Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mocy
http://fiatpunto.com.pl/topic57672-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  Rafal1995 [ 08 Lis 2017, 21:16 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior, Napinacz wymienię w tą sobotę, ponieważ jak na złość, nie mogłem dostać u siebie w miejscowości nowego od ręki, a musiałem wracać do stolicy, a wymiana paska była nie planowana i bardzo spontaniczna. Ale po obejrzeniu obecnego napinacza uważam, że niestety nie w nim leży problem. Tylko fakt faktem przy moim przebiegu alternator może się powoli poddawać, w sumie wiele osób wymieniało już po 5 latach użytkowania a u mnie 9 i 235tys nalotu i nadal ładuje :)

Autor:  cedec1 [ 08 Lis 2017, 21:18 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior, oj tam 105 amperowy idzie wyrwać za nie całe 500 nie jest tak źle 8) http://twojeczesci24.pl/produkt/DENSO-DAN599-Alternator

Autor:  Rafal1995 [ 08 Lis 2017, 21:24 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Plus zawsze można rozważyć regenerację, jeżeli obudowa nie jest pęknięta :)

Autor:  adamcior [ 08 Lis 2017, 21:28 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

cedec1, a w evo ze S&S nie jest ten 120A ? a ten to już koszt bliższy tysiąca...
Szybko by ten alternator poleciał, 6 lat i 76 tyś ?
Rafal1995, Od góry patrzyłem to obudowa cała :D nie wiem jak od dołu

Autor:  cedec1 [ 08 Lis 2017, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

nie wiem jak w evo ale gp najmocniejszy jest 105A mój jest tak pęknięty że tylko z kanału widać od spodu auta na alternatory nie ma reguły jednemu wytrzyma 2 lata a drugiemu 10 i przebieg ma tu małe znaczenie on po prostu gnije od środka i rozsadza obudowę

Autor:  misci [ 09 Lis 2017, 09:07 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Jak już zdejmiesz ten pasek to pokręć ręcznie kołami pasowymi, z wyjątkiem wału korbowego :lol: (napinaczem też).
Sprawdź czy nie mają oporów i luzów.

Autor:  Rafal1995 [ 09 Lis 2017, 11:12 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

misci, A sam alternator powinien stawiać spory opór, czy nie?

Autor:  misci [ 09 Lis 2017, 12:04 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Alternator przy pokręcaniu ręką nie powinien dawać większego oporu niż opór w łożyskach i bezwładność wirnika. Jednym słowem powinien się kręcić swobodnie. Podkręcony mocniej powinien pokręcić się jeszcze rozpędem. Powinien kręcić się dość cicho, ale z uwzględnieniem tarcia szczotek.

Autor:  Rafal1995 [ 09 Lis 2017, 14:31 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci :(

[ Dodano: 09 Lis 2017, 13:31 ]

No to chyba szczerze mogę uznać, że mój nadaje się już do śmieci :(

Autor:  adamcior [ 09 Lis 2017, 17:26 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Pasek zdjąłem dzisiaj, niestety chyba nie tutaj pies pogrzebany. Alternator jak i wszystkie łożyska chodzą beż zadnego oporu i nie mają luzów, sprężarka klimatyzacji również. Bez altka komputer automatycznie podnosi obroty na 1100 i na postoju może tego nie odczuwa się, ale podczas jazdy tak jak wcześniej czuć szarpnięcia, tak samo przy wydechu nasłuchiwałem to tak jak by wypadał zapłon. Gdzie tu szukać dalej ? Czujnik spalania stukowego w drodze...

Autor:  marceli2 [ 09 Lis 2017, 23:17 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Ile to auto ma przejechane? Jak można to zrób wykresy pozycji wałka/wariatora itp. Potem na spokojnie możesz je przeanalizować czy w czasie szarpniecia nie ma jakiegoś skoku któregoś parametru.

Autor:  adamcior [ 10 Lis 2017, 03:13 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

marceli2, 76 tys przejechane, wróce z pracy to popoludniu wrzuce wykresy

Autor:  Rafal1995 [ 14 Lis 2017, 23:59 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior, I co tam jak tam?

Autor:  adamcior [ 16 Lis 2017, 21:01 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Prace chwilowo stanęły z braku czasu, dzisiaj postaram się coś podziałać, wymienię na początek czujnik spalania stukowego i dodatkowo mam problem z czujnikiem położenia biegu jałowego ( błąd P1305 - nie dzała S&S i wywala check silnika) , dzisiaj też do niego zajrzę to tak na rozgrzewkę :D jak to nie przyniesie efektów będę kombinował cewki na podmianę :D

[ Dodano: 15 Lis 2017 18:21 ]

Wymieniłem czujnik spalania stukowego, bez zmian, stary był sprawny, na nowym tak samo nie pokazuje żadnego napięcia w FESie. Dobrałem się również do czujnika położenia lewarka, nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale mam wrażenie że jakiś części brakuje na tym czujniku czy się rozsypały czy co :D wstawię potem zdjęcie, póki co wyjąłem i czas przeszukać allegro w poszukiwaniu nowego jednakże myślę że ten błąd, nie ma nic wspólnego z szarpaniem silnikiem, jedynie S&S nie działa i wywala przez to check

[ Dodano: 16 Lis 2017 20:59 ]

Dzisiaj podmieniłem cewki, niestety efekt taki sam :D Zmierzyłem również napięcie ładowania bo może i regulator napięcia powodowałby takie szarpnięcia ale cały czas 14V. Jakieś pomysły jeszcze poza centralką wtrysku ? :mrgreen:

Załączniki:


Autor:  marceli2 [ 18 Lis 2017, 17:53 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Ja dzisiaj też wymieniłem czujnik spalania stukowego i dalej jest tak samo. Raczej już wszystkie czujniki i elementy wykonawcze przeglądnąłem lub podmieniłem i pozostaje mi tylko wymiana softu w ecu. Co od początku ale po cichu chodziło mi po głowie, tylko że tego nie zrobię sam. Mam magika co by mi to zrobił ale w swoich "zbiorach" nie miał mapy do takiego sterownika. Wstępnie jestem umówiony do innego na czwartek i zobaczymy co z tego wyjdzie.
adamcior u Ciebie podejrzewam że "bajzel" robi bardziej to przestawienie wałka niż centralka. Wcześniej już chyba pisałeś że wariator już był czyszczony. Może on się w pewnym momencie przestawia i ecu próbuje wyrównać obroty i stąd to szarpnięcie. Ja bym zaczął od analizy wykresów danych związanych z wałkiem, regulatorem faz rozrządu itp. czy jest jakiś nagły skok w momencie szarpnięcia. I jeszcze jedno czy to szarpnięcie występuje tylko raz parę sekund po odpaleniu , czy też może się powtarza co jakiś czas np. po przygazowaniu i zejsciu z obrotów itp. Myślę że olej wymieniasz zgodnie z zaleceniami (chodzi mi oto dlaczego zabrudził się wariator).

Autor:  adamcior [ 21 Lis 2017, 12:32 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

marceli2, z ciekawości sporo sobie życzy taki magik za zmianę softu ? Jutro albo pojutrze postaram się zrobić te wykresy i wrzucę tutaj na forum to może ktoś kto się zna na tym to podpowie jeszcze gdzie szukać problemu :D
U mnie szarpnięcie występuje nie zaraz po odpaleniu bo wtedy ma wyższe obroty bo silnik zimny, tylko po przejechaniu już jakiegoś dystansu, gdy obroty na biegu jałowym spadają do tych 750-800. Teraz mam wrażenie że te szarpnięcia występują częściej. Olej naturalnie wymieniam średnio co 10-12 tyś, raz do roku.

Autor:  Colleague [ 25 Lis 2017, 09:33 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Ja swego czasu walczyłem z problemem szarpania i winne okazały się luzy zaworowe, tyle że u mnie auto śmiga na LPG i ma już 170tys km. Pamiętam że sprawdzałem wszystkie czujniki, odkręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem i dokręciłem 20Nm. Kupiłem nawet nowy sterownik silnika, a problem był nadal. Dopiero pomiar kompresji dał wynik , ja szarpnąłem się na całkowity remont głowicy, ale ogólnie w GP płytki są cienkie niczym "napletek" więc co jakiś czas wypadało by przeprowadzić regulację.

Autor:  adamcior [ 25 Lis 2017, 12:38 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

marceli2, Marceli i jak twoja walka z wgraniem softu nowego ? Mnie chodzi po głowie wymiana komputera wtrysku, tak wynika z Elearna, ale póki co chcę to opóźnić maksymalnie bo to raczej już nie tania zabawa a nie wiadomo czy przyniesie rezultat...
Colleague, luzy zaworowe miałem regulowane przy 60 tyś, 16 tyś od regulacji to chyba nie sporo żeby już się coś tam zadziało ? no i na remont głowicy to chyba u mnie trochę za wcześnie :D

Autor:  Colleague [ 25 Lis 2017, 12:57 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior napisał(a):
luzy zaworowe miałem regulowane przy 60 tyś, 16 tyś od regulacji to chyba nie sporo żeby już się coś tam zadziało ? no i na remont głowicy to chyba u mnie trochę za wcześnie


No faktycznie to odpada, jeśli chodzi o kompa gdybyś miał magika co potrafi zresetować immo mam taki na podmiankę, mógłbym ci użyczyć. Mój jest na 100% sprawny bo po wymianie na drugi z nowszym softem objaw był taki sam.

Autor:  adamcior [ 25 Lis 2017, 13:08 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Colleague, kwestia czy komputer wtrysku z GP jest taki sam jak w EVO ? Dzięki za pomoc, jak nic innego nie wymyślę to chyba się do Ciebie uśmiechnę :D

Autor:  marceli2 [ 25 Lis 2017, 15:53 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior koszty takiego wgrania u magika ktory nie miał u siebie takiej mapy to ok 150zł. Z tym że mówił mi że jak by miał plik z dobrą mapą z takiego sterownika i moją mapę to już przy "podglądzie" i porownaniu map byłby w stanie powiedziec czy moja jest uszkodzona. Na drugą akcje mialem jechać w czwartek ale się przesunęło na wtorek lub srode bo L4. Też obawiam się czy da się podmienić czy wgrać nową mapę w mój sterownik i czy ona się "przyjmie". Dam znać o efektach.

Autor:  Colleague [ 26 Lis 2017, 12:15 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

adamcior napisał(a):
Colleague, kwestia czy komputer wtrysku z GP jest taki sam jak w EVO ? Dzięki za pomoc, jak nic innego nie wymyślę to chyba się do Ciebie uśmiechnę :D

Jeżeli masz komputer o numerze IAW5SF3.M2 to masz taki sam jak mój .

Autor:  adamcior [ 26 Lis 2017, 23:37 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

marceli2, jestem ciekaw czy taki magik może stwierdzić czy taka centralka jest uszkodzona czy sprawna. Jestem ciekaw twoich efektów czy w ogóle coś w tym temacie się interesować...
Colleague, sprawdzałem przed chwilą... niestety ale mam inny komputer IAW5SF9.A2 :cry:

Autor:  puntoevodynamic [ 27 Lis 2017, 11:28 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

Adamcior jeśli chcesz coś robić z komputerem lub sterownikami to skontaktuj się z firmą Kocar z Tychów.

Autor:  adamcior [ 30 Lis 2017, 21:49 ]
Temat postu:  Re: Problem z szarpaniem silnikiem na biegu jałowym, brak mo

puntoevodynamic, dzięki za namiar, mam nadzieje że nie będę musiał skorzystać :D swoją drogą ciekawe jaką żywotność ma taka centralka i co złego z nią się może stać :D
marceli2, wgrywałeś nową mapę ?

Tak się jeszcze zastanawiam... a może wtryskiwacze ?

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/