Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problemy z instalacją LPG
http://fiatpunto.com.pl/topic1708-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  SedesRambo [ 27 Gru 2010, 01:33 ]
Temat postu: 

Może pompa nie wtryskuje gazu... i przez to automatycznie wtryski podają benzynę

Autor:  masterracuch [ 30 Gru 2010, 13:20 ]
Temat postu: 

Anzel Sprawdź czy przewody idące od przełącznika się po prostu gdzieś nie poprzecierały i nie ma zwarcia pomiędzy nimi. Następnie sprawdziłbym jak styki wyglądają przy samym przełączniku oraz na elektrozaworach przy LPG ( może są zaśniedziałe/zerdzewiałe). Sprawdź, czy po podaniu na nie 12 V z aku słychać "pyknięcie". Jak to wszystko na nic to pozostaje sam przełącznik do wymiany/ naprawy.

SedesRambo W przypadku instalacji II generacji nie ma wstryskiwania gazu (takie rzeczy to w instalacji sekwencyjnej). Wtryskiwacze benzyny i często samą pompkę paliwa się odcina przy zasilaniu LPG w instalacji mieszalnikowej

Autor:  kejmilek [ 06 Lut 2011, 20:58 ]
Temat postu: 

Panowie ile może kosztować założenie sekwencji do mojego kropka którego odziedziczyłem po mamie :). Chodzi mi bardziej o używaną instalację. Kropek 94r. 1.1 S. Wiem że może to głupota go gazować jednak uważam że on i tak za dużo pali benzyny a na gazie to co innego. Dziennie robię nim 30km. Z góry dziękuję za porady i gorąco pozdrawiam posiadaczy kropków

Autor:  yacub [ 06 Lut 2011, 21:41 ]
Temat postu: 

ten silnik 1,1 s (Punto 55 - 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm) to ma SPI cyli jeden wtryskiwacz wiec nie wiem czy jest sens zakładac wtrysk gazy gdzie wyniesie to ~2k, ale musi sie ktoś wypowiedziec kto ma gaz w takim punto, moze ktoś ma wtrysk :)

Autor:  masterracuch [ 06 Lut 2011, 21:52 ]
Temat postu: 

kejmilek wszystko się da.. tylko to będzie przerost treści nad formą. Zastanawiam się dlaczego nie chcesz inst. II generacji tym bardziej, że jest tańsza i silnik też będzie dobrze na niej chodził. :>

Autor:  kejmilek [ 07 Lut 2011, 13:05 ]
Temat postu: 

masterr a co to jest instalacja II generacji możesz powiedzieć o niej coś więcej. Z góry dzięki :)

Autor:  nickoo [ 07 Lut 2011, 13:16 ]
Temat postu: 

inst I generacji to ta co ręcznie trzeba było przełączać na gaz
inst II generacji to ta co sama automatycznie przełącza na gaz po przygazowaniu ponad 2300 obrotów i osiągnięciu przez silnik temp. minimalnej.

[ Dodano: 07 Lut 2011 12:16 ]
http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Ge ... _I,95.html I gen
http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Ge ... II,96.html II gen

Autor:  kejmilek [ 07 Lut 2011, 16:12 ]
Temat postu: 

Dzięki Nickoo. A orientujecie się może jakie są koszta tak "pi razy drzwi". Dokładnie będę się dowiadywał u mnie w mieście bądź w województwie na początku następnego miesiąca.

Autor:  yacub [ 12 Lut 2011, 10:58 ]
Temat postu: 

kejmilek popatrz na allegro koszt instalacji 2 generacji mieszalnikowej - moim zdaniem za mixer z montażem pewnie bedą chcieli 1400-1600 zł

Autor:  Anzel [ 12 Lut 2011, 11:10 ]
Temat postu: 

U mnie problem był banalny,kabel dający impuls do przełączenia po prostu poszedł na urlop :)

Autor:  Longer [ 12 Lut 2011, 12:02 ]
Temat postu: 

powiem tak ja mam instalacje gazowa ta drugiej generacji i chodzi bezproblemowo gaz i pali mi delikatnie ponad 7 litrow, tylko zawory niestety w punto trzeba regulować żeby gaz chodził jak najlepiej i mało kto o tym wie ze na benzynie się reguluje zawory co 40 tys km a na gazie max co 20 tys km

Autor:  2rotor [ 13 Lut 2011, 11:17 ]
Temat postu: 

SedesRambo napisał(a):
Może pompa nie wtryskuje gazu... i przez to automatycznie wtryski podają benzynę


A gdzie ty masz w instalacjach pompę do gazu? Pomijam V generację bo tam faktycznie jest.

Autor:  piter123321 [ 23 Cze 2011, 17:55 ]
Temat postu: 

Witam. mam pytanie. kurcze dzisiaj bylem zatankowac lpg. wszystko ładnie działało jak wrocilem zgasilem auto po 30 min wszedlem toprzestała działac ta centralka co sie przerzuca: gaz- benzyna, gaz, benzyna. sprawdzałem napięcie - jest równiotkie 12v. czyli co upaliła sie? prosze o rady.

Autor:  Anzel [ 24 Cze 2011, 08:54 ]
Temat postu: 

Nie przełącza Ci z benzyny na gaz? Sprawdź czy kabel pod maską nie został przerwany.U mnie po zerwaniu wogole się nie przełączało,ale wystarczyło nawinąć go na kabel WN i od razu wróciło do normy :)

Autor:  piter123321 [ 24 Cze 2011, 10:04 ]
Temat postu: 

kurcze wogole przekaznik sie nie swieci.podmienialem z kolega na taki sam i nic:( jest tam jakis bezpiecznik czy cos?

Autor:  nickoo [ 24 Cze 2011, 11:36 ]
Temat postu: 

powinieneś mieć 2 bezpieczniki więc szukaj, u mnie są niedaleko elektrozaworu.

Autor:  piter123321 [ 24 Cze 2011, 12:20 ]
Temat postu: 

nickoo problem znaleziony:) padł bezpiecznik. tylko byl schowany nieźle;) hehe;) ale czemu mogl pasc zwarcie czy cus?

Autor:  nickoo [ 24 Cze 2011, 12:44 ]
Temat postu: 

czasami tak bywa nawet przez strzał większego napięcia,i właśnie po to jest bezpiecznik aby siadł on a nie jakaś część :wink:

Autor:  piter123321 [ 25 Cze 2011, 11:52 ]
Temat postu: 

chyba nie.załozyłem nowy i znów padł.. cos jest nie tak. zauwazyłem nadgryzione kable w aucie (myszy piii****y;P) mozliwe ze to przez to?:(
musze na paliwie smigac..

Autor:  nickoo [ 25 Cze 2011, 12:10 ]
Temat postu: 

tak może robi Ci zwarcie.

Autor:  piter123321 [ 07 Lip 2011, 21:03 ]
Temat postu: 

sprawdzilem kazdy kabel od lpg.
znalazłem dwa pęknięte wiec zaizolowałem i nic. wkladalem bezpiecznik 7.5A taki jak mialem i zakazdym razem po przerzuceniu na lpg wypadły zapłony 2x i bezpiecznik poszedł. na koncu cos poszło w centralce tej od przerzucania. prawdopodobnie ten przekaźnik. jutro bede mial taki sam. ale powiedzcie czy moze to byc przez te centralke? mogla ona cos chrzanic? w aucie napiecie nie przekracZa 12v. wydaje mi sie ze jest ok..

[ Dodano: 27 Cze 2011 13:11 ]
kurcze i to nie centralka.mam inną taką samą i to samo.dobrze nieprzerzuce na lpg i bezpiecznik trzask. ;/ sprawdziłem kable i znalazłem jedynie w pancerzyku kawałek zółtego tzn on idzie od centralki pod maske i tam sie konczy. a drugiej czesci nie ma. macie jakies propozycje?

[ Dodano: 07 Lip 2011 20:03 ]
Witam. Znalazłem problem przepalania bezpiecznika. otóz winna najprawdopodobniej jest cewka na reduktorze. sprawdzałem z tyłu i robi tyk tzn ze przełącza,z przodu na elektrozaworze tez tyk tylko na reduktorze raz robi tyk a raz nie. jaki powinien byc opor? jak to zmierzyc? odpiałem tę cewke jest pęknięta obudowa i pordzewiała troche.

Autor:  killjoy [ 23 Sie 2013, 09:40 ]
Temat postu:  Re: Problemy z instalacją LPG

Panowie czy to normalne że mój grande kropek 1,4 77km pali przy spokojnej jeździe mieszanej( w sumie większość w trasie) 9L gazu?

Autor:  bunczu [ 23 Sie 2013, 11:38 ]
Temat postu:  Re: Problemy z instalacją LPG

killjoy napisał(a):
Panowie czy to normalne że mój grande kropek 1,4 77km pali przy spokojnej jeździe mieszanej( w sumie większość w trasie) 9L gazu?


Problemy niektórych po prostu porażają. Przelicz 9x2.2, a przelicz to samo 9x5.6 i nie szukaj dziury w aucie. Moja Astra 1.4 ecotec 90km pali w jeździe mieszanej 11.7 (głównie miasto, korki, dojazdy do pracy)i to nie bawiąc się w ekologiczną jazdę...nie będę płakać nad tym litrem, gdy móje Punto palilo 12 ale benzyny...

Autor:  albert7575 [ 19 Sie 2014, 19:32 ]
Temat postu:  Re: Problemy z instalacją LPG

mam problem z przelaczaniem z benzyny na gaz,przelacza dopiero gdy obrotomierz wskaze 2700 obr i z reguly takie obroty osiagam na pierwszym biegu,samo przelaczanie tez nie jest plynnne,najpierw go przydusi a potem dostake "kopa",druga sprawa to taka ze nawet przy wolnej jezdzie i jakichs dojazdach musze utrzymywac go na w miare wysokich obrotach innaczej gasnie,a czasami tylko przelaczy go z powrotem na benzyne,jazda troche ryzykowana,dzisiaj bylem odnowic homologacje na butle i mieli mi z tym wszystkim zrobic,jak sie okazalo nie zrobili,nie wiem jaki to typ instalacji,czy nie da sie go naprawde wyregulowac jakos aby tego silnika tak nie katowal???
z gory dziekuje z odpowiedz

Autor:  wilczur [ 31 Sie 2014, 20:20 ]
Temat postu:  Re: Problemy z instalacją LPG

Po pierwsze ustalić jaką masz instalację, choć zakładam z opisu że sekwencja.

Potem ustalić jaki sterownik gazu tam zamontowany: stag/zenit/lovato/brc/inny

A potem strojenie gazu +ew. wymiana wtrysków bo pewnie już zużyte.

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/