Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Interfejs do LPG
http://fiatpunto.com.pl/topic27282.html
Strona 1 z 1

Autor:  buladag [ 06 Mar 2011, 13:19 ]
Temat postu:  Interfejs do LPG

Zacznę temat, aby nie śmiecić gdzie indziej. :)

Rozważam zakup interfejsu do instalacji BRC Sequent 24 po tym jak zostałem naciągnięty na 55zł za regulację. :P

Teraz tak, jaki interfejs wybrać?
Czy są jakieś różnice pomiędzy takimi na USB, a takimi na COM?
Jakie taki sprzęcik ma wady/zalety?
Co można tym zrobić?
Jakie parametry można tym regulować i co trzeba wiedzieć zanim zacznie się coś grzebać? :)
Jakie ograniczenia ma taki kabel w stosunku do sprzętu u normalnego gazownika?

Autor:  2rotor [ 06 Mar 2011, 13:55 ]
Temat postu: 

Na USB możesz śmiało kupić. Ja mam oryginalny interfejs do STAGa i chodzi bezproblemowo. Do regulacji używam EeePc więc jest wygodnie sobie w aucie coś grzebać. Nie wiem jak dokładnie wygląda oprogramowanie od BRC ale generalnie zasada we wszystkich jest ta sama. Ustawiasz sobie wszelkie możliwe parametry jak temp przełączania itd jak również możesz ustawić sobie mieszankę wykorzystując mapy wtrysku benzyny i gazu. Polecam ściągnij sobie instrukcję od staga na stronie producenta na początek żebyś ogólnie miał pojęcie o co chodzi a jak dorwiesz soft od BRC to zapodaj printscreeny.

Autor:  buladag [ 06 Mar 2011, 14:02 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Polecam ściągnij sobie instrukcję od staga na stronie producenta na początek żebyś ogólnie miał pojęcie o co chodzi

Dzięki, tak też zrobię. "Lewy" w tych sprawach nie jestem, ale po prostu nigdy tego nie robiłem, więc najpierw warto zapoznać się z teorią. :)

Autor:  marcin186 [ 06 Mar 2011, 17:55 ]
Temat postu: 

2rotor, a możesz mi powiedzieć czy te dwa odczyty na żółto są ok??

Image

Autor:  2rotor [ 06 Mar 2011, 18:07 ]
Temat postu: 

Trochę mała rozdzielczość screena więc słabo widać. A to II generacja ta instalka? Jakieś dziwne te wskazania, ładowanie 17000mV?

Autor:  marcin186 [ 06 Mar 2011, 18:09 ]
Temat postu: 

2rotor sekwencja BRC

Autor:  2rotor [ 06 Mar 2011, 18:23 ]
Temat postu: 

Nie mam pojęcia co to za 2 wskazania. U siebie mam: obroty, temp gazu, ciśnienie gazu, podciśnienie w kolektorze, czas wtrysku benzyny, czas wtrysku lpg -wszystko ładnie i jawnie podane. Z tego co czytałem na lpg-forum.pl to BRC już nie jest takie user friendly jak KME czy STAG. Btw to jest SQ24 czy P&D?

Autor:  marcin186 [ 06 Mar 2011, 18:24 ]
Temat postu: 

SQ24 ;) jutro jeszcze podłączę pod P&D i zobaczę jak tam wyglądają dane.

Autor:  2rotor [ 06 Mar 2011, 18:32 ]
Temat postu: 

marcin186 napisał(a):
SQ24 ;)


A ogólnie auto jeździ prawidłowo? Bo jesli tak to raczej sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC bo tam żeby od nowa skalibrować cały system potrzebny oryginalny czujnik podciśnienia który się wpina w instalkę. Bez tego to tylko drobne korekty ewentualnie można wprowadzać. Ot sobie utrudnienie wprowadzili żeby ludzie nie grzebali samemu :/

Autor:  marcin186 [ 06 Mar 2011, 18:38 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
A ogólnie auto jeździ prawidłowo?


Ogólnie to jeździ ok.


2rotor napisał(a):
Bo jesli tak to raczej sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC


Na takie głębsze grzebanie w instalacji to jeszcze jestem za głupi :mrgreen: Jak na razie to tylko zmieniłem temperaturę przełączenia i nic więcej. I ewentualnie tylko sprawdzam odczyty nie biorę się za dawki gazu itp. bo mogę czasami coś nagrzebać i będzie po gwarancji jak się wyda że coś sam grzebałem w kompie centralki :E

Autor:  buladag [ 06 Mar 2011, 23:43 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC bo tam żeby od nowa skalibrować cały system potrzebny oryginalny czujnik podciśnienia który się wpina w instalkę. Bez tego to tylko drobne korekty ewentualnie można wprowadzać.

O widzisz, to już wiem co ostatnio wpinali mi w gazowni pod drugą wtykę i pod wężyk za przepustnica. :D
czyli bez tego lipa jeśli chodzi o kalibracje gdyby instalka się całkiem rozjechała itp? (tak jak np. ja ostatnio miałem, że po miesiącu postoju bez aku auto gasło i dławiło po przegazowaniu). Gość w gazowni mowil ze zrobi kalibracje od nowa i własnie wpiał ten czujnik co mówiłeś, podpiął pod kompa instalkę cos tam poklikał, auto później samo przełaczało się kilka razy między gazem a Pb, później znów cos poklikał i gotowe. :)

[ Dodano: 06 Mar 2011 22:43 ]
Czyli generalnie aby mieć sprzęt, którym można zrobić wszystko to co gazownik trzeba przeznaczyc na to circa 200zł. Jeśli chodzi o BRC.

Autor:  2rotor [ 07 Mar 2011, 09:07 ]
Temat postu: 

No niestety trzeba zainwestować, nie jest tak różowo jak w stagu gdzie wpinasz kabelek w złącze, podłączasz lapka i jedziesz.

Autor:  RafaelSaures [ 07 Mar 2011, 21:56 ]
Temat postu: 

Ja dziś byłem na regulacji.
U mnie wyglądało to tak:
Pan wsadził czujnik do rury wydechowej i podpiął się pod kompa kabelkiem. Auto chodziło najpierw na benzynie żeby badać spaliny, a potem przełączyłem na gaz i coś tam zmieniał w programie. Jakiś suwak przesunął z 0 na -13. Temperaturę przełączania zmienił mi z 39*C na 30*C
Trochę tam poklikał jeszcze coś pozmieniał i powiedział, że ciśnienie jest w porządku i zwiększył mi dawkę gazu bo auto mi na postoju lubiło gasnąć.
Jeździłem po Gliwicach i jak na razie ani razu nie zgasł.
Zapłaciłem 40zł za regulację. Dodatkowo sprawdził szczelność reduktora którego sam regenerowałem. Powiedział, że jestem mistrzem, bo szczelne było wszystko ładnie :)

Autor:  marcin186 [ 11 Mar 2011, 14:44 ]
Temat postu: 

Zmobilizowałem się i o to są odczyty z programu Sequent P&D ;)

https://picasaweb.google.com/marcin186/ ... directlink

Teraz proszę o komentarz co i jak przestawić lub nie.

Autor:  buladag [ 11 Mar 2011, 15:44 ]
Temat postu: 

Co i jak niestety nie wiem, ale z tego co zauwazyłem u mnie instalatozy też tym programem regulowali instalację.

Zainteresowała mnie pozycja "licznik awaryjnych uruchomień silnika", o co chodzi? Mozna odpalać na gazie?

Autor:  RafaelSaures [ 11 Mar 2011, 15:56 ]
Temat postu: 

marcin186 Można prosić o ten program na priv? Kiedyś ściągnąłem z elektrody ale po zainstalowaniu i uruchomieniu wyskakuję komunikat "key no preset".

Autor:  Danko8790 [ 11 Mar 2011, 18:23 ]
Temat postu: 

http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... s%C5%82any.

ja dziś sobie zakupiłem :P

Autor:  buladag [ 06 Kwi 2011, 13:53 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Zainteresowała mnie pozycja "licznik awaryjnych uruchomień silnika", o co chodzi? Mozna odpalać na gazie?

Sprawdziłem i faktycznie da się, w sumie jak dla mnie trochę słabo bo moje zabezpieczenie antykradziejowe wtedy bierze w łeb. :E

[ Dodano: 06 Kwi 2011 13:53 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1364658.html znalazłem takie coś, odnośnie regulacji BRC. Czyli chyba da się obejść bez map sensora.

Autor:  Szturman [ 12 Sty 2013, 19:09 ]
Temat postu:  Re: Interfejs do LPG

A czy ten kabel http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 98123.html bedzie dobry pod staga 300-4?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/