|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
DaRoN |
#250720 Wysłany:
07 Maj 2009, 23:38; Temat postu: 1.9 JTD - jaki to silnik? |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Generalnie to sprawa się rozchodzi o to, że te silniki wg informacji, które znaleść mogę mają od 80 do 105KM. Po oznaczeniach wnoszę, że i turbo jest. A jak turbo jest to i łatwo go "zawirusić" jak się przyjęło to mówić?
Bo czymże innym mogłyby się te silniki różnić jak nie mapą?
Pytanie jest właściwie proste - czy powiedzmy 130-140KM jest realne?
A pytam dlatego, bo nie mogę sobie odpowiedzieć na pytanie czy HGT nie zje mnie ze swoim spalaniem
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#250723 Wysłany:
07 Maj 2009, 23:45; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#250730 Wysłany:
07 Maj 2009, 23:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Właśnie widziałem temat Cinka. Generalnie tak jak wspomniałem - sprawa tyczy się spalania.
Wiadomym jest również, że nie dostanę takiego fajowego wnętrza jakie ma HGT, ale jak dobrze poszukać to i idzie to znaleść (patrz właśnie Cinek, który to byłby mi wzorem).
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#251804 Wysłany:
10 Maj 2009, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
zajrzyj tu
http://www.bbtp.pl/index.php
ja właśnie poluję na kombiaka z tym silnikiem, pomoć wersja 1,9JTD z 2giej połowy 2000 roku i młodsze, nadają się najbardziej i mają oznaczenie CF3.
Ponoć można spokojnie 150KM i 310Nm wycisnąć, oczywiście po modyfikacji T i IC.
Chyba były później CF4 i AlfaRomeo miało wtedy 140KM
Od CF3 turbiny miały zmienną geometrię łopatek i silnik nie miał przepływki...
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#252082 Wysłany:
11 Maj 2009, 00:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Klekot zawsze będzie klekotem i nie da Ci tego co prawdziwe HGT chociażby nawet dorównał mu osiągami. Albo rybki albo akwarium.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#252118 Wysłany:
11 Maj 2009, 08:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
remind |
#252125 Wysłany:
11 Maj 2009, 08:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Silnik 1.8 z hgt byłby fajny ale mocą 130KM + 164Nm to ciężko wsiąść na trasie 1.9JTD 100KM z 260Nm przy normalnych prędkościach. Wolę bezstresowo wyprzedać samochody nie redukując biegów... a to w dieslach jest na porządku dziennym. Śmigałem trochę benzyną 1.2 16v to powiem że elastyka jest porównywalna na V biegu w trasie
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
daras |
#252141 Wysłany:
11 Maj 2009, 09:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
DaRoN napisał(a): te silniki wg informacji, które znaleść mogę mają od 80 do 105KM Z tego co pamiętam - wersja 80 KM nie ma IC. DaRoN napisał(a): A jak turbo jest to i łatwo go "zawirusić" jak się przyjęło to mówić? Bo czymże innym mogłyby się te silniki różnić jak nie mapą?
Mogą się różnić: wtryskami, pompą, dolotem, turbiną, IC, tłokami, skrzynią, sprzęgłem, kołem, itd. itd.
Różnic może być więcej niż myślisz.
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#252210 Wysłany:
11 Maj 2009, 13:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
daras |
#252563 Wysłany:
12 Maj 2009, 07:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Jasne, w porządku. Ale bez sprzęgła i innych dupereli silnik nie pojedzie
Chcesz wiedzieć czy i czym się różnią?
Otwórz eper'a i porównaj Bravo I JTD 105 KM i Punto II JTD 80 KM.
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#252589 Wysłany:
12 Maj 2009, 10:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#252592 Wysłany:
12 Maj 2009, 10:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
Nie koniecznie - mogą się różnić również mechanicznie...
np. masz TDI od 90 do 130KM (?) a zmiany są podobno spore(tak słyszałem )
ostatnio byłem z kumplem w warsztacie ,chciał zawirusować silnik ale mechanik mu odradzał.Gość stwierdził że wystarczy popatrzeć na kopcące ropniaki (najczęściej passaty) większość z nich jest po chip tuning...
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#253030 Wysłany:
13 Maj 2009, 15:44; Temat postu: Re: 1.9 JTD - jaki to silnik? |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
DaRoN napisał(a): Pytanie jest właściwie proste - czy powiedzmy 130-140KM jest realne?
Jest realne nawet i więcej ale lista zmian nie ogranicza się tylko do softu... [ Dodano: 13 Maj 2009 15:40 ]BobMF napisał(a): zajrzyj tu http://www.bbtp.pl/index.phpja właśnie poluję na kombiaka z tym silnikiem, pomoć wersja 1,9JTD z 2giej połowy 2000 roku i młodsze, nadają się najbardziej i mają oznaczenie CF3. Ponoć można spokojnie 150KM i 310Nm wycisnąć, oczywiście po modyfikacji T i IC. Chyba były później CF4 i AlfaRomeo miało wtedy 140KM Od CF3 turbiny miały zmienną geometrię łopatek i silnik nie miał przepływki... CF3 to model ze zmienną geometrią - tu droga modyfikacji jest najprostsza. Imho szczerze watpie by to przeniosło 310Nm w starym aucie gdzei sprzęgło jest już na pewno zmęczone - bez jego wymiany na mocniejszy odpowiednik się nie obejdzie. Jeśli w aucie siedzi gt1749v to sama sprężarka wystarczy spokojnie. Nie zapomnij o układzie wtryskowym - kupując furę bez pełnej dokumentacji hgw ile to ma przebiegu a wtedy pompa railowa, wtryski itd też już świeże nie będa. Informacja z brakiem przepływki to jakaś bzdura. Pozdro [ Dodano: 13 Maj 2009 15:44 ]divers88 napisał(a): Nie koniecznie - mogą się różnić również mechanicznie... np. masz TDI od 90 do 130KM (?) a zmiany są podobno spore(tak słyszałem ) ostatnio byłem z kumplem w warsztacie ,chciał zawirusować silnik ale mechanik mu odradzał.Gość stwierdził że wystarczy popatrzeć na kopcące ropniaki (najczęściej passaty) większość z nich jest po chip tuning...
Zmien mechanika - to tak w duzym skrócie.
Poczciwe 90tki w tdi znoszą spokojnie 2krotny przyrost mocy i jeżdzą. Wszystko zależy kto i jak wykonywał modyfikację.
Kopcących strupów jest faktycznie sporo (zazwyczaj te okazje z przebiegiem 150kkm na tacho ).
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
WaldazZz |
#254608 Wysłany:
17 Maj 2009, 13:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: BeDeGie Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 6
|
Może troszkę nieskromnie się pochwalę, że stałem się szczęśliwym posiadaczem kropasa 1,9JTD podłubanego programem na 102 kuce i jest całkiem wesoło.
Na razie mi to wystarczy, ale gdy przestanie zacznie się szukanie. Ciekawy też jestem co można przełożyć z wersji mocniejszych, bo bloki są podobno identyczne. Może ktoś będzie wiedział??
_________________ Usłyszałem kiedyś: "sadzomiotacz", padłem.
1,9jtd 85HP
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#254700 Wysłany:
17 Maj 2009, 16:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
przeczytaj temat kolegi nad twoim postem, on zrobil malego potworka z tego silnika
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#254976 Wysłany:
18 Maj 2009, 01:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
2rotor napisał(a): Klekot zawsze będzie klekotem i nie da Ci tego co prawdziwe HGT chociażby nawet dorównał mu osiągami. Albo rybki albo akwarium.
jtd połyka HGT na dzień dobry
|
|
Góra |
|
|
STax |
#254998 Wysłany:
18 Maj 2009, 08:38; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#255596 Wysłany:
18 Maj 2009, 23:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
dzisiaj mnie 'zjadl' jakis punciak JTD (nie wytrzeszcz), zeby te 80 czy tam 85KM tak w nim latalo....
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#255615 Wysłany:
19 Maj 2009, 00:30; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#255640 Wysłany:
19 Maj 2009, 08:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
|
Góra |
|
|
Fiorino |
#264991 Wysłany:
16 Cze 2009, 00:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 24 Lut 2009, Posty: 176
|
u nas na warsztacie to z uśmiechem mówie JTD - Jo To Dupce ale ogólnie chwalą te silniki. Znajomy w lutym kupił sprowadzoną z Francji PII z 1.9 JTD 115KM fabryczną 9500PLN
_________________ Lancia Lybra SW 2.0 20v
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#265025 Wysłany:
16 Cze 2009, 09:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Fiorino napisał(a): u nas na warsztacie to z uśmiechem mówie JTD - Jo To Dupce ale ogólnie chwalą te silniki. Znajomy w lutym kupił sprowadzoną z Francji PII z 1.9 JTD 115KM fabryczną 9500PLN
Pewnie pisane już setny raz - NIE BYŁO PII JTD innego niż 80 i 85ps fabrycznie. P2FL 1.9MTJD miało 101ps (wysterowane na edc16).
Pozdro
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
Arachnus |
#265253 Wysłany:
16 Cze 2009, 20:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 25
|
Cytuj: u nas na warsztacie to z uśmiechem mówie JTD - Jo To Dupce ale ogólnie chwalą te silniki. Znajomy w lutym kupił sprowadzoną z Francji PII z 1.9 JTD 115KM fabryczną 9500PLN
Co za dziwne podobieństwo do mojego przypadku. Też mam JTD sprowadzonego z Francji i mam w dowodzie rejestracyjnym 77KW. Jednak myślę że to wynik jakiejś urzędniczej pomyłki.
_________________ Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#265269 Wysłany:
16 Cze 2009, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Lotos napisał(a): 2rotor napisał(a): Klekot zawsze będzie klekotem i nie da Ci tego co prawdziwe HGT chociażby nawet dorównał mu osiągami. Albo rybki albo akwarium. jtd połyka HGT na dzień dobry
Dobre sobie, w garbate aniołki też wierzysz?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#846873 Wysłany:
25 Mar 2019, 03:06; Temat postu: Re: 1.9 JTD - jaki to silnik? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Ale kotleta odgrzeję ! Mam właśnie 1.9 MultiJet 120KM i 280nM z 2005r., GPunto seria, ale można więcej z tego...
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|