Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Skrzynia 6 biegowa
http://fiatpunto.com.pl/topic60122-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  żeliwny [ 23 Lis 2019, 14:38 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

W końcu znalazłem przykład, który ostatecznie dobije fanów 6 biegów w makaroniarskim klamocie 1,4 77 KM

OPEL CORSA 1,4 benzyna 75 KM - rok produkcji 2017 - i skrzynia 5-tka :!: :!: :!:
:D :D :D

Poddajecie się w końcu :?:
:D

Popatrzyłem z ciekawości na te M-32 na Allegro. Ceny z kosmosu, używki po regeneracji i z gwarancja chodzą po 2,2 tysiąca. Czyli tak - kupić i założyć to bezsens, nigdy się nie zwróci.
Jak ktoś ma z odzysku - sprzedać i jest 1 500 na paliwo. A 5-tka w zupełności starcza do tego silnika.

Autor:  KUBAS_95 [ 23 Lis 2019, 17:32 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Co do skrzyni M32 to nie powiedziałbym, że to taka padaka. Po prostu trzeba umieć jeździć. Akurat tak się składa, że mam tą przyjemność pojeździć Astrą J 1.4 Turbo z tą skrzynią. Auto ma u nas zrobione 60 tys km, nic nie wyje, nie zgrzyta, ale też ani ja ani Tata nie jeździmy na niskich obrotach, co z tego co wiem to właśnie szkodzi tej skrzyni. Jak się jeździ na 5 biegu po mieście 40km/h to nawet zwykła C514 pierdolnie. Wystarczy trzymać obroty powyżej 2000obr/min i nie rżnąć na 6 biegu poniżej tego progu bo po dupie dostaje wszystko od obciążenia.

Co do faktu posiadania skrzyni 6-biegowej w 1.4 się nie wypowiadam, bo pod maską mojej kuchenki chodzi motor 1.2 i mam tą świadomość, że przekraczanie 120km/h jest po prostu bezsensowne, zarówno ze względów ekonomicznych jak i w kwestii trwałości jednostki.

Powiem szczerze, szacun dla Was Panowie, że kombinujecie ze skrzyniami. Gratuluję wiedzy i zapału, bo 99% użytkownikom by się nie chciało przy tym grzebać i wolą zmienić cały samochód niż udoskonalać aktualny. Wszystko zależy od potrzeb i każdy dostraja swój samochód pod swoje warunki użytkowania.

Autor:  misci [ 23 Lis 2019, 17:42 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

No to dałeś przykład. Z butów mnie wyrwało. Co do M32 to we Fiatach już jej nie ma. Jest zaś sześciobiegowa C514.6. lub piątka C514.5 w zespołach z silnikami benzynowymi.
M32 i M20 są za to w Oplach.
https://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepo ... rzyni.html
No i fakt. Żadnego Opla od lat na drodze nie spotkałem. Pewnie wszystkie stoją w warsztatach z rozwalonymi skrzyniami.

Autor:  adik1234 [ 23 Lis 2019, 17:51 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

żeliwny napisał(a):

Renault Megane - silnik 1,6 benzyna, 102 KM - skrzynia 5-tka itd itd ...

silniki VW - 1,6 benzyna, około 100 KM - skrzynie 5-tki

silniki Opla - 1,6-1,8 moce od 80 do 125 KM - skrzynie 5-tki

Zresztą mogę takimi przykładami rzucać z rękawa - to może niech ktoś rzuca przykładami auta z tamtego czasu - które w tej samej klasie co GP - miały porównywalne albo nawet większe moce - i skrzynie 6-tki ...
:D :D :D


No bo chodzi o zestopniowanie skrzyni. Pewnie wszystkie te auta mają dłuższą 5-kę.
Nawet Punto II 1.2 8v ma dłuższą piątkę i mniejsze obroty silnika przy takich samych prędkościach jak w GP.

Jeżeli o mnie chodzi to gdyby przy 120-130 obroty były niższe na 5-tym biegu tak o ok 500 mniej to bym sobie zmianę darował. Nie neguję, ze skrzynia w 1.2/1.4 8v jest zła tylko to, że jest zestopniowana pod jazdę w mieście a poza miastem to już niekoniecznie. Większość pytań użytkowników o zmianę dotyczy jednostki 1.2/1.4 8V - prawdopodobnie w Polsce "najchętniej" kupowanej, a od czasu premiery GP to pojawiło się sporo autostrad i dróg expresowych :)

Ci co chcą coś z tym zrobić mają 5 opcji do wyboru:

1. zostawić jak jest i się z tym pogodzić
2. zmienić przełożenia w skrzyni pięcio biegowej (wymaga sporo wiedzy, umiejętności, części, czasu itp.)
3. kupić skrzynię 5-kę/6-kę z innego modelu fiata: Tipo, Silo, Punto I/II, Seicento, Panda (też jakieś ryzyko i możliwość wtopy - niedopasowania przełożeń, wybieraków, zawieszenia skrzyni itp.)
4. kupić skrzynię biegów 6-cio biegową z Grande Punto/Evo 1.4 16v lub 1.4 multiair 105KM lub Mito (dużo podzespołów z GP chyba?) - wg. mnie przełożenia całej skrzyni najbardziej dopasowane do charakterystyki GP.
5. zmienić auto na inne dopasowane do własnych wymagań.

Tylko opcja nr. 1 jest bez kosztowa, pozostałe wymagają jakiegoś wkładu $$$

żeliwny napisał(a):
OPEL CORSA 1,4 benzyna 75 KM - rok produkcji 2017 - i skrzynia 5-tka :!: :!: :!:

z innego forum opinia o Opel Corsa E 1.4 XEL 90 KM Enjoy (podejrzewam, że skrzynia jest taka sama jak w wersji 75KM)
Cytuj:
Jedyne do czego bym się doczepił to dosyć krótkie przełożenia skrzyni biegów i odczuwa się na autostradzie brak "6-tki".
:hahaha:

Pozostaje ostatnie co się tak przyczepiłeś (żeliwny) do skrzyni M32, która bez modyfikacji nie podejdzie i o niej nie piszę.
Mówimy cały czas o skrzyni biegów C514.x - w tym przypadku 6 biegowej :!:

Autor:  żeliwny [ 23 Lis 2019, 20:45 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

adik1234 napisał(a):
... z innego forum opinia o Opel Corsa E 1.4 XEL 90 KM Enjoy (podejrzewam, że skrzynia jest taka sama jak w wersji 75KM)
Cytuj:
Jedyne do czego bym się doczepił to dosyć krótkie przełożenia skrzyni biegów i odczuwa się na autostradzie brak "6-tki".
:hahaha:

I to ma być argument :?:
:D
Ktoś po prostu szukał na siłę wad, i wymyślił sobie brak 6-tki. Pewno gdyby Fabryka włożyła 6-tkę, to narzekałby że na 6-tce auto nie jedzie.
:D

Kiedyś 6-tki wkładali do silników benzynowych 2.0 > 150 KM. Teraz 6-tki pchają nawet do turbokosiarek 1.0 90 KM (Opel Corsa E). Choć z drugiej strony, w tej samej Corsie, ale 1.3 CDTI 95 KM - jest automat 5-biegowy. Widać w biurach konstrukcyjnych pracują studenci na stażach zamiast inżynierów.
:D :D :D

[ Dodano: 23 Lis 2019, 19:45 ]

adik1234 napisał(a):
Mówimy cały czas o skrzyni biegów C514.x - w tym przypadku 6 biegowej


I znacznie droższa od M-32. W zasadzie 1/4 wartości 12 letniego GP.
:D :D :D

Autor:  Pabllo78 [ 24 Lis 2019, 17:09 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Panowie zacznijmy od tego ze w Grande Punto była M20 a w Brawo i w Cromie M32 ale mniejsza o to .

Bolid jaki opisuje autor :E został tak zaprojektowany aby ,Własnie palić trochę więcej i by nie przekraczać pewnych prędkości ! :E
Tak to zostało skonstruowane, producent nie jets taki głupi jak się by komuś mogło wydawać 8) on po prostu produkuje KOMPROMIS( SPALANIE, PRZYSPIESZENIE, TRWAŁOŚĆ, CENA )
PRODUCENT Na pewno by pozakładał jeszcze z 2 biegi :E by sobie można pędzić autostradą 200 na godzinę mieć 1100 obrotów i spalać 2 litry .ALE TAK TO NIE DZIAŁA .
To NIE CHODZI CZY SIĘ DA. BO DA SIĘ WSZYSTKO :E zrobić .
Miałem kiedyś VW Polo IV 1.4 75 km i padła skrzynia wiec meches pojechał na giełdę DO GLIWIC :) i szuka szuka nie ma , ale była od polo 1.8 GTi 150 chyba koni, myślę kurde 8) GTI to GTI, PODEJDZIE ? tak, bierzemy:)
Wszystko ładnie pięknie w końcu 6 biegów to nie 5:)
Spalanie nie spadło, po mieście tak samo palił , trasa podobnie, przy prędkościach autostradowych ten 6 bieg nie dawał mi nic po za tym ze było ciszej ale kosztem koszmarnej elastyczności, musiałem redukować do 5 i kręcić na obrotach by dać 6 bieg bo przy prędkościach autostradowych (120) górka i wiatr potrafił na tej 6 przyhamować:) MOJE GIT :E . Za to z górki bez wiatru proszę państwa moje Vmax to już nie było 170 km/h ihihih wykręciło się 200 km/h .
MOIM ZDANIEM NIE WARTO ROBIĆ EKSPERYMENTÓW .Ale jeśli ktoś koniecznie chce , ale niech nie oczekuje ze będzie jakiś EFEKT WOW

Autor:  MarianKoniuszko [ 27 Lis 2019, 13:01 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Pabllo78 napisał(a):
ten 6 bieg nie dawał mi nic po za tym ze było ciszej ale kosztem koszmarnej elastyczności, musiałem redukować do 5 i kręcić na obrotach by dać 6 bieg bo przy prędkościach autostradowych (120) górka i wiatr potrafił na tej 6 przyhamować:)
No w Starjecie z fabrycznie montowaną C514.6 jest dokładnie tak samo. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że na autostradzie "w płaskim terenie" jest całkiem spoko, zjeździłem całe Niemcy, Polskę po S-kach i autostradach i przy licznikowych 130km/h obroty są poniżej 3500rpm i jest względnie cicho:
Image
Natomiast przy wyprzedzaniu trzeba redukować do 4-ki, tak jak w 5-cio biegowej (bo przełożenia są takie same jak w C514.5, tylko ta 6ka to prawdziwy nadbieg), a na 6 biegu zero elastyczności. No i parę razy w Bawarii, czy Turyngii pod górkę na autostradzie trzeba było redukować, bo Puntolot nie dawał rady utrzymać tempa :roll:

Skrzynia C514.6 przy 95KM jest OK, ale przy 77KM nie jestem przekonany. Niektórzy na forum twierdzą, że różnica w dynamice między 1.4 8V i 16V jest niewielka. Ja tam może się nie znam, ale jeździłem jednym i drugim i głównie dlatego brałem Starjeta, bo 1.4 8V to moim zdaniem muł. Zresztą tak te auta były pre-konfigurowane przez Fiata - 1.2/1.4 8V do miasta, 1.4 16V bardziej "wielozadaniowe", 1.4 T-Jet tylko w wersjach Sport "do zabawy". Jak już ktoś wcześniej wspomniał - jak się ma 1.4 8V i dużo się jeździ drogami szybkiego ruchu, to się zmienia auto, a nie skrzynię :mrgreen:

Natomiast spalanie przy tych 130km/h na tempomacie oscyluje między 6.7 - 6.9L. Zresztą nigdy nie udało mi się zjeść poniżej 6.0 w Starjecie. Kiedyś w mieście miałem zużycie 7.4-7.6L (auto garażowane, spokojna jazda). Teraz jakoś bardziej go dociskam (inna percepcja, jak się przesiada ze 197KM na 95KM) i w mieście pali mi 11L :E (no ale też stoi teraz cały rok pod chmurką).

Autor:  Pabllo78 [ 28 Lis 2019, 21:18 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

MarianKoniuszko, Dokładnie i niech to będzie puenta :E ..........jak się ma 1.4 8V i dużo się jeździ drogami szybkiego ruchu, to się zmienia auto, a nie skrzynię :mrgreen:

Autor:  krzychux750f [ 09 Lut 2021, 20:28 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

A ja mam 1.4 Multiair 135KM i też jest 5 biegowa skrzynia. 6-stki strasznie mi tu brakuje. Jeśli bym miał pewność jaka podejdzie p&p to bym szukał i zakładał. IMO przy 100kmh+ jest po prostu zbyt głośno.

Autor:  zensuperman [ 12 Lut 2021, 22:47 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

też kiedyś zastanawiałem się nad zmianą na skrzynię 6 biegową, bo na autostradzie strasznie wyje ta 5-ka w moim Punto 1,4 8V. Rozmyśliłem się rozmawiając z gościem, który to zrobił. Na równym OK, ale przy lekkim wzniesieniu na 6 biegu zwalnia, poza tym nie działa tempomat na 6 biegu, dlatego zrezygnowałem

Autor:  TomaszMk [ 12 Gru 2022, 01:38 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Np. dacia w modelu 100hp Sandero zrezygnowała ze skrzyni 6b bo jest droższa niż 5. Oferuje 6b w droższej wersji stepway. I nie chodzi o moc silnika. A ten argument z oplem to po prostu pozamiatał fanów skrzyń szóstek tak że samobójstwa wszyscy popełnią.

Ma ktoś może numery linek do skrzyni 6b grande p. modelowo 2007 1,4 16v 95?

Autor:  rafisz [ 12 Gru 2022, 11:25 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

w eperze sprawdz

Autor:  sta1416 [ 06 Lip 2023, 08:35 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Też się zastanawiam nad skrzynią 6 biegową do Doblo z silnikiem 1.4 8V. Brakuje mi 6 biegu na autostradzie, gdzie na 5 biegu trzeba piłować silnik na 4,5 tys. obr żeby utrzymać jako tako prędkość przelotową.
Czyli dobrze rozumie, skrzynia C514.5.13 wchodzi p&p do silnika 1.4 8V i nie trzeba nic przerabiać (z wyjątkiem gałki ale to kosmetyka, mam korektor w domu :D ).

Autor:  pmxoo7pI [ 06 Lip 2023, 10:00 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Chciałeś napisać C514.6.xx chyba?
Takich informacji na 100% właśnie brakuje w całym internecie. One (skrzynie serii C514) są wszystkie zamienne na 98%. Do silnika przykręcisz. Półośki na 97% też wejdą.

Tylko później czasami auto głupieje (ECU), nie ma mocy (są takie tematy - po okazyjnym zakupie 2-3 razy tańszej skrzyni ze starszych modeli), bo się komputerowi nie zgadzają obroty z prędkością pojazdu (nie chodzi na razie o tempomat, to oczywiste, że odmawia pracy przy zmianie przełożeń skrzyni), brak mocy od 100 km/h.

"Rozwiązaniem" kompromisowym jest posiadanie skrzyni 5-biegowej, ale w dobrym stanie oraz nie latanie 140+ (optymalnie da się jechać 110-120 na piątce, po co więcej). Narzekania na hałasy tych skrzyń powyżej stówy biorą się głównie ze zużycia! Kto zmieniał skrzynię na lepszą, ten wie (drastyczna różnica oraz spalanie spada o około 1 L).

Oczywiście obecność szóstki nie przeszkadza, tylko znajdź mi dobrą używaną skrzynię (mało ofert, na 10 piątek jest może 1 szóstka np. na Allegro)...

Autor:  sta1416 [ 06 Lip 2023, 15:00 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Kto szuka skrzyni na allegro . . . życzę powodzenia. Mam kilka stacji demontażu w pobliżu, w tym jedna specjalizująca się we fiatach.
Nie mówię że wyje mi skrzynia, tylko że brakuje mi nadbiegu na autostradzie.

Nie ogarniam skąd wypadło tłumaczenie innego rozwiązania, skoro pytam o coś innego. Temat czytałem i kolejna OPINIA o tym czy warto lub nie, nie jest mi potrzebna. Mój sterownik silnika nie ogarnia tempomatu, więc ten problem mnie omija. (Tak, próbowałem zamontować zgodnie z poradnikiem ze forum linea, ale u mnie sterownik nie reaguje na manetki). U mnie prędkość auta jest zbierana z czujnika skrzyni do ecu, i do licznika.

Reasumując, szukam skrzyni 6 biegowej z GP 1.4 16V.

Autor:  pmxoo7pI [ 06 Lip 2023, 23:21 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

1. Pytasz o rzeczy proste, które się później takimi nie okazują (tematy w stylu "problem po wymianie skrzyni" - możesz być kolejnym). Skoro taki pewien jesteś, to po prostu wymień (osobiście - nie wysługiwanie się mechanikami, a na forum pisanie "ja" wymieniłem, naprawiłem, itd.) tę skrzynię, po co drążyć. Jak cię nie interesują opinie, to nie pytaj o nic (tylko działaj).

2. Nie wszystkie złomy/szroty mają na stanie skrzynie do każdego modelu. Jak mi padła "piątka", to nie mieli (albo nie odpowiadali na e-maile), a na Allegro była (na drugim końcu kraju) i działa. Tylko się nie bierze pierwszej z brzegu, czy najtańszej.

3. Modele Punto NIE są samochodami na autostradę w PL (140+ km/h). Szóstka NIE jest rozwiązaniem wszystkich problemów tego modelu. Większość (>90%) uważa, że tak, bo im skrzynie hałasują "powyżej 100 km/h", gdzie problem zaczyna się w stanie technicznym skrzyni (a nie, że jest tylko 5 biegów). Na marginesie, są w handlu dostępne wymienne koła zębate piątego biegu, rzekomo "długie" przełożenie. Teoretycznie operacja do zrobienia na samochodzie (piątka jest pod deklem). Alternatywa dla wymiany skrzyni.

sta1416 napisał(a):
..., szukam skrzyni 6 biegowej z GP 1.4 16V.

Stwierdzenie faktu, czy również jako Ogłoszenie? Przecież masz tyle stacji demontażu wokoło... Co, nie mają "szóstki"?

Autor:  sta1416 [ 07 Lip 2023, 09:38 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Wyjęcie kontekstu z całego zdania, widocznie słowo Reasumując Cię już przerosło i nie do końca znasz jego znaczenie.

Nie interesuję mnie opinia, tylko wiedza osób które to robiły, by uniknąć niepotrzebnego kupowania części które później będą leżeć. Dlatego głównie się zwracam dla osób które już wykonywały podobne lub takie same modyfikacje, a nie do Ciebie, osoby która ma dywagowanie filozoficzne na każdy post na tym forum.

Co do doświadczenia fiatowskiego, wymieniałem sprzęgła w benzynowych albei, gp, i pandzie, bez pomocy forum a jedynie zwykłych serwisówek żeby wiedzieć jaka jest procedura. I uważam że korzystanie z wiedzy innych nie jest uchybieniem mojego ego, tylko raczej oznaką inteligencji, że człowiek się woli uczyć na błędach i wiedzy powszechnej innych niż na swoich. Dla mnie zachowanie na zasadzie "nie będę pytać zrobię przy swojemu a przy okazji wywalę na to kupę kasy, nawkurzam się niepotrzebnie i będę to robić 3 razy dłużej" przy powszechnie dostępnej wiedzy i poradnikach jest po prostu głupotą. Nie ma głupich pytań, są głupie odpowiedzi.

I tak jak napisałem wyżej, łatwo jest wywalić kupę kasy na niepotrzebne i niepasujące części, a gorzej jest już poszukać info na temat moda który chce się zrobić, bo może już ktoś robił i wiec co jest potrzebne a co nie. I nie chodzi mi o to jak, tylko co jest potrzebne.

Piszę cały czas o swoim Doblo, z racji tego że z silnikiem 1.4 mam spiętą skrzynie ewidentnie ciężarową (krótka jedynka do ruszania na obciążeniu, praktycznie na pustym można ruszać z dwójki jak z jedynki w osobowym, piątka za to to typowy dodatek przy jakimkolwiek przyspieszaniu konieczna jest od razu redukcja) a że osobiście używam Doblacza jako osóbówki, bo max 5 osób plus bagaże na wakacje gdzie nie zapełniam go nawet w 40% możliwości ładunkowych, to skrzynia ułatwiająca mi jazdę jak najbardziej będzie mi przydatna. Sama wymiana skrzyni 5 na 5 z innymi przełożeniami w mojej ocenie jest bez sensu, skoro przy tej samej ilości roboty mogę mieć skrzynię 6 biegową.

Jeździłem kilka lat w GP z silnikiem 1.4, i tam kwestia skrzyni jest całkiem inna, inne przełożenie, inny styl jazdy. Pomijam kwestię masy obu aut, bo różnicę w przełożeniach da się wyczuć pomimo ich różnicy. Jako osoba która zrobiła trochę km dostawczakami i osobówkami służbowo, to wiem kiedy skrzynia ewidentnie nie pasuje do modelu. Odwrotna sytuacja była w Masterach, gdzie skrzynia była jak osobowa i jazda z obciążeniem dawała do wyboru albo palenie sprzęgła albo szarpanie. Może dlatego też ten model wyginął, łącząc pozostałe jego patologie jak tylne sprężyny i sztywność nadwozia jak erekcja 80 latka.

Kończąc, odezwałem się w temacie, ponieważ chciałem się upewnić jakiej skrzyni, konkretnego modelu, numeru części, typu potrzebuję by mieć 6 bieg z silnikiem 1.4 8V.

Autor:  pmxoo7pI [ 07 Lip 2023, 11:12 ]
Temat postu:  Re: Skrzynia 6 biegowa

Nie zawsze trafisz na kogoś, kto dosłownie robił to, co ty planujesz. To tak nie działa w życiu, ogólnie (nie tylko w internecie).
Ciekawe jak to było możliwe (nie do pomyślenia dzisiaj), że kiedyś ludzie bez internetu naprawiali samodzielnie samochody, RTV, AGD.

Nie mając 100% pewności nadal warto zadziałać. Bo są poszlakowe informacje, że skrzynie 5-6 biegowe są w pełni zamienne.
Ktoś musi być pierwszy i się podzielić w internecie. Dlaczego zawsze liczysz na innych? Na tej zasadzie przez następne 10 lat się nie dowiemy, znaczy nikt nie napisze prosto z mostu: "tak, pasują w 100%, zmieniłem właśnie piątkę na szóstkę, działa".
W każdym temacie by tak było: hamulce, rozrządy (i blokady), luzy zaworowe. Dywagacje, ślepe małpowanie błędów/bzdur z serwisówek, plus "wiedza" podwórkowa z czasów PRL.

Dodatkowo: jeśli robiłeś osobiście tyle skrzyń/sprzęgieł w kilku modelach, to logicznym działaniem była/jest dokumentacja pracy, pomiary, policzenie wypustek na wieloklinach itp. Jak nie ma danych, to tworzysz własną małą prywatną bazę danych (między innymi takie zachowania odróżniają fachowca od przeciętniaka, co tylko odsłuży 8h w pracy i zadowolony). Na przykład półośka (kielich) w Grande (skrzynia 5-b) ma 22 zęby i "średnicę" 24 mm, dalej 25 i 36 (uszczelniacz).

Skoro masz takie super złomy w okolicy, to dlaczego nie sprawdzisz na żywo, czy np. półośki z Grande, czy tam Doblo 1,4 8V wchodzą do skrzyń 6-biegowych (z Grande, czy np. Bravo 2)? Problem? Ktoś ma za ciebie sprawdzać? Poza półosiami druga sprawa to "wieszaki" (a w związku z nimi obudowa tylna może mieć różną liczbę otworów). Trzecia kwestia to wybierak (teoretycznie też są zamienne). Jeszcze wałek wejściowy/sprzęgłowy.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ja mam za ciebie sprawdzać?


Reasumując, twoje "doświadczenie" nie współgra ze strachem jaki prezentujesz. Boisz się "zaryzykować". Jest tu niespójność. A te specjalistyczne szroty coś nie są pomocne...prędzej ktoś z Allegro by podpowiedział, zmierzył/przymierzył coś.

PS
Na marginesie. Oznaczenia "skrzyń" w ofertach z internetu (i nie tylko), to często losowe oznaczenia elementów, obudów i korpusów, a nie "numer skrzyni". Napis typu "C514.5.13" to NIE jest skrzynia. Tylko obudowa dyfra (sam dyfer już niekoniecznie).
Przykład skrzyni 5-b (krótki dekiel): Allegro C514.5.13...
Przykład szóstki (dłuższy dekiel): Allegro, też C514.5.13, gość nie wie co sprzedaje (albo nie umie opisu zrobić poprawnie).
Może jego zapytasz (czy wałki sprzęgłowe są takie same i czy ta sama półośka z Grande/Doblo 1,4 8V wchodzi w oba dyfry)?

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/