Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Centralny + immobiliser
http://fiatpunto.com.pl/topic3765.html
Strona 1 z 1

Autor:  marecki [ 14 Paź 2007, 06:57 ]
Temat postu:  Centralny + immobiliser

Witam...
Wczoraj zakupiłem jedyneczkę :D i miałbym do Was pytanko o 2 rzeczy...

Jako że elektryka samochodowa nie jest mi obca z wcześniejszego autka wyjąłem sobie alarm wraz z centralnym. W samochodzie kupionym mam już centralny zamek więc pozostaje mi wpiąć sterownik pod alarm...

Gdzie jest umiejscowiony (żeby nie rozbierać połowy tapicerki) sterownik centralnego zamka w samochodzie? Alarm steruje centralnym za pomocą 2 przewodów na których naprzemiennie (wł/wył) pojawia się +/- 12V na czas 0.8s

Samo podpięcie nie sprawi mi problemu - tak myśle :lol: nie wiem tylko gdzie szukać sterownika...

Jest także w komorze silnika immobiliser - paczka wielkości 10x15x5 cm blokowana małym kluczykiem. Z opisu chyba włoskiego wychodzi że jest to coś związanego z alarmem.

Właścicielka mówiła że po przekręceniu kluczyka w tym urządzeniu (migną kierunki i piknie syrenka) blokuje się zapłon ale mnie silnik dalej pracuje...

Wie ktoś o co chodzi?

Autor:  efka170 [ 16 Paź 2007, 07:59 ]
Temat postu: 

Gdzie jest umiejscowiony siłownik-nie wiem. Ale ta skrzynka z kluczykiem to jest syrena a kluczyk słuzy do jej blokowania np. podczas odłaczenia akumulatora.

Autor:  marecki [ 20 Paź 2007, 16:30 ]
Temat postu: 

efka170 napisał(a):
Ale ta skrzynka z kluczykiem to jest syrena


Wygląda mi to po trochu na taką kwadratową syrenkę tylko do czego ona służy? Alarm? Immobiliser? Looknę na nią i może opiszę Wam bliżej...

Autor:  danek16 [ 26 Paź 2007, 02:34 ]
Temat postu: 

O ile jeszcze kolego nie rozwiązałeś problemu to sterownik centralnego zamka znajduje się w schowku (tam od góry jest tai jeszcze jeden schowek) - bynajmniej taak u mnie było przy centralnym otwieranym z kluczyka. Ten sterownik to tak jakby żółty przekaźnik.ta skrzyneczka pod maską, bynajniej u mnie to chyba jest alarm syrena i centralny w jednym. pozdrawiam

Autor:  marecki [ 27 Paź 2007, 18:50 ]
Temat postu: 

danek16 napisał(a):
Ten sterownik to tak jakby żółty przekaźnik.ta skrzyneczka pod maską,


Dokładnie... po wyjęciu tego sterownika centralny przestał działać.

Zamontowałem alarm w aucie ale mam teraz problem ze znalezieniem właściwych przewodów do sterowania centralnym.

Alarm posiada 2 wyjścia pod sterowanie centralnego zamka, są to 2 przewody na których to pojawia się masa na czas ok 0.8s w chwili załączenia bądź (na drugim przewodzie) w chwili wyłączenia alarmu.

Mam też centralke do tego alarmu która steruje bezpośrednio siłownikami - 2 przewody do silniczka ze zmianą polaryzacji napięcia +/- 12V

Czy ktoś wie jak wygląda sterowanie centralnym w samochodzie? Jakie impulsy bądź napięcia idą na siłowniki bądź jaki sygnał je steruje? Dużo by to pomogło mi... :wink:

W chwili przekręcenia kluczyka w lewo/prawo mikrowyłącznik musi podać sygnał sterujący do centralki, jaki?? Plus czy minus napięcia?

Autor:  danek16 [ 27 Paź 2007, 19:33 ]
Temat postu: 

Do tego żółtego przekażnika dochodzi 5 przewodów: czerwony plus z akumulatora (na stałe), czarny: masa, dwa grubsze przewody (niepamietam kolorów) to jest wyjście na silniczki (siłowniki) centralnego zamka - to w nich zmienia sie polaryzacja i pojjawia się napięcie na 0,8 sek oraz dwa cieńsze przewody - dochodzi do nich masa z siłowników master (czyli z obu drzwi przednich ) z informacją jak zamykamy lub otwieramy recznie (za pomoca kluczyka) czyli jak sa zamkniete to w jednym przewodzie masz mase a jak otwarte to w drugim). Z centralki przeważnie wychadza przewody niebieski i zielony - to oni dają impuls do siłownikow otwieranie i zamykanie. pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/