You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Cze 2019, 05:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #844054 Wysłany: 30 Lis 2018, 01:01; 
 Temat postu: Test opon zimowych 2018
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2031
Pomógł: 41
Test opon zimowych 2018/2019


Które zimówki warto kupić? Mimo ocieplenia klimatu nie ma co liczyć na to, że uda się przejeździć zimę na oponach letnich. Prezentujemy test zimówek w popularnym rozmiarze 195/65 R15.

Poniższy test opon zimowych został przeprowadzony w trzech etapach. W pierwszym etapie uczestniczyło 51 opon, które poddano kwalifikacji wstępnej tj. próby hamowania na mokrej nawierzchni. W tym etapie z dalszych testów odpadło 21 opon, za złe wyniki hamowania na mokrym, tj.:

> Imperial Snowdragon HP, Lassa Snoways 3, Tomket Snowroad 3, Dayton DW 510Evo, Kenda Wintergen 2, Fortuna Winter, Minerva Frostrack HP, Tristar Snowpower HP, King-Meiler Winter Tact WT 81, Nankang NK Snow SV-2, Star Performer SPTS Winter AS, Compasal Iceblazer II, Laufenn I FIT, Meteor Winter, Syron Everest I plus, Taurus 601 Winter, Momo WI North Pole, Chengshan Montice CSC-901, Z-Tyre Z8 Winter, Maxtrek Trek M7, Antares Grip20.

Tym samym do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 opon, które zostały poddane próbie hamowania na śniegu. Po tej kwalifikacji odpadło kolejnych 10 opon z powodu zbyt długich drogach hamowania, tj.:

> Nexen Winguard Snow G WH2, Apollo Alnac 4G Winter, Kumho Wintercraft WP51, Giti GitiWinter W1, Cooper Weather-Master SA2+, Toyo Snowprox S943, Maxxis Arctictrekker WP-05, Goodride SW608, Aoteli Ecosnow, Westlake Snowmaster SW608.

Do końcowego etapu, tj. pełnych testów na ośnieżonej, mokrej i suchej nawierzchni zakwalifikowało się 20 opon. Test obejmował:
> Próby na śniegu, tj. hamowanie, trakcja, prowadzenie/slalom, trwałość, opory toczenia, koszt pokonania 1000 km,
> Testy na mokrej nawierzchni, tj. hamowanie, prowadzenie/jazda po okręgu, aquaplaning, aquaplaning na łukach,
> Testy na suchej nawierzchni, tj. hamowanie, prowadzenie i hałaśliwość zewnętrzna.

Poniżej podsumowanie wyników, wg zajętego miejsca w teście;

1. Dunlop Winter Sport 5 – Zalety: wzorowa opona zimowa klasy premium bez jakichkolwiek poważnych wad, zapewniająca pewne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych, na śniegu, jak i na suchej lub mokrej nawierzchni. Tania eksploatacja. Wady: brak.
2. Continental WinterContact TS 860 – Zalety: przekonujące wszechstronne opony o dobrych właściwościach zimowych, wysokiej precyzji prowadzenia i sportowych właściwościach jezdnych na śniegu i na mokrej drodze, wysoki komfort, niskie opory toczenia. Wady: brak.
3. Kleber Kristalp HP 3 – Zalety: korzystne cenowo opony zimowe o doskonałych właściwościach jednych na ubitym śniegu, zapewniające krótkie drogi hamowania na każdym rodzaju podłoża, niski poziom emisji hałasu, dobry stosunek ceny do jakości. Wady: brak.
4. Fulda Kristall Control HP2 – Zalety: typowa zimowa opona o zrównoważonych osiągach, zapewniająca krótkie drogi hamowania na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni, niskie: podatność na aquaplaning, poziom hałasu oraz opory toczenia. Wady: brak.
5. Hankook Winter i’cept RS2 – Zalety: opony klasy premium zapewniające doskonałe prowadzenie niezależnie od warunków pogodowych, wysoka trwałość, dobry stosunek ceny do jakości. Wady: nieznacznie podwyższone opory toczenia, przeciętna podatność na aquaplaning na łukach.
6. Goodyear UltraGrip 9 – topowe właściwości jezdne, wysoka precyzja prowadzenia na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, niska podatność na aquaplaning, wysoka trwałość i niskie opory toczenia. Wady: wydłużone drogi hamowania na suchej drodze.
7. Dębica Frigo HP2 – Zalety: korzystne cenowo opony zimowe o zrównoważonych właściwościach jezdnych na zaśnieżonej i suchej nawierzchni, krótkie drogi hamowania w każdych warunkach. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na mokrej drodze.
8. Falken Eurowinter HS01 – Zalety: zrównoważone opony zimowe, zapewniające dobre prowadzenie na zaśnieżonej i suchej nawierzchni, najmniejsza podatność na aquaplaning, korzystna cena. Wady: jedynie przeciętne prowadzenie boczne na mokrej drodze.
9. Nokian WR D4 – Zalety: prawdziwa królowa zimy, świetne osiągi na śniegu i na oblodzonej nawierzchni, korzystny stosunek ceny do jakości, najniższe opory toczenia. Wady: przeciętne wyniki na mokrej nawierzchni, podatność na aquaplaning.
10. Uniroyal MS plus 77 – Zalety: doskonałe osiągi na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, niska podatność na aquaplaning, przyjemny komfort toczenia, korzystna cena. Wady: wydłużone drogi hamowania i przeciętne prowadzenie na suchej drodze.
11. Michelin Alpin 5 – Zalety: opony zimowe o ponadprzeciętnej trwałości, zrównoważone właściwości jezdne na mokrej i suchej drodze, przyjemny komfort toczenia. Wady: ograniczone możliwości na śniegu, wysokie opory toczenia.
12. Semperit Master-Grip 2 – Zalety: markowe opony zapewniające bardzo dobre prowadzenie boczne i krótkie drogi hamowania na zaśnieżonej i mokrej drodze, niski poziom hałasu. Wady: wydłużone drogi hamowania i przeciętne prowadzenie na suchym.
13. Pirelli Cinturato Winter – Zalety: dynamiczne, sportowe właściwości jezdne na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni, dobra precyzja prowadzenia, odporność na aquaplaning. Wady: ograniczona trwałość, przeciętne prowadzenie na suchej drodze.
14. Bridgestone Blizzak LM 001-Evo – Zalety: specjalistka od jazdy po mokrych nawierzchniach, krótkie drogi hamowania i niska podatność na aquaplaning, niskie opory toczenia, korzystna cena. Wady: ograniczone prowadzenie boczne, wydłużone drogi hamowania na suchym.
15. Yokohama BluEarth-Winter (V905) – Zalety: specjalistka od jazdy po suchej drodze, krótkie drogi hamowania i zrównoważone prowadzenie, wysoki komfort toczenia. Wady: przeciętna przyczepność na ośnieżonej drodze.
16. Barum Polaris 3 – Zalety: duża siła uciągu i dynamiczne właściwości jezdne na śniegu, krótkie drogi hamowania na mokrym, korzystna cena. Wady: podsterowność na mokrym, wydłużone drogi hamowania na suchym, ograniczona trwałość.
17. Vredestein Snowtrac 5 – Zalety: zrównoważone właściwości jezdne na śniegu i na suchym, niskie opory toczenia. Wady: ograniczona przyczepność na mokrym, przeciętna trwałość i jedynie zadawalające koszty eksploatacji.
18. Matador MP92 Sibir Snow – Zalety: pewne prowadzenie na śniegu, dobry komfort, atrakcyjna cena. Wady: opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, przeciętna przyczepność na mokrej i suchej drodze, wydłużone drogi hamowania na suchym, ograniczona trwałość.
19. Firestone Winterhawk 3 – Zalety: niedroga opona zimowa, niezłe właściwości na śniegu. Wady: wyraźnie ograniczona przyczepność i opóźnione reakcje na mokrej drodze, wydłużone drogi hamowania na suchym i mokrym, ograniczony komfort.
20. Gislaved Euro Frost 6 – Zalety: zrównoważone właściwości w warunkach zimowych, przyjemny komfort. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i spowolnione reakcje na mokrym podłożu, podatność na aquaplaning, wydłużone drogi hamowania na suchym.

Naszym zdaniem
Wszyscy producenci opon zachwalają swoje wyroby. Z materiałów marketingowych dowolnej opony dowiemy się, że zapewnia ona doskonałe właściwości w każdych warunkach, a już na pewno, że jest znacznie lepsza od poprzedniego modelu tej samej marki, a często także i od konkurentów. Jak jest prawda? To można ustalić tylko i wyłącznie podczas niezależnych testów. Uwaga, wyniki naszego testu odnoszą się do konkretnego rozmiaru ogumienia z określonymi indeksami prędkości i nośności – ten sam model, ale np. w rozmiarze znacznie szerszym i o niższym profilu, z innym indeksem prędkości, może zachowywać się na drodze zupełnie inaczej.



- źródło: AŚ

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r.
Jest: Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO