Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wersja silnikowa a koszta eksploatacji
http://fiatpunto.com.pl/topic31379.html
Strona 1 z 1

Autor:  Adidadi [ 18 Paź 2011, 22:33 ]
Temat postu:  Wersja silnikowa a koszta eksploatacji

W tej chwili od paru dni śmigam Punto II 1.2 8V 60km ( można powiedzieć w Leasingu) do tego auta przesiadłem sie z Alfy Romeo 156 2.5 V6 Niestety nie stać mnie było na utrzymanie tego autka i jeździłem nim głównie dla przyjemności raz na jakiś czas :)

Człowiek trochę zmądrzał ;) i teraz przyszła pora na jakieś auto które w razie czego nie zrujnuje mi budżetu oraz nie zostawię całej wypłaty przy jego ubezpieczaniu.

Powiedzcie czy są jakieś znaczące różnice w cenach części dla silników 8V 60 i 75 oraz jak je rozróżnić ? , Oraz oczywiście 16V
Poprawcie też jeśli się mylę bo wydaje mi się że tylko wersja Sporting miała 6 biegową skrzynie ?

Pozdrawiam

Autor:  Łodziak [ 18 Paź 2011, 23:00 ]
Temat postu: 

Adidadi napisał(a):
silników 8V 60 i 75 oraz jak je rozróżnić

chyba cos pokreciles bo w PII byl tylko 1.2 8V 60KM i 1.2 16v 80KM. silnik 1.2 8V 75KM wystepowal w punto I

Autor:  Adidadi [ 18 Paź 2011, 23:08 ]
Temat postu: 

Wiec przyjaciel mnie wprowadził w błąd ;P

A więc jak wygląda eksploatacja cenowa dla tych 2 wersji ? Czy różnią się tylko silniki a zawieszenia i reszta jest taka sama ?

I czy występował model 5 drzwiowy z 6 biegowa skrzynia ?

Autor:  STax [ 20 Paź 2011, 08:56 ]
Temat postu: 

Części do 16v są odczuwalnie droższe, choćby głupie kable zapłonowe - do 8v ok 50zł, do 16v 100-200zł. I tak w zasadzie ze wszystkimi częściami jeśli chodzi o silnik. Układ hamulcowy i nadwozie to to samo co w 8v, więc tu ceny te same, zawieszenie też. Spalanie odrobinę większe, ale raczej nie jest to przepaść.

Adidadi napisał(a):
I czy występował model 5 drzwiowy z 6 biegowa skrzynia ?

Chyba nie, bo skrzynia 6. była tylko w sportingach a te z natury były 3 drzwiowe.

Skrzynia 6. była też w silniku 1.4 16v czasami ale to już mk II FL i wyższe ceny.

Autor:  wojtass18 [ 20 Paź 2011, 09:07 ]
Temat postu: 

tarcze chyba w 8V są 240 a do 16v ja się nie mylę 257

Autor:  STax [ 20 Paź 2011, 09:09 ]
Temat postu: 

Chyba tak, ale to na szczęście się na duże różnice w cenie nie przekłada.

Autor:  _marcin00_ [ 20 Paź 2011, 09:48 ]
Temat postu: 

Odnośnie części do silnika to trudno mi powiedzieć, bo jeżdżę od 2ch lat 1,2 16V i w silniku wymieniałem tylko termostat, a reszta póki co działa niezawodnie. Na pewno dużo większy koszt w porównaniu do 1,2 8V to wymiana rozrządu i nie każdy mechanik zrobi to dobrze (potrzebne są blokady do poprawnego ustawienia rozrządu). Reszta części to praktycznie to samo co 1,2 8V, tak jak wcześniej było, różnice to tylko:
* większe tarcze hamulcowe z przodu
* większe sprzęgło
* inny silnik (a więc inne ECU i pedał gazu bo jest elektronicznie sterowana przepustnica)

Różnica w cenach jest na pewno, ale chyba nie aż tak duża żeby zrezygnować z 1,2 16V. Trzeba tylko zastanowić się do czego ten samochód ma służyć, bo 16ka w mieście nie czuje się najlepiej, spali około 1l benzyny więcej od 8V, a jedzie podobnie bo ma wysoko max. moment obrotowy.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/