Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymina oleju
http://fiatpunto.com.pl/topic17508.html
Strona 1 z 2

Autor:  divers88 [ 19 Sie 2009, 14:37 ]
Temat postu:  Wymina oleju

silnik 1,2 8v montowane były i są we wszystkich kropach począwszy od I a kończąc na GP.
Jakim więc cudem tak wydłużył się okres miedzy wyminą oleju ?
dla punto I wymian pewnie zalecana jest przy 10tys km dla FL 20tys a GP 30 ?!

Oleju wchodzi niecałe trzy litry więc koszt z wyminą powinien zamknąć się kwotą ok.100zł i zastanawiam się czy nie wymieniać go co 10tys.

Poza tym we wrześniu muszę zrobić przegląd i zastanawiam się jakim olejem zalać punciaka

Na początku był selenia 20K - brał 0,5 l na 10tys km
teraz jest Mobil 1 10w 40 i sytuacja wygląda podobnie
teraz zastanawiam się nad Total quartz - cytryna na tym śmiga od nowości i nie ubywa nawet milimetr na bagnecie :wink:

Autor:  STax [ 19 Sie 2009, 14:42 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
dla punto I wymian pewnie zalecana jest przy 10tys km

Dla mk I jest to 15tyskm. I silnik niby jest ten sam a jednak inny, co widać chociażby po ilości oleju - dla mk I wchodzi do niego 3,8 litra dla mk II i FL już tylko 2,8l.

divers88 napisał(a):
Na początku był selenia 20K - brał 0,5 l na 10tys km
teraz jest Mobil 1 10w 40 i sytuacja wygląda podobnie
teraz zastanawiam się nad Total quartz - cytryna na tym śmiga od nowości i nie ubywa nawet milimetr na bagnecie


Jeśli oleju ubywa to nie jest to wina oleju tylko silnika, co najwyżej zmiana na gęstszy utrudni jego wycieki (bo raczej wątpię, żeby już palił olej). Zobacz nie poci się miska albo filtr oleju, uszczelki itd... Jeśli nic nie cieknie a oleju ubywa faktycznie 0,5l/10000km to niedobrze wróży.

Autor:  Thomas [ 19 Sie 2009, 14:47 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
teraz jest Mobil 1 10w 40 i sytuacja wygląda podobnie

to nie jest Mobil 1 :!: :!: Mobil z cyferka "1" jest tylko pełen syntetyk , a TY nie masz pełnego syntetyku więc nie pisz "1" ;)
ja bym brał Valvoline ;)

Autor:  divers88 [ 19 Sie 2009, 14:49 ]
Temat postu: 

nic się nie poci wszystko jest ok
silnik był w ASO przetrzepany dokładnie (spaliny itp)
norma to 1l na tysiąc kilometrów tak więc moje 0,5 na 10 nie jest czymś strasznym a jedynie denerwującym .
Znajomemu w oplu łyka 1,5l na tysiąc i to jest hardcor :D
w ASO umywają ręce i twierdzą że jest to normalne :D


w każdym razie doszedłem do wniosku że zacznę wymieniać olej co 10tys km :wink:

muszę tylko znaleźć Pana Miecia który za przyzwoite pieniądze wymieni olej i sprawdzi samochód.Tak czy tak co 20tys samochód będzie gościł w ASO ,ale mały przegląd po 10 mu nie zaszkodzi ;)

Autor:  STax [ 19 Sie 2009, 14:51 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
norma to 1l na tysiąc kilometrów tak więc moje 0,5 na 10 nie jest czymś strasznym a jedynie denerwującym

No zużycie duże nie jest (chociaż ta norma to śmeich na sali jest 1l/1000km...) i może faktycznie nie oznacza niczego złego ale jesli tak jest to tym bardziej zmiana oleju na inny nie pomoże.

Autor:  Cygan [ 19 Sie 2009, 14:53 ]
Temat postu: 

... Jeśli nic nie cieknie a oleju ubywa faktycznie 0,5l/10000km to niedobrze wróży. Taka ilość to bajka i przeleci przez uszczelniacze lub pierścionki nawet przy nowym silniku. :shock:

Autor:  STax [ 19 Sie 2009, 14:58 ]
Temat postu: 

Cygan napisał(a):
Taka ilość to bajka i przeleci przez uszczelniacze lub pierścionki nawet przy nowym silniku.

Czy ja wiem czy bajka? Kwestia silnika, zazwyczaj każdy troszkę bierze i przez to trudno ocenić, bo dla jednego 0,5l/10k km będzie oznacząć zużycie jednostki a dla drugiego będzie to normalne.
Ja od wymiany do wymiany nie dolewam nic, ewentualnie 0,1l.

Autor:  divers88 [ 19 Sie 2009, 15:00 ]
Temat postu: 

samochód ma 2 lata i 27 tys km
przez ten czas na dolewki poszedł równy litr oleju...
wszyscy mechanicy z którymi rozmawiałem twierdza że nie jest to nic nadzwyczajnego i nie należy sie tym specjalnie przejmować :P
Trzeba poeksperymentować z różnymi olejami a nóż któryś nie będzie mu smakował :P

Autor:  STax [ 19 Sie 2009, 15:07 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
a nusz któryś nie będzie mu smakował

nóż ;) No z mineralnymi bym nie eksperymentował, bo na pewno z początku mu nie zasmakuje, ale jak sięprzyzwyczai to tak :E
Z 1/2 syntetyków i full syntetyków to próbuj do woli, tylko patrz na klasy jakości.

Autor:  Thomas [ 19 Sie 2009, 15:11 ]
Temat postu: 

ja bym się przesiadł na pełen syntetyk ;) pół-syntetyk to tak na prawdę 2/3 minerala i 1/3 syntetyku, tak więc bliżej mu do dobrego mineralnego niż w drugą stronę :)

Autor:  STax [ 19 Sie 2009, 16:50 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
pół-syntetyk to tak na prawdę 2/3 minerala i 1/3 syntetyku

Zależy który. Selenia wg producenta ma 2 składniki syntetyczne i 1 mineralny czyli odwrotnie niż piszesz :wink:

Autor:  divers88 [ 20 Sie 2009, 19:54 ]
Temat postu: 

byłem w norauto i wymiana oleju + przegląd to koszt 120zł ;)
autocentrum już tylko 70zł
szukamy dalej :D

Autor:  greg505 [ 20 Sie 2009, 20:34 ]
Temat postu: 

wiekszosc duzych zakladow nie liczy kosztow wymiany oleju jezeli zakup robisz u nich
i pamietaj o filtrze oleju ;)

Autor:  divers88 [ 20 Sie 2009, 20:41 ]
Temat postu: 

filtr jest wliczony w cenę
mnie interesuje nie tylko wymiana oleju ale także sprawdzenie stanu zawieszenie
dopłacę te 20zł dla świętego spokoju ;)

Autor:  Thomas [ 20 Sie 2009, 20:44 ]
Temat postu: 

divers88 weź zobacz jaki olej chcą wlać bo też potrafią gó.... wlewać ;)

Autor:  divers88 [ 20 Sie 2009, 20:46 ]
Temat postu: 

Castrol
ale szukam warsztatu który wleje mi Total

Autor:  Thomas [ 20 Sie 2009, 20:51 ]
Temat postu: 

Total hmmm .... osobiście jak bym miał zmienić to wlał bym Valvoline .... ,np. SynPower :) albo VR1 :) z syntetyków :) albo półsyntetyk jak już :) Durablend chociażby :)

Autor:  Krzycho90 [ 20 Sie 2009, 20:53 ]
Temat postu: 

Mam teraz w aucie olej LOTOS 10W40 - półsyntetyczny, jest zalewany od 4 lat, nadal go wlewać? już rok jak zmieniałem olej i trzeba się za niego wziąć.
Auto ma ok 130 tys, posiada LPG

Autor:  Cygan [ 20 Sie 2009, 20:57 ]
Temat postu: 

No i lej jaki lałeś,jest ok.

Autor:  Adek [ 10 Lis 2009, 14:02 ]
Temat postu: 

ja tam wymieniam częściej,pierwsza wymiana po 850 km! profilaktycznie,dla lepszego samopoczucia silnika i kierowcy :E zalałem castrol,zobaczymy z czasem,selenii nawet mi nie proponowali

Autor:  divers88 [ 17 Sty 2010, 23:33 ]
Temat postu: 

samochód smiga dalej na Mobilu półsyntetycznym
a gdyby zalać np. Motula pełen syntetyk ?
np:
http://moto.allegro.pl/item875199665_mo ... mocja.html

Autor:  greg505 [ 17 Sty 2010, 23:36 ]
Temat postu: 

ale po co zmieniac na syntetyk?
rozumie gdybys od nowosci na nim jezdzil...

zreszta w 8V zalecany jest wlasnie pol-syntetnyk

Autor:  divers88 [ 18 Sty 2010, 00:01 ]
Temat postu: 

w instrukcji jest 10W-40 i 5W-30
zalewają pewnie półsyntetycznym bo jest tańszy...

Autor:  pieta [ 21 Sty 2010, 11:54 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
w instrukcji jest 10W-40 i 5W-30
zalewają pewnie półsyntetycznym bo jest tańszy...


pewnie tak, umnie polsyntetyk od nowosci, najpierw selenia teraz shell, wymieniam zwykle po przebiegu w zakresie 10-15 tys km,

Autor:  lakikwap [ 22 Sty 2010, 14:52 ]
Temat postu: 

Koledzy do tej pory kropek śmigał na mobil1 semisyntetic 10w40 teraz zmieniam olej i miske przy okazji (btw. może ktoś coś doradzi http://fiatpunto.com.pl/topic20302.html) i zastanawiam sie czy wlać znów tego mobila czy może SELENIE 20k ??

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/