Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

AR wita wszystkie GP
http://fiatpunto.com.pl/topic15373-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  STax [ 27 Kwi 2009, 15:24 ]
Temat postu: 

alba napisał(a):
inżynierowie AR zrobili temu autku krzywdę na rynku włoskim i polskim ograniczając moc silnika do 78 KM

Nie no, sorry, ale w życiu bym nie kupił tego silnika :/ 1.4 16v ma miec 95km i kropka, 78km to jakiś żart :/

[ Dodano: 27 Kwi 2009 14:24 ]
BTW ciekawe czy podmiana sterownika na ten z GP starjet by mocy nie przywróciła...

Autor:  alba [ 27 Kwi 2009, 16:11 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
alba napisał(a):
inżynierowie AR zrobili temu autku krzywdę na rynku włoskim i polskim ograniczając moc silnika do 78 KM

Nie no, sorry, ale w życiu bym nie kupił tego silnika :/ 1.4 16v ma miec 95km i kropka, 78km to jakiś żart :/

[ Dodano: 27 Kwi 2009 14:24 ]
BTW ciekawe czy podmiana sterownika na ten z GP starjet by mocy nie przywróciła...


Da się przeżyć, elastyczność ma niezłą, jak pisałem do 5 tys zachowanie silników jest identyczne, do ścigania mam motocykl, wyszalałem się 2 litrowym Tdieslem a to auto służy mi raczej jako ładny srodek transportu do pracy i z pracy. Podmiana sterownika z GP nie wchodzi w grę bo W Mito jest Bosch. Może i by pojechało ale DNA to już raczej nie bardzo by działało. Sterownik trzeba wziąć albo z wersji np. niemieckiej (właściwie to sterownik ten sam a inny soft), albo też odblokować czym już zajęli się wloscy tunerzy (wertuję ich forum). BTW sam remap ECU (bez odblokowania powyżej 5750obr dodał mu 12 KM i kilka Nm tak że i w GP są rezerwy.

Autor:  STax [ 27 Kwi 2009, 16:46 ]
Temat postu: 

alba: wiesz mnie nie chodziło nawet o to, że mocy ma za mało, bo pewnie tak jak piszesz, że nie ma tragedii, ale czułbym sie okradziony...

Autor:  Grzyws [ 27 Kwi 2009, 18:00 ]
Temat postu: 

Piękna alfa a w czerni jest to już w ogóle miód. Alumy mimo iż nie oryginalne to wyglądają świetnie i bardzo dobrze pasują do auta.
Pozdro.

Autor:  Limet [ 27 Kwi 2009, 18:47 ]
Temat postu: 

nie no co do silnika mam neismak ale mysle ze da sie to ominac;) ,powiedz mi dostałes jakis rabacik ??

Autor:  alba [ 27 Kwi 2009, 18:56 ]
Temat postu: 

Symbolicznie 5% i to z kręceniem nosem po małej licytacji między salonami. Z nowymi modelami o rabaty jakby trudniej. Wiem że w momencie składania zamówienia byłoby za to Bravo z 2008 (ta jest 2009)ale wożę głównie własne 4 litery więc trochę za duże. Bezramkowe drzwi i wskazówki machające na dzień dobry (wiem że to pierdoły) przeważyły szalę.Z opcji dodatkowych to spoiler, podgrzewana szyba, srebrne ramki świateł reszta potrzebnych była w standardzie.Jeśli ktoś nie strawi tych 78 KM to widziałem wersje niemieckie 95 KM u nas z lepszym wyposażeniem (pakiet sport, blue and me i cos tam jeszcze).

Autor:  daras [ 04 Maj 2009, 10:40 ]
Temat postu: 

Ujeżdżałem przez chwilę MiTo z silnikiem 155 KM.
Niezły gokart, szczególnie w trybie D.
Radość z jazdy i banan na twarzy, gwarantowane.
Zastanawiałem się tylko do kogo jest adresowany ten samochód?
I tak myślę, że paradoksalnie ciekawą opcją są relatywnie słabe silniki 78/95 KM i ewentualnie diesel 90 KM.
Samochody do fajnego przemieszczania się, nie prowokujące do agresywnej jazdy, wygodne do jazdy i tanie w utrzymaniu.
Mam jeszcze pytanie: jak się sprawuje system DNA w wersji 78 KM?
Czuć jego działanie? Skrzynię masz 6 biegową?

Autor:  alba [ 09 Maj 2009, 22:47 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Ujeżdżałem przez chwilę MiTo z silnikiem 155 KM.
Niezły gokart, szczególnie w trybie D.
Radość z jazdy i banan na twarzy, gwarantowane.
Zastanawiałem się tylko do kogo jest adresowany ten samochód?
I tak myślę, że paradoksalnie ciekawą opcją są relatywnie słabe silniki 78/95 KM i ewentualnie diesel 90 KM.
Samochody do fajnego przemieszczania się, nie prowokujące do agresywnej jazdy, wygodne do jazdy i tanie w utrzymaniu.
Mam jeszcze pytanie: jak się sprawuje system DNA w wersji 78 KM?
Czuć jego działanie? Skrzynię masz 6 biegową?

Jezeli chodzi o silnik to działanie DNA jest wyczuwalne, w trybie D jest znacznie żwawszy szczególnie u dołu z tego co wiem jest to realizowane szybkością działania przepustnicy. Lekkie naciśnięcie gazu i auto wyrywa do przodu co daje wrażenie sporej mocy, w górnym zakresie obrotów różnica jest mniej wyczuwalna. W TB155KM jest jeszcze overboost więc wrażenia większe. W trybie N jest taki hm zwykły ale precyzyjnej reaguje na gaz -lepiej się jeżdzi po mieście, w korkach itp. No i spalanie mniejsze. Oczywiście oprócz tego zmienia się praca wspomagania kierownicy, kontroli trakcji (jej zadziałania jeszcze nie doświadczyłem) i blokady mechanizmu różnicowego. W A różnicę ponoć widać w zimie toteż jak na razie nie widzę różnicy z N. Skrzynia jest 6 biegowa. Mimo małej mocy auto jednak prowokuje do agresywnej jazdy szczególnie w zakrętach tutaj ma najwięcej do pokazania. Uważam że ta wersja warta jest swojej ceny biorąc pod uwagę design i wyposażenie. Niestety diesel jest droższy o 10 tys a dla porównania w GP te same dwa silniki różnią się o 6-7 tys.

Autor:  ERNI [ 14 Maj 2009, 20:15 ]
Temat postu: 

Autko piękne bez 2 zdań....ale jakos nie pasuje mi tu 78 koni w sumie w aucie które w koncernie FIATA zajmuje pozycję jako usportowione...trochę to dziwne...ale nie mnie to oceniać... 8)


Tymbardziej że ma "szpere" DNA i sztywne zawieszenie...więc nie ma się co oszukiwać...kiedyś przychodzi ten dzień kiedy się chce troche poszaleć a tu ...... i tylko można się obejść smakiem.....szkoda.

Autor:  alba [ 14 Maj 2009, 22:23 ]
Temat postu: 

ERNI napisał(a):
Autko piękne bez 2 zdań....ale jakos nie pasuje mi tu 78 koni w sumie w aucie które w koncernie FIATA zajmuje pozycję jako usportowione...trochę to dziwne...ale nie mnie to oceniać... 8)


Tymbardziej że ma "szpere" DNA i sztywne zawieszenie...więc nie ma się co oszukiwać...kiedyś przychodzi ten dzień kiedy się chce troche poszaleć a tu ...... i tylko można się obejść smakiem.....szkoda.

No szpera jest elektroniczna, a dzień o którym mówisz juz przyszedł, ale i tak je kocham. Powód tego zabiegu z 78 KM był juz opisany, można tylko żałowac że te wersje a nie 95 KM są sprzedawane w Polsce.
Trudno mi w to uwierzyć ale silnik się jeszcze chyba układa mimo 2700 km bo z dnia na dzień jakiś zrywniejszy jest. A może to tylko złudzenie?? Na początku wydawał mi się za twardy a dziś chwilami trochę za miękki.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/