Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 http://fiatpunto.com.pl/topic45697-75.html |
Strona 4 z 6 |
Autor: | nadziusia [ 08 Maj 2017, 13:14 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
z 1 tysiąc musisz urwać i bierz:0 |
Autor: | bahamut24 [ 08 Maj 2017, 16:07 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Babka mowila ze tysiaka urwie, jeszcze w aso zobacze czy rzeczywiscie nic nie trzeba robic ( chciaz nie wiem jak rozrzad) i moze cos urwe jeszcze. B&m w aso doloza za $$$? |
Autor: | adamcior [ 08 Maj 2017, 16:21 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
bahamut24, Pewnie rozrządu nie robili ze względu na przebieg.... ale wiek już robi swoje i będziesz musiał tak czy inaczej to zrobić, ale to nie są jakieś kosmiczne kwoty. W ASO wiele rzeczy się nie da, tutaj na forum z tego co wiem użytkownik bravoemtionmjet dołożył blue&me tak jak z fabryki więc... |
Autor: | bahamut24 [ 10 Maj 2017, 19:03 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Raczej nie doloza wiec pewnie bedzie mod 2DIN Auto Audio CAR DVD PLAYER For Fiat Punto / Abarth Punto EVO / For Fiat Linea 2012~2015 Steering Wheel Control Gps BT IPOD http://s.aliexpress.com/VfA3mEJr (from AliExpress Android) [ Dodano: 10 Maj 2017, 19:03 ] Jutro jade tego evo ogladac drugi raz , wyciagnalem raport po vin z fiata i serwisy sa 3 z 2016 r. Czy to znaczy ze auto nie widzialo serwisu od wyjazdu z salonu? W CEPik brak informacji o aucie. Troche sie niepokoje ze auto serwisu nie widzialo. Babeczka miala zaklepac full serwis w aso a zaklepala tylko diagnostyke komputerowa i pomiar lakieru. Troche sie wkurzylem bede musial jechac na zwykla stacje kontroli. Pytalem ją tez o ksiazke serwisowa to mowila ze nic nie wie ale w aso maja cala historie pojazdu. Mam obawy, raz juz wtopilem z "okazją" |
Autor: | nadziusia [ 11 Maj 2017, 12:05 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
i jak w ASO ? |
Autor: | bahamut24 [ 11 Maj 2017, 18:22 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Niestety nie kupilem , musialbym rozrzad , olej, filtry , klime zrobic bo wszystko procz rozrzadu w 2013 r bylo robione. W ASO wycenili na 1,5 -2tys . Wlascicielka nie chciala sie zgodzic na 23k za kropka. Szukam dalej. |
Autor: | MATROJ [ 12 Maj 2017, 23:30 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Kolego jakiego dokładnie Evo poszukujesz? Jaka wersja, rocznik, przebieg, kolor? Szukasz tylko w okolicach czy w grę wchodzi cała Polska? Pytam, bo około listopada lub grudnia będę sprzedawał swojego. |
Autor: | rufus295 [ 13 Maj 2017, 10:09 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
bahamut24 napisał(a): W ASO wycenili na 1,5 -2tys A poza ASO max 1000. Ja bym wolał kupić i wiedzieć że nie było robione i zrobić samemu, niż jarać się że taaaaak panie, rozrząd był robiony miesiąc temu. A później karp, rozsypało się. Kupując auto w takim budżecie, ten 1kzł trzeba na pakiet startowy przeznaczyć. No, chyba żebyś ode mnie kupował |
Autor: | bahamut24 [ 15 Maj 2017, 06:51 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
MATROJ napisał(a): Kolego jakiego dokładnie Evo poszukujesz? Jaka wersja, rocznik, przebieg, kolor? Szukasz tylko w okolicach czy w grę wchodzi cała Polska? Pytam, bo około listopada lub grudnia będę sprzedawał swojego. Auto potrzebuje na "już" wiec listopad nie wchodzi w gre. Zreszta prawdopodobnie TIPO bedzie [ Dodano: 15 Maj 2017, 06:50 ] rufus295 napisał(a): bahamut24 napisał(a): W ASO wycenili na 1,5 -2tys A poza ASO max 1000. Ja bym wolał kupić i wiedzieć że nie było robione i zrobić samemu, niż jarać się że taaaaak panie, rozrząd był robiony miesiąc temu. A później karp, rozsypało się. Kupując auto w takim budżecie, ten 1kzł trzeba na pakiet startowy przeznaczyć. No, chyba żebyś ode mnie kupował Wiem ze poza ASO 1K by wzieli ale chodzilo aby wlascicielke uswiadomic ze trzeba przy aucie cos zrobic a nie jak ona twierdzila ze stan idealny. Jej auto bylo bez B&Me za 25900 , wg mnie nie bylo tyle warte, lakier czarny., porysowany nadawal sie do odswiezenia, z galki zmiany biegow skora zdarta, kluczyk wygladal jak irak po bombardowaniu, w srodku prog z napisem PUNTO pekniety. Laskawie 25000 chciala za niego ( moj max budzet) a na zrobienie rozrzadu i oplaty juz kasy bym nie mial. Życzyłem jej udanej sprzedaży i znalezienie ŁOSIA:] |
Autor: | Killaz [ 23 Maj 2017, 19:26 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Panowie, zastanawiam się czy warto dobrać 10 tys. zł kredytu samochodowego do moich obecnych 15 tys. zł i zamiast Grande Punto 1.4 np. z okolic 2008 roku szukać w to miejsce Punto 2012 z roczników 12/13? Czy w budżecie 25 tys. zł znajdę takie auto? Czy jest ono w jakimś stopniu poprawione względem GP? Czy wam, posiadaczom tych aut w takich rocznikach zaczęły się już przytrafiać jakieś usterki? Nie byłbym zbyt zadowolony, wiedząc, że moje 5-letnie auto które już zaczyna niedomagać. Z tego powodu chcę takie relatywnie młode auto aby mieć przez kilka lat święty spokój i martwić się tylko jaki olej zalać i jakie świece wkręcić. |
Autor: | bonku [ 24 Maj 2017, 09:06 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
ja tak zrobiłem i nie żałuję. Chwilę minęło i spłacone. Tyle, że ja kupiłem roczne z 3-letnią gwarancją. Wszystko co mogło niedomagać padło na gwarancji. Ze swoich robót to linka tylnej szyby siadła - taniocha, lampa tył wymieniona (ale tu trochę swojej winy się doszukuję, że pękła). Póki co 6 lat mu mineło i 60 tyś km. |
Autor: | MarianKoniuszko [ 24 Maj 2017, 10:43 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Zawsze lepiej kupić młodszy samochód, jeśli tylko budżet na to pozwala. Natomiast ja na Twoim miejscu nie skupiałbym się na typowych usterkach (bo tu nie będzie wielkiej różnicy czy to starsze GP, czy najnowsze Punto), tylko na faktycznym stanie auta. Wiadomo, że nowsze powinno być mniej zniszczone, ale tu nie ma reguły. Samochód 5-letni to nie jest młody samochód. Zakładając, że kupujesz od pierwszego właściciela, który kupił go w Polsce i używał "w normalnych" warunkach i robił te 15-20 tys. km rocznie, to auto siłą rzeczy będzie miało ~100 tys. km przebiegu. A to oznacza, że będzie wymagało pewnych grubszych inwestycji wynikających z eksploatacji (co w 99% przypadków jest główną przyczyną sprzedaży), takich jak wymiana zużytych elementów zawieszenia (amortyzatory, tuleje wahaczy, itp.), wymiana hamulców (tarcze, klocki), wymiana rozrządu z pompą wody, opon, akumulatora, itp. Ja w swoim GP właśnie taki "refresh" musiałem zastosować po 7 latach użytkowania i 80 tys. km (drugie auto w domu) przy decyzji: auto zostaje z nami. W przeciwnym razie też szukałbym kupca, zamiast pchać się w koszty. Co do usterek po niemal 8 latach: jedyna, jaką pamiętam, to awaria stacyjki. Koszt wymiany: 400zł w ASO. No i zapocony wybierak skrzyni biegów (od nowości), ale zgodnie z zaleceniami mechaników nie ruszam, póki nie cieknie strumieniem. Dlatego ja na dzień dobry zakładałbym, że trzeba będzie minimum jakieś 2-2,5 tys. zł włożyć w takie auto, aby doprowadzić je do stanu używalności, czy jak to ująłeś: Cytuj: aby mieć przez kilka lat święty spokój i martwić się tylko jaki olej zalać i jakie świece wkręcić I nie ma tu wielkiej różnicy, czy to samochód z 2008, czy z 2012 roku - po prostu bajki typu "nie wymaga wkładu finansowego" należy traktować z dużą rezerwą. Takie rzeczy to tylko w nowym z salonu |
Autor: | Killaz [ 24 Maj 2017, 12:42 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Amortyzatory w 5-7 letnim aucie? Moja 17-letnia Honda miała OEM i nadal były sprawne... To mnie martwi w obecnej motoryzacji, że wszystko pada jak mucha, bo amortyzatory co jak co ale powinny 250k spokojnie przelatać. Klocki, tarcze, rozrząd - tego jestem świadomy, to jest typowa eksploatacja. Przeliczam sobie to też inaczej - kupię np. Grande Punto z 2006-7 za 13 tys. zł, wymienię rozrząd, klocki, olej, załóżmy, że jakieś gumy staba, łączniki, tulejki, wyjdzie mnie to wszystko 2000 zł. Nawet, jeśli byłoby to 4 tys. zł a nawet 5 tys. zł to nadal mniej niż kupno młodszego Punto 2012 i wiem co mam. Gorzej, jak kupując auto z ori przebiegiem będę musiał jeszcze wymienić amortyzatory czy sprzęgło, bo jak dla mnie to są bebechy które 200k powinny przelatać spokojnie. Punto szukam z racji tego, że jest dużo od I właściciela, salon RP itd., ale jeśli to ma być auto segmentu B które będzie mnie na wstępie kosztowało tyle, co segment D to pojawia się pytanie czy warto. Porównywałem części na IC względem np. A3 8P 1.6 102 KM i dosłownie to samo, sprzęgło do Audi jest np. tańsze, podobnie tarcze. Tylko, że znowu 3/4 A3 to szroty z Niemiec ;-) Dla mnie 5-letnie auto z przebiegiem 100 tys. km powinno spokojnie przelatać drugie 5 lat i kolejne 100 tys. km - i wtedy sprzedałbym je ja |
Autor: | KUBAS_95 [ 30 Maj 2017, 11:09 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
A ja odwrotnie - kupiłem nowego Punciaka i nie żałuję wyboru bo mam spokój z naprawami, przeglądami i badaniem technicznym i ten spokój sobie bardziej cenię niż kupno używki i doprowadzanie jej do dobrego stanu. Auto kupuje się po to żeby jeździło, a nie żeby najpierw odstało u mechanika 2 miesiące aż wszystko w nim powymienia. Przy 75 000km będą wymienione hamulce z przodu, raczej kompletne, nie będę się bawił w wymianę samych klocków bo fabryczne tarcze ich nie przetrwają w całości przez kolejne 75 000km, może też założę nowe łożyska kolumny amortyzatora bo stuka czasami na wybojach i przy skrajnych skrętach kierownicą. Z rzeczy które w nim zmieniłem za free z tytułu gwarancji - 1x półoś prawa, 2x lampa LED tylna i syrena alarmu która padła. O rdzę się martwić nie musze bo mam młody samochód, wydech w stanie idealnym, tylna puszka wygląda jak nowa - wystarczy lać paliwo, jeździć i co 15 000km stawiać się na przeglądzie i w taki sposób 10 lat bez problemu przejeździ bez większych problemów, biorąc pod uwagę moje użytkowanie - rocznie średnio 30 000km. |
Autor: | Burgsch [ 13 Wrz 2017, 22:52 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Witam, jestem zainteresowany kropkiem i chciałbym się dowiedzieć od samych użytkowników czegoś więcej na temat auta Mam obecnie opla Astrę II, ale czas na zmiany, gdyż jest to rocznik 2001 i co chwilę muszę w niego ładować pieniądze - to 3x głowica\pierścienie, wymiana skrzyni biegów, chłodnica, nowy ECU i inne rzeczy. Przez kilka lat eksploatacji włożyłem w niego drugie tyle za ile kupiłem - czyli z 8000 zł. Nauczony doświadczeniem, że niemieckie nie oznacza dobre chcę spróbować czegoś innego. Jeździłem renault Clio jako flotowe auto i był to samochód bez większych problemów, a ponoć francuskie auta są do niczego. Chciałbym dać szansę fiatowi bo gorszy niż niemieckie badziewie chyba nie będzie. Interesuje mnie - budżet do 28 000 złotych. - Punto 2012 wzwyż --- widziałem ciekawe modele z 135KM z silnikiem MultiAir --- tylko benzyna (może kiedyś pod LPG) --- najlepiej wersja 3D Jak wygląda sprawa silników? Chodzi mi o serie MultiAir. Dużo piją oleju? Oplowskie lubią wypić nawet 0.6 litra i nie jest to uważane za wadę co jest moim zdaniem absurdem. W dodatku co ok. 100 tys. siada UPG wraz z pierścieniami itd. Jak się ma sprawa z MultiAir: - branie oleju - koszty napraw - kultura pracy - realne spalanie Ważne są również inne podzespoły - co z turbiną. W dieslach często padają bo ludzie zapominają odczekać chwilę po jeździe. W benzynowych turbinach też trzeba uważać jak w dieslach? Jak wyglądają inne kluczowe podzespoły typu koło dwumasowe? No i co bardzo ważne dla mnie to sprawa wyciszenia kabiny. W mojej astrze II jazda powyżej 120 km\h jest uciążliwa. 120 km\h = 3500 RPM, jak to wygląda w kropce? Może jest lepiej wyciszona, albo ma 6 bieg i obroty przy 140 km\h nie są w okolicach 4000? |
Autor: | KUBAS_95 [ 14 Wrz 2017, 16:36 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
to Kolego odpadają silniki 1.2 8V i 1.4 8V na starcie. Rozważaj 1.4 105KM, 1.4 Turbo 135KM ewentualnie 0.9. Ten ostatni ma fajną charakterystykę pracy. Mimo wszystko brałbym pod uwagę jeszcze klekota 1.3 MTJ - nie musisz zakładać gazu bo klekot ma spalanie na poziomie 4-5l/100km. |
Autor: | Burgsch [ 15 Wrz 2017, 00:23 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
No szedłbym w 135KM oraz LPG. Mimo, że to MultiAir, gdzie naprawa kosztuje ok. 2500 zł to takie coś robi się dość rzadko jak domniemywam? U mnie w oplu remont główny co 100-120 tys więc gorzej być nie może. Diesle odpadają na starcie, dla mnie diesel to nie auto, powinni to wycofać, fabryki zaorać i nigdy więcej nie wspominać o czymś takim dla rynku indywidualnego. Sam dźwięk silnika diesla sprawia, że chce się wyć |
Autor: | KUBAS_95 [ 15 Wrz 2017, 20:06 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Nie no bez przesady Chyba że to 1.9 TDI na gnojowicy zamiast oleju Klekoty są dobre jak się dużo jeździ ale co kto lubi Osobiście drugiego Kropka jakbym miał brać to z klekotem nsjlepiej 1.6 ale trafić takiego to jak rzeczywiście bezwypadkowy Passat z udokumentowanym przebiegiem 300 000km od pierwszego właściciela [ Dodano: Pią Wrz 15, 2017 7:06 pm ] Nie no bez przesady Chyba że to 1.9 TDI na gnojowicy zamiast oleju Klekoty są dobre jak się dużo jeździ ale co kto lubi Osobiście drugiego Kropka jakbym miał brać to z klekotem nsjlepiej 1.6 ale trafić takiego to jak rzeczywiście bezwypadkowy Passat z udokumentowanym przebiegiem 300 000km od pierwszego właściciela |
Autor: | Burgsch [ 27 Wrz 2017, 07:23 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Mnie w klekocie przeraża np. filtr DPF, a nie byłbym typowym wsiokiem, który by to usuwał trując wszystkich wokół. Jak twoje auto sprawuje się w kwestii wyciszenia? To nie jest obiektywna opinia, ale tak ogólnie to jest cicho? Chodzi mi o prędkości rzędu 140 km\h. Nie oczekuję ciszy jak w kościele, ale też nie zarzynanej świni Jadąc trasy po 1200 km jakie od czasu do czasu robię przyprawiałoby o ból głowy. |
Autor: | MarianKoniuszko [ 27 Wrz 2017, 10:05 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Burgsch napisał(a): Jak twoje auto sprawuje się w kwestii wyciszenia? To nie jest obiektywna opinia, ale tak ogólnie to jest cicho? Chodzi mi o prędkości rzędu 140 km\h. Nie oczekuję ciszy jak w kościele, ale też nie zarzynanej świni Jadąc trasy po 1200 km jakie od czasu do czasu robię przyprawiałoby o ból głowy. Punto to nie jest auto klasy premium, tylko typowy mieszczuch, więc super wyciszenia nie oczekuj. Jeśli robisz dłuższe trasy, to szukaj wersji silnikowej z 6-biegową skrzynią. Ja u siebie przy licznikowych 140km/h mam nieco ponad 3500obr/min. W kabinie da się spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Silnik zaczyna wyć powyżej 150km/h, natomiast bardzo dużo zależy od opon. Jak miałem Bridgestoney, to było cholernie głośno (głośniej, niż na zimówkach), teraz na Vredesteinach jest dużo ciszej. Robię kilka razy w roku trasy po 700km autostradą i nie wysiadam z bolącą głową.
|
Autor: | KUBAS_95 [ 27 Wrz 2017, 10:55 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
W moim 1.2 3500obr jest przy 110km/h z racji 5 biegowej skrzyni. Tak jak mówi MarianKoniuszko - bardzo dużo zależy od kapci i tego czy lecisz po betonie czy asfalcie. Jadąc po betonie przy 110km/h można mieć już dość, a po autostradach ciskam 130-150 i nie narzekam na hałas. Leciałem z Łodzi do Warszawy i z powrotem z prędkością około 140km/h i nie wróciłem zmordowany. A jeśli jest zbyt głośno to polecam wyciszenie auta. Sam się przymierzam do takiego zabiegu. |
Autor: | soszo [ 16 Mar 2018, 12:15 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Witam. Trochę mnie nie było na forum bo jakiś czas temu pożegnałem się z moim GP Mjtd. Rozważam zakup EVO 105 lub 135KM. Mają te motorki jakieś typowe przypadłości które można by dostrzec przed zakupem? Czy ten 105Km ma dwumasę? |
Autor: | PeKaeSiak [ 16 Mar 2018, 14:14 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Główną bolączką tych dwóch silników jest system Mulitair. Oczywiście jest to fajny system. Auta mniej palą, mają fajną dynamikę. Jednak w przypadku jego awarii, trzeba się przygotować na spory wydatek. Z opinii jednego mechanika ,który ma obszerną wiedze w tym temacie, wynika że są auta z przebiegami ponad 200kkm i system działa świetnie, jak i egzemplarze w których po 50kkm odnotowano awarie. W żadnym wypadku nie chcę odstraszać od tego typu jednostki. Tylko warto mieć to na uwadze. Podstawa to częste zmiany oleju (8-10kkm) i jazda na dobrym oleju. Polecam poczytać o tym systemie. Jego wadach i zaletach praz ewentualnych kosztach naprawy. |
Autor: | damianoo [ 06 Maj 2018, 14:03 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Witam, nie będę zakładał nowego tematu tylko dołączę się z pytaniem Zastanawiam się nad zakupem Punto Evo w wersji 1.3 95km lub1.6 120km ? Co będzie lepsze? Codziennie robię 30km(trasa) do pracy w jedną stronę. Chyba że przy takiej ilości kilometrów nie brać pod uwagę diesla? z góry dziękuje za pomoc |
Autor: | KUBAS_95 [ 06 Maj 2018, 17:10 ] |
Temat postu: | Re: Pytania przed zakupem Punto EVO/2012 |
Myślę, że klekota warto brać, bo będzie tańszy w użytkowaniu niż benzyna, choćby samo spalanie. 1.3 i 1.6 nie powinny spalić więcej jak 5l/100km, w benzynie o takim wyniku możesz zapomnieć, nawet w przypadku 1.2 69KM, tutaj średnia to 6.44l przy normalnym użytkowaniu. Ja murem stoję za 1.6 120. Wysoka pojemność, niewysilony, optymalna moc dla tego auta, nie będziesz narzekał na braki mocy. 1.3 też daje radę, ale trzeba pilnować rozrządu, bo łańcuszek lubi się wyciągnąć. O inne +/- 1.3 MTJ trzeba zapytać innych użytkowników tego silnika. Bierz pod uwagę przy zakupie też fakt, że 1.3 jest bardziej popularnym motorem i łatwiej trafić dobry egzemplarz. 1.6 jest jak na lekarstwo i mogą mieć różną przeszłość, często powypadkowe bądź z podejrzeniem przekręcenia licznika z tego co widzę na ogłoszeniach, więc potrzeba kogoś, kto ogarnia temat Fiata do pomocy w zakupie. |
Strona 4 z 6 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |