Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

problem z przełączaniem na lpg
http://fiatpunto.com.pl/topic39282.html
Strona 1 z 1

Autor:  hudy [ 07 Gru 2012, 22:14 ]
Temat postu:  problem z przełączaniem na lpg

Witam.Panowie mam w punto instalację II generacji.Jak jest mróz to oczywiście jeżdżę na PB aż do rozgrzania silnika przynajmniej do tych 30 stopni.W kabinie mam przełącznik gdzie mogę ustawić opcję by jechał tylko na PB albo przełączył się przy odpowiednich obrotach na LPG.Zauważyłem że gdy jadę na PB np na 3 lub 4 i przełączam guzik na LPG by przełączył się przy odpowiednich obrotach na gaz wtedy jest z tym problem.Nie jestem w stanie przełączyć na LPG mimo zwiększania obrotów.Niekiedy udaje się przełączyć gdy stanę na chwilę lub wyłączę silnik i uruchomię ponownie.Natomiast jeśli ten przełącznik przełączę gdy stoję na postoju lub gdy jadę na bardzo niskich obrotach wtedy nie ma problemu z przełączeniem.Czy to że jadę już na wysokich obrotach tzn takich przy których przełącza się na LPG może powodować jakieś błędy w sterowniku lpg i problem z przełączaniem??

Autor:  staH [ 07 Gru 2012, 23:45 ]
Temat postu:  Re: problem z przełączaniem na lpg

Według starej szkoły - przełączanie na LPG przy wysokich obrotach może być szkodliwe dla silnika.
Wrzuć na luz, ciapnij przycisk, przegazuj i wrzuć bieg - ja tak robię zawsze.

Autor:  hudy [ 08 Gru 2012, 21:37 ]
Temat postu:  Re: problem z przełączaniem na lpg

Problem rozwiązany.Okazało się że przy reduktorze jest czujnik który nie pozwala przełączyć na lpg dopóki reduktor nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Nie mam osłony pod silnikiem wiec w te mrozy z przełączeniem jest dość ciężko tzn długo się nagrzewa puki nie osiągnie zadanej temperatury.Wziąłem i przygiąłem ten czujnik by stykał się z reduktorem.Teraz na pewno szybciej będzie się przełączał...do tej pory było tak że czujnik był oddalony ok 1-2mm od reduktora i jak samochód stał na postoju to szybciej się przełączał ale podczas jazdy trwa to bardzo długo mimo iż reduktor był już ciepły.Teraz powinno przełączać się szybciej gdyż czujnik styka się z reduktorem więc jeśli obudowa na zewnątrz będzie już ciepła to znaczy że w środku reduktor również będzie miał odpowiednią temperaturę... Na dole zdjęcie czujnika...

Załączniki:


Autor:  staH [ 09 Gru 2012, 14:38 ]
Temat postu:  Re: problem z przełączaniem na lpg

To ten czujnik nie ma gwintu aby wkręcić go w reduktor?

Autor:  hudy [ 09 Gru 2012, 16:34 ]
Temat postu:  Re: problem z przełączaniem na lpg

Nie.Jest on przykręcony do reduktora na takiej blaszce i oddalony od niego.Nawet się z nim nie stykał bezpośrednio.Dopóki nie jadę to wystarczy 5-10 minut poczekać na biegu jałowym i już można przełączać ale gdy jadę to go chłodzi i jest problem... Teraz przygiąłem go i styka sie z reduktorem.Jeszcze mam zamiar kupić mate termoizolacyjna i owinąć reduktor by go nie schładzało podczas jazdy...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/