Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaworów
http://fiatpunto.com.pl/topic58033.html
Strona 1 z 1

Autor:  mostowy [ 15 Sty 2018, 14:10 ]
Temat postu:  evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaworów

Witam, wykręcił mi się zawór hydrauliczny, rozwalił dzwigienke zaworową oraz jeden z "cypli" pokrywy. Żaden spawacz nie da mi gwarancji, że to będzie trzymać / nie rozwali czegoś więcej. W aso mi powiedzieli, że samej pokrywy nie dostane i muszę cały aktywator kupować a koszt to 3000zł. Jeździłem po różnych złomach w okolicy, szukałem chyba wszędzie w internecie i nie mogę nic znaleźć. Ktoś może zna kogoś kto może mi pomóc w odnalezieniu takiej pokrywy ?

Pozdrawiam

Autor:  Adas [ 15 Sty 2018, 23:55 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

Na alledrogo znajdziesz firmę która sprowadza części z Włoch. W nich nadzieja. Ale pamiętaj, że masz mało popularny motor... więc i drogie części gdy czegoś jest mało.. Co do spawania wybierz najlepszych.. Nikt Ci nie pomoże, mało tych części, to wada gdy się ma mało popularny ob drogi silnik.

Autor:  mostowy [ 17 Sty 2018, 16:54 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

dzieki za odpowiedz, znalazlem :))))))))))))) jasenica, sklep claudio

Autor:  Forsberg [ 07 Mar 2018, 11:12 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

Adas napisał(a):
Na alledrogo znajdziesz firmę która sprowadza części z Włoch. W nich nadzieja. Ale pamiętaj, że masz mało popularny motor... więc i drogie części gdy czegoś jest mało.. Co do spawania wybierz najlepszych.. Nikt Ci nie pomoże, mało tych części, to wada gdy się ma mało popularny ob drogi silnik.


To Multiair są mało popularne?
Sam jestem na etapie poszukiwania Punto Evo\2012 z silnikiem 105KM lub 135 KM Turbo i założenia pod LPG.
Jakie silniki są najlepsze?

Autor:  ipIV [ 07 Mar 2018, 12:34 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

Forsberg napisał(a):
To Multiair są mało popularne?
W punto tak, ale ten sam silnik w innych Fiatach, AR czy Lanciach znajdziesz, także nie widzę problemu.

Aktywator można naprawić jak się wyłapie usterkę na samym początku a nie jeździ aż się rozsypie. Później tylko nowy lub używka ;)

[ Dodano: 07 Mar 2018 12:34 ]

Forsberg napisał(a):
Jakie silniki są najlepsze?
Do gazu lepiej będzie poszukać Tjet-a. W MA też będzie działać, ale.... instalacja musi być dostosowana do tego silnika.

Autor:  Forsberg [ 07 Mar 2018, 19:11 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

ipIV napisał(a):
W punto tak, ale ten sam silnik w innych Fiatach, AR czy Lanciach znajdziesz, także nie widzę problemu.

Hmm jeśli wiki nie kłamie to w Evo są głównie MultiAir. No chyba, że miałeś na myśli całą rodzinę kropków :D

Cytuj:
Aktywator można naprawić jak się wyłapie usterkę na samym początku a nie jeździ aż się rozsypie. Później tylko nowy lub używka ;)

Dobrze wiedzieć, ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępem do części?

Cytuj:
Do gazu lepiej będzie poszukać Tjet-a. W MA też będzie działać, ale.... instalacja musi być dostosowana do tego silnika.

Nie wiem jak to wygląda w innych kropkach, ale wersja Evo ma MA, interesuje mnie wersja albo 105KM, albo 135KM. O jakość instalacji nie martwię się bowiem mam dobrego gazownika lecz sam nie wiem jak fiatowskie silniki traktują LPG. U mnie w oplu na LPG trzeba robić remont co 150 tys, a to silnik z 2001 roku, stary poczciwy 8V.
Czytałem, że MA to dobre jednostki, lecz niezbyt wiele informacji od ludzi co jeżdżą na gazie z tymi silnikami.

Auto postaram się kupić w Niemczech\Austrii, gdzie są normalne przepisy i lepsza ochrona kupującego. Nie ma takiego cwaniactwa jak w Polsce typu "Niemiec do granicy gonił" :D
Interesuje mnie wersja Evo\2012 - rok. prod. >2010 i bogatsza wersja. Do ok. 5000-6000 eur., najlepiej wersja 3 drzwiowa i czarna z obowiązkową skrzynią 6 biegową. Jazda na autobanie na 5 biegach to katowanie swoich uszu :P

Autor:  ipIV [ 11 Mar 2018, 19:35 ]
Temat postu:  Re: evo 2010 1.4 16V 105km multiair - pokrywa aktywatora zaw

Forsberg napisał(a):
Hmm jeśli wiki nie kłamie to w Evo są głównie MultiAir. No chyba, że miałeś na myśli całą rodzinę kropków :D


Wejdź na allegro w zakładkę Punto Evo, załóż filtr na silniki:
Benzynowe do 80KM (To nie są MA, tylko zwykłe 1,4 77 i 1,2 69) - 127 sztuk :E (56 szt P2012)
Multiair występowały w wersjach 1,4 105, 1,4 135, 165 i 0,9 105 (Jako TwinAir) - załóż filtr benzyna powyżej 80KM :E - 26 Sztuk (P2012 - 1 sztuka i to z błędnie wpisaną mocą, bo to jest 1,2 69KM :E )

Wiki to jest mało wiarygodne źródło informacji w internecie ;) W Polsce najbardziej popularne są najtańsze wersje z najsłabszymi silnikami, bo większość polaków nie da 50k za punto... jeszcze za biedni jesteśmy ;) ... mediana 2500 netto heh za tyle to trudno utrzymać mieszkanie i samego siebie... nie wspominając o samochodzie.


Forsberg napisał(a):
Dobrze wiedzieć, ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępem do części?

Naprawa polega na porządnym skręceniu aktywatora na klej do gwintów.... no ewentualnie zrobieniem z dwóch zepsutych jednego sprawnego. Części składowe aktywatora? Można kupić jedynie czujnik temp. oleju.

Forsberg napisał(a):
U mnie w oplu na LPG trzeba robić remont co 150 tys

No to słabo, bo dobrze założona, dobrze dobrana i prawidłowo eksploatowana instalacja gazowa w prawidłowo eksploatowanym silniku nie ma istotnego wpływu nie żywotność silnika. A 150 000km, to słabiutki wynik... chyba, że jesteś czwartym właścicielem, a 150 przejechał pierwszy - tak to w większości przypadków wygląda i rzeczywisty przebieg to 400-500+ tys. km :E .... No chyba, że pod hasłem remont silnika rozumiesz wymianę UPG czy uszczelniaczy zaworowych bo to może się zdarzyć.... ale to w większości przypadków wynika z zaniedbań eksploatacyjnych lub wieku.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/