Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?
http://fiatpunto.com.pl/topic55801.html
Strona 1 z 1

Autor:  bednarz [ 09 Gru 2016, 14:21 ]
Temat postu:  Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?

Cześć,
temat skierowany głównie do osób, które wyjmowały poduszkę powietrzną kierowcy lub posiadają większą wiedzę, niż możliwa jest do wyciągnięcia z ASO. Czy w Punto Evo była montowana poduszka jednonabojowa (jedno wejście), jeśli samochód posiada dwa kable do poduszki powietrznej? Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka poduszki powietrznej. Po sprawdzeniu na komputerze wykazało, że problem jest z poduszką kierowcy - niestety nie ma mam kodu błędu. Przy zdejmowaniu poduszki okazało się, że mam taką właśnie konfigurację - poduszka z jednym wejściem, dwa kabelki z kierownicy. Czy to normalne czy raczej ktoś przełożył poduszkę? Dodam, że przez kilka miesięcy kontrolka się nie paliła. Jutro będzie na to patrzył elektryk, ale chciałbym wiedzieć, czy muszę się szykować na kupno nowej, dwunabojowej poduszki, czy nie :roll:

Autor:  Wilczeg [ 04 Maj 2023, 00:06 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?

Dużo poczytałem forum zanim zdecydowałem się zarejestrować i prosić o pomoc.

Podpinam się pod stary temat bo mam to samo pytanie co wyżej. Z taśmy mam 3 przewody z czego jeden jest usytuowany w kierownicy bez podpięcia.

Od kąd zakupiłem Punto rok 2013. Następca Evo bodajże świeci mi się poducha. Odczyt to błąd b0103 . Za wysoka rezystancja poduszki kierowcy. Diagnostyka pokazała 2,5 ohm poducha kierowcy, 2.0 ohm pasażera.
Przemierzyłem taśmę zwykłym miernikiem i wtyczka do poduchy pokazuje przejście na 4 pinach oraz wtyczka "zapasowa" nie podłączona również przejście na 4 te same piny (tak powinno być?). Druga wtyczka pokazuje przejścia na pinach 5 i 6. Przewody pod fotelem, masa i wtyczki przy centralne poprawiałem nic nie pomogło. Klakson działa... tylko ten airbag swieci... :( Błędu nie udało się skasować... Prośba o pomoc co może być nie tak...

Autor:  pmxoo7pI [ 04 Maj 2023, 06:37 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?

Nie wiem kiedy i dlaczego zrobiono zmiany, ale tak, jest więcej niż jedna odmiana poduszek między Grande/2012/Evo.
W takich przypadkach (wersje części, ich wygląd, liczba wtyczek, otworów mocujących i tak dalej) korzystamy z Allegro/OLX!
Oglądanie fotografii części.
Do tego jest YouTube! Są filmiki (właśnie przeglądam) i widać 2 wersje poduszek.
Tak się dziś korzysta z internetu: wyszukiwarka -> portale aukcyjne (fotki) -> YouTube (filmy).
Szkoda czasu na pytanie po forach i czekanie na odpowiedź (bo ona już gdzieś powyżej jest).

Przykład oferty (niby Grande, 2 gniazdka, zielone i żółte - tzw. "eLearn" potwierdza, że Grande miało dwu-etapowe poduchy):
https://allegro.pl/oferta/poduszka-kierownicy-airbag-fiat-grande-punto-13558327141
Przykład niby do EVO (jedno gniazdo, tylko zielone):
https://allegro.pl/oferta/poduszka-airbag-kierownicy-fiat-punto-evo-lewa-11277488732
Sprawy się jeszcze komplikują przy tzw. taśmach/zwijakach, bo te mają jeszcze inne kombinacje liczby i wyglądu wtyczek.

Czyli - twe auto jest po przejściach, ktoś grzebał, podmieniał części (co było pod ręką, to wsadził i może dosłownie był wepchany gdzieś rezystor i wypadł). Jeśli sterowniki poduszek są tak czułe, że widzą różnicę pół oma i już jest błąd, to tu się kłania wada modelu, czyli korozja i syf w połączeniach elektrycznych (wszystkich możliwych). Wiązkę od poduszek (wszelkie wtyczki/gniazdka) można by prewencyjnie przeczyścić i zakonserwować "na tłusto", może zrobi różnicę.

Autor:  Wilczeg [ 06 Maj 2023, 10:45 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?

Dziękuję za odpowiedź. To, że jest więcej odmian to widziałem, że są różne taśmy a u mnie najprawdopodobniej do wymiany jest cały przełącznik zespolony również wiem. Natomiast pytanie brzmiało czy zdarzało się faktycznie, że jedna wtyczka była włożona w kierownice nie podpięta w fabryczna szczelinę w kierownicy? Samochód jest po drobnych kolizjach, ale nie po przejściach. Ojciec go zna kilka lat i mam go z pierwszych rąk. Kontrolka zapaliła się jakoś marzec/ kwiecień bo z tym przyjechał samochód na warsztat. Czyli idąc Twoim tropem szukać dalej z przewodami. Czy wynik 2.5 ohma jest dla poduszki nieprawidłowy? Czy te przejścia na taśmie tak właśnie powinny wyglądać? Czy jest tam jakieś zwarcie i dlatego na tyłu pinach jednocześnie jest przejście? Kupię opornik 2.2 ohma i podstawie to spróbuję wyeliminować defekt poduchy. Jeżeli skasuje błąd to będę wiedział, że z poducha jest coś nie tak.

[ Dodano: 05 Maj 2023, 00:10 ]

Wyszło masło maślane a nie mogę edytować...

Natomiast pytanie brzmiało czy zdarzało się faktycznie, że jedna wtyczka była schowana w kierownicę (szczelinę) nie podpięta pod poduchę? Taśma jest na bank oryginalna "Czy była montowana poduszka jednonabojowa (jedno wejście), jeśli samochód posiada dwa kable do poduszki powietrznej?"

[ Dodano: 06 Maj 2023, 10:41 ]

No więc wczoraj wieczorem jeszcze raz wziąłem się za ten nieszczęsny airbag...
Udało się... :) Winowajcą jednak była wtyczka wchodząca do centralki w środkowym tunelu. Wtyczka po prawej stronie... Dostać tam można się od drążka zmiany biegow. Podważyć troszkę, wyciągnąć mieszek do góry, wrzucić wsteczny i jest dostęp do wtyczek. Nie trzeba zdejmować osłon. Oczywiście wszystko robimy po wcześniejszym odpięciu aku. Wyglądało tam czysto ale po wyciągnięciu, " oczyszczeniu" i psiknięciu kontakt spray zmienił się opór poduszki ku mojemu zdziwieniu z 2.5 ohma na 3ohmy. Czyli w tej chwili poducha pasażera ma 2 ohmy a kierowcy 3 ohmy. Piszę dla osób, które spotkają się z tym problemem. Poduszka jak i taśma są oryginalne u mnie więc sam sobie odpowiem na pytanie. Tak były montowane poduszki z jedna wtyczka nawet gdy z kierownicy były 2 wtyczki (w zasadzie 3, ale jedna jest umiejscowiona w szczelinie). Mam nadzieję, że na jakiś czas zapomnę o świecącym airbagu...

Autor:  pmxoo7pI [ 07 Maj 2023, 05:10 ]
Temat postu:  Re: Punto Evo - poduszka powietrzna jedno- czy dwunabojowa?

Generalnie mówiąc w motoryzacji (i nie tylko), to się zdarza, że zostają wolne niewykorzystane wtyczki/gniazdka. To prawie norma.
Ale cwaniaki co wstawiają pomieszane wersje urządzeń/modułów i wiązek, to też standard, trzeba uważać, weryfikować po kimś.

PS
Na tym forum można edytować stare wypowiedzi, o ile jesteś ostatni (nikt się nie dopisał). Piszesz nową i ona będzie doklejona do starej (a wtedy otwiera się, powraca opcja Zmień i można działać).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/