Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Cykanie i terkotanie silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic58929.html
Strona 1 z 1

Autor:  Kubenc [ 17 Sie 2018, 16:48 ]
Temat postu:  Cykanie i terkotanie silnika

Witam, ogolnie problem jest taki ze przeszukałem juz całe forum i evo i grande i znalazłem troche tematów ale wciąż jednak nie jestem pewny czy ten typ juz tak ma z tym charakterystycznym cykaniem czy to objaw czegoś niebezpiecznego, generalnie mój samochód ma takie cykanie i jeszcze taki dźwięk terkotania z tym ze te dźwięki głównie słuchać od strony skrzyni biegów i chyba najbardziej zaraz pod przepustnica wiec z tego co czytałem to mogą byc luzy zaworowe lub zawór par paliwa z tym ze one głównie cykają na zimnym a u mnie to cykanie lubi sie momentami objawiać wlasnie przy nagrzanym silniku. Autko z 2010 przejedzone 62 tyś. km, jakis czas temu wymieniany był rozrząd i na oleju przejechane ma dopiero 2 tyś km, zawory nie były jeszcze regulowane. https://youtu.be/vK6gkVtEUGU Tutaj filmik na którym najlepiej słychać o co chodzi.
Silnik 1.4 77KM

Autor:  adamcior [ 17 Sie 2018, 17:18 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

Jeśli zawory nie regulowane były jeszcze u Ciebie wcale to to jest w pierwszej kolejności do zrobienia, u siebie regulowałem pierwszy raz przy 58 tyś i trzeba było podregulować ;]

Autor:  Kubenc [ 17 Sie 2018, 18:11 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

A tak Twoim zdaniem z tym koniecznie do ASO czy jakis niezależny mechanik da sobie radę, bo nie do końca wiem czy ufam ASO niedaleko siebie gdzie jezdzilem, bo rozrząd założyli bez problemu natomiast z założeniem węża od chłodnicy tak zeby nie ciekło mieli problem i musiałem z tym kilka razy jeździć i koniec końców zrobienie tego samemu ze znajomym pomogło.

Autor:  adamcior [ 17 Sie 2018, 19:03 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

Kubenc, regulacja luzu zaworowego w naszych kropkach nie jest szczególnie trudna, raczej niezależny mechanik powinien sobie z tym dać radę, a jak to wygląda to zapraszam to dobrego poradnika kolegi z forum pmx007p1 topic58838.html

Autor:  Kubenc [ 17 Sie 2018, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

Dziekuje za podesłanie poradnika bo dobrze było to zobaczyć tak mega dokładnie, juz kiedys sprawdzałem jak sie to robi ale jednak tamten poradnik był zdecydowanie słabszy, gdyby auto nie było ciagle w ruchu to moze bym sie nawet sam podjął i spróbował tego no ale tak to chyba zobaczę najpierw jaka cena w ASO i w okolicznych warsztatach i zobaczę co dalej, za jakies 2 miesiąca ma do niego wlecieć lpg to regulacja i tak była nieunikniona.

Autor:  pmx007p1 [ 17 Sie 2018, 19:56 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

Terkotanie skrzyni, jeśli zmienia dźwięk wraz z naciskaniem sprzęgła, to na 99,99% sprzęgło (nie koniecznie tarcza, a docisk).
Jak nie zależy od sprzęgła, no to silnik lub jego osprzęt. Zawory (jak poprzednik powiedział) i/lub zmienne fazy. Dźwięk na to wskazuje raczej (silnik, nie sprzęgło).

Na początek zacząć od podstaw, na zewnątrz silnika: odma (oba wężyki, gruby i chudy, sama obudowa filtra ma przewężkę, tam gdzie idą wężyki, a cienki też kończy się przewężką w króćcu w kolektorze dolotowym silnika, krusząca się guma wężyka potrafi tam wpaść), elektrozawór od faz rozrządu (do przeczyszczenia - jest poradnik w dziale Zrób To Sam). Później się "zagłębiać" w temat (zawory, rozrząd, zmienne fazy, spalanie stukowe, układ zapłonowy, i inny osprzęt wszelaki na silniku i wokół).

Autor:  Kubenc [ 25 Sie 2018, 20:55 ]
Temat postu:  Re: Cykanie i terkotanie silnika

Wydaje mi sie ze to jednak od silnika mimo ze wlasnie bardziej słyszalne od strony skrzyni to jednak wciskanie sprzęgła nie daje zupełnie żadnej reakcji, spróbuje jeszcze na zimnym nagrać dźwięk przy otwartej masce moze cos wiecej to da no i chyba sobie poszukam w garażu wieczorami jakichś przyczyn z tego co wypisałeś, zobaczyłem wlasnie poradnik z czyszczeniem tego przestawiacza faz i nie wydaje sie to zbyt trudne i zeby dało sie cos przy tym zepsuć, może jestem tez troche przewrażliwiony jesli chodzi o te dźwięki ale auto od początku w rodzinie i serwisowane na bieżąco i ma mi teraz posłużyć jeszcze pare dobrych lat na dojazdy to chciałbym zeby wszystko było ok.

[ Dodano: 25 Sie 2018, 20:55 ]

Możliwe że znalazłem jeden z powodów, jakie było moje zdziwienie kiedy stwierdziłem że coś za dużo brudu przy przewodach od odmy i tutaj się okazało że mniejszy króciec z odmy jest totalnie urwany i przy podstawie filtra powietrza wygląda jakby go ktoś totalnie molestował śrubokrętem, świece zmienianie w ASO czyli widze że jednak nie obchodzą się z tym zbyt dobrze i też nie bardzo ktoś chciał poinformować że to uszkodził, czekam teraz aż klej przy prowizorycznym rozwiązaniu zacznie wiązać i zobaczymy czy jest cokolwiek lepiej.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/