Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

diagnostyka
http://fiatpunto.com.pl/topic58535.html
Strona 1 z 1

Autor:  marvin [ 03 Maj 2018, 16:37 ]
Temat postu:  diagnostyka

Hej witam wszystkich na forum:) Mam autko Punto Evo 1.4 8v. Moim poprzednim autem było stilo 1.9 JTD więc kupiłem sobie kable do niego (od viaken). Wstawiłem fotki. Teraz do punciaka pasuje tylko ten elm327 bo komunikacja jest po linii can. Kupiłem do niego przejściówkę typ 3 bo ona może się łączyć z resztą bebechów w aucie i sam elm327 z silnikiem bez problemów zagaduje ale z tą przejściówką nie chce zagadać z resztą auta. Wyskakuje błąd. Macie jakieś pomysły? pozdrawiam

Załączniki:




Autor:  pmx007p1 [ 03 Maj 2018, 16:52 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

Podobno to całe "OBD2" to miał być standard (jak tylko wtyczka pasuje, to ma działać).
A tu się okazuje, że Fiaty są jakoś upośledzone i trzeba co chwilę inną przejściówkę.
Dostępne w internecie zestawy do diagnostyki mają właśnie przejścia specjalnie do Fiata.
Może właśnie którejś z nich Ci brakuje (zielona i żółta są chyba "typowe")?
Załącznik:
Komentarz do pliku: Przejściówki dla ELM327 do grupy Fiata.


Autor:  marvin [ 03 Maj 2018, 17:29 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

Kupiłem od viaken: https://www.viaken.pl/pl/adapter-do-int ... typ-3.html
I mam ją całą czarną? Wszystkie typy mają pokazane jako czarne. Na zdjęciu też jest taka, a niby jest typ3. Na niej nic nie pisze, może się pomylili i mam inną. A sam elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej. Czyli reszta jest ok kabel i program MES 3.9 Ciekawe czym się różni typ 1 czarny, a typ 1 zielony? reszta też jest zdublowana oprócz typ 3 bo jest czarny, ale pisze że to odpowiednik żółtego. Ciekawe jaki mi wysłali?

Załączniki:
Komentarz do pliku: Tutaj mają te typy 1,2,3 i wszystkie na jedno kopyto


Autor:  domin45670 [ 03 Maj 2018, 20:23 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

marvin napisał(a):
elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej

Czyżby problem z opornikiem? Napisz do Viakena, czy w tym zakupionym ELM'ie wylutowali opornik 120 Ohm. To, co opisujesz wskazuje na moje podejrzenie.

Autor:  marvin [ 03 Maj 2018, 23:00 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

domin45670 napisał(a):
marvin napisał(a):
elm327 łączy się z silnikiem i chyba ABS, ale jak dam tą przejściówkę to wyskakuje mi błąd jak wyżej

Czyżby problem z opornikiem? Napisz do Viakena, czy w tym zakupionym ELM'ie wylutowali opornik 120 Ohm. To, co opisujesz wskazuje na moje podejrzenie.


A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią? A ja myślałem że jak nie ma się tej przejściówki to wtedy trzeba ten opornik usunąć a jak jest to powinno działać bez ingerencji w kabel elm327

Załączniki:

Komentarz do pliku: Tak wygląda w środku

Komentarz do pliku: Taki kupiłem od nich z 6 lat temu


Autor:  domin45670 [ 03 Maj 2018, 23:06 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

marvin napisał(a):
A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią?

Nie myl przejściówek (adapterów) z właściwym kablem (ELM327). Przejściówki się różnią połączeniami (zobacz schematy na stronie MES). Z tego co się orientuję, to najdroższa wersja MES'a ich nie wymaga.
Słabo zrobiłeś, że otwarłeś kabel. Panowie z Viakena z tego co się orientuję usuwają (przynajmniej usuwali) oporniki, tylko im trzeba było dać znać, że to ma hulać pod FES/MES. Właśnie straciłeś gwarancję i możliwość zwrotu.
Wejdź do działu "zrób to sam" i poszukaj tematu z przeróbką kabla. Opisałem co i jak posiłkując się oficjalnym forum FES/MES.

Autor:  marvin [ 04 Maj 2018, 10:50 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

domin45670 napisał(a):
marvin napisał(a):
A może mam inny typ bo na nim nic nie pisze a na stronie są różne typ1 cały czarny i typ1 kolor typ4 czarny i kolor i tak z każdym. Typ 3 jest tylko cały czarny i nie ma koloru ale odpowiada żółtemu tak mają napisane. Czym one się różnią?

Nie myl przejściówek (adapterów) z właściwym kablem (ELM327). Przejściówki się różnią połączeniami (zobacz schematy na stronie MES). Z tego co się orientuję, to najdroższa wersja MES'a ich nie wymaga.
Słabo zrobiłeś, że otwarłeś kabel. Panowie z Viakena z tego co się orientuję usuwają (przynajmniej usuwali) oporniki, tylko im trzeba było dać znać, że to ma hulać pod FES/MES. Właśnie straciłeś gwarancję i możliwość zwrotu.
Wejdź do działu "zrób to sam" i poszukaj tematu z przeróbką kabla. Opisałem co i jak posiłkując się oficjalnym forum FES/MES.



Ten kabel mam już od 6 lat także gwarancji już nie mam teraz tylko dokupilem ten adapter typ3. Tylko nie są one w żaden sposób oznaczone a dodatkowo są dwa rodzaje różnią się ceną tutaj link do ich strony https://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/

[ Dodano: 03 Maj 2018, 23:19 ]

A jest tam na tym kablu ten opornik? Bo na internecie są wszystkie rodzaje płytek ale tej mojej nie widzialem

[ Dodano: 04 Maj 2018, 09:27 ]

Dzwoniłem dzisiaj do viaken to gość pierwsze pytanie czy mam legalnego MES. Nic nie wskórałem jeszcze mnie pouczał że mam nielegalne oprogramowanie, a jak mu mówiłem o tym oporniku czy usuwają to powiedział że to bajki na internecie wypisują. Jak działa mi elm327 sam z silnikiem, a nie działa reszta z przejściówką typ3 to wina oprogramowania. Chore

[ Dodano: 04 Maj 2018, 10:14 ]

marcin186 napisał(a):
Mam głupie pytanie :E jak rozebrać ELM'a bo mój nie ma żadnych śrubek a chce zobaczyć czy faktycznie jest przerobiony :D

[ Dodano: 10 Kwi 2011 12:59 ]
Dobra już znalazłem, śrubki były pod naklejką :E

[ Dodano: 10 Kwi 2011 13:05 ]
Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony :E

Image Image


5ROCKY5 napisał(a):
marcin186 napisał(a):
Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony

szczęsciarz masz już bez opornika :D


sorki ta druga strona się jednak różni nie mam opornika jak kolega r14 tylko mam 2 obok siebie i na nich pisze 101

Załączniki:
Komentarz do pliku: ta od kolegi
mimg,IMG_4da18f0e3a9594231.jpg
mimg,IMG_4da18f0e3a9594231.jpg [ 10.11 KiB | Obejrzany 5470 razy ]
Komentarz do pliku: a to jest mój


Autor:  domin45670 [ 04 Maj 2018, 17:16 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

Zmierz multimetrem rezystancję między opisanymi w manualu pin'ami. Wtedy będzie więcej wiadomo.
Na opis w stylu "R14" nie patrz.

Autor:  marvin [ 04 Maj 2018, 18:04 ]
Temat postu:  Re: diagnostyka

Ok już wszystko chodzi:) Ten ELM327 nie ma tego opornika, zmieniłem tylko Multiecuscan na wersje 3.6 i zagrało. Łączy się z każdym modułem dzięki za fatygę. Pozdo

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/