Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1,9jtd vs HGT
http://fiatpunto.com.pl/topic20598.html
Strona 1 z 1

Autor:  posti [ 07 Lut 2010, 18:57 ]
Temat postu:  1,9jtd vs HGT

Witam mam pytanko zakladajac ze stawiamy obok siebie 2 fabryczne kropki z wyzej wymienionymi silnikami.

ktory bedzie prowadzil w wysigu do np
1 100km/h
2 130km/h
3 170km/h

nie patrze na danie podane przez producenta chce wiedziec jak jest w warunkach drogowych
???

Autor:  greg505 [ 07 Lut 2010, 19:03 ]
Temat postu: 

w wiekszosci przypadkow w klekocie masz silnik 80-85KM
wiec w kazdych warunkach HGTka bedzzie szybsza

Autor:  STax [ 07 Lut 2010, 21:38 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
w wiekszosci przypadkow w klekocie masz silnik 80-85KM
wiec w kazdych warunkach HGTka bedzzie szybsza

Dokładnie, jakieś tam szanse mogło by mieć 1.9 JTD 100km (bardzo rzadkie) ale imo i tak hgt byłby szybszy przy czystym przyspieszaniu. Przy pomiarach elastyczności na poszczególnych biegach myslę, że było by dość porównywalnie.

Autor:  greg505 [ 07 Lut 2010, 22:50 ]
Temat postu: 

od 0-170 HGTka spokojnie wygra
ciekawie byl by start lotny z powiedzmy 100km/h, mysle ze klekot moglby sie wysunac troszke do przodu, ale przy predkosci maksymalnej znowu szans nie ma z 1,8

Autor:  STax [ 08 Lut 2010, 09:29 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
ale przy predkosci maksymalnej znowu szans nie ma z 1,8

Przede wszystkim dlatego, że v-max dla hgt to 205km/h (a niby osiąga więcej ;)) a dla jtd (80-85km) to coś koło 170km/h.

Autor:  pingwin12 [ 19 Lut 2010, 18:37 ]
Temat postu: 

ja lecialem 200 km/h jTD

Autor:  grzechu18 [ 20 Lut 2010, 11:33 ]
Temat postu: 

tez lecialem 200km/h jtd...

Autor:  MatiGP [ 20 Lut 2010, 11:44 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Przy pomiarach elastyczności na poszczególnych biegach myslę, że było by dość porównywalnie.


Myślę, że jednak JTD ma nieco lepszą elastyczność na najwyższym biegu :)

Autor:  2rotor [ 20 Lut 2010, 14:53 ]
Temat postu: 

Zamiast gdybać niech ktoś policzy, mnie się nie kce:

E( współczynnik elastyczności) = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax)
gdzie:

eM – rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego;
eN – rozpiętość prędkości obrotowej;
Momax – maksymalny moment obrotowy silnika;
Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej;
nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego;
nN – znamionowa prędkość obrotowa.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/