Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???
http://fiatpunto.com.pl/topic50284.html
Strona 1 z 1

Autor:  darek_u [ 22 Lut 2015, 17:22 ]
Temat postu:  Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Witam,

Jak w temacie - jak się tego @%$%&^% błędu pozbyć? Pokrótce - mam MES 2.2 (pełna wersja), łączę się bez problemu z każdym modułem w aucie, silnik MultiAir Turbo 135 km wersja Sport.. Po wymianie oleju uruchomiłem procedurę wymiany oleju w ECU, wyłączyłem zapłon na 60s jak przykazano, włączam ponownie i wywala błąd. Z błędem w pamięci nie mogę przeprowadzić autoadaptacji modułu MultiAir co powoduje wywalenie błędu P1320 i koło się zamyka... W parametrach silnika widzę przy module MultiAir "adaptacja w trakcie" i nic się nie dzieje. Znalazłem na tym forum sugestie żeby przegazować silnik do ponad 5000 obrotów 3x po kilka sekund. Tak też zrobiłem ale poza hałasem nic to nie dało. Powtórzyłem kilkakrotnie - dalej nic... Mrugająca kontrolka mnie dobija...
Zanim pojadę do serwisu - jakiekolwiek sugestie? Można w ogóle jeździć z tym błędem czy rozwalę aktywator?

Pozdrawiam

Autor:  xONx [ 22 Lut 2015, 22:12 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

a jaki olej wlałeś :?:

Autor:  darek_u [ 22 Lut 2015, 22:30 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Castrol EDGE 5W40, wszystkie aprobaty Fiata do Multiair.

Autor:  xONx [ 22 Lut 2015, 23:41 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia

Autor:  darek_u [ 22 Lut 2015, 23:48 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Cytuj:
darek_u, najlepiej napisz do ipIV , on chyba też ma taki sam silnik, i trochę go ogarnia


dzięki

Autor:  ipIV [ 23 Lut 2015, 00:09 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

1. Rozgrzać silnik do temp roboczej.
2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction"

Podniosą się obroty trochę do 1200-1300 rpm, aktywator trochę będzie rzęzić i skalibruje się. Błąd zniknie sam ;) Wykona się pod warunkiem, że P1320 jest jedynym błędem.

Autor:  darek_u [ 23 Lut 2015, 00:22 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Cytuj:
1. Rozgrzać silnik do temp roboczej.
2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correction"

Dokładnie tak robię - temp robocza (olej ok. 100, woda 75), łączę się z ECU ale wykonać komendy nie mogę - MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie.
Co do błędów ogólnie: P1320 jest jedynym błędem centralki sterującej silnikiem, poza tym w body kompie są jeszcze dwa:
B1047 linia szeregowa LIN przerwa (sporadyczny)
U1739 IBS czujnik akumulatora (sporadyczny)
Czy to może być powodem niemożliwości wykonania adaptacji aktywatora? Ja przez brak błędów rozumiem brak błędów w centralce silnika ale naprostujcie mnie jeżeli nie ma racji

Autor:  ipIV [ 23 Lut 2015, 00:31 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

darek_u napisał(a):
- MES wyrzuca błąd 87 (najczęściej), czasami 81 lub 84 - mam na myśli błąd programu, nie ECU. Próbowałem znaleźć opis tych błędów ale bezskutecznie.
To tutaj masz problem, który leży w oprogramowaniu/komputerze :>
Zaktualizuj MES-a już jest wersja 2.4, natomiast wersja 2.3 (2.2 może też) miała błędy ;)

Autor:  darek_u [ 23 Lut 2015, 00:34 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

OK, czyli błędy body kompa nie mają wpływu? W sumie oba naraz powodują odłączenie start/stop co jest mi na rękę bo nie cierpię tego ustrojstwa :E

Autor:  ipIV [ 25 Lut 2015, 21:10 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Jak nie widać ich na liście błędów po połączeniu z centralką silnika, to moim zdaniem nie powinny mieć znaczenia. Ale można spróbować je skasować ;)

[ Dodano: 25 Lut 2015 20:09 ]

https://www.youtube.com/watch?v=4PWjCMGDliM :>

[ Dodano: 25 Lut 2015 20:10 ]

nagrywane długopisem ;)

Autor:  Szym [ 27 Sty 2017, 22:59 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Witam, odkopię trochę temat, ponieważ również mam problem z błędem P1320. W nowo zakupionym Evo 1.4 turbo zabrałem się za wymianą oleju, oczywiście Selenia zalecana w instrukcji obsługi. W MES 2.2 po kliknięciu "wymiana oleju" wywaliło błąd P1320 czyli tak samo jak u autora tematu. Proszę o pomoc w usunięciu tego błędu, tak abym mógł przeprowadzić adaptację uniair (teraz po próbie wykonania wywala błąd 87).


Oczywiście sposób z filmu wyżej próbowałem i niestety dalej to samo...

Autor:  krowka [ 10 Lut 2017, 13:55 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

W pierwszej kolejności proponuję przeczytać wątek od początku do końca i skorzystać z nowszej wersji MES.

Autor:  ipIV [ 17 Paź 2017, 21:45 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Odgrzeję kotleta... ale może kiedyś komuś się przyda:

Walczyłem dziś z P1320 po wymianie rozrządu i wykonaniu procedury zmiany paska rozrządu. Od ostatniej wymiany zapomniałem jak to się robi i znowu dochodziłem :P

Pozycja zapłon, silnik wył:
Robiny procedurę wymiany paska rozrządu/czujnika obr. "Replacement of RPM sensor or distrubution belt" LUB "Phonic wheel learn reset" - wg opisu te procedury robią w centralce to samo.
OFF
czekamy 60-90sekund
Odpalamy
Wyskoczy mrugający check i niekasowalny P1320.

czekamy aż się zagrzeje do temp min 80*C (monitorować MES-em, bo wskaźnik jest nic nie warty - pokazuje środek - (niby pięknie trzyma 90*C) a w rzeczywistości wtedy temp pływa od ~70 do chyba ~115*C :E - jakby odzwierciedlał stan faktyczny, to powinien pływać środek +/- 1 kreska :P ), przegazówka do prawie odcinki n>6000rpm na minimum 3 sekundy, powtarzamy 3 razy, nie gasimy silnika i robimy: "UniAir actuator dispersion correction", check zniknie po ponownym uruchomieniu silnika.

Jeśli nie da rady zrobić "UniAir actuator dispersion correction", tzn, że coś robimy źle lub jest inny problem.

Inna bajka jest taka, że po wykonaniu "wymiana oleju", wyskakuje P1320, ale powinien zniknąć po wykonaniu "UniAir actuator dispersion correction". Jak nie działa, to może temp silnika za niska? Bo szczerze mówiąc nigdy z tym problemu nie miałem. Wymiana oleju -> "UniAir actuator dispersion correction" i po temacie.

Autor:  Skitarius [ 01 Sie 2019, 17:05 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Ktoś jeszcze miał problem po uruchomieniu procedury wymiany oleju poprzez AlfaOBD?
Przy próbie zrobienia "UniAir Dispersion Correction" program pisze "Condition Not Observed: AFAS UniAir correction not enabled". :( Robię to oczywiście na cieplym silniku, nie ma żadnych blędów poza tym cholernym p1320.

Autor:  ipIV [ 03 Sie 2019, 02:01 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Skitarius napisał(a):
Ktoś jeszcze miał problem po uruchomieniu procedury wymiany oleju poprzez AlfaOBD?
Przy próbie zrobienia "UniAir Dispersion Correction" program pisze "Condition Not Observed: AFAS UniAir correction not enabled". :( Robię to oczywiście na cieplym silniku, nie ma żadnych blędów poza tym cholernym p1320.


Temat opanowany - trzeba było zrobić to MES-em ;)

Autor:  Skitarius [ 03 Sie 2019, 14:16 ]
Temat postu:  Re: Błąd P1320 w Multiair - jak się tego pozbyć???

Dokładnie, dzięki. :)
Tak z ciekawości, ta kalibracja pomogłą z nierówną pracą na jałowym - na zimnym silniku i jak stoję z włączoną klimą. Więc uważam że w tych silnikach gdzie jest możliwość zrobienia kalibraci trzeba ją robić. Z tego co czytałem o Multiair pozwala to otwierać zarowy dokladnie wtedy kiedy trzeba - bo ich otwarcie w zależności od oleju i stanu zużycie elementów może trwaćróżną iłość czasu.
Jest w Internecie ciekawy artykuł Schaefflera o tym systemie: https://www.schaeffler.com/remotemedien ... _18_en.pdf

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/