zauważysz, że sytuacja na drodze zmusi Cię zaraz do hamowania nie rozpędzaj się nadmiernie, gdyż tracisz energie ze spalonego paliwa. Fakt mateusz17 napisał(a): 5. Samochodem zasilanym wtryskiem hamuje się silnikiem (nie jedziemy na luzie), ponieważ nie pobiera on wówczas w ogóle paliwa. Oczywiście do pewnych obrotów... z tego co kojarzę to kropek zaczyna podawać paliwo przy ~~1700rpm Warto dołożyć redukcje podczas hamowania, nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania hamulcem i silnikiem  Oraz do szybszego hamowania heel toe  Cytuj: 6. Jeżeli postój trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund gasząc silnik zużywasz mniej paliwa. No to godziny szczytu w mieście i aku rozładowany, o niepotrzebnym zużyciu rozrusznika nie wspomnę. Dodam że kropek pali na jałowym niecały litr na godzinę. mateusz17 napisał(a): 7. Jeśli nie jest to konieczne nie woź bagażnika dachowego ani żadnych zbędnych ciężarów. Sprawdzaj często ciśnienie w oponach. W ten sposób unikasz zbędnych oporów toczenia oraz poprawiasz aerodynamike. Fakt  mateusz17 napisał(a): 8. Zastanów się przed każdą podróżą, czy na pewno musisz jechać autem, czy nie lepiej skorzystać czasem ze środków komunikacji, albo po prostu się przespacerować!
![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#226955 Wysłany:
10 Mar 2009, 03:59; Temat postu: |
|
|
mateusz17 napisał(a): 1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg. Jakoś komputer pokładowy podaje mniejsze spalanie chwilowe przy delikatnym, płynnym dodawaniu gazu niż przy energicznym... mateusz17 napisał(a): 2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach. Tak jak napisał kolega powyżej. mateusz17 napisał(a): 3. Gdy jedziesz 140 km/h, zużyjesz 20% więcej paliwa niżeli jechałbyś 120 km/h. Zbyt duże uogólnienie. Są samochody które ze względu na budowę układu jezdnego akurat w tym przedziale prędkości mają "dziurę przełożeniową", w skrócie albo mulisz przy 140km/h albo kręcisz pod czerwone przy 120km/h. Poza tym jeśli przy tej prędkości (140km/h) jest możliwość zmiany biegu na wyższy to mija się z celem punkt 2. mateusz17 napisał(a): 4. Jeśli zauważysz, że sytuacja na drodze zmusi Cię zaraz do hamowania nie rozpędzaj się nadmiernie, gdyż tracisz energie ze spalonego paliwa. To już nie ecodriving tylko zdrowy rozsądek lub popularnie mówiąc "oczywista oczywistość"  mateusz17 napisał(a): 5. Samochodem zasilanym wtryskiem hamuje się silnikiem (nie jedziemy na luzie), ponieważ nie pobiera on wówczas w ogóle paliwa. Kolega wyżej to dokładnie wyjaśnił. Dodam tylko że na zimnym silniku (włączony mechanizm ssania) w "wielopunktach" ta granica odcięcia paliwa wędruje do zakresu 1900-2200 obr/min. mateusz17 napisał(a): 6. Jeżeli postój trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund gasząc silnik zużywasz mniej paliwa. To już jakiś masochizm z tym gaszeniem chyba. Zdrowe auto na postoju nie pali więcej niż 1 litr na godzinę. Wartość tak mała że przy obliczaniu zużycia paliwa to kilka miejsc po przecinku. Nie wspominając o tym że rozruch też zjada sporo paliwa... mateusz17 napisał(a): 7. Jeśli nie jest to konieczne nie woź bagażnika dachowego ani żadnych zbędnych ciężarów. Sprawdzaj często ciśnienie w oponach. W ten sposób unikasz zbędnych oporów toczenia oraz poprawiasz aerodynamike. To chyba jedyna stuprocentowa rada. mateusz17 napisał(a): 8. Zastanów się przed każdą podróżą, czy na pewno musisz jechać autem, czy nie lepiej skorzystać czasem ze środków komunikacji, albo po prostu się przespacerować!
Ten punkt to już typowy hardkor. Sprzedaję auto, będę eco-cool
Reasumując: Ten cały ecodriving to jedna wielka medialno-polityczna bzdura nie mająca odzwierciedlenia w rzeczywistości. Każdy ma na tyle oleju w głowie że wie jak zachowuje się jego samochód i w miarę pokonywania kolejnych kilometrów wie jak jeździć aby nie było wiru w baku. Trzymając się ściśle tych kryteriów podanych powyżej auta na drogach poruszałyby się w trybie "niedzielnego dziadka" po zakorkowanych drogach, a zużycie paliwa w niektórych przypadkach byłoby większe niż normalnie. A gdzie tu frajda z jazdy? Nie wyobrażam sobie jazdy w takich kryteriach (zwłaszcza punkty 1 i 2) autem benzynowym z turbiną... Ecodriving jest jak seks online, nie ma nic wspólnego z prawdziwym seksem 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#226977 Wysłany:
10 Mar 2009, 10:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider napisał(a): Jakoś komputer pokładowy podaje mniejsze spalanie chwilowe przy delikatnym, płynnym dodawaniu gazu niż przy energicznym Myślę, że tu chodzi o to, że spalanie jest trochę większe (chwilowe) ale przez krótszy czas (szybciej osiągasz zamierzoną prędkość). mrider napisał(a): A gdzie tu frajda z jazdy? Nie wyobrażam sobie jazdy w takich kryteriach (zwłaszcza punkty 1 i 2) autem benzynowym z turbiną... Ecodriving jest jak seks online, nie ma nic wspólnego z prawdziwym seksem
Kiedyś próbowałem takiego ecodrivingu, oczywiście z nieco innymi zasadami, ale też mało przyspieszania, wysokie biegi i max 80km/h  Oszczędność paliwa była ok 1l/100km, czas przejazdu porównywalny a frajda... fakt, niewielka niestety, ale dało się przeżyć. Jak ktoś bardzo chce oszczędzać, to to jest dobry sposób, tylko trzeba mieć anielską cierpliowść i przyzwyczaić się, że wszystko nas wyprzedza 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#227021 Wysłany:
10 Mar 2009, 12:58; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): mrider napisał(a): Jakoś komputer pokładowy podaje mniejsze spalanie chwilowe przy delikatnym, płynnym dodawaniu gazu niż przy energicznym Myślę, że tu chodzi o to, że spalanie jest trochę większe (chwilowe) ale przez krótszy czas (szybciej osiągasz zamierzoną prędkość). Jak czytałem przy mocniejszym naciśnięciu gazu przepustnice są bardziej otwarte, mniejsze są opory i efektywniej spalane paliwo. Po osiągnięciu zamierzonej prędkości jedziemy już na niższych obrotach Mrider - gdy komputer pokazuje spalanie średnie na odcinku (wynikające głównie z obrotów) to nie jest to przecież spalanie chwilowe wynikające z przyśpieszania w danym momencie. [ Dodano: 10 Mar 2009 12:58 ]mateusz17 napisał(a): 1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg.
W ten sposób można wykończyć silnik który max moment obrotowy ma znacznie wyżej.
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#227022 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:00; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Myślę, że tu chodzi o to, że spalanie jest trochę większe (chwilowe) ale przez krótszy czas (szybciej osiągasz zamierzoną prędkość).
Alfa 2.4JTD start z gwałtownym wbiciem gazu (mniej więcej 3/4 tak jak zaleca ecodriving), zużycie chwilowe 48,6l/100km przez ok 3 sekundy, po czym zmiana biegu i stabilizacja na normalny poziom zużycia. Start łagodny, zużycie chwilowe 17,4l/100km przez ok 5 sekund. Wnioski wyciągnij sam 
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#227023 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:03; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Błąd. Te rady w zakresie przyśpieszania dotyczą silników benzynowych a Ty stosujesz je do diesla.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227024 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
zoon napisał(a): W ten sposób można wykończyć silnik który max moment obrotowy ma znacznie wyżej.
Nie przesadzaj z tym wykończeniem silnika, w końcu silnik ma jakiś moment już przy niskich obrotach. W końcu do ruszenia z miejsca tez nie musisz wkrecać auta na obroty max momentu tylko starczy te 2000rpm, więc jak już auto sie porusza to tym bardziej niskie obroty nie szkodzą silnikowi. Oczywiście nie mówię tu o sytuacji gdy silnik sie dusi, przy 1000rpm 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#227026 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Każdy silnik jest nieco inny. Mój np. od 2500 obr. dostaje wyraźny przypływ momentu a max ma przy 4500. Poniżej 2500 jeźdżę tylko na niskich biegach bo to nie jest jego optymalny zakres pracy.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227027 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
zoon: heh, wiadomo, że nie powinno sie mocno wciskać gazu na niskich obrotach i wysokich biegach. Ale do jazdy ze stałą prędkością niskie obroty są jak najbardziej odpowiednie, tzn możliwie najwyższy bieg. Silnikowi nic się od tego nie stanie 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#227034 Wysłany:
10 Mar 2009, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
STax napisał(a): oon: heh, wiadomo, że nie powinno sie mocno wciskać gazu na niskich obrotach i wysokich biegach. Ale do jazdy ze stałą prędkością niskie obroty są jak najbardziej odpowiednie, tzn możliwie najwyższy bieg. Silnikowi nic się od tego nie stanie Wink
czyli mam rozumiec, że np. jak sobie jadę swoim punciakiem ok 65km/h to oszczędniej jest jechac na 5 biegu przy obrotach ok 2 tyś. niż na 4 przy ok 2,5 tyś  Pytam się bo często pokonuję takie odcinki 
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227035 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#227040 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
A ja się nie zgodzę.. Wiadomo że jesli samochód turla się dłuższy odcinek z taką samą prędkością to nie ma sensu żyłować go np. na 2 przy 50 kmh, tylko wrzucić wyższy bieg i jechac ze spokojem, ale wszystko ma swoje granice, trójka przy 60 kmh jest ok, ale piątka to moim zdaniem ewidentny przerost formy nad treścią.. U mnie najoszczędniejsze spalanie wychodzi jeśli staram sie utrzymac obroty pomiędzy 2500 a 3000, i tym sie kieruje.. [ Dodano: 10 Mar 2009 14:33 ]STax, liczyłeś może kiedyś tak porządnie czy aby to co piszesz ma sens? 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227041 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
adi.degora: liczyłem... Przy zabawie w jazdę na 5. od 50km/h w trasie i max 80km/h, bez wyprzedzania itd to jakieś 4,2-4,5l/100km. Przy normalnej jeździe (zmiany biegów przy 3000rpm, od czasu do czasu wyprzedzanie, max 120km/h) jakieś 5,5-6l/100km. Różnica może nie jakaś ogromna, ale jak ktoś dużo jeździ to ją poczuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#227043 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
OK, jeśli liczyłeś, to luz  Bo ja też liczyłem, pomimo wskazań komputera, i i w punto, i jeszcze w maluchu u mnie w żadnym wypadku jazda na najwyzszym mozliwym biegu niezaleznie od predkosci się nie sprawdziła
Powiedz mi tylko ile masz obrotów przy, dajmy na to, 60kmh na 5tce?  Przeciez to musi być prawie jak na rozprzęglonym silniku 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
Ostatnio edytowany przez adi.degora, 10 Mar 2009, 14:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#227044 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
adi.degora przy 60-65km/h obroty są w granicach 2 tyś.
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#227045 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
 |
Grzyws |
#227046 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:45; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
ipIV napisał(a): A spójrzmy z punktu widzenia mechaniki.... kiedy elementy silnika są bardziej obciążone? Przy niskich czy wyższych obrotach?
Np. Weź rower i rozpędzaj się na przerzutce 1 i 6 Smile
Masz racje w tym przypadku jest to duże obciążenie dla wału korbowego ale tylko wtedy jeżeli będziesz wciskał gaz do dechy albo tak na 3/4.
Z rowerem jest tak samo możesz jechać na wysokim ,,biegu,, ale jeżeli będziesz delikatnie naciskał na pedała.
Główną wadą tego rozwiązania jest to że w takim wypadku auto nie przyśpiesza w ogóle.
Moim zdaniem niektóre cechy eco drivingu są ok ale jazda np na 5tym biegu przy 50km/h to duża przesada.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#227053 Wysłany:
10 Mar 2009, 15:01; Temat postu: Re: Ekonomiczna jazda - artykuł |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#227055 Wysłany:
10 Mar 2009, 15:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
ja trzymam u siebie w aucie podczas normalnej jazdy po mieście,poza godzinami szczytu między 2500-3000rpm a w godzinach szczytu w granicach 2000-2500rpm i wtedy mam najnormalniejsze spalanie jakie mogę mieć w tym aucie...oczywiscie przy dojeżdzaniu do świateł hamuje silnikiem itd. i punciak pali idealnie blisko 7-7,5 litra na 100km/miasto/godziny szczytu...jak chcę przycisnąć to zdaje sobie sprawę z wiru w baku i świadomie jadę ostrzej...te zasady jazdy eko są może i dobre ale każdy samochód jest inaczej skonstruowany i przy różnych wartościach te spalanie jest dopiero niskie...zresztą różnica litra na mieście to jeszcze nie jest wielka tragedia,chyba że ktoś jeździ baaardzo dużo to wtedy można poczuć różnicę w zawartości portfela,inaczej się ma sprawa jeśli chodzi o trasę...tam już na litrze - półtora na setkę to jest sporo...ale co to za frajda na dobrej drodze z dobrymi warunkami jazda 80km/h?? owszem lubię przyznam się też tak pojechać ale po dłuższej chwili po prostu zasypiam bo...nic się nie dzieje 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#227056 Wysłany:
10 Mar 2009, 15:13; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
Jeżeli już mowa o ecodrivingu, to mam takie pytanie - czy da się to coś zastosowac w gaźnikowym Cinquecento 0.7 ? Owszem, auto ma plakietkę ED, czyli Economy Driving, ale lubi sobie wypic...
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#227059 Wysłany:
10 Mar 2009, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
Fiat_Cento napisał(a): Jeżeli już mowa o ecodrivingu, to mam takie pytanie - czy da się to coś zastosowac w gaźnikowym Cinquecento 0.7 ? Owszem, auto ma plakietkę ED, czyli Economy Driving, ale lubi sobie wypic...
Mój maluch też był 650 E-konomik, a palił do 12 w zimie przy butowaniu  Ale konstrukcyjnie rzecz biorąc myślę że u Ciebie metody "eco" też powinny sie w jakimś tam stopniu sprawdzić 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227063 Wysłany:
10 Mar 2009, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
adi.degora napisał(a): Powiedz mi tylko ile masz obrotów przy, dajmy na to, 60kmh na 5tce? Przeciez to musi być prawie jak na rozprzęglonym silniku
Ok 1800rpm. Do spokojnej jazdy wystarcza 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Cento |
#227074 Wysłany:
10 Mar 2009, 16:30; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Imielin Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 1476
|
adi.degora napisał(a): Fiat_Cento napisał(a): Jeżeli już mowa o ecodrivingu, to mam takie pytanie - czy da się to coś zastosowac w gaźnikowym Cinquecento 0.7 ? Owszem, auto ma plakietkę ED, czyli Economy Driving, ale lubi sobie wypic... Mój maluch też był 650 E-konomik, a palił do 12 w zimie przy butowaniu  Ale konstrukcyjnie rzecz biorąc myślę że u Ciebie metody "eco" też powinny sie w jakimś tam stopniu sprawdzić  Tylko teraz mi powiedz, w jakim  ?
_________________ Moja Vectra.
 Pozdrawiam! Do zobaczenia na drogach!
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227075 Wysłany:
10 Mar 2009, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Fiat_Cento: w zasadzie wszystko się sprawdzi, poza hamowaniem silnikiem, bo gaźnik nie odcina wtedy całkowicie dopływu paliwa tak jak wtrysk.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|