Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problemy z instalacją LPG
http://fiatpunto.com.pl/topic1708-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  Przemo_11 [ 24 Sty 2008, 14:34 ]
Temat postu: 

Moje pali 8-8,2 l gazu przy dość dynamicznej jezdzie.
Silnik 1,2 8V :lol:

Autor:  2rotor [ 25 Sty 2008, 11:44 ]
Temat postu: 

Przemo_11 napisał(a):
Moje pali 8-8,2 l gazu przy dość dynamicznej jezdzie.
Silnik 1,2 8V :lol:


To masz zaje..... ubogą mieszankę bo beny łyknie 9 na mieście. Ciekawe co na to silnik :D

Autor:  Przemo_11 [ 25 Sty 2008, 16:39 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Przemo_11 napisał(a):
Moje pali 8-8,2 l gazu przy dość dynamicznej jezdzie.
Silnik 1,2 8V :lol:


To masz zaje..... ubogą mieszankę bo beny łyknie 9 na mieście. Ciekawe co na to silnik :D


Wydaje mi się że dobrze się zbiera, jest elastyczny i ogólnie jest dobrze.
W najbliższym czasie wybieram się do gazownika na przegląd :roll:
Zobaczymy jak jest :?:

Autor:  sławu [ 29 Sty 2008, 10:25 ]
Temat postu: 

Panowie,
Mi się wydaje, że to zwyczajny objaw przy kazdej instalacji LPG, ale
czy wam też smierdzi gazem w samochodzie? ;)
Oczywiscie nie caly czas, ale od czasu do czasu, zapaszek gazu sie unosi tu i tam.

Pozdrawiam

Autor:  Przemo_11 [ 29 Sty 2008, 11:03 ]
Temat postu: 

sławu napisał(a):
Panowie,
Mi się wydaje, że to zwyczajny objaw przy kazdej instalacji LPG, ale
czy wam też smierdzi gazem w samochodzie? ;)
Oczywiscie nie caly czas, ale od czasu do czasu, zapaszek gazu sie unosi tu i tam.

Pozdrawiam


Mi bardzo rzadko 8) Ale jednak się zdarza :roll:

Autor:  Dziara [ 29 Sty 2008, 23:36 ]
Temat postu:  :)

U mnie jest podobnie z tym zapachem gazu ..Unosi sie niekiedy i go czasem czuc,ale to naprawde rzadko ...

Autor:  Nero84 [ 30 Sty 2008, 23:07 ]
Temat postu: 

Witam, ja tez bym prosił o info na temat instalacji gazowej. Jestem (szczesliwym jak narazie i niech tak pozostanie ;) ) posiadaczem kropka 1.1 LPG. Pierwsze moje auto na gaz i niewiem co trzeba wymienić,sprawdzić , co ile i gdzie najlepiej - moje miasto Poznań. Pozdrawiam wszystkich punciaków!!

Autor:  agawinek [ 05 Lut 2008, 23:57 ]
Temat postu: 

Witam wszystkich
Trochę zastanawia mnie to co przeczytałem o spalaniu na LPG. Wcześniej miałem MkII 1.2 8V na LPG i spalanie średnie w mieście było na poziomie 7.3l/100km, teraz mam GP 1.4 8V na LPG i po pierwszym tankowaniu udało mi się zrobic 403 km na 29.5 litrach LPG, co wychodzi jakieś 7,4 l/100km. Też miałem czasem ciężką nogę i max spalanie było na poziomie 8l/100km. Jestem w szoku jak czytam że komuś Kropek spala 10 czy 11 l/100km nie muwiąc już o tym że wyczytałem że ktoś miał spalanie 13.5 litra. Jeżeli ktoś ma takie spalanie to albo ma nogę z ołowiu albo jak najszybciej powinien zgłośic się do gazownika i to napewno nie do tego do którego zazwyczaj jeździ.

Autor:  Dziara [ 08 Lut 2008, 22:26 ]
Temat postu:  :)

Tez mnie to zastanawia ...hmmm

Autor:  Juras [ 08 Lut 2008, 23:32 ]
Temat postu: 

Wszystko zależy od instalacji zamontowanej w samochodzie. Jeśli masz GP to faktycznie może ogólny wynik nieźle wyglądać,ale jeśli się brac w szczegóły to część z tego dystansu jest przejechana na benzynie. Instalacje 3 generacji przełączają się po pewnym czasie z benzyny na LPG, a licznik w tym czasie kręci nabijając km na korzyść gazu. U mnie ten wynik szacowany jest trochę inaczej...Od przebiegu całkowitego odliczam okolo 10 km które samochód przejeżdza łącznie w czasie gdy przełącza się na benzynę. Zazwyczaj jest to po około 200m od ruszenia. Dlatego w systemie dwupaliwowym nie da się dokładnie określić spalania jednego z paliw. Pozdrawiam

Autor:  Dziara [ 09 Lut 2008, 12:23 ]
Temat postu:  :)

Dobrze powiedziane Juras

Autor:  Juras [ 12 Mar 2008, 22:22 ]
Temat postu: 

A podziękował kolego :)

Autor:  sebastiane [ 14 Mar 2008, 19:12 ]
Temat postu: 

Mój pali 9 litrów. Ale od pewnego czasu auto stało się bardzo mułowate na gazie. Byłem na regulacji, ale nie pomogło. Gazownik powiedział, że trzeba będzie poustawiać parametry przy mikserze. Strasznie się jeździ. Dociskam gaz do deski i dramat. Wskazówka obrotów silnika bardzo powoli sięga do 2500 obr :x

Autor:  sławu [ 08 Maj 2008, 11:46 ]
Temat postu: 

mam wciąż duży problem ze smrodem gazu w aucie, gdzie co i jak doszczelniać żeby było okay? reduktor? czy zestawy naprawcze dostępne na allegro są czegoś warte?
pzdr

Autor:  sebastiane [ 08 Maj 2008, 15:25 ]
Temat postu: 

Polecam magnetyzery.

Autor:  kojot01 [ 24 Maj 2008, 10:44 ]
Temat postu: 

witam! ja kupiłem kropka z tzw. fabryczną instalacją gazową, czyli tartarini! jeżeli chodzi o spalanie to tez mnie zastanawiało, bo jak go kupiłem bylo 3/4 zbiornika gazu i samochod zbieral sie slicznie, po nastepnym zatankowaniu byla tragedia, nie chcial isc i spalil 12 litrow, teraz znalazłem inną stacje i tylko tam tankuję i jeżdzi sie bardzo dobrze ale spala go w granicach 9,5-10 w cyklu mieszanym codziennie 14 km trasą i jakieś 4km po mieście. na samej trasie dluzszej 7,6litra, wydawało mi się to dużo i byłem na regulacji, ogólnie podregulowane zostało i nic sie nie zmieniło, ale wyszło ze membrany w parowniku sa do wymiany, mialem wymieniać ale jak widze jakie sa spalania tu na froum zastanawiam sie czy jest sens, żeby nie popsuć, hehe, gazem mi nie smierdzi nic a nic, przed regulacja lampka silnika sie zapalała bo miesznaka była kiepska teraz już jest ok, wiec nie wiem czy ruszać, a jezeli chodzi o umiejscowienie parownika to że jest powyzej poziomu wody nie przeszkadza wogóle w spalaniu jedynie w odpowietrzaniu, ja zawsze tak mialem parownik, tu tez tak mam,

Autor:  zizi [ 29 Maj 2008, 19:22 ]
Temat postu: 

Siema.Właśnie się zastanawiam nad założeniem LPG w swoim Kropku 1,1 95r. 190tys.km. Zapodajcie jakieś rady jak auto się sprawuje. Przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba to będzie zrobić,bo lepiej już nie będzie tylko gorzej. Dzisiaj właściciel stacji powiedział mi że paliwo dojdzie do 8 zeta za litr. Proszę o rady na temat LPG. Cena instalki 1700zł.

Autor:  adim0828 [ 29 Maj 2008, 19:44 ]
Temat postu: 

zizi napisał(a):
Siema.Właśnie się zastanawiam nad założeniem LPG w swoim Kropku 1,1 95r. 190tys.km. Zapodajcie jakieś rady jak auto się sprawuje. Przy dzisiejszych cenach paliwa trzeba to będzie zrobić,bo lepiej już nie będzie tylko gorzej. Dzisiaj właściciel stacji powiedział mi że paliwo dojdzie do 8 zeta za litr. Proszę o rady na temat LPG. Cena instalki 1700zł.


Przedewszystkim wpierw zrób wśród (najlepiej) znajomych dobre rozeznanie na temat dobrego warsztatu gdzie instalują i regulują instalację - to ograniczy Ci potem znacznie nie potrzebną ilość wizyt w kiepskim warsztacie. Także info odnośnie tego na których stacjach w twojej okolicy tankować może być bardzo pomocne ( ot taki zonk na jednej stacji napełnisz butlę do pełna za 70 zł i przejedziesz ponad 300km a na innej stacji napełnisz butlę za tyle samo - a z trudem pokonasz 200km ). Dodam jeszcze z doświadczenia, że najtańsza instalacja niestety nie zawsze oznacza "najlepsza instalacja". Ja kupiłem najtańszą z możliwych i teraz tego żałuję - bo mam z nią cały czas kłopoty. Do kosztów instalacji dolicz lepiej od razu wymianę świec i kabli zapłonowych ( pi razy oko 80 zł lub więcej w zależności od firmy ). No i przy Twoim przebiegu wogóle obawiałbym się instalować gaz. Instalacja gazu przy takim przebiegu obajwi wszelkie niedoskonałości Twojego silnika i nagle może się okazać, że kupę rzeczy będziesz ( poza świecami i kablami ) musiał wymienić ( np. cewlki, sondę, luz zaworów wyregulować, wszelakie czujniki, silniczek krokowy....).

Autor:  kojot01 [ 29 Maj 2008, 23:19 ]
Temat postu: 

wszytko zalezy od fachowców co będą ci zakładać instalację, do tego silniczka co masz najlepszą instalacją jest na monowtrysk, w pełni jest sterowana przez komputer a jest dosyć tania, troszki dużo ci powiedzieli u mnie w okolicy kosztuje taka o której piszę i sam posiadam w okolicach 1200-1300zl, kolega sam szukał stąd wiem. droższej instalacji nie ma po co pchać bo niekoniecznie jest lepsza, trzeba pogodzić sie z faktem, że gazu bedzie palił więcej, normalnie w okolicach 1 litra do 1,5 ale wszystko zależy od wielu czynników w dużej mierze od stanu silnika, u ciebie silnik nigdy nie widział gazu a ma już troszki przebiegu na benzynie, na początku bedzie sie musiał dostosować do gazu i bedzie róznie palił. Załozenie gazu niekoniecznie musi się wiązać z wymianą przewodów czy świec tak naprawdę oznaczenie do gazu to tylko chwyt reklamowy, i nie trzeba w to wierzyć, wymienić swiece trzeba jak maja już zrobione dość sporo i mogą nie dawać dobrej iskry, choć w przypadku gazu mozna tego nie odczywać, bo lpg sie szybciej zapala niz pary paliwa, w pewnych momentach można odczuć brak dostatecznej mocy. Ogólnie polecam ci LPG bo to sie zaczyna dziać z benzyną to jest lekka przesada ponieważ benzyna sama w sobie nie jest droga, podatki i akcyza nas zabijają, jak benzyna skoczy o 10 gr to podatki o 20 gr na litrze, dobiorą sie i do lpg ale raczej zawsze bedzie sporo tańszy od benzyny. Osobiście miałem już kilka samochodów z lpg i nie miałem z nimi wiekszych problemów, instalacje były LOVATO i zakladane przy róznych przebiegach, i nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze gaz niszczy silnik, tak jest jak ktoś ma juz silnik na wykończeniu i zaloży mu gaz to normalną sprawą jest ze cos sie zacznie dziać, do gaz bardziej ingeruje w luzy i nieszczelności, jak sie dba o silnik to i jest ok, mam poloneza 92 rocznik i zagazowany jest jzu prawie 15 lat, w 2000r byla robiona kapitalka silnika dostał olej syntetyczny, był docierany na gazie, jest juz zrobione ponad 200tys ciagle na syntetykach i ciagle jest w super stanie, a przewaznie silnik poloneza wytrzymywal 120-150 tys i dętka. Punto kupiłem z tzw fabryczną instalacją jest 198tys zrobione i takze nie mam zadnych problemów. LPG sie sprawdza to po co przepłacac za benzynę.

Autor:  zizi [ 30 Maj 2008, 20:55 ]
Temat postu: 

Dzięki za porady.Silnik jest po kapitalce przy 167tys. Też dużo jeździlem autami na gaz,głównie to seicento i z przebiegami po 240tys. Zero problemu. A instalacje w mojej okolicy tyle koszyują,trzeba tydzień czekać w kolejce.Taki ruch w interesie. A te ceny paliwa,to przegięcie. Dzisiaj orientowałem się o LPG do Seicento 1.1 2001r. z wielopunktowym wtryskiem.Cena 2500-2700.Następne firmowe auto zostanie zagazowane :D .Te poprzednie zrobiły po 150tys.km i jeżdzą dalej,więc czego tu się bać 8) . Kumpel jeździ puntokiem 1.2 97r. 4 lata na instalacji i zero problemu.Dziennie dojeżdza 45km.w jedną strone do pracy. Ja mam 67 w jedną i rodie około 60tys.km. rocznie.Na szczęście mam firmowego T4,a swoim Kropkiem rocznie robie 15 tys.ale mtsle ,ze i tak opłaci się go przerobić na LPG.Tak sobie liczę że po 1,5 mi się to zwróci.

Autor:  kojot01 [ 31 Maj 2008, 00:39 ]
Temat postu: 

także trzeba przerobić na lpg i cieszyć sie ze cena jest dość stabilna nie tak jak benzyny, a i tak zawsze bedzie lpg bedzie tanszy od paliwa bo to w koncu paliwo alternatywne i bardzo ekologiczne czyli nikt sie z tego pomyslu nie wycofa.

Autor:  Lastek [ 23 Cze 2008, 13:00 ]
Temat postu: 

kojot01 sprawiasz wrażenie osoby dobrze zorientowanej w instalacjach gazowych. W swoim Kropku 1.2 8V założyłem instalację tydzień temu, mam problem.
Gdy odpalam samochód ( na benzynie ofc ) obroty wariują , najpierw skacze na 1500 po czym spada do 500 i auto gaśnie ( jeżeli odpowiednio wczesnie wcisne pedał gazu, podgazuje go 2-3 razy sytuacja normuje się i auto nie gaśnie ). Instalacja sekwencyjna osprzęt tomasetto sterownik Stag 300-4 . Gdy odpalam auto musze miec go przełączonego na benzyne ( nie tryb auto ) bo przy probie dogazowania auto przełącza sie na gaz - mimo że silnik nie ma odpowidniej temperatury.
Dzwoniłem do mechanika gdzie zakladalem instalacje, powiedzial ze to wina zle ustawionej mieszanki gazu (?) i umowiony jestem na przyszly tydzien na regulacje ...
Podpowiedzcie mi czy to może być to? Czy ustawienie typu? rodzaju? nie wiem czego, mieszanki gazy może mieć wpływ na to jak auto zachwouje się zimne na benzynie? Może pojawiać się sytuacja że naciskam na pedał gazu a obroty zamiast w góre idą w dół?

Dzieki Panowie za odpowiedź :)
Pozdrawiam

Autor:  kojot01 [ 23 Cze 2008, 15:08 ]
Temat postu: 

wedlug mnie jak ci zakladali instalacje gdzies cos zlozyli nieszczelnie i dlatego obroty wariuja na benzynie, poprostu jakby dostawal lewego powietrza i nie moze sie dpoasowac elektronika, byc moze cos sie przytyka, musza to spraqwdzic ci co to zakladali, moze byc tez tak ze masz zle wysterowana elektronike od gazu, bo skoro od razu mozesz przelaczyc na gaz, nowe instalacje nie powinny sie przelaczac na gaz na zimnym silniku, jezeli masz sekwencje moze ci tez cos pokickali z ustawieniami i razem z paliwem dostaje gazu i poprostu swiruje bo to sa rozne paliwa i roznie sie spalaja,

tak czy inaczej cos ci spaprali majstrowie od gazu, jezeli oczywiscie wczesniej na benzynce bylo cacy, wiec musza ci to zrobic nieodplatnie w koncu jakas gwarancje masz chyba na ta instalacje,

Pozdrawiam

Autor:  Lastek [ 23 Cze 2008, 15:14 ]
Temat postu: 

No mam, ustawiony już z nimi jestem na wizyte,
Oczywiscie na benzynie przed instalacja gazu problemu nie bylo.

Dzieki za odpowiedz.. troche sie w tym gubie, zwlaszcza ze w wczesniejszych wozach nie mialem stycznosci z sekwencja tylko ze starym gazem I i II generacji, gdzie nie trzeba bylo czekac az sie silnik zagrzeje...

Dzieki raz jeszcze .. bede wiedzial za co im glowe myc :)

Pozdrawiam

Oczywiscie po wizycie zdam relacje

Autor:  kojot01 [ 23 Cze 2008, 15:21 ]
Temat postu: 

to czekamy co panowie fachowcy powiedza i zrobia, bo stacji monatazu gazu przybywa tylko niewiele w nich prawdziwych fachowcow,

pozdrowionka

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/