Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na stałe
http://fiatpunto.com.pl/topic60556.html
Strona 1 z 1

Autor:  MichalGZ [ 27 Kwi 2020, 20:16 ]
Temat postu:  Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na stałe

Witam serdecznie.
Trochę poszperałem i wiem że dezaktywując go np w FES nie idzie odpalić auta potem wogle.
Potem pojawiły się tematy z drutem i omijaniem czujnika na klemie ujemnej ( nie bardzo mi się to podoba)

Ostatnie posty na ten temat pochodzą z 2015 roku :-o
Czy ktoś ogarnął ten temat?
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł

Idzie to ustrojstwo na stałe wyłączyć?

Czy orientuje się ktoś może czy w FES w parametrach : Funkcja STOP&START domyślnie jest : WYŁ ?

dzięki

Autor:  lach.andrzejp [ 25 Sie 2020, 23:23 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Można dezaktywować na stałe.
Czemu nie mogłeś odpalić po dezaktywacji?
Musiałbym u siebie sprawdzić jak to w praktyce jest.

Autor:  AKAB [ 25 Sie 2020, 23:52 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Podobno tylko w ASO mozna to wyłączyć ale nie na stałe tylko odwrotnie niż jest teraz ,Jeśli chodzi o akumulator kilka dni temu wymieniłem 300 zł a nawet można kupić za 260 .

Autor:  adamcior [ 26 Sie 2020, 08:30 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Wgrywasz najnowsze oprogramowanie do body chyba tylko w ASO i tam jest już funkcja że jak wciśniesz raz guzikiem dezaktywację tego systemu to już zapamiętuje ten wybór i nie musisz za każdym razem go dezaktywować. Mam i działa :mrgreen:

Autor:  MichalGZ [ 26 Sie 2020, 20:29 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Przy okazji dorabiania kluczyka w POL-CAR Poznań , poprosiłem panów o dezaktywacje na stałe.
Otrzymałem odpowiedź że w tym roczniku sie nie da. mam 2011.
Ponoć od 2012 idzie to wyłączyć.
Długo dłubali - widziałem jak grzebali...

Autor:  lach.andrzejp [ 26 Sie 2020, 20:43 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Nie pamiętam jak Mes ale w alfaobd w konfiguracji pojazdu jest zakładka start&stop. i tam można zmienic

Autor:  AKAB [ 26 Sie 2020, 23:07 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Czyli można czy nie ? Skoro można od 2012 to nie evo a pewnie punto 2012 a w evo ? Ktoś na forum to zmieniał pamiętam że był wpis że aso zmieniło to ,właśnie adamcior pisał o tym .Adaś który masz rocznik evo

Autor:  adamcior [ 27 Sie 2020, 16:26 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

MichalGZ, AKAB, Mam Punto Evo właśnie z 2011r. i się da bo tak mam :D a żebym nie był gołosłowny to jutro wrzucę filmik że działa i że się da :mrgreen:

Autor:  lach.andrzejp [ 30 Sie 2020, 23:25 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

W alfaobd Evo i 2012 jest jako jeden model.
Tam jest ten sam body

Autor:  piotr240 [ 17 Sty 2021, 11:56 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Komuś udało się zaktualizować system start&stop w salonie FIATa? Tak by domyślnie był wyłączony, dopiero naciśniecie przycisku go włączało? Dzwoniłem do salonu ADF auto we Wrocławiu oraz GAM Długołęka, niestety powiedzieli mi że nie ma takiej możliwości.

Autor:  AKAB [ 17 Sty 2021, 16:10 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

adamcior w którym aso zmieniałeś ten start & stop ?

Autor:  adamcior [ 17 Sty 2021, 16:16 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

piotr240, AKAB,
Nie wiem czy aktualizacja S&S ale miałem aktualizowane oprogramowanie body komputera do najnowszego ale jaka ta wersja to nie wiem przy okazji innej usterki. Odpalam samochód, zaznaczam dezaktywację S&S i już pamięta na stałe, nie trzeba dezaktywować kolejnym razem. Zapomniałem dodać filmik, ale dodam może dzisiaj

Autor:  Jachaś [ 17 Sty 2021, 16:50 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

MichalGZ napisał(a):
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł



Tak tylko dodam, dla ludzi którzy chcą wyłączyć start/stop żeby założyć tańszego "kwasiaka" w miejscu EFB, że nie tylko są tam zamontowane aku EFB ze względu na częstsze uruchamiania i gaszenie silnika, ale też dlatego, że proces ładowania wygląda inaczej. Bo niekoniecznie akumulator musi być ładowany non-stop takim samym prądem (upraszczając, tak mniej więcej wygląda to bez start/stopu), ale w pewnych warunkach (jak na przykład hamowanie silnikiem) akumulator może być dużo bardziej obciążony w samochodach z s/s (duży "prąd" ładowania w krótkim czasie) w celu mocniejszego "podładowania" go. Więc nawet jeśli nie korzysta się z "dobrodziejstw" star/stop, to i tak nie powinno się zmieniać akumulatora EFB na zwykły.

Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


Ot taka informacja dla ciekawskich ;)

Autor:  ipIV [ 20 Sty 2021, 16:28 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Jachaś napisał(a):
Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


No nie, moje PE ładuje aku tradycyjnie - stałym napięciem 14,4V o ile alternator daje radę takie utrzymać w zależności od obciążenia instalacji elektrycznej. Za to w Fieście jest "inteligentne" ładowanie. Napięcie od 12,6V do ponad 15. Ale nawet z inteligentnym ładowaniem można dać zwykły aku, byle nie był to najtańszy z najtańszych Sb/Sb. Trzeba kupić Sb/Ca lub Ca/Ca - można je ładować dużo powyżej 14,4V ;)

Jak ktoś nie używa S&S w punto to można bez problemu dać zwykły aku... ale to żadna oszczędność, bo EFB wytrzyma kilka razy dłużej ;) EFB to zwykły aku z płynnym elektrolitem wykonany solidniej i tyle. Ceny EFB w obudowie L2 (242x170x190) to ok 360zł. OE był montowany Exide, czyli Exide EL600 czy Centra CL600 - to te same aku. Zwykły aku w tym gabarycie jest raptem 100zł tańszy. Nie ma sensu, lepiej dorzucić 100 i mieć EFB.... no chyba ze ktoś szuka budżetowych na 2 lata :E Ale to też nie ma sensu.


Przykład moje PE:

2 lata eksploatacji, pół roku stał na sprzedaż, 6 lat eksploatacji i dalej działał, w 2017 przy -20*C odpalał na dotyk. Przed 9 zimą go wymieniłem już profilaktycznie żeby nie mieć niespodzianki, ale działał dobrze. Jak będę miał chwilę to znajdę go po 2 latach leżakowania i go przebadam - zobaczymy czy jeszcze żyje i czy da się jeszcze coś z niego wycisnąć :E

Zakupiłem taki sam EFB, mimo że z S&S nie korzystam. W HGT jak zdechnie aku to też kupię EFB, mimo że nie trzeba.


Wracając do Fiesty, to "inteligentne" ładowanie wygląda to mniej więcej tak:

Jeżeli komp w oparciu o IBS uzna aku za naładowany to:

Wolne obroty 12,6, jazda 12,6, hamowanie silnikiem 14,4-14,8.
Włączone światła mijania i inne energochłonne światła: 13,2V (zapewne żeby skompensować spadki napięcia na przewodach). (hamowanie silnikiem j/w)
Mocne odbiorniki, jak grzanie szyby: 14,4, hamowanie silnikiem j/w.

Jeżeli aku jest niedoładowany, to 14,5V zawsze za wyjątkiem hamowania silnikiem -> 14,8V.

Jeżeli aku ledwo zipie i jest zajechany, to praktycznie non stop 15,2-15,5V.

[ Dodano: 20 Sty 2021 16:28 ]

ipIV napisał(a):
Przed 9 zimą go wymieniłem już profilaktycznie żeby nie mieć niespodzianki, ale działał dobrze. Jak będę miał chwilę to znajdę go po 2 latach leżakowania i go przebadam - zobaczymy czy jeszcze żyje i czy da się jeszcze coś z niego wycisnąć


No to nie przeżył ;) 3,5V :E skrajne cele spuchnięte. Trup. Idealny kandydat na oddanie w sklepie przy zakupie nowego ;)

Autor:  piasek_71 [ 21 Sty 2021, 07:50 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

MichalGZ napisał(a):
poprosiłem panów o dezaktywacje na stałe.
Otrzymałem odpowiedź że w tym roczniku sie nie da. mam 2011.
Ponoć od 2012 idzie to wyłączyć.

Da się wyłączyć :!: , panowie - '' fachowcy '' widać są słabo zorientowani , ja też mam rocznik 2011 i ten sam silnik jak Ty i wyłączyć na stałe się dało , zabiegu dezaktywacji dokonali panowie z ASO Fiat Kielce .

Autor:  sta1416 [ 26 Lis 2021, 11:26 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

Jachaś napisał(a):
MichalGZ napisał(a):
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł



Tak tylko dodam, dla ludzi którzy chcą wyłączyć start/stop żeby założyć tańszego "kwasiaka" w miejscu EFB, że nie tylko są tam zamontowane aku EFB ze względu na częstsze uruchamiania i gaszenie silnika, ale też dlatego, że proces ładowania wygląda inaczej. Bo niekoniecznie akumulator musi być ładowany non-stop takim samym prądem (upraszczając, tak mniej więcej wygląda to bez start/stopu), ale w pewnych warunkach (jak na przykład hamowanie silnikiem) akumulator może być dużo bardziej obciążony w samochodach z s/s (duży "prąd" ładowania w krótkim czasie) w celu mocniejszego "podładowania" go. Więc nawet jeśli nie korzysta się z "dobrodziejstw" star/stop, to i tak nie powinno się zmieniać akumulatora EFB na zwykły.

Piszę to na podstawie doświadczeń i wiedzy z innych marek i innych koncernów, ale myślę że na 99% wygląda to tak samo w Fiacie


Ot taka informacja dla ciekawskich ;)


Mnie starzy mechanicy uczyli, że im częściej silnik się odpala tym szybciej się go później wymienia :D więc akumulator akumulatorem, ale bardziej mi zależało na tym żeby niepotrzebnie nie zacierać silnika częstym gaszeniem/odpalaniem. Co prawda robiłem to w Dusterze, ale tam zrobił mi to diagnosta w zwykłym warsztacie uniwersalnym komputerem, nie wiem jakim.

Autor:  bnbn1 [ 28 Lis 2021, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Start & Stop ponownie - wyłączenie / dezaktywacja na sta

MichalGZ napisał(a):
Witam serdecznie.
Trochę poszperałem i wiem że dezaktywując go np w FES nie idzie odpalić auta potem wogle.
Potem pojawiły się tematy z drutem i omijaniem czujnika na klemie ujemnej ( nie bardzo mi się to podoba)

Ostatnie posty na ten temat pochodzą z 2015 roku :-o
Czy ktoś ogarnął ten temat?
Głownie chodzi mi o akumulator który muszę wymienić i do SS potrzebny jest EFB którego ceny zaczynają się od 420zł

Idzie to ustrojstwo na stałe wyłączyć?

Czy orientuje się ktoś może czy w FES w parametrach : Funkcja STOP&START domyślnie jest : WYŁ ?

dzięki



na jakims anglojezycznym forum wyczytałem że przekażnik sterujący rozrusznikiem, jest sterowany przez inny przekażnik od S/S i wyłaczenie tego układu w bodykompie powoduje brak sterowania tego przekażnika, dla upartych mozna zmostkować styki tego przekaznika, niemniej bez zobaczenia schematu to bym tego nie ruszął.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/