Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
czy to uszczelka pod głowicą ? http://fiatpunto.com.pl/topic57894.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bnbn1 [ 14 Gru 2017, 04:35 ] |
Temat postu: | czy to uszczelka pod głowicą ? |
witam pacjent: puntolot 1,4 77 kucy, przebieg 115 tyś km objawy: w przeciągu jednej minuty nagle podczas jazdy się zagotował, stanołem a już polowy płynu w zbiorniku wyrównanwczym nie było, po ostudzeniu i uzupełnieniu płynu nie potrzeba mu dużo tak max 2 km normalnej jazdy aby znow temperatura była na maksa. Olej jest w normie, nie ma w nim płynu, nie leci płyn z rury wydechowej. węże ciepłe (wiec raczej nie zamknięty termostat) co to może być? 1. uszczelka pod głowicą, może sprawdzić testerem obecności CO2 w płynie? 2. może padł termostat i ciągle jest na małym obiegu i dlatego sie gotuje? jezeli opcja numer jeden ile może szacunkowo kosztowac wymiana tego? czy odrazu przy rozebraniu wymienić uszczelniacze zaworowe ? może coś jeszce wymienić ? zastanawiam sie czy samemu tego nei wymienić jeżeli ktoś to wymieniał skomplikowana robota? wiadomo głowica do planowania. z góry dzikuje za pomocne odpowiedzi |
Autor: | steyr [ 14 Gru 2017, 07:25 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
Jak się Ci zagotuje to sprawdź czy działa duży obieg, tzn. czy gorąca jest chłodnica sprawdź oba węże. |
Autor: | bnbn1 [ 14 Gru 2017, 18:09 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
steyr napisał(a): Jak się Ci zagotuje to sprawdź czy działa duży obieg, tzn. czy gorąca jest chłodnica sprawdź oba węże. własnie jak ostygł uzupełniłem płyn, i zagrzałem silnik, i sie okazuje że weze do chłodnicy zimne, czyli albo termostat, albo pompa (zdarza sie ze spada z niej wirnik). teraz ciekawe czy w czasie jazdy może pasc termostat i sie zamknąć bo to była dośc długa jazda 200 km na trasie ze srednia prędkością około 100 km/h wiec silnik długo pracował. |
Autor: | steyr [ 14 Gru 2017, 22:15 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
Pompa jakby padła to byś już dawno silnik zagotował po takiej trasie, najpierw sprawdź termostat. Tak termostat może tak pracować że po prostu w pewnym momencie się nie otworzy i jest kaplica. |
Autor: | bnbn1 [ 15 Gru 2017, 01:13 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
steyr napisał(a): Pompa jakby padła to byś już dawno silnik zagotował po takiej trasie, najpierw sprawdź termostat. Tak termostat może tak pracować że po prostu w pewnym momencie się nie otworzy i jest kaplica. a tak dla pewności (bo nie moge nigdzie znaelśc schematu układu chłodzenia) , czy nagrzewnica jest podpięta pod mały obieg chłodzenia, bo ona gorąca, chłodnica już nie.... podejrzewam że tak jest. szcześliwie termostat to coś kolo 100-150 zeta |
Autor: | steyr [ 15 Gru 2017, 10:32 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
Tak nagrzewnica jest podpięta pod mały obieg. |
Autor: | bnbn1 [ 21 Gru 2017, 23:27 ] |
Temat postu: | Re: czy to uszczelka pod głowicą ? |
no na 99,9% to termostat, silnik zagrzany (no gotowac go drugi raz nie zamierzałem), wskazanie temperatury prawie na maksa, a węże do chłodnicy zimne. ale co ciekawe widzę że termostat zamontowany w fabryce to WHELER, czyli najtanszy na rynku, teraz pytanei czy montowac taki sam czy może cos innego za nieco wieksze pieniądze ? no bo przeciez nei kupie WHELERa w ASO za 200 zeta [ Dodano: 17 Gru 2017, 00:15 ] termostat "wyszarpany" szybki test w gotującej wodzie.... no niestety permamentnie zamknięty.... jedynei czujnik temperatury wody do odzyskania czekam na nowy, zakładam i testujemy wszystko, szczesliwie to nie UPG [ Dodano: 21 Gru 2017, 23:27 ] termostat wymieniony (cale 85 zeta, zamiennik ale tego samego producenta co oryginał ), fura smiga i sie nie gotuje. zamykamy temat |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |