Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet
http://fiatpunto.com.pl/topic38767.html
Strona 1 z 1

Autor:  Piotrek_MC [ 01 Lis 2012, 23:00 ]
Temat postu:  Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet

Witam, piszę ponieważ mam problem z autem mojej kobiety, Fiat Punto EVO silnik 1.3 mjet, 86 koni wg instrukcji, rok 2010, przebieg 42 tyś km. Problem polega na tym że prawdopodobnie (wg wskazań KTS BOSCH) zapchał się DPF, i dziwi mnie to tym bardziej iż auto w ciągu ostatnich 15 miesięcy kiedy jest w naszym posiadaniu zrobiło 32 tyś km, i raczej nie miało opcji się "zamulić" jeżdżone dość dynamicznie. Po odpaleniu wyświetla kontrolkę CHECK ENGINE i taki Trójkąt z wykrzyknikiem w środku(żółty) dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się komunikat "SYSTEM STOP&GO NIEDOSTĘPNY, SKONTROLOWAĆ SILNIK" dodam że auto jeździ całkiem normalnie, spalanie, przyspieszenie w normie, jak zawsze. Praktycznie gdyby kontrolki nie zaświeciły to nic bym nie zauważył. Po podłączeniu pod komputer pokazał o błąd dotyczący DPF-u, zapchanie filtra wg wskazań komputera 52%, po tym przejechałem ok 50 km na trzecim biegu cały czas powyżej 100 na godzinę, tj 3500-4000 obrotów, miało pomóc, ale niestety nic nie dało, ba po ponownym podłączeniu komputera wyszło że filtr zabił się jeszcze mocniej i już jest 58%. Jadę jutro do ASO, może coś poradzą. Czy ktoś miał już taki problem?? I czy jest możliwe aby w młodym aucie z małym przebiegiem i zaznaczam, normalnie eksploatowanym (120 km w dwie strony do pracy) poza miastem, jazda dynamiczna. Mogło dojść do zapchania DPFu???

Autor:  Tomek040982 [ 01 Lis 2012, 23:58 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

I dlatego cieszę się że nie mam tego ustrojstwa.

Autor:  Piotrek_MC [ 02 Lis 2012, 17:17 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent.

Autor:  marew [ 02 Lis 2012, 18:40 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

Piotrek_MC napisał(a):
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa tylko o faktyczną pomoc. byłem w Aso, stopień zabicia filtra to 78% wg examinera. Procedura wypalania nie dawała się uruchomić. Komputer pokazywał błąd ciśnienia na czujnikach przy filtrze i wywalało tj nie dawało to przeprowadzić wypalania. I co teraz?? albo zamiennik za 1500zł albo wywalenie tego gówna i emulator, kasa podobna. Co lepsze?? A może ktoś ma jakiś inny patent.


Ja bym wywalił, dasz zamiennik i za jakiś czas znowu się zapcha

Autor:  _wladimir_ [ 02 Lis 2012, 18:57 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

Piotrek_MC napisał(a):
nie proszę tu o teksty typu cieszę się że nie mam tego ustrojstwa
Osobiście to bym prosił o zmianę tytułu na zgodny z regulaminem.

Autor:  Piotrek_MC [ 03 Lis 2012, 19:51 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

_wladimir_ napisał(a):
Osobiście to bym prosił o zmianę tytułu na zgodny z regulaminem.

chciałem zmienić temat na coś Typu, problem z DPF w EVO ale niestety nie wiem jak to zrobić.

Autor:  Danko8790 [ 03 Lis 2012, 20:00 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

Wywalenie w tej samej cenie będziesz miał, i zapomnisz co to dpf

Autor:  Piotrek_MC [ 03 Lis 2012, 23:57 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł :) czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO??

Autor:  buladag [ 04 Lis 2012, 01:11 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

A co na to SKP?

Autor:  Hubik [ 04 Lis 2012, 02:06 ]
Temat postu:  Re: Problem z Punto EVO 1.3 mjet

Piotrek_MC napisał(a):
no tak, tyle wiem, tylko gdzie to zrobić żeby ktoś mi czegoś nie zepsuł :) czy ma ktoś jakiś konkretny namiar na dobrego fachowca? i jeszcze jedno, czy po wywaleniu DPFa wszystko będzie chodzić jak trzeba?? chodzi mi np o STOP&GO??
Podjedź do Cinka to w jednej cenie wywali DPF, wyłączy EGR i jak będziesz chciał zrobi remap, parę koni więcej zawsze się przyda. Po programowym usunięciu DPF silnik pracuje bez problemu, tak jak wersja która fabrycznie nie ma tego ustrojstwa.

Autor:  Piotrek_MC [ 29 Lis 2012, 22:30 ]
Temat postu:  Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet

hej, powracam do tematu, znalazłem na googlach informację że do filtra DPF potrzebny jest tzw ojel LOW SAPS, i teraz pytanie, olej zmieniam co 10 tyś a ostatnie dwie wymiany wykonałem na oleju CASTROL EDGE 5W30, czy to możliwe że ten olej nie spełnia tej normy i od tego zapchał mi się filtr?? innego wytłumaczenia znaleźć nie potrafię?? może wypowie się ktoś kto ma więcej pojęcia na ten temat??

Autor:  Thomas [ 29 Lis 2012, 22:44 ]
Temat postu:  Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet

zerknij na blat jaki posiada ten olej, czy się w ogóle nadaje do tego auta z tym filtrem, nie każdy olej podejdzie ... poza tym nie wiem jak w Fiatach jest ,ale przy wymianie oleju robi się jej wykasowanie poprzez podłączenie "komputera" , korekta dawki wtryskiwaczy itp. ... nie wiem czy w Fiatach też to jest, ale Mazda tak ma a to jest uparte auto pod względem DPF , Mercedes znowu to prosta sprawa :)

Autor:  kox [ 30 Lis 2012, 05:02 ]
Temat postu:  Re: Problem z DPF w Punto EVO 1.3 mjet

ja kompletnie nic nie robie z DPF, olej Motul X-cess lub x-clean nie pamietam. Serwis olejowy owszem trzeba w komputerze kasować ponieważ komputer wg skomplikowanego algorytmu oblicza zużycie oleju i moze sie okazać że 1000km od wymiany bedzie migała kontrolka oleju i info o konieczności wymiany.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/