Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Przekaźnik do rozłączania centralki LPG
http://fiatpunto.com.pl/topic26306.html
Strona 1 z 1

Autor:  RafaelSaures [ 16 Sty 2011, 12:01 ]
Temat postu:  Przekaźnik do rozłączania centralki LPG

Witam!
Mam taki problem. Moja centralka z LPG pobiera mi dużo prądu na postoju, przez co musiałem wyciągać bezpiecznik jak auto zostawiałem na kilka dni.

Teraz mam zrobiony wyłącznik, ale to muszę klapę otwierać za każdym razem.

Chciałbym zrobić to na przekaźniku, tak, żeby centralka pobierała prąd dopiero po przekręceniu kluczyka.

Czy gdzieś pod maską jest dostęp do takiego kabla?

Macie jakieś rady lub pomysły jakby to zrobić?

Pozdrawiam

Autor:  greg505 [ 16 Sty 2011, 12:45 ]
Temat postu: 

duzo to znaczy ile?

Autor:  RafaelSaures [ 18 Sty 2011, 16:05 ]
Temat postu: 

Cytuj:
duzo to znaczy ile?

0,15A

[ Dodano: 18 Sty 2011 16:05 ]
Proszę o pomoc... :(

Autor:  ipIV [ 18 Sty 2011, 16:55 ]
Temat postu: 

RafaelSaures napisał(a):
Czy gdzieś pod maską jest dostęp do takiego kabla?

bodajże pomarańczowy przewód przychodzący w wiązce z kabliny to + ze stacyjki. Przez bezpiecznik 250mA do cewki przekaźnika i do gleby i bedzie git :E

Autor:  RafaelSaures [ 20 Sty 2011, 02:35 ]
Temat postu: 

Znalazłem pomarańczowy przewód podnosząc do góry skrzynkę z bezpiecznikami. Sprawdziłem i przewód idzie do środka kabiny. Odprowadziłem kabelek dodatkowy z niego do cewki przekaźnika z LPG. Fakt napięcie 12V było po przekręceniu kluczyka, ale jest taki problem, że zapalę auto, kluczyk cofnę tak żeby auto zgasić, to kontrolki znikają liczniki opadają a silnik dalej pracuje :shock:

Co jest źle?

Autor:  domin45670 [ 22 Sty 2011, 00:21 ]
Temat postu: 

Uproszczona zasada działania przekaźnika: przepływ prądu w jednym obwodzie po napotkaniu cewki generuje pole magnetyczne przyciągające blaszkę, która zamyka drugi obwód.
U góry przed, a na dole po zamontowaniu przekaźnika:
Image

Autor:  RafaelSaures [ 22 Sty 2011, 10:29 ]
Temat postu: 

Tak. Poradziłem się Domina i działa.
Nie wiem tylko czemu dziś rano rozrusznik kręcił i kręcił i nie umiał zapalić. Potrzebowałem auto więc puściłem ten pomarańczowy kabel przez zwierny układ w tym przekaźniku i od razu zapalił.
Nie wiem czemu się tak stało i od czego jest ten pomarańczowy przewód.

Autor:  mariuz [ 22 Sty 2011, 11:48 ]
Temat postu: 

RafaelSaures napisał(a):
Co jest źle?


Jeśli na benzynie tak nie robi, to wiadomo co jest źle :myjezeby:

Zamiast przekaźnika po prostu daj sobie ten wyłącznik w kabinie zamiast pod maską ;)

Autor:  RafaelSaures [ 22 Sty 2011, 17:27 ]
Temat postu: 

mariuz napisał(a):
Jeśli na benzynie tak nie robi, to wiadomo co jest źle

Na benzynie odpala.
Cytuj:
Zamiast przekaźnika po prostu daj sobie ten wyłącznik w kabinie zamiast pod maską Wink

Wolę przekaźnik, bo wiem, że idzie to zrobić.

Autor:  HellBitch [ 22 Sty 2011, 19:12 ]
Temat postu: 

a czy np w zapalniczce nie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka? Bo to chyba bezpieczniejsze miejsce do "kradzieży" 12v.

Autor:  domin45670 [ 22 Sty 2011, 19:19 ]
Temat postu: 

HellBitch napisał(a):
a czy np w zapalniczce nie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka? Bo to chyba bezpieczniejsze miejsce do "kradzieży" 12v.

Pojawia się po przekręceniu.

Autor:  RafaelSaures [ 24 Sty 2011, 19:50 ]
Temat postu: 

A więc tak.
Na elektrodzie pewna osoba mi napisała jak u niego jest to podłączone i teraz działa poprawnie :D mmmm... ^^

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/