Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów.
http://fiatpunto.com.pl/topic20463.html
Strona 1 z 51

Autor:  Lupus [ 30 Sty 2010, 16:44 ]
Temat postu:  Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów.

Inne pomocne linki:
http://fiatpunto.com.pl/post632868.html#p632868
http://fiatpunto.com.pl/topic28042.html
http://www.download.mojakomorka.eu/
(poradnik opracowany przez mario1978)
//domin45670
------------------------------------------------------



Na początek za 45 zł trzeba kupić kabelek VAG KKL. Do znalezienia na allegro.
Następnie ściągamy sobie ze strony
http://www.fiatecuscan.net/ program fiatecuscan w najnowszej dostępnej wersji i rozpoczynamy jazdę.
Do diagnostyki i kasowania błędów silnika niepotrzebne są żadne mody.
Aby porzeźbić w airbagach, absach i prawdopodobnie we wspomaganiu trzeba będzie wykonać w kablu mody opisane tutaj:
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=255
oto jak działa program na kablu bez modów:
Image
Image
Image
Możliwe jest też tworzenie wykresów graficznych, sprawdzanie różnych obwodów (np wtryskiwacze, wentylator itp...)
[b]Dowiedziałem się też, że odemeter pokazuje prawdziwy przebieg, nie to co budziki, na których jest 108 kkm Przeczy to tezie że w benzyniakach przebieg zapisany jest tylko w licznikach

Generalnie SUPER SPRAWA :E


Edit 2023r (ipIV):



http://fiatpunto.com.pl/post861224.html#p861224 + MultiECUScan.

Autor:  Lupus [ 30 Sty 2010, 23:00 ]
Temat postu: 

ProLight napisał(a):
Pod I to to Chyba nie podejdzie?

Jeśli masz wtyczke taką jak widać na aukcji to podejdzie.

Autor:  domin45670 [ 30 Sty 2010, 23:31 ]
Temat postu: 

Lupus, a dało by radę zrobić instrukcję przeróbki kabla w wersji polskiej? Widzę tam np. schemat, ale idzie przewód od wtyczki USB (tak mi się wydaje, że to ona), w której mostkujemy 3 złącza, a następnie mamy chyba kondensator (głowy nie dam, bo obok niego są jeszcze "|||"), po czym przewód się urywa :mysli:
Może na drugim forum ktoś się wziął za przetłumaczenie i uszczegółowienie? :>

Autor:  marcin186 [ 30 Sty 2010, 23:50 ]
Temat postu: 

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... c&start=75 Tu jest coś takiego, tylko źle połączył piny. Zamiast 1-7-9 jest 1-3-7.

Autor:  Lupus [ 31 Sty 2010, 00:30 ]
Temat postu: 

PoldasSs napisał(a):
A gdzie ten kabel się w aucie podłącza ?
a jest polska wersja programu ? :D


W MK II jest gniazdo przy bezpiecznikach w kabinie, nie wiem gdzie to jest w mk I

[ Dodano: 30 Sty 2010 23:20 ]
domin45670 napisał(a):
Lupus napisał(a):
na Forum Którego Nazwy Nie Można Tutaj Wymieniać

Oj tam, wiadomo o jakie chodzi ;)

Lupus, a dało by radę zrobić instrukcję przeróbki kabla w wersji polskiej? Widzę tam np. schemat, ale idzie przewód od wtyczki USB (tak mi się wydaje, że to ona), w której mostkujemy 3 złącza, a następnie mamy chyba kondensator (głowy nie dam, bo obok niego są jeszcze "|||"), po czym przewód się urywa :mysli:
Może na drugim forum ktoś się wziął za przetłumaczenie i uszczegółowienie? :>


Generalnie chodzi o wlutowanie przełączników między pinami 3 i 9 a pinem nr 7. Ot i cała filozofia. Można też polutować to na amen, ale wtedy kabel nie będzie już gadał z vagami.

[ Dodano: 30 Sty 2010 23:22 ]
marcin186 napisał(a):
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22607&postdays=0&postorder=asc&start=75 Tu jest coś takiego, tylko źle połączył piny. Zamiast 1-7-9 jest 1-3-7.

Najlepiej machnąć od razu 1-3-7-9

[ Dodano: 30 Sty 2010 23:30 ]
No i kolejne zastosowanie. Telemetria :) Pobawiłem się wieczorkiem i wyszło coś takiego:
Image
Image
Prócz fajnych wykresów, dane zapisuje do tabelki zrozumiałej dla excela

Autor:  Kufell [ 31 Sty 2010, 17:19 ]
Temat postu: 

Teraz uprzedzając wszelkie pytania... Tłumaczenie 'How to Use':

Potrzebne Ci będą:
-Komputer z systemem operacyjnym Windows XP/Vista/7 OS
-kabel K-line (kabel VagCom KKL świetnie sobie daje radę i jest tani)
-sterowniki do kabla
-FiatECUScan

Początek:
Image

Najpierw należy zainstalować port szeregowy dla kabla. Następnie dokonać zmiany domyślnej konfiguracji portu aby działał w sposób poprawny. W tym celu należy przejść do menadżera urządzeń systemu Windows i dwukrotnie kliknąć na 'USB serial port' (lub wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać z listy 'Właściwości')

Image

Wybierz ustawienia portu 'Port settings' i kliknij na Zaawansowane 'Advenced':
Image

Na następnym ekranie wybierz możliwie najmniejszą możliwą wartość dla 'Latency timer' (jest to USB port szeregowy FTDI):
Image

Jeśli masz wbudowany port szeregowy lub port szeregowy USB PL2303 trzeba będzie zmniejszyć wartość 'bufferów' do minimum, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej. Zauważ, że dla PL2303 portu szeregowego USB trzeba będzie zmienić niektóre ustawienia rejestru aby wspierać (umożliwić działanie) 10400bps.
Image

Podepnij złącze OBD w samochodzie. Zazwyczaj jest ono ulokowane na spodzie skrzynki bezpieczników obok kierownicy.

Image

Jako, że nie ma spolszczenia programu, nie polecam go użytkownikom którzy nie znają angielskiego. Chyba, że któryś z naszych ludzi :) pokusi się o wykonanie takiego zabiegu. Ale póki co to program jest dostępny tylko w wersji anglojęzycznej.

Autor:  greg505 [ 31 Sty 2010, 17:45 ]
Temat postu: 

Kufell napisał(a):
Jako, że nie ma spolszczenia programu, nie polecam go użytkownikom którzy nie znają angielskiego. Chyba, że któryś z naszych ludzi :) pokusi się o wykonanie takiego zabiegu. Ale póki co to program jest dostępny tylko w wersji anglojęzycznej.

jak znajde chwile to przetlumacze ;)

[ Dodano: 31 Sty 2010 16:45 ]
Thomas napisał(a):
PoldasSs napisał(a):
A gdzie ten kabel się w aucie podłącza ?

w mk I nie da rady ... nie ma takiego złącza ... jedyne jakie jest to 3 pinowe bodajże pod maską przy bloku sterującym ...

sa przejsciowki
bedzie pasowac ta?
Image

w koncu sam program obsluguje P1

Autor:  Lupus [ 31 Sty 2010, 20:01 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
podsumowujac, tym kablem możemy wykonać diagnostyke i kasacje błedów silnika + po przerobieniu kabla błedy abs, airbag i city?

Czyli w zasadzie wszytsko to można zrobić w ASO po podpięciu do kompa?

Jest to lepsze urządzenie niż np: interfejs elm 327?

No niestety nie wszystko. Póki co nie zrobisz body i wspomagania. A tak to jest git.
Narazie nie ma też obsługi silnika 1,2 16v

Dziś przerabiałem lybre 1,9 jtd.

[ Dodano: 31 Sty 2010 19:01 ]
Kloniasz napisał(a):
możesz zrobić zdjęcie jak polutowałeś te piny ?

I mam jeszcze jedno pytanie czy da się imo zaprogramować na tym kabelku ?


Jak to porządnie ogarne to wrzucę. :E

Autor:  remind [ 31 Sty 2010, 20:56 ]
Temat postu: 

też to widziałem, podobno ma obsługiwać również lm327... nie ma też wsparcia dla pomp lucas epic :/ ale może będzie bo program jest bardzo dynamicznie rozwijany.

Autor:  Lupus [ 31 Sty 2010, 21:44 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
Lupus napisał(a):
Póki co nie zrobisz body

czyli czego konkretnie nie dam rady zrobic?

Nie wyosiujesz liczników i nie pogrzebiesz w funkcjach obsługiwanych przez body. np funkcja follow me home i takie tam duperele.

Autor:  Kufell [ 31 Sty 2010, 23:51 ]
Temat postu: 

Kolejna porcja tłumaczenia dla użytkowników chcących wykorzystać podstawowe funkcje połączenia, tym razem opisuje działanie programu opisane przez samego autora.

Używanie FiatECUScan
Ściągnij najnowszą wersję FiatECUScan ze strony głównej.
Włącz program i przeczytaj komunikat o wyłączeniu odpowiedzialności. Następnie program otworzy okno pojazdu/ ekran systemu wyboru.

Image

Jeżeli włączasz program po raz pierwszy, będziesz najpierw musiał wybrać ‘serial port’. Kliknij na przycisk ‘Settings’ (lub wciśnij F10). Wybierz swój ‘serial port’ i potwierdź klikając ‘OK’.

Image

Teraz powróć do ekranu wyboru pojazdu. Możesz używać tutaj klawiszy strzałek aby poruszać się w górę i w dół listy. Do przemieszczania się między listą producenta (‘Make’) a listą poszczególnych modeli pojazdów (‘Model/Version’). Wybierz Producenta/Model pojazdu/ Typ komputera (system) i upewnij się, że kabel jest odpowiednio podłączony w pojeździe. Następnie kliknij na ‘Connect’ (lub wciśnij klawisz F2) aby nawiązać połączenie z pojazdem. Program wyświetli komunikat ‘Connecting…’ i spróbuje się połączyć z wybranym ECU. Gdy próba połączenia zakończy się powodzeniem, program wyświetli…

Ekran informacyjny

Na tym ekranie możesz zobaczyć informacje identyfikacyjne ECU:

Image

Możesz kliknąć ‘Disconnect’ (lub wcisnąć klawisz F10) aby przerwać połączenie z ECU i wrócić do ekranu wyboru pojazdu. Możesz przemieszczać się pomiędzy zakładkami programu za pomocą następujących klawiszy:
F2- zakładka informacji
F3- zakładka błędów
F4- zakładka parametrów
F5- zakładka wykresów
F6- zakładka napędu

Zakładka błędów

W tej zakładce możesz sprawdzać i naprawiać (usuwać) błędy które są zapisane w ECU.

Image

Możesz używać strzałek w górę i w dół aby przejść do kolejnego błędu i przeczytać jego opis. Lub możesz kliknąć na ‘Clean errors’ w celu usunięcia błędów lub kliknąć F10 dla uzyskania tego samego rezultatu.

Image

Zakładka parametrów

W tej zakładce możesz monitorować aktualne parametry pracy pojazdu odczytywane przez ECU.

Image

Używaj strzałek góra/dół aby przemieszczać się po liście parametrów i kliknij na spację aby zaznaczyć/odznaczyć parametr. Możesz skorzystać z przycisków poniżej listy aby ją ponownie zreorganizować.

Kliknij ‘Selected up’ (lub kliknij S) aby przenieść wszystkie zaznaczone parametry w górę listy.
Kliknij ‘Alpha sort’ (lub kliknij A) aby zreorganizować listę alfabetycznie.
Kliknij ‘Units sort’ ( lub kliknij U) aby zreorganizować parametry alfabetycznie według jednostek.

Image

Zakładka wykresów

W tej zakładce możesz obejrzeć parametry przedstawione w formie wykresów kreowane na bieżąco przez odczyty z ECU, i dane z tych wykresów zapisać do pliku Excela .

Image

Parametry których odczyt w postaci wykresu chcesz uzyskać muszą zostać wybrane zanim wyświetli się pokazany powyżej ekran. Kliknij na ‘Start/Stop’ (lub wciśnij F10) aby rozpocząć i zakończyć zapisywanie danych. Możesz wybrać zakres wartości zapisywanych danych z rozwijanej listy, lecz należy to uczynić przed rozpoczęciem zapisywania. Zmiana horyzontalna zakresu odczytywanych danych może być dokonana w każdej chwili. Z tabeli parametrów możesz wybrać te które mają zostać przedstawione w postaci wykresu. Odznaczenie parametru nie wpłynie na zapisywane dane. Zapisane zostaną dane wszystkich parametrów. Kiedy zapisywanie danych zostanie zatrzymane, możesz kliknąć na ‘Export CVS’ (lub kliknąć na klawisz E) aby zapisać dane do pliku Excela.

Zakładka napędu (pracy podzespołów pojazdu)

W tej zakładce możesz dokonać kilku testów jednostki napędowej jak i dokonać jej kalibracji.

Image

Używaj klawiszy strzałek góra/dół aby przemieszczać się po liście testów i dokonać wyboru. Opis testu zostanie wyświetlony w ramce na dole okna programu. Kliknij na ‘Execute’ (lub wciśnij F10) aby rozpocząć test.

Problemy z połączeniem

Uważaj na pojawiający się komunikat odnośnie ‘latency’ (opóźnienia połączenia) zawsze gdy program jest połączony z ECU tak jak zostało to pokazane na kolejnym obrazku. Świadczy to o tym, iż połączenie z ECU jest niestabilne ze względu na ‘serial port latency’ (opóźnienia portu) lub z powodu przeciążenia systemu.

Image

To wszystko, dziękuję za uwagę. :E

Autor:  Lupus [ 01 Lut 2010, 00:27 ]
Temat postu: 

To jeszcze ja coś dorzucę:
Przełączniki by lupus
do pinu nr 7 podłączyłem przez osobne włączniki piny 1,3,9.
NIE MOŻNA łączyć jednocześnie pinów 1,9 z pinem 3! Tak samo jak już mamy włączniki NIE MOGĄ być jednocześnie załączone te od pinów 1,9 i pinu 3!
Teraz dopiero zorientowałem sie że można to zrobic prościej, na dwóch przełącznikach :E No cóż. Będzie poprawka na przyszłość jak by jeszcze jakieś mody w kablu trzeba było jakies mody wprowadzać.
Image
Image
Całość na koniec zalałem klejem na gorąco żeby cos gdzieś przypadkiem nie zwarło.

Autor:  Lupus [ 01 Lut 2010, 00:55 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Lupus: a czy tym programem można coś więcej mieszać w ECU czy tylko błędy kasować?


Da się resetować autoadaptacje i testować różne podzespoły: np sprawdzić czy pompa paliwa chodzi, czy wentylator się kręci, można za pomoca laptopa sprawdzić czy działaja kontrolki od świec żarowych przegrzania silnika sprawdzić kompresor od klimy i fure innych rzeczy robić.

Autor:  Lupus [ 01 Lut 2010, 01:07 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Cytuj:
i fure innych rzeczy robić.

Mnie właśnie ta fura insteresuje ;) Tzn czy można ewentualnie coś zmieniać w programie silnika (dawkę paliwa itd) czy to już za wysokie progi na kabelka nogi? :E



To już za dobrze by było :E

Autor:  Kufell [ 01 Lut 2010, 01:33 ]
Temat postu: 

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy:
Fiat Punto '03 1.2 16V
Fiat Punto '03 1.2 8V
Fiat Punto '03 1.3 JTD
Fiat Punto '03 1.4 16V
Fiat Punto '03 1.8 16V
Fiat Punto '03 1.9 JTD
Fiat Punto '03 BIOPOWER
Fiat Punto '99 1.2 16V
Fiat Punto '99 1.2 8V
Fiat Punto '99 1.8 16V
Fiat Punto '99 1.9 D
Fiat Punto '99 1.9 JTD
Fiat Punto 55
Fiat Punto 60
Fiat Punto 75
Fiat Punto 75 '98
Fiat Punto 85 16V
Fiat Punto 90
Fiat Punto D
Fiat Punto GT
Fiat Punto SELECTA
Fiat Punto TD

Autor:  Lupus [ 01 Lut 2010, 01:39 ]
Temat postu: 

Kufell napisał(a):
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, program obsługuje następujące pojazdy:
Fiat Punto '03 1.2 16V
Fiat Punto '03 1.2 8V
Fiat Punto '03 1.3 JTD
Fiat Punto '03 1.4 16V
Fiat Punto '03 1.8 16V
Fiat Punto '03 1.9 JTD
Fiat Punto '03 BIOPOWER
Fiat Punto '99 1.2 16V
Fiat Punto '99 1.2 8V
Fiat Punto '99 1.8 16V
Fiat Punto '99 1.9 D
Fiat Punto '99 1.9 JTD
Fiat Punto 55
Fiat Punto 60
Fiat Punto 75
Fiat Punto 75 '98
Fiat Punto 85 16V
Fiat Punto 90
Fiat Punto D
Fiat Punto GT
Fiat Punto SELECTA
Fiat Punto TD


Nie do końca. Np MK II 1,2 16v i 1,9D obsługuje tylko poduszki.
WSZYSTKIE MK I mają obsługę tylko i wyłącznie AIRBAGÓW.
Więc chyba bez sensu jest kupowanie przejściówki
Tutaj jest dokładnie napisane co w jakim aucie obsługuje:http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Autor:  domin45670 [ 01 Lut 2010, 02:10 ]
Temat postu: 

Oboje macie racje :)
PII 1.2 16v przed FL jest na liście, ale pisze, że tylko poduchy. Szkoda, że nie całe EOBD, bo akurat mam 16v :( Może to uzupełnią, bo by wypadało.

Autor:  STax [ 01 Lut 2010, 02:24 ]
Temat postu: 

http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm oprogramowanie które powinno ogarnąć modyfikacje map wtrysku itd (jeśli dobrze rozumiem ;)) :E

[ Dodano: 01 Lut 2010 01:24 ]
http://www.engine-tuner.com/showthread.php?t=30 tu jeszcze parę innych programów.
Heh, chyba sobie kupię te 2 kabelki do mk I ;)

Autor:  ipIV [ 01 Lut 2010, 03:04 ]
Temat postu: 

e wątpię, że można sie bawić laniem benzyny, zapłonem itepe za pomocą takiego "kabeleczka".

Autor:  STax [ 01 Lut 2010, 10:15 ]
Temat postu: 

ipIV: a dlaczego nie? Przecież kabel to tylko połączenie, istotne jest oprogramowanie, a to które znalazłem jest właśnie do tego przeznaczone, ba, przy opisie nawet jest, że wystarczy interfejs obd II.
Cytuj:
First you have to get the data from your engine control computer (ECU). Depending on the engine control system you can use an EPROM reader to read the relevant chips, an OBD reader or a BDM interface.

Once you have the data files for your engine, the easiest way to get started is to download the demo version of WinOLS from the EVC website.


[ Dodano: 01 Lut 2010 09:15 ]
Jacek Tomasz napisał(a):
Mam Punto 1,2 z 2002 roku.Na liscie nie widze takiego rocznika.Czy ten program obsłuzy moje autko?J.

Twoje auto liczy się jako 1.2 8v 99' bo od 99r je produkowali ;) Tam nie ma podanych dokładnych roczników, tylko lata OD których był dany model produkowany.

Autor:  STax [ 01 Lut 2010, 11:00 ]
Temat postu: 

No strach jest ale...
Zastanawiam się, czy nie poświęcić trochę kasy i nie kupić tych kabelków + za 50-60zł komputera do punto na któym by bezpiecznie można eksperymentować. Tylko czy ktoś wie ile kosztuje rozkodowanie immobilisera? Albo czy da się to zrobić tym programem z pierwszej strony tematu?

Autor:  STax [ 01 Lut 2010, 19:17 ]
Temat postu: 

A ja patrzyłem dziś pod maskę - ta przejściówka OBD=>3pin którą pokazywałem na poprzedniej stronie powinna pasować do złącza diagnostycznego w mk I.

Autor:  Jacek Tomasz [ 05 Lut 2010, 18:02 ]
Temat postu: 

No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J.

Autor:  Lupus [ 05 Lut 2010, 18:39 ]
Temat postu: 

Jacek Tomasz napisał(a):
No i kicha Panowie.Kupilem ladny kabelek nie na aukcji tej ktora jest pokazana ale ten sam do OBD II i niestety na programie podanym w linku nie idzie - masakra.Niestety nie łaczy sie ze sterownikiem.RATUNKU !!!!Co zrobic aby bylo dobrze????Pozdrawiam.J.


Sprawdź na którym porcie COM chodzi kabel i ten sam ustaw w programie. Zazwyczaj tutaj tkwi problem. Ja już 3 różne auta swoim kablem przebadałem i w każdym działał.

Autor:  Jacek Tomasz [ 05 Lut 2010, 18:55 ]
Temat postu: 

Nie wiem czy dobrze zrobilem hmmm...Poprostu kupiłem kabel OBD II na innej aukcji ale wydaje mi sie ze problem nie tkwi w kablu tylko w oprogramowaniu.Kabel sie łaczy bo swieci sie kontrolka na kablu ze jest podłaczony ze chodzi.Porty sprawdzalem i nic...Poprostu program probuje sie polaczyc ale za chwilke sie rozłancza....Co robic????

Strona 1 z 51 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/