Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mocy http://fiatpunto.com.pl/topic57672-25.html |
Strona 2 z 5 |
Autor: | Rafal1995 [ 08 Lis 2017, 21:16 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior, Napinacz wymienię w tą sobotę, ponieważ jak na złość, nie mogłem dostać u siebie w miejscowości nowego od ręki, a musiałem wracać do stolicy, a wymiana paska była nie planowana i bardzo spontaniczna. Ale po obejrzeniu obecnego napinacza uważam, że niestety nie w nim leży problem. Tylko fakt faktem przy moim przebiegu alternator może się powoli poddawać, w sumie wiele osób wymieniało już po 5 latach użytkowania a u mnie 9 i 235tys nalotu i nadal ładuje |
Autor: | cedec1 [ 08 Lis 2017, 21:18 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior, oj tam 105 amperowy idzie wyrwać za nie całe 500 nie jest tak źle http://twojeczesci24.pl/produkt/DENSO-DAN599-Alternator |
Autor: | Rafal1995 [ 08 Lis 2017, 21:24 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Plus zawsze można rozważyć regenerację, jeżeli obudowa nie jest pęknięta |
Autor: | adamcior [ 08 Lis 2017, 21:28 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
cedec1, a w evo ze S&S nie jest ten 120A ? a ten to już koszt bliższy tysiąca... Szybko by ten alternator poleciał, 6 lat i 76 tyś ? Rafal1995, Od góry patrzyłem to obudowa cała nie wiem jak od dołu |
Autor: | cedec1 [ 08 Lis 2017, 21:33 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
nie wiem jak w evo ale gp najmocniejszy jest 105A mój jest tak pęknięty że tylko z kanału widać od spodu auta na alternatory nie ma reguły jednemu wytrzyma 2 lata a drugiemu 10 i przebieg ma tu małe znaczenie on po prostu gnije od środka i rozsadza obudowę |
Autor: | misci [ 09 Lis 2017, 09:07 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Jak już zdejmiesz ten pasek to pokręć ręcznie kołami pasowymi, z wyjątkiem wału korbowego (napinaczem też). Sprawdź czy nie mają oporów i luzów. |
Autor: | Rafal1995 [ 09 Lis 2017, 11:12 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
misci, A sam alternator powinien stawiać spory opór, czy nie? |
Autor: | misci [ 09 Lis 2017, 12:04 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Alternator przy pokręcaniu ręką nie powinien dawać większego oporu niż opór w łożyskach i bezwładność wirnika. Jednym słowem powinien się kręcić swobodnie. Podkręcony mocniej powinien pokręcić się jeszcze rozpędem. Powinien kręcić się dość cicho, ale z uwzględnieniem tarcia szczotek. |
Autor: | Rafal1995 [ 09 Lis 2017, 14:31 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci [ Dodano: 09 Lis 2017, 13:31 ] No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci |
Autor: | adamcior [ 09 Lis 2017, 17:26 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Pasek zdjąłem dzisiaj, niestety chyba nie tutaj pies pogrzebany. Alternator jak i wszystkie łożyska chodzą beż zadnego oporu i nie mają luzów, sprężarka klimatyzacji również. Bez altka komputer automatycznie podnosi obroty na 1100 i na postoju może tego nie odczuwa się, ale podczas jazdy tak jak wcześniej czuć szarpnięcia, tak samo przy wydechu nasłuchiwałem to tak jak by wypadał zapłon. Gdzie tu szukać dalej ? Czujnik spalania stukowego w drodze... |
Autor: | marceli2 [ 09 Lis 2017, 23:17 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Ile to auto ma przejechane? Jak można to zrób wykresy pozycji wałka/wariatora itp. Potem na spokojnie możesz je przeanalizować czy w czasie szarpniecia nie ma jakiegoś skoku któregoś parametru. |
Autor: | adamcior [ 10 Lis 2017, 03:13 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
marceli2, 76 tys przejechane, wróce z pracy to popoludniu wrzuce wykresy |
Autor: | Rafal1995 [ 14 Lis 2017, 23:59 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior, I co tam jak tam? |
Autor: | adamcior [ 16 Lis 2017, 21:01 ] | ||
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo | ||
Prace chwilowo stanęły z braku czasu, dzisiaj postaram się coś podziałać, wymienię na początek czujnik spalania stukowego i dodatkowo mam problem z czujnikiem położenia biegu jałowego ( błąd P1305 - nie dzała S&S i wywala check silnika) , dzisiaj też do niego zajrzę to tak na rozgrzewkę jak to nie przyniesie efektów będę kombinował cewki na podmianę [ Dodano: 15 Lis 2017 18:21 ] Wymieniłem czujnik spalania stukowego, bez zmian, stary był sprawny, na nowym tak samo nie pokazuje żadnego napięcia w FESie. Dobrałem się również do czujnika położenia lewarka, nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale mam wrażenie że jakiś części brakuje na tym czujniku czy się rozsypały czy co wstawię potem zdjęcie, póki co wyjąłem i czas przeszukać allegro w poszukiwaniu nowego jednakże myślę że ten błąd, nie ma nic wspólnego z szarpaniem silnikiem, jedynie S&S nie działa i wywala przez to check [ Dodano: 16 Lis 2017 20:59 ] Dzisiaj podmieniłem cewki, niestety efekt taki sam Zmierzyłem również napięcie ładowania bo może i regulator napięcia powodowałby takie szarpnięcia ale cały czas 14V. Jakieś pomysły jeszcze poza centralką wtrysku ?
|
Autor: | marceli2 [ 18 Lis 2017, 17:53 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Ja dzisiaj też wymieniłem czujnik spalania stukowego i dalej jest tak samo. Raczej już wszystkie czujniki i elementy wykonawcze przeglądnąłem lub podmieniłem i pozostaje mi tylko wymiana softu w ecu. Co od początku ale po cichu chodziło mi po głowie, tylko że tego nie zrobię sam. Mam magika co by mi to zrobił ale w swoich "zbiorach" nie miał mapy do takiego sterownika. Wstępnie jestem umówiony do innego na czwartek i zobaczymy co z tego wyjdzie. adamcior u Ciebie podejrzewam że "bajzel" robi bardziej to przestawienie wałka niż centralka. Wcześniej już chyba pisałeś że wariator już był czyszczony. Może on się w pewnym momencie przestawia i ecu próbuje wyrównać obroty i stąd to szarpnięcie. Ja bym zaczął od analizy wykresów danych związanych z wałkiem, regulatorem faz rozrządu itp. czy jest jakiś nagły skok w momencie szarpnięcia. I jeszcze jedno czy to szarpnięcie występuje tylko raz parę sekund po odpaleniu , czy też może się powtarza co jakiś czas np. po przygazowaniu i zejsciu z obrotów itp. Myślę że olej wymieniasz zgodnie z zaleceniami (chodzi mi oto dlaczego zabrudził się wariator). |
Autor: | adamcior [ 21 Lis 2017, 12:32 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
marceli2, z ciekawości sporo sobie życzy taki magik za zmianę softu ? Jutro albo pojutrze postaram się zrobić te wykresy i wrzucę tutaj na forum to może ktoś kto się zna na tym to podpowie jeszcze gdzie szukać problemu U mnie szarpnięcie występuje nie zaraz po odpaleniu bo wtedy ma wyższe obroty bo silnik zimny, tylko po przejechaniu już jakiegoś dystansu, gdy obroty na biegu jałowym spadają do tych 750-800. Teraz mam wrażenie że te szarpnięcia występują częściej. Olej naturalnie wymieniam średnio co 10-12 tyś, raz do roku. |
Autor: | Colleague [ 25 Lis 2017, 09:33 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Ja swego czasu walczyłem z problemem szarpania i winne okazały się luzy zaworowe, tyle że u mnie auto śmiga na LPG i ma już 170tys km. Pamiętam że sprawdzałem wszystkie czujniki, odkręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem i dokręciłem 20Nm. Kupiłem nawet nowy sterownik silnika, a problem był nadal. Dopiero pomiar kompresji dał wynik , ja szarpnąłem się na całkowity remont głowicy, ale ogólnie w GP płytki są cienkie niczym "napletek" więc co jakiś czas wypadało by przeprowadzić regulację. |
Autor: | adamcior [ 25 Lis 2017, 12:38 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
marceli2, Marceli i jak twoja walka z wgraniem softu nowego ? Mnie chodzi po głowie wymiana komputera wtrysku, tak wynika z Elearna, ale póki co chcę to opóźnić maksymalnie bo to raczej już nie tania zabawa a nie wiadomo czy przyniesie rezultat... Colleague, luzy zaworowe miałem regulowane przy 60 tyś, 16 tyś od regulacji to chyba nie sporo żeby już się coś tam zadziało ? no i na remont głowicy to chyba u mnie trochę za wcześnie |
Autor: | Colleague [ 25 Lis 2017, 12:57 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior napisał(a): luzy zaworowe miałem regulowane przy 60 tyś, 16 tyś od regulacji to chyba nie sporo żeby już się coś tam zadziało ? no i na remont głowicy to chyba u mnie trochę za wcześnie No faktycznie to odpada, jeśli chodzi o kompa gdybyś miał magika co potrafi zresetować immo mam taki na podmiankę, mógłbym ci użyczyć. Mój jest na 100% sprawny bo po wymianie na drugi z nowszym softem objaw był taki sam. |
Autor: | adamcior [ 25 Lis 2017, 13:08 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Colleague, kwestia czy komputer wtrysku z GP jest taki sam jak w EVO ? Dzięki za pomoc, jak nic innego nie wymyślę to chyba się do Ciebie uśmiechnę |
Autor: | marceli2 [ 25 Lis 2017, 15:53 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior koszty takiego wgrania u magika ktory nie miał u siebie takiej mapy to ok 150zł. Z tym że mówił mi że jak by miał plik z dobrą mapą z takiego sterownika i moją mapę to już przy "podglądzie" i porownaniu map byłby w stanie powiedziec czy moja jest uszkodzona. Na drugą akcje mialem jechać w czwartek ale się przesunęło na wtorek lub srode bo L4. Też obawiam się czy da się podmienić czy wgrać nową mapę w mój sterownik i czy ona się "przyjmie". Dam znać o efektach. |
Autor: | Colleague [ 26 Lis 2017, 12:15 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
adamcior napisał(a): Colleague, kwestia czy komputer wtrysku z GP jest taki sam jak w EVO ? Dzięki za pomoc, jak nic innego nie wymyślę to chyba się do Ciebie uśmiechnę Jeżeli masz komputer o numerze IAW5SF3.M2 to masz taki sam jak mój . |
Autor: | adamcior [ 26 Lis 2017, 23:37 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
marceli2, jestem ciekaw czy taki magik może stwierdzić czy taka centralka jest uszkodzona czy sprawna. Jestem ciekaw twoich efektów czy w ogóle coś w tym temacie się interesować... Colleague, sprawdzałem przed chwilą... niestety ale mam inny komputer IAW5SF9.A2 |
Autor: | puntoevodynamic [ 27 Lis 2017, 11:28 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
Adamcior jeśli chcesz coś robić z komputerem lub sterownikami to skontaktuj się z firmą Kocar z Tychów. |
Autor: | adamcior [ 30 Lis 2017, 21:49 ] |
Temat postu: | Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo |
puntoevodynamic, dzięki za namiar, mam nadzieje że nie będę musiał skorzystać swoją drogą ciekawe jaką żywotność ma taka centralka i co złego z nią się może stać marceli2, wgrywałeś nową mapę ? Tak się jeszcze zastanawiam... a może wtryskiwacze ? |
Strona 2 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |