Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ile wytrzyma Punto
http://fiatpunto.com.pl/topic6125-50.html
Strona 3 z 6

Autor:  daras [ 13 Lis 2008, 09:36 ]
Temat postu: 

Rozmawiałem kiedyś z człowiekiem, który jeździł służbową Corollą.
Robił rocznie 70-90 tys. km. Tak normalnie, bez specjalnego wysiłku.
Jego flotowi kumple robili podobne przebiegi.
Samochody nominalnie były liczone na 3 lata eksploatacji w ramach floty.
Po 3 latach, jak łatwo policzyć, każdy z nich miał 200-300 tys. km. na liczniku.
Samochody bardzo rzadko myte, więc nie porysowane, ładnie się prezentujące, jeżdżone głównie w trasie, więc fotele też nie wytarte.
Po tych 3 latach szły do sprzedaży. Resztę sobie dopowiedzcie ;)

Ale widziałem ostatnio "uczciwe" po-flotowe, kilkuletnie Pandy z przebiegami powyżej 200 tys. km.
Wg opinii serwisantów, silniki FIRE potrafią wytrzymać przebiegi, rzędu 300-400 tys. km. bez żadnego remontu.

Autor:  2rotor [ 13 Lis 2008, 11:53 ]
Temat postu: 

Na forum seicento jest kilka osób które nalatały po 300 000km 899cc i to znaczną część w LPG bez remontu czyli da się :)

Autor:  Thomas [ 13 Lis 2008, 11:59 ]
Temat postu: 

a niby ten 899ccm silnik jest przestarzaly :E jak widac i na takim sie da :D tak wiec te nowsze FIRE powinny spokojnie przelatac tyle co te silniki 899ccm z seja ;)

Autor:  2rotor [ 13 Lis 2008, 15:17 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
a niby ten 899ccm silnik jest przestarzaly :E jak widac i na takim sie da :D tak wiec te nowsze FIRE powinny spokojnie przelatac tyle co te silniki 899ccm z seja ;)


Heh to jako jeszcze większą ciekawostkę podam przykład kolegi który ma Fiata 126ST z 1976 roku w stanie kolekcjonerskim i oryginalny silnik o przebiegu 400 000km!!! w którym były wymieniane tylko pierścienie i 1 zawór. Słabo?

Autor:  charlie [ 13 Lis 2008, 16:53 ]
Temat postu: 

tome_3 napisał(a):
co do wytrzymałości 416tys przebiegu to jest wyczyn.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Seicento/9772


ładnie ten sej wyglada, ale na co najmniej dwóch silnikach ( fabryczny + 1242), taki przebieg to zaden wyczyn.

Autor:  prymus2103 [ 13 Lis 2008, 17:06 ]
Temat postu: 

ja swoim punciakiem 1,2 75 zrobiłem ponad 400 tyś.km w tym wymieniłem 3 skrzynie a silnik lata do dziś dnia .

Autor:  kmarcin76 [ 12 Lut 2010, 11:28 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
wujas mial seja 899ccm zrobil nim 250 tys bez remontu,jedynie wymiana plynow eksploatacyjnych,paska altka

W 899 nie ma paska, jest lancuch.

Autor:  domin45670 [ 12 Lut 2010, 13:55 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
Thomas napisał(a):
wujas mial seja 899ccm zrobil nim 250 tys bez remontu,jedynie wymiana plynow eksploatacyjnych,paska altka

W 899 nie ma paska, jest lancuch.


Ty piszesz o łańcuchu rozrządu, a Thomas pisał o pasku altka (alternatora).
Proszę, piękne koło pasowe: klik

Koniec kwestii SC, temat jest o Punto.

Autor:  kmarcin76 [ 12 Lut 2010, 14:17 ]
Temat postu: 

OK, nie zauwazylem, ze brak tam przecinka :oops: . Masz racje. Przepraszam.

Autor:  Crazydrake [ 18 Lut 2010, 10:54 ]
Temat postu: 

Mamy rekordzistę na forum. Kolega woncki już nabił swoim MK1 przeszło 400tys.

Autor:  woncki [ 18 Lut 2010, 12:11 ]
Temat postu: 

Jw. a licznik wciąż bije :D

Autor:  raxon [ 18 Lut 2010, 12:49 ]
Temat postu: 

kolego woncki mam taka prośbe, mogłbyś wstawić fote kierownicy, bo chce widzieć jak jest wytarta, po to aby wiedziec mniejwiecej ile moje ma przebiegu :E

Autor:  woncki [ 18 Lut 2010, 20:20 ]
Temat postu: 

Proszę bardzo :D :
http://fiatpunto.com.pl/post331622.html#331622

Autor:  greg505 [ 18 Lut 2010, 20:32 ]
Temat postu: 

to moja w p2 jest w gorszym stanie, mimo przebiegu ponizej 150k :lol:

Autor:  raxon [ 18 Lut 2010, 21:51 ]
Temat postu: 

:E moja wygląda gorzej
nie wiem czy mam orginalną bo wiem ze wczesniej punto miało dzwona :E
kolega ma seja z przebiegiem 360tys(z takim kupil za 100zl wiec raczej niekrecone) i kierownice ma zdartą w jednym miejscu prawie do tego druta co w srodku jest :roll:

woncki widze że dbasz o swojego kropka, wiec jeszcze dużooo wytrzyma :D

Autor:  639 [ 09 Lis 2010, 09:41 ]
Temat postu: 

Temat Dinozaur :E, ale odświeżam

Image

Image

G3 to najbardziej popularna instalka, zarówno do Fiata jak i do wszystkich innych marek min VW, Audi, BMW itp itd
Image

Image

Image

więc chyba nie jest najgorzej skoro te skorupy jeszcze smigają :>

Autor:  pieta [ 09 Lis 2010, 10:10 ]
Temat postu: 

ja tam nie wiem, moj wlasnie przejechal 127k. Natomiast slynny sej wuja dobil do 199k :E

Autor:  senkaiden [ 09 Lis 2010, 11:57 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
więc chyba nie jest najgorzej skoro te skorupy jeszcze smigają Smile


mój ma 260k km i jest w świetnym stanie-spokojnie zrobi jeszcze kolejne 100k km.

Autor:  2rotor [ 10 Lis 2010, 09:03 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
Temat Dinozaur :E, ale odświeżam

Image

Image

G3 to najbardziej popularna instalka, zarówno do Fiata jak i do wszystkich innych marek min VW, Audi, BMW itp itd
Image

Image

Image

więc chyba nie jest najgorzej skoro te skorupy jeszcze smigają :>



Spokojnie, u nas zrobią im remont na 130k w przypadku benzyny i na 180k w przypadku diesla i będą chodzić nastepne 100-200k ;)

Autor:  pieta [ 10 Lis 2010, 10:23 ]
Temat postu: 

2 rotor

bralem kiedys jakzdy doszkalajace na PII active wyprodukowany 2003 roku. Mial nalatane cos okolo 280 tysi. Spotkalem pozniej kolesia na miescie. Powiedzial ze sprzedal przy przebiegu 300k. Remont silnika nie mial miejsca, tyle ze caly czas na es 95 z orlenu.
Poza tym wizualnie stan bardzo dobry, zanbdego dzwona nie bylo, chyba mial szczescie do kursantow :E

Autor:  2rotor [ 10 Lis 2010, 14:34 ]
Temat postu: 

pieta napisał(a):
2 rotor

bralem kiedys jakzdy doszkalajace na PII active wyprodukowany 2003 roku. Mial nalatane cos okolo 280 tysi. Spotkalem pozniej kolesia na miescie. Powiedzial ze sprzedal przy przebiegu 300k. Remont silnika nie mial miejsca, tyle ze caly czas na es 95 z orlenu.
Poza tym wizualnie stan bardzo dobry, zanbdego dzwona nie bylo, chyba mial szczescie do kursantow :E


Ja miałem na myśli "remont" po polsku = cofka licznika :E

Autor:  pieta [ 10 Lis 2010, 14:58 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
pieta napisał(a):
2 rotor

bralem kiedys jakzdy doszkalajace na PII active wyprodukowany 2003 roku. Mial nalatane cos okolo 280 tysi. Spotkalem pozniej kolesia na miescie. Powiedzial ze sprzedal przy przebiegu 300k. Remont silnika nie mial miejsca, tyle ze caly czas na es 95 z orlenu.
Poza tym wizualnie stan bardzo dobry, zanbdego dzwona nie bylo, chyba mial szczescie do kursantow :E


Ja miałem na myśli "remont" po polsku = cofka licznika :E


Domyslilem sie :E Z tego co sie pozniej dowiedzialem to wyzej opisane punto poszlo do handlarza, ktory najprawdopodobniej stuningowal licznik do 100k :(

Autor:  barthezz [ 11 Lis 2010, 19:55 ]
Temat postu: 

Taa, jasne. Te punto z 1.210.244 km to na pewno na trzecim silniku(średnio po 380 tyś wychodzą bardzo duże luzy i kompresja jest na granicy palności mieszanki), piątej skrzyni biegów(zwłaszcza że te uwielbiają ciec i dyferencjał dostaje najszybciej) i ósme sprzęgło. Zapewne zawieszenie ze cztery razy kompletnie wymieniane. Z resztą na peryferiach Niemiec, tam gdzie są mniej ważne drogi nie ma idealnie prostych dróg, więc nie wiadomo konkretnie. Już pominąłem inne rzeczy z osprzętu silnika. Dla mnie taki wóz z tym przebiegiem, to tylko na złom.

Autor:  dzikidaniel [ 11 Lis 2010, 23:20 ]
Temat postu: 

barthezz, jak si nie dba to się nie ma co dziwić. Znam punciaka 1.1 co ma już ponad 500kkm (jak nie zapomnę to dowiem się ile dokładnie teraz ma) i wiąz jeździ i poza zwykłymi eksploatacyjnymi sprawami nic nie było robione...

Autor:  barthezz [ 12 Lis 2010, 00:25 ]
Temat postu: 

Wiesz, Ja już trochę widziałem tych silniczków i skrzyń(nie tylko w jednym punto to montowano) na kanale to doskonale wiem jak "bardzo" to jest trwałe i jakie ma najczęstsze wady. Milion kilometrów na jednym silniku, który został obliczony przez fabrykę średnio na 350-400 tyś, jest niewykonalny.

Strona 3 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/