Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
AR wita wszystkie GP http://fiatpunto.com.pl/topic15373-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | STax [ 27 Kwi 2009, 15:24 ] |
Temat postu: | |
alba napisał(a): inżynierowie AR zrobili temu autku krzywdę na rynku włoskim i polskim ograniczając moc silnika do 78 KM
Nie no, sorry, ale w życiu bym nie kupił tego silnika 1.4 16v ma miec 95km i kropka, 78km to jakiś żart [ Dodano: 27 Kwi 2009 14:24 ] BTW ciekawe czy podmiana sterownika na ten z GP starjet by mocy nie przywróciła... |
Autor: | alba [ 27 Kwi 2009, 16:11 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): alba napisał(a): inżynierowie AR zrobili temu autku krzywdę na rynku włoskim i polskim ograniczając moc silnika do 78 KM Nie no, sorry, ale w życiu bym nie kupił tego silnika 1.4 16v ma miec 95km i kropka, 78km to jakiś żart [ Dodano: 27 Kwi 2009 14:24 ] BTW ciekawe czy podmiana sterownika na ten z GP starjet by mocy nie przywróciła... Da się przeżyć, elastyczność ma niezłą, jak pisałem do 5 tys zachowanie silników jest identyczne, do ścigania mam motocykl, wyszalałem się 2 litrowym Tdieslem a to auto służy mi raczej jako ładny srodek transportu do pracy i z pracy. Podmiana sterownika z GP nie wchodzi w grę bo W Mito jest Bosch. Może i by pojechało ale DNA to już raczej nie bardzo by działało. Sterownik trzeba wziąć albo z wersji np. niemieckiej (właściwie to sterownik ten sam a inny soft), albo też odblokować czym już zajęli się wloscy tunerzy (wertuję ich forum). BTW sam remap ECU (bez odblokowania powyżej 5750obr dodał mu 12 KM i kilka Nm tak że i w GP są rezerwy. |
Autor: | STax [ 27 Kwi 2009, 16:46 ] |
Temat postu: | |
alba: wiesz mnie nie chodziło nawet o to, że mocy ma za mało, bo pewnie tak jak piszesz, że nie ma tragedii, ale czułbym sie okradziony... |
Autor: | Grzyws [ 27 Kwi 2009, 18:00 ] |
Temat postu: | |
Piękna alfa a w czerni jest to już w ogóle miód. Alumy mimo iż nie oryginalne to wyglądają świetnie i bardzo dobrze pasują do auta. Pozdro. |
Autor: | Limet [ 27 Kwi 2009, 18:47 ] |
Temat postu: | |
nie no co do silnika mam neismak ale mysle ze da sie to ominac;) ,powiedz mi dostałes jakis rabacik ?? |
Autor: | alba [ 27 Kwi 2009, 18:56 ] |
Temat postu: | |
Symbolicznie 5% i to z kręceniem nosem po małej licytacji między salonami. Z nowymi modelami o rabaty jakby trudniej. Wiem że w momencie składania zamówienia byłoby za to Bravo z 2008 (ta jest 2009)ale wożę głównie własne 4 litery więc trochę za duże. Bezramkowe drzwi i wskazówki machające na dzień dobry (wiem że to pierdoły) przeważyły szalę.Z opcji dodatkowych to spoiler, podgrzewana szyba, srebrne ramki świateł reszta potrzebnych była w standardzie.Jeśli ktoś nie strawi tych 78 KM to widziałem wersje niemieckie 95 KM u nas z lepszym wyposażeniem (pakiet sport, blue and me i cos tam jeszcze). |
Autor: | daras [ 04 Maj 2009, 10:40 ] |
Temat postu: | |
Ujeżdżałem przez chwilę MiTo z silnikiem 155 KM. Niezły gokart, szczególnie w trybie D. Radość z jazdy i banan na twarzy, gwarantowane. Zastanawiałem się tylko do kogo jest adresowany ten samochód? I tak myślę, że paradoksalnie ciekawą opcją są relatywnie słabe silniki 78/95 KM i ewentualnie diesel 90 KM. Samochody do fajnego przemieszczania się, nie prowokujące do agresywnej jazdy, wygodne do jazdy i tanie w utrzymaniu. Mam jeszcze pytanie: jak się sprawuje system DNA w wersji 78 KM? Czuć jego działanie? Skrzynię masz 6 biegową? |
Autor: | alba [ 09 Maj 2009, 22:47 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): Ujeżdżałem przez chwilę MiTo z silnikiem 155 KM.
Niezły gokart, szczególnie w trybie D. Radość z jazdy i banan na twarzy, gwarantowane. Zastanawiałem się tylko do kogo jest adresowany ten samochód? I tak myślę, że paradoksalnie ciekawą opcją są relatywnie słabe silniki 78/95 KM i ewentualnie diesel 90 KM. Samochody do fajnego przemieszczania się, nie prowokujące do agresywnej jazdy, wygodne do jazdy i tanie w utrzymaniu. Mam jeszcze pytanie: jak się sprawuje system DNA w wersji 78 KM? Czuć jego działanie? Skrzynię masz 6 biegową? Jezeli chodzi o silnik to działanie DNA jest wyczuwalne, w trybie D jest znacznie żwawszy szczególnie u dołu z tego co wiem jest to realizowane szybkością działania przepustnicy. Lekkie naciśnięcie gazu i auto wyrywa do przodu co daje wrażenie sporej mocy, w górnym zakresie obrotów różnica jest mniej wyczuwalna. W TB155KM jest jeszcze overboost więc wrażenia większe. W trybie N jest taki hm zwykły ale precyzyjnej reaguje na gaz -lepiej się jeżdzi po mieście, w korkach itp. No i spalanie mniejsze. Oczywiście oprócz tego zmienia się praca wspomagania kierownicy, kontroli trakcji (jej zadziałania jeszcze nie doświadczyłem) i blokady mechanizmu różnicowego. W A różnicę ponoć widać w zimie toteż jak na razie nie widzę różnicy z N. Skrzynia jest 6 biegowa. Mimo małej mocy auto jednak prowokuje do agresywnej jazdy szczególnie w zakrętach tutaj ma najwięcej do pokazania. Uważam że ta wersja warta jest swojej ceny biorąc pod uwagę design i wyposażenie. Niestety diesel jest droższy o 10 tys a dla porównania w GP te same dwa silniki różnią się o 6-7 tys. |
Autor: | ERNI [ 14 Maj 2009, 20:15 ] |
Temat postu: | |
Autko piękne bez 2 zdań....ale jakos nie pasuje mi tu 78 koni w sumie w aucie które w koncernie FIATA zajmuje pozycję jako usportowione...trochę to dziwne...ale nie mnie to oceniać... Tymbardziej że ma "szpere" DNA i sztywne zawieszenie...więc nie ma się co oszukiwać...kiedyś przychodzi ten dzień kiedy się chce troche poszaleć a tu ...... i tylko można się obejść smakiem.....szkoda. |
Autor: | alba [ 14 Maj 2009, 22:23 ] |
Temat postu: | |
ERNI napisał(a): Autko piękne bez 2 zdań....ale jakos nie pasuje mi tu 78 koni w sumie w aucie które w koncernie FIATA zajmuje pozycję jako usportowione...trochę to dziwne...ale nie mnie to oceniać...
Tymbardziej że ma "szpere" DNA i sztywne zawieszenie...więc nie ma się co oszukiwać...kiedyś przychodzi ten dzień kiedy się chce troche poszaleć a tu ...... i tylko można się obejść smakiem.....szkoda. No szpera jest elektroniczna, a dzień o którym mówisz juz przyszedł, ale i tak je kocham. Powód tego zabiegu z 78 KM był juz opisany, można tylko żałowac że te wersje a nie 95 KM są sprzedawane w Polsce. Trudno mi w to uwierzyć ale silnik się jeszcze chyba układa mimo 2700 km bo z dnia na dzień jakiś zrywniejszy jest. A może to tylko złudzenie?? Na początku wydawał mi się za twardy a dziś chwilami trochę za miękki. |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |