Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto Evo 1.4 8v 77km olej
http://fiatpunto.com.pl/topic54456-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  pawelll [ 31 Lip 2016, 21:52 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

W samochodzie który nie ma systemowego pomiaru (i pokazywania) poziomu oleju jedynym sposobem określania jego poziomu jest bagnet. Kontrolka zazwyczaj zapala się wtedy gdy poziom (ciśnienie) jest już krytycznie małe - za małe.

Kropkownik napisał(a):
Mam jednak takiego cwaniaka pod blokiem, który twierdzi, że w Punto I nie dolewa nic pomiędzy przeglądami.

Nie wiem jak w Punto I ale miałem kiedyś Felicję z silnikiem 1.3 (skodowskim nie VW) w którym do 250kkm między przeglądami nie dolewałem nic. Co więcej na bagnecie nie było zauważalnego spadku poziomu.

Autor:  LAtosek [ 21 Lip 2017, 14:16 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

pytanko jak mam taki sam silnik co autor tematu i osobno dołożoną instalację LPG to jaki olej z seleni : selenia 5w40 Multipower Gas Power Energy czy jakiś inny zwykły z seleni ??

Autor:  bnbn1 [ 23 Lip 2017, 14:54 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

FIAToMANIAK napisał(a):
Kropkownik napisał(a):
O tym, że przy różnej pogodzie jest inne raczej nie pomyślałem. Tu mnie masz.


Nie są to duże różnice, ale jednak temperatura zewnętrzna ma wpływ na ciśnienie powietrza w oponach. Są to minimalne zmiany, ale jakieś tam są :P To tak samo gdy opona jest rozgrzana od słońca lub od jazdy, to też ciśnienie powietrza będzie w niej inne niż mierzone w zimnej opnie.
Ten czujnik ciśnienia powietrza w oponach nie sprawia żadnych problemów? Nie wariuje? Może to dobre rozwiązanie, ale jakoś nie mogę się do tego przekonać - ciekawy jestem jaką tolerancję ma taki czujnik i jak się zachowuje w oponach, gdy właśnie się nagrzeją, albo gdy jedziemy w południe do pracy gdzie jest np. plus 15 stopni, a wracamy w nocy, gdzie jest przymrozek np. minus 5 stopni. 20 stopni różnicy pewnie ma wpływ na ciśnienie powietrza w oponach, ale jest to chyba różnica rzędu 0.1 - 0.3 bar, więc czujnik pewnie posiada taką tolerancję... Wiele osób zapomina o kontroli ciśnienia powietrza w kole zapasowym i w razie awarii może to wyjść - ja przynajmniej raz do roku staram się sprawdzić też "zapas" :P


może poza tematem ale temperatura zewnętrzna ma duży wpływ na cisneinie w oponach.... polecam taki dział fizyki jak przemiana izochoryczna gazu (zmiana ciśnienia przy stałej objętości) jest to praktycznei dla powietrza zależnośc liniowa (uwaga liczymy w stopniach kelwina) czyli zmiana temperatury o 30 stopni to już zmiana ciśnienia o 11%

Autor:  3echo [ 15 Mar 2018, 01:59 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Witam
Od dwóch dni jestem posiadaczem Grande Punto w tej wersji silnikowej jak w powyższym temacie.Kupując auto nie zapytałem na jakim oleju auto jeździło.W dokumentach też nie ma żadnej wzmianki o wymianach.Pytanie jakim olejem go zalać,kiedy nie wiadomo na jakim jeździł?
155tkm rok 2008.

Autor:  KUBAS_95 [ 15 Mar 2018, 13:11 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Najlepiej dedykowany taki, jaki podany jest w książeczce obsługi, inaczej zwaną instrukcją

Autor:  adamcior [ 15 Mar 2018, 17:19 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

5W40 marka zależy już od Ciebie. Są lepsze i gorsze oleje, przez 5 lat jeździłem na MOBIL 1, nie było problemów, teraz obecnie przeszedłem na oleje Liqui Moly Top Tec 4100 i sobie chwalę, równo i cicho silnik chodzi :D

Autor:  3echo [ 16 Mar 2018, 01:11 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Kupiłem Valvoline Maxlife półsyntetyczny 10W40.Myślę,że nic mu się nie stanie,jak tylko będę pamiętał o wymianie co 10tkm.

Autor:  steyr [ 16 Mar 2018, 10:34 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Olej jak olej, ważne żebyś wymieniał co 10-15kkm i pilnował stanu oleju. Osobiście obecnie wlewam Specol-a.

Autor:  artekL [ 18 Mar 2018, 14:06 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Do Grande 1.4 8V producent zaleca lepkość 5W40 Acea C3 midSAPS (mój od nowości zalewany 5W50 A3/B4 fullSAPS, C3 dedykowany jest do filtrów DPF i trójdrożnych katalizatorów), niby prosty silnik ale ma nastawnik faz rozrządu sterowany olejem silnikowym być może dlatego taką lepkość zaleca producent.

Autor:  nkuser [ 19 Mar 2018, 21:52 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

FIAToMANIAK napisał(a):
Ja bym wolał zaufać producentowi mojego samochodu niż osobom, które "mądrzą" się na forach, a później okazuje się, że popełniają one kardynalne błędy, takiej jak np. nie sprawdzanie poziomu oleju i jeżdżenie z jego niskim stanem, wymiana tego oleju po terminie lub przy dużym przebiegu. Ja do tego silnika co Twój, leję oryginalną Selenię K P.E. 5W40 (taką jak zaleca producent) i wymieniam ją co max. 10 tys. km lub max. co pół roku. Może to przesada, ale wg mnie olej jest bardzo ważny dla silnika. Nie wspominam już o "katowaniu" nierozgrzanego silnika.



Jak dla mnie nie trzeba lac Selenii. Wystarczy lac olej który spelnia wskazana w instrukcji normę w moim Punto 2012 jest to norma Fiat 9.55535.S2
I spełnia ją np Valvoline SynPower MST C3 5W40 5L (za 130 pln)

Ale teraz powiem cos jeszcze za co pewnie wielu tutaj mnie skrytykuje. Otóz w przypadku silnika 1.4 77KM benzyna można wg mnie lac nawet olej który nie spełnia tej normy co wiecej nawet 10W40. Dlaczego??? Bo jest to wlasciwie ten sam silnik co był w Punto II a tam Fiat zalecał 10W40. Co takiego sie zmieniło od tamtego czasu w tym silniku? Dołozono start & Stop... I to wlasciwie wszystko... po za moze ekologią - cczyli zeby spaliny były czystsze na wszelki wypadek każą teraz lac lepszy olej...
Oczywiscie nie dotyczy to wersji Multi Air i innych uturbionyh- tu bym nie ryzykowal

Autor:  cedec1 [ 22 Mar 2018, 20:37 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

nkuser, oj mylisz się kolego mylisz wielu takich było a później płacz i zakładanie tematów typu "nie działa regulator faz rozrządu (tak w 8v nie pomyliłem się )" , "żre olej na potęgę" lub "przy -15 C rozrusznik nie ma siły kręcić mimo naładowanego akumulatora" NIE MOŻNA LAĆ OLEJU GORSZEGO NIŻ ZALECIŁ PRODUCENT " w szczególności półsyntetyków to zabójstwo dla silnika który został dostosowany do współpracy z olejami syntetycznymi i może z wyglądu jest podobny do starszych konstrukcji jednak wszystkie pasowania są mniejsze i dużo dokładniejsze przy teraźniejszych standardach nowiutki silnik powiedzmy z punto II z 1999r dzisiaj od razu był by sklasyfikowany przez inżynierów jako "do remontu" po prostu za duże tolerancje tyle w temacie myślę że w miarę to wytłumaczyłem

[ Dodano: 22 Mar 2018 19:37 ]

3echo, tylko potem nie płacz nad zepsutym regulatorem faz rozrządu

Autor:  artekL [ 24 Mar 2018, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

Nie przesadzajmy że nowiutki silnik punto 2 z 99' klasyfikowany jest dziś do remontu większość pasowań i klas ma ma tolerancje przeważnie w setnych częściach mm drobna ilość w dziesiętnych i coś się znajdzie w tysięcznych jeśli chodzi o elementy główne silnika porównując nowe silniki 1.2 8V i 1.4 8V. Różnica w tym, że 1.4 8V w GP ma elektrozawór i nastawne koło wałka rozrządu sterowane za pomocą oleju silnikowego pewnie dlatego producent zaleca olej klasy 5w40 C3. Na większych mrozach olej 5w40 jest lepszy od 10w40, w temperaturze roboczej silnika oleje te podobnie się zachowują a to co zaleca klasy C3 to niby mniej popiołów dla katalizatora niż w przypadku klasy A3/B4. W praktyce zrobiłem w jednym puncie ponad 300 tyś km stosując oleje 10w40 - 5w40 - 5w50 klasy A3/B4 i katalizator działa i przechodzi przegląd na analizie spalin w OSKP.

Autor:  cedec1 [ 26 Mar 2018, 01:03 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

nie chodzi tu o katalizator tylko o zdrowie silnika oczywiście że olej pól syntetyczny i syntetyczny zachowują się podobnie w temperaturze roboczej ale przy -20 powiedz to rozrusznikowi wałkowi rozrządu panewkom i wielu innym elementom tak tak ten olej jet równie dobry dla ciebie jak syntetyk dedykowany
dając na blat nowy silnik on już ma mniejsze DUŻO mniejsze pasowania między panewką a korbowodem bo jest przystosowany do pracy z olejem syntetycznym polecam poczytać na ten temat później się wypowiadać fiat w przeciwieństwie do niemieckich konkurentów nie wprowadza na rynek niewytestowanego szajsu tylko dostosowuje stare dobre konstrukcje do nowych norm
jak chcesz to wlej sobie nawet do silnika mineralny olej ale nie wmawiaj ludziom ze nie ma to znaczenia dla silnika i że będzie tak samo długo jeździł na oleju syntetycznym jak na pół syntetykach

[ Dodano: 26 Mar 2018 00:03 ]

nie chodzi tu o katalizator tylko o zdrowie silnika oczywiście że olej pól syntetyczny i syntetyczny zachowują się podobnie w temperaturze roboczej ale przy -20 powiedz to rozrusznikowi wałkowi rozrządu panewkom i wielu innym elementom tak tak ten olej jet równie dobry dla ciebie jak syntetyk dedykowany
dając na blat nowy silnik on już ma mniejsze DUŻO mniejsze pasowania między panewką a korbowodem bo jest przystosowany do pracy z olejem syntetycznym polecam poczytać na ten temat później się wypowiadać fiat w przeciwieństwie do niemieckich konkurentów nie wprowadza na rynek niewytestowanego szajsu tylko dostosowuje stare dobre konstrukcje do nowych norm
jak chcesz to wlej sobie nawet do silnika mineralny olej ale nie wmawiaj ludziom ze nie ma to znaczenia dla silnika i że będzie tak samo długo jeździł na oleju syntetycznym jak na pół syntetykach

Autor:  artekL [ 02 Kwi 2018, 22:53 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

cedec1 napisał(a):
nie chodzi tu o katalizator tylko o zdrowie silnika oczywiście że olej pól syntetyczny i syntetyczny zachowują się podobnie w temperaturze roboczej ale przy -20 powiedz to rozrusznikowi wałkowi rozrządu panewkom i wielu innym elementom tak tak ten olej jet równie dobry dla ciebie jak syntetyk dedykowany
dając na blat nowy silnik on już ma mniejsze DUŻO mniejsze pasowania między panewką a korbowodem bo jest przystosowany do pracy z olejem syntetycznym polecam poczytać na ten temat później się wypowiadać fiat w przeciwieństwie do niemieckich konkurentów nie wprowadza na rynek niewytestowanego szajsu tylko dostosowuje stare dobre konstrukcje do nowych norm
jak chcesz to wlej sobie nawet do silnika mineralny olej ale nie wmawiaj ludziom ze nie ma to znaczenia dla silnika i że będzie tak samo długo jeździł na oleju syntetycznym jak na pół syntetykach


Ech nie zrozumiałeś mnie przykład olejów 15w40 -10w40 - 5w50 w klasie A3/B4 w dystansie 300 tyś km podałem w odniesieniu do żywotności katalizatora a nie silnika. Druga sprawa napisałem co zaleca producent i wytłumaczyłem dlaczego. Trzecia sprawa pisałem "Na większych mrozach olej 5w40 jest lepszy od 10w40, w temperaturze roboczej silnika oleje te podobnie się zachowują a to co zaleca klasy C3 to niby mniej popiołów dla katalizatora niż w przypadku klasy A3/B4".

Autor:  archi133 [ 28 Lip 2018, 21:02 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo 1.4 8v 77km olej

http://dukiewicz.pl/wp-content/uploads/ ... TO_EVO.pdf tutaj masz lekturę! Tam jest wszystko napisane!

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/