|
Obecny czas: 04 Maj 2024, 10:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
KarolGt |
#491409 Wysłany:
18 Lip 2011, 12:11; Temat postu: Zaslepiać EGR czy nie? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Wiele osób zastanawiało się pewnie nad powyższym problemem i zdania na forach są podzielone. Znalazłem ciekawy artykuł w sieci:
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk ... o=1&id=591
Odnosząc się do tego artykułu wspomnę iż ostatnio mój znajomy stwierdził iż samochody o wyższych normach emisji spalin (euro4, euro5) maja wyższe spalanie od starszych wersji. (Chodzi o Tiry)
Chyba przy jakimś remoncie zaślepię ten EGR
|
|
Góra |
|
|
|
|
wojtass18 |
#491413 Wysłany:
18 Lip 2011, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
nie no poco mieć sprawny samochód najlepiej kombinować, zaślepiać EGR, sondę, lub odmę i rzeźbić milion innych rzeczy.
KarolGt napisał(a): Odnosząc się do tego artykułu wspomnę iż ostatnio mój znajomy stwierdził iż samochody o wyższych normach emisji spalin (euro4, euro5) maja wyższe spalanie od starszych wersji. (Chodzi o Tiry)
to niech kolega sobie poczyta i po ogląda program na osi to się może dowie czegoś o ekologi i nowych technologia stosowanych w ciągnikach siodłowych
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#491420 Wysłany:
18 Lip 2011, 13:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Tak jak wspominałem na początku, zdania na ten temat są podzielone.
Zastanawiam się nad zaślepieniem ponieważ jestem w posiadaniu punto 1.9D więc nie sprawi mi to wielkich komplikacji:)
Przy bardziej zaawansowanych silnikach/układach sterujących pewnie bym nie ryzykowała bo i może łatwiej doprowadzić układ po porządku.
Nie wątpię że w najnowszych ciągnikach są zastosowane "kosmiczne technologie"
Oczywiście są silniki z SCR ale nie o nich była mowa, a i one wymagają dodatkowego paliwa.
|
|
Góra |
|
|
kox |
#491451 Wysłany:
18 Lip 2011, 15:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
ja na zaślepionym EGR zrobiłem już 30 tyś km i nic się nie dzieje, operacje tą zrobiono mi przy okazji Chipa, wiem że jak narazie w niczym mi to nie szkodzi.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
639 |
#491454 Wysłany:
18 Lip 2011, 15:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja w 1.9D po zaslepeiniu blacha od usera remind przejechałem ok 65-70tys km i jedyne co było to lepszy dół i lepeij ciagnął (miałem padneity EGR w pozycji otwartej) więc polecam
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#501153 Wysłany:
28 Sie 2011, 20:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Przy jakich obrotach EGR jest całkiem zamykany w mk II ?
może byc link do wykresu:)
|
|
Góra |
|
|
martin19 |
#576181 Wysłany:
29 Kwi 2012, 18:07; Temat postu: Re: Zaslepiać EGR czy nie? |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Kwi 2012, Posty: 12
|
Panowie a czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zaślepić ten EGR samemu? Mam taki problem że auto stracilo moc i dostaje kopa dopiero w okolicach 3 tys. obrotów/min. Błąd na kompie wykazało mi że to EGR ale po czyszczeniu jest to samo i dalej jest ten błąd. podejżenia padają na katalizator i DPF ale mimo wszystko chcę wykluczyć iż nie jest kub jest usterka EGR słyszałem o jakimś sposobie blokowania blaszką, ale nie wiem co i jak będę edzięczny za pomoc
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#577790 Wysłany:
05 Maj 2012, 21:25; Temat postu: Re: Zaslepiać EGR czy nie? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
pacos |
#597288 Wysłany:
10 Lip 2012, 14:31; Temat postu: Re: Zaslepiać EGR czy nie? |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
Panowie mam punto 1.9 jtd 86km i mysle o czyszczeniu/ zatkaniu zaworu egr. Mam wrazenie ze samochod gorzej zbiera sie z wolnych obrotow niz kiedys dlatego zaczalem o tym myslec. Mozna to zrobic samemu bez duzych nakladow finansowych? Takie czyszczenie moze dac efekt? Jak to robic?
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#597407 Wysłany:
10 Lip 2012, 23:39; Temat postu: Re: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
KarolGt napisał(a): Przy jakich obrotach EGR jest całkiem zamykany w mk II ? może byc link do wykresu:) u mnie w 1.3multijet na wolnych obrotach o ile pamietam jest otwarty na 48% a juz przy lekkim dodaniu gazu zamyka sie. Także egr jest otwarty tylko na wolnych obrotach a podczas jazdy jest zamykany [ Dodano: 10 Lip 2012 23:37 ]pacos napisał(a): Panowie mam punto 1.9 jtd 86km i mysle o czyszczeniu/ zatkaniu zaworu egr. Mam wrazenie ze samochod gorzej zbiera sie z wolnych obrotow niz kiedys dlatego zaczalem o tym myslec. Mozna to zrobic samemu bez duzych nakladow finansowych? Takie czyszczenie moze dac efekt? Jak to robic? wyczyscisz sam ale podczas jazd o ( kropelce ) z powrotem szybko go zasyfisz,także weż go na autostrade daj mu pare razy z buta i sadza sama sie wypali ;diesle lubią co jakiś czas być przedmuchane tak potem są właśnie problemy z egerami i ze zmienna geometrią ponieważ sadza skutecznie się tam odklada podczas spokojnej jazdy na małych obrotach;także moja rada jest taka zatankuj za dwie-trzy dychy i 50 km ostrej jazdy obroty powyżej 2500 aż srednie spalanie podchodzic będzie pod dychę i zobaczysz odmulisz sobie samochód i eger przedmucha ... tylko uważaj na fotoradary albo żebym cie potem na tvn turbo uwaga pirat nie widział
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
pacos |
#598723 Wysłany:
17 Lip 2012, 17:57; Temat postu: Re: Zaslepiać EGR czy nie? |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
To z tym butowaniem to swoją drogą zrobie, ale tak czy siak chce go jednak przeczyscic, wiecie jak to zrobic, sa do tego jakies zdjecia? mam cos wyjac z silnika czy moge to zrobic na postoju pod blokiem normalnie? To prawda ze trzeba odpinac akumulator? p.s. ale z tym butowaniem to chyba u Ciebie jednak wiekszy bedzie efekt niz u mnie gdyz ja nie mam turbiny ze zmienna geometria, a chcialbym bo wtedy by byla oficjalna okazja raz na jakis czas
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|