You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Cze 2024, 10:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #321243 Wysłany: 28 Gru 2009, 19:18; 
 Temat postu: Kup Pan Golfa, czyli o niezawodności niemieckich samochodów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
"
DAS AUTO - czyli nie wszystko złoto co się świeci

Postprzez Wachta » Czw Gru 24, 2009 12:52 am
VW Golf VI generacji, nowy model, nowa linia, nowy styl, jednym słowem DAS AUTO. Czyżby kolejny niekwestionowany sukces najbardziej popularnego samochodu wszechczasów? Czy nowy Golf ze stajni VW ponownie stanie się potwierdzeniem kilkudziesięcioletniej tradycji producenta „samochodów dla ludu”, potwierdzeniem niemieckiej jakości i dokładności?
Jakość wykonania wnętrza niespotykana jak dotąd w żadnym innym aucie tego segmentu. Ergonomia deski rozdzielczej, zegary głęboko umieszczone w stylowych tubach, niebywale wygodne fotele, spasowanie materiałów jak i same materiały świadczą o tym, iż na komfort, poczucie wygody i satysfakcji z samego przebywania w kabinie położono tutaj zdecydowany nacisk. Wyznaczono tym samym nowy poziom i nową najwyższą jakość w klasie kompakt. To wszystko wprowadza w osłupienie kierowcę i komplet pasażerów zaraz po zajęciu miejsc w idealnie wyprofilowanych fotelach.
Kolejną niespodzianką jest przekręcenie kluczyka, zapięcie 1-szego biegu i ruszenie z miejsca. Fenomenalna jednostka napędowa 1.4 160 KM wyposażona w kompresor i turbosprężarkę sprawia, że auto aksamitnie, równomiernie i wyjątkowo elastycznie przyspiesza już od 1500/obr. Poczucie wciskania w fotel towarzyszy nam do 6500 obr/min. I tak na każdym biegu od 1 do 6. Wszystko to dzieje się równomiernie, wyraźnie odczuwalnie oraz z wyjątkową lekkością, w końcu to silnik roku, w końcu to DAS AUTO.
Właściwości trakcyjne, trzymanie linii zakrętu, tłumienie nierówności oraz absolutna cisza w kabinie niezależnie od osiąganej prędkości, to wszystko prawdopodobnie sprawiło, że ten właśnie GOLF VI generacji został z początkiem roku nominowany do tytułu „samochódu roku”, a montowana w nim jednostka napędowa została okrzyknięta silnikiem roku 2009. To wszystko sprawiło też, iż ja postanowiłem wydać ponad 70 tys złotych na zakup tego właśnie samochodu roku. Na zakup mojego wymarzonego nowego DAS AUTO, …Golfa VI gen.
Odbierając auto u dealera miałem w głowie burzę myśli. Wspaniale, cudownie, wreszcie udało mi się trafić na samochód idealny. Byłem gotowy w nim spać, jeść i robić wszystko inne, co można robić w takim pięknym nowym moim DAS AUTO. Byłem szczęśliwy jak dziecko, byłem ciekawy i głodny wszystkich niespodzianek, które zaskakiwać mnie będą wraz z pokonywaniem każdego kolejnego kilometra, wraz z wypalaniem każdej kolejnej kropli benzyny.
Na niespodzianki nie trzeba było czekać zbyt długo. Pierwsza z nich wyskoczyła jak królik z kapelusza, gdy przy przebiegu 4000 km, podczas zmiany biegów zaczął być słyszalny cichy pisk jakby gwizd, z każdym kilometrem, z każdą zmianą biegów stawał się on coraz głośniejszy, wyraźniejszy i bardziej słyszalny.

http://www.youtube.com/watch?v=GLu73I1QD7M

http://www.youtube.com/watch?v=GdsaCDVOYUQ


Następnego dnia skierowałem się więc do ASO, w celu przeprowadzenia diagnozy i wykonania ewentualnej naprawy tegoż pisku. W trakcie rozmowy z przedstawicielem serwisu usłyszałem, że to normalne, że ten silnik tak ma.
- …proszę zmieniać biegi przy innej prędkości obrotowej silnika – usłyszałem,
- …proszę inaczej obchodzić się z pedałem gazu... - instruował mnie z wyjątkowo mądrą miną konsultant serwisu.
Ja jednak naciskałem na wyjaśnienia. Tłumaczyłem, że mój styl jazdy nie zmienił się przecież nagle po przejechaniu tych właśnie 4 tys km. Że wcześniej tego dźwięku po prostu nie było.
W końcu po wielu prośbach, z hali serwisowej został zawezwany Mistrz serwisu – tak go nazwał konsultant. Tenże oto Mistrz serwisu był sennie wyglądającym jegomościem, który z równie sennym gładzeniem się po obszernym brzuchu powiedział, że to rzeczywiście wada fabryczna i że centrala VW pracuje nad znalezieniem rozwiązania.
Na pytanie co to za podzespół, ów mistrz wzruszył ramionami i powłóczystym krokiem oddalił się do hali serwisowej.
Rozpocząłem samodzielne poszukiwania podobnych szczęśliwych posiadaczy tego DAS AUTO. Jakież wielkie było moje zdziwienie, gdy po 30 min wyszukiwania w Internecie natknąłem się na kilkanaście tego typu problemów.
Po konsultacji z innym serwisem gdzie Mistrz był bardziej kontaktowy i zorientowany w temacie, uzyskałem informację, że to niegroźna wada sprzęgła elektromagnetycznego zintegrowanego w module pompy wody i że można z tym żyć, a nawet jeździć i trzeba tylko czekać na akcję serwisową.
Pogodziłem się więc z tym faktem. Przyzwyczaiłem do pisku jakby gwizdu, aż w końcu przestałem zwracać na niego uwagę. Ponownie zacząłem cieszyć się wygodą, dynamiką, ergonomią, zegarami w tubach, fotelami, trakcją i całością mojego wspaniałego DAS AUTO za jedyne 70 tyś pln.
Sielanka jednak nie trwała zbyt długo. Kolejna niespodzianka nie kazała na siebie zbyt długo czekać.
Pewnego sierpniowego popołudnia, chcąc energicznie wystartować przed zbliżającym się autobusem linii 143, zaprzęgnięty w moje cudowne 160 KM drzemiące w silniku roku 2009, poczułem nagły spadek mocy, drżenie, dygotanie i jakby dławienie się silnika. DAS AUTO zupełnie nie chciało przyspieszać. Na desce rozdzielczej zabłysła groźnie pomarańczowa kontrolka EPC i kontrolka układu spalin, a komputer pokładowy poinformował mnie o niesprawności silnika oraz o konieczności skierowania się do serwisu. ...Przed autobusem udało mi się uciec, jednak przed wizytą w serwisie - nie.
I tu zaczęła się moja gehenna. Auto stało w ASO 2 tyg, aż w końcu Mistrz zadecydował o wymianie świec zapłonowych. Świecie zamówiono i wymieniono na nowe. Oczywiście nie obyło się bez problemów, ponieważ ASO odmawiało dokonania jakiegokolwiek wpisu do książki serwisowej. Nie chciano mi też dać żadnego dokumentu mówiącego o tym co zostało wymienione. Dopiero po interwencji u dyrektora tegoż ASO wpis otrzymałem.
W końcu wyjechałem z serwisu myśląc, że teraz moje DAS AUTO będzie tym wymarzonym DAS AUTEM, reklamowanym w TV, radio, prasie, Internecie, a na sprzedawcy w salonie VW kończąc.
Jakże błędne było moje poczucie o bezawaryjności Golfa VI, auta roku 2009, gdy po niespełna miesiącu kontrolka zapaliła się ponownie. Objawy takie same jak wcześniej, dławienie się, brak mocy, drżenie silnika, kontrolka miga, mój super Golf nie przyspiesza.
Kolejna wizyta w serwisie, kolejne tygodnie bez auta, kolejne wymijające odpowiedzi, no i oczywiście brak poprawy – jednym słowem DAS AUTO za jedyne bagatela 70 tyś.
Od tamtego czasu usterka powróciła już 4 razy, o dławieniu się silnika bez zapalania kontrolki EPC nie wspomnę, bo i tak też się zdarza. Oprócz rzeczonej wcześniej wymiany świec zapłonowych, nie dokonano żadnej konkretnej naprawy, wymiany innych mogących mieć wpływ na tą usterkę części. Zamieniane są jedynie miejscami wtryski, cewki, świece, aktualizowane jest oprogramowanie komputera ECU.
Serwis nie wie co zrobić, rozkłada ręce i proponuje kolejne czynności, będące raczej tylko czynnościami diagnostycznymi. Gwarancja na DAS AUTO z każdym dniem ucieka, a importer nie kwapi się do zdecydowanych ruchów. Centrala VW DAS AUTO w Niemczech podobno także milczy. Serwisy udają, że nie znają problemu i nic konkretnego nie robią.
Wrzucam kilka linków z forum internetowych, na których użytkownicy samochodów z tym silnikiem cierpią na podobny problem z kontrolką EPC i piskami przy zmianie biegów. Występuje on tylko w autach Golf i Scirocco wyposażonych w tą jakże cudowną jednostkę napędową 1.4 160 KM.

Ogólnie rzecz biorąc, fajne to DAS AUTO, gdyby nie te niby drobne, ale jakże irytujące problemy z tym super silnikiem roku 2009. DAS AUTO

Wachta"

http://www.autogolf.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=102

kolejny mit obalony :D

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #321247 Wysłany: 28 Gru 2009, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Panda
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 502
Moja opinia o VW się potwierdza... :D
Śwista prawie jak turbo w Subaru Impreza STI :hahaha:

_________________
Citroen C3 1.4i 75 KM
Fiat Panda 1.1 54KM
Kiedyś było sobie Punto II


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321251 Wysłany: 28 Gru 2009, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Maj 2008,
Posty: 120
nismo napisał(a):
Moja opinia o VW się potwierdza... :D


Moja również..

_________________
Mój temat i moje autka :) --> topic40977.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321254 Wysłany: 28 Gru 2009, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka
Rejestracja: 27 Mar 2008,
Posty: 2216
Pomógł: 5
po prostu nie ma aut bezawaryjnych i tyle.Każdy model ma swoje widzimisię i nie ma co z góry krytykować.Czy to będzie Das Auto,czy Francuz,czy Fiat,to i tak nie da się uniknąć awarii.Modele są po prostu za szybko wprowadzane na rynek i dlatego tak się dzieję.Brakuje czasu,na wyeliminowanie chorób dziecięcych,ot i tyl :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321257 Wysłany: 28 Gru 2009, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Z Europy środkowej
Rejestracja: 27 Gru 2009,
Posty: 278
Mi nie świscy, mi nie stuka, jeno wygląd trochę du*a :]

odpukać ;]

_________________
... 1998.1.1.55.SX ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321266 Wysłany: 28 Gru 2009, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
golf to przereklamowany samochód .... swoje dobre czasy miał w latach 70-80 ... teraz już ma je za sobą ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321355 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
takie same kwiatki sa w innych markach...
ale jak ta sprawe naglosnia, jak nowego passata ktory mial bardzo podobne objawy to vw nie bedzie mial za ciekwawie

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321360 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 362
Nowe Wieśwageny nie są diametralnie lepsze od Fordów, Seatów czy nawet Fiatów. Tak, jak pisał ktoś wyżej: czasy swojej świetności miały w latach 70-80tych. Niestety zacofane państwo Polskie (przynajmniej w większości) nadal uważa, że poza Wieśwagenami nie ma innych samochodów :)

_________________
"Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321372 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Zgadzam sie z wichrem. Grunt to miec rozum i odrzucić mity. Nie ma mitycznego holcwagena tojoty czy hondy. Nie ma tez zbyt wielkich różnic w cenie aut. Wlasciwie tak samo wyposażone auta różnych marek kosztują tyle samo. Jedynie na czym mityczne marki wygrywają to mniejsza utrata wartości. Moja rada - kupować auto jakie sie komuś podoba a nie jakie wypada kupic według legendy ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321389 Wysłany: 28 Gru 2009, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
http://vwszrot.pl/ - to tak w temacie.

G360 napisał(a):
Nie ma mitycznego holcwagena tojoty czy hondy

Dziś już nie, ale w latach 80' i 90' japończyki i stare mercedesy (w123, 124 i starsze) były naprawdę bezawaryjne ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321528 Wysłany: 29 Gru 2009, 12:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
Najlepszym przykładem na to, że nie każy poddaje się "psychozie tłumu" jest moja historia z kupnem auta.
Mianowicie byłem w salonie po kilkudniowej pogoni za samochodem dla mnie... i w końcu stanęło na tym, że w tej samej cenie czyli ok 6500pln miałem do wyboru albo aktualnego Kropasa albo wiśniowego ślicznego Golfa III z prawdziwym przebiegiem 210 000km... Nie muszę mówić, że 95% ankietowanych wybrało by tego Golfa... Pozostałe 5% to ja i Wy forumowicze i posiadacze Kropków :D

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321548 Wysłany: 29 Gru 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Panda
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 502
Masiu napisał(a):
Pozostałe 5% to ja i Wy forumowicze i posiadacze Kropków Very Happy

I ja, posiadacz Cytrynki :E

_________________
Citroen C3 1.4i 75 KM
Fiat Panda 1.1 54KM
Kiedyś było sobie Punto II


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321551 Wysłany: 29 Gru 2009, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Z Europy środkowej
Rejestracja: 27 Gru 2009,
Posty: 278
I ja... :E :E :E :E

_________________
... 1998.1.1.55.SX ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321553 Wysłany: 29 Gru 2009, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
...się wie :D

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321597 Wysłany: 29 Gru 2009, 17:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Mentalna niewola społeczeństwa na tle VW jest wprost pandemiczna. U mnie w pracy wykształceni zdawałoby się ludzie a jak powiedziałem że kupuję Fiata Mareę to komentarz był - toć to złom na 4 kołach będzie, 10 letni Fiat to na złomie powinien być. Natomiast 12 letnim Golfem IV z korbami w drzwiach wszyscy są podnieceni.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321624 Wysłany: 29 Gru 2009, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
2rotor napisał(a):
Mentalna niewola społeczeństwa na tle VW jest wprost pandemiczna

Nie wiem czy można lepiej to ująć! Kapitalne sformułowanie :) Dzięki stary :D

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321629 Wysłany: 29 Gru 2009, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 08 Wrz 2009,
Posty: 92
Kiedyś auta robili dla ludzi a teraz robią dla pieniędzy to co do jakości wykonania aut;) a co do niespodzianek to każdemu producentowi zdarza się wpadka. Myślę że nie warto zaczynać znowu tego tematu bo skończy jak "fiat vs reszta świata" ;)

_________________
Fiat Punto mk1 1.1 96r - było
Seat Ibiza III 1.4 03r - jest :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343529 Wysłany: 10 Mar 2010, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 142
Skąd ja to znam?! :hahaha:

[ Dodano: 10 Mar 2010 19:37 ]
to chyba wszędzie w naszym kraju tak jest że auta niemieckie to prawie za Boga są uważane! :D wśród moich znajomyh jest podobnie,lepszy niemiec nieważne ile by miał lat,fiata w życiu nawet jakby był ze złota i nie przetłumaczysz za cholerę :E

_________________
GP 1.4 8v estiva 2008r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343648 Wysłany: 11 Mar 2010, 01:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 21 Paź 2009,
Posty: 133
2rotor napisał(a):
Mentalna niewola społeczeństwa na tle VW jest wprost pandemiczna. U mnie w pracy wykształceni zdawałoby się ludzie a jak powiedziałem że kupuję Fiata Mareę to komentarz był - toć to złom na 4 kołach będzie, 10 letni Fiat to na złomie powinien być. Natomiast 12 letnim Golfem IV z korbami w drzwiach wszyscy są podnieceni.

Wykształcenie nie gwarantuje myślenia i mądrości :) Mi także radzono te auta tylko ze jest tylko 1 wersja passata (nie dawna ma ładne światała i nie jest combi) co mi sie podoba resztą to można barierki przy drogach zastąpić :P

_________________
Punto II 1,2 16V SX - srebrne szaleństwo >]

http://fiatpunto.com.pl/topic21215.html
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO