Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

czy to uszczelka pod głowicą ?
http://fiatpunto.com.pl/topic57894.html
Strona 1 z 1

Autor:  bnbn1 [ 14 Gru 2017, 04:35 ]
Temat postu:  czy to uszczelka pod głowicą ?

witam

pacjent: puntolot 1,4 77 kucy, przebieg 115 tyś km
objawy: w przeciągu jednej minuty nagle podczas jazdy się zagotował, stanołem a już polowy płynu w zbiorniku wyrównanwczym nie było, po ostudzeniu i uzupełnieniu płynu nie potrzeba mu dużo tak max 2 km normalnej jazdy aby znow temperatura była na maksa. Olej jest w normie, nie ma w nim płynu, nie leci płyn z rury wydechowej. węże ciepłe (wiec raczej nie zamknięty termostat)

co to może być?
1. uszczelka pod głowicą, może sprawdzić testerem obecności CO2 w płynie?
2. może padł termostat i ciągle jest na małym obiegu i dlatego sie gotuje?

jezeli opcja numer jeden ile może szacunkowo kosztowac wymiana tego? czy odrazu przy rozebraniu wymienić uszczelniacze zaworowe ? może coś jeszce wymienić ? zastanawiam sie czy samemu tego nei wymienić :-)

jeżeli ktoś to wymieniał skomplikowana robota? wiadomo głowica do planowania.

z góry dzikuje za pomocne odpowiedzi :-)

Autor:  steyr [ 14 Gru 2017, 07:25 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

Jak się Ci zagotuje to sprawdź czy działa duży obieg, tzn. czy gorąca jest chłodnica sprawdź oba węże.

Autor:  bnbn1 [ 14 Gru 2017, 18:09 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

steyr napisał(a):
Jak się Ci zagotuje to sprawdź czy działa duży obieg, tzn. czy gorąca jest chłodnica sprawdź oba węże.


własnie jak ostygł uzupełniłem płyn, i zagrzałem silnik, i sie okazuje że weze do chłodnicy zimne, czyli albo termostat, albo pompa (zdarza sie ze spada z niej wirnik).

teraz ciekawe czy w czasie jazdy może pasc termostat i sie zamknąć bo to była dośc długa jazda 200 km na trasie ze srednia prędkością około 100 km/h wiec silnik długo pracował.

Autor:  steyr [ 14 Gru 2017, 22:15 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

Pompa jakby padła to byś już dawno silnik zagotował po takiej trasie, najpierw sprawdź termostat. Tak termostat może tak pracować że po prostu w pewnym momencie się nie otworzy i jest kaplica.

Autor:  bnbn1 [ 15 Gru 2017, 01:13 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

steyr napisał(a):
Pompa jakby padła to byś już dawno silnik zagotował po takiej trasie, najpierw sprawdź termostat. Tak termostat może tak pracować że po prostu w pewnym momencie się nie otworzy i jest kaplica.


a tak dla pewności (bo nie moge nigdzie znaelśc schematu układu chłodzenia) , czy nagrzewnica jest podpięta pod mały obieg chłodzenia, bo ona gorąca, chłodnica już nie.... podejrzewam że tak jest.

szcześliwie termostat to coś kolo 100-150 zeta :-)

Autor:  steyr [ 15 Gru 2017, 10:32 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

Tak nagrzewnica jest podpięta pod mały obieg.

Autor:  bnbn1 [ 21 Gru 2017, 23:27 ]
Temat postu:  Re: czy to uszczelka pod głowicą ?

no na 99,9% to termostat, silnik zagrzany (no gotowac go drugi raz nie zamierzałem), wskazanie temperatury prawie na maksa, a węże do chłodnicy zimne.

ale co ciekawe widzę że termostat zamontowany w fabryce to WHELER, czyli najtanszy na rynku, teraz pytanei czy montowac taki sam czy może cos innego za nieco wieksze pieniądze ? no bo przeciez nei kupie WHELERa w ASO za 200 zeta :mrgreen:

[ Dodano: 17 Gru 2017, 00:15 ]

termostat "wyszarpany" szybki test w gotującej wodzie.... no niestety permamentnie zamknięty.... jedynei czujnik temperatury wody do odzyskania :-)

czekam na nowy, zakładam i testujemy wszystko, szczesliwie to nie UPG :-)

[ Dodano: 21 Gru 2017, 23:27 ]

termostat wymieniony (cale 85 zeta, zamiennik ale tego samego producenta co oryginał :mrgreen: ), fura smiga i sie nie gotuje. zamykamy temat :-)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/