W salonie mówili mi, że to jest do systemu Start&Stop. Instrukcja mówi coś takiego:
"DŁUGI POSTÓJ SAMOCHODU
rys. 103
W razie długiego postoju samochodu (lub
w przypadku wymiany akumulatora) niezbędne
jest odłączenie zasilania elektrycznego
z akumulatora; podczas wykonania
tego typu operacji należy zwrócić szczególna
uwagę na następującą czynność: nacisnąć
przycisk A-rys. 103 aby odłączyć
konektor B od czujnika C monitorowania
stanu akumulatora (czujnik ten znajduje się
na biegunie ujemnym akumulatora)."
To by się zgadzało: S&S działa między innymi wtedy, jeśli akumulator jest dobrze naładowany. Ponadto może Ci się przydać:
"OSTRZEŻENIE Przed odłączeniem i późniejszym
podłączeniem do akumulatora
zasilania elektrycznego należy poczekać
co najmniej minutę od ustawienia kluczyka
w wyłączniku zapłonu w położeniu
STOP i od zamknięcia drzwi po stronie
kierowcy."
"WERSJA Z SYSTEMEM UWAG A
Start&Stop rys. 42
Aby doładować akumulator, należy zwrócić
szczególna uwagę na następującą czynność:
❒ nacisnąć przycisk A-rys. 42, aby odłączyć
konektor B od czujnika C monitorowania
stanu akumulatora (czujnik
ten znajduje się na biegunie ujemnym
akumulatora);
❒ połączyć przewód dodatni (+) prostownika
z biegunem dodatnim (+) akumulatora;
❒ połączyć przewód ujemny (–) prostownika
ze sworzniem D bieguna ujemnego
(–) akumulatora;
❒ włączyć prostownik;
❒ po zakończeniu doładowania wyłączyć
prostownik przed odłączeniem go od
akumulatora;
❒ połączyć konektor B z czujnikiem C
akumulatora."
Autor postu otrzymał pochwałę