Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat
http://fiatpunto.com.pl/topic53630.html
Strona 1 z 1

Autor:  oczzko [ 16 Lut 2016, 23:54 ]
Temat postu:  Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Witam posiadam Punto Evo z 2011 roku.
Autko ma automatyczna sekwencyjna skrzynie biegów.

Mam następujący problem z systemem start stop:
Gdy autkiem zatrzymuje się np. na światłach start stop gasi mi silnik prawidłowo jednak momentalnie po tym go zapala szukałem problemów w komputerze ale program serwisowy nie wykrywa błędu.
Próbowałem różnych konfiguracji jeśli chodzi o naciskanie pedału hamulca i aktualnie używanego biegu jednak zawsze jest tak samo. Procedura osiowania nic nie wnosi

Może ktoś ma jakiś pomysł ?? proszę o pomoc gdyż chciał bym mieć tą funkcje sprawną;)

Autor:  virus2xxx [ 17 Lut 2016, 06:55 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Też jestem ciekaw o co z tym chodzi, bo u mnie jest tak samo :) Czytałem, że może być zbyt słabe aku włożone, ale u mnie jest dobre, a kiepskie raczej nie jest, bo odpala bez najmniejszego problemu, nawet na mrozach, które ostatnio były. Narazie nie szukałem jakoś za bardzo rozwiązania tego problemu, bo raczej wolałbym całkowicie to wyłączyć, ale jak już jest to niech działa jak należy, a nie że silnik zgaśnie i po sekundzie już się uruchamia.

Autor:  misci [ 17 Lut 2016, 17:46 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Skoro w dwóch autach są podobne objawy to znaczy, że fiat prawdopodobnie zrobił błąd w oprogramowaniu S&S. Nie ma się co zastanawiać tylko trzeba obecnie S&S wyłączyć bo sekunda bezruchu silnika będzie kosztować więcej niż 30s pracy. Dostaje popalić akumulator, rozrusznik, silnik i kierowca po kieszeni. Jak już chcecie korzystać z S&S (co dla mnie jest w dalszym ciągu głupotą) to poczekajcie na wyższe temperatury.

Autor:  oczzko [ 17 Lut 2016, 20:37 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Latem u mnie ten sam problem istnieje a masz jakieś konkretne fakty mówiące że może to być wada w oprogramowaniu czy po prostu przypuszczasz??

Ja po prostu chciał bym się dowiedzieć dlaczego to nie działa właściwie. Dodam tylko, że jak jest poniżej -5 na dworze to system w ogóle nie nie aktywuje czyli jest poprawnie tak jak powinno dzisiaj natomiast zgasł i się zapalił. Myślę że on widzi po wyłączeniu silnika od razu warunek do jego ponownego zapłonu tylko nie doszedłem do tego co powoduje ten warunek czy czujnik pod pedałem hamulca bo nie wiem jak to powinno działać jeśli chodzi o autko z automatyczna skrzynią

Autor:  Caesar [ 17 Lut 2016, 21:18 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

zima to norma , dostaje informacje od czujników ze jest ponizej ilus stopni i zaraz powoduje ponowne odpalenie silnika

najlepiej na zime pamietac by go wyłączać , u mnie działa tylko po dłuższej trasie ,ale to pewnie wynika z akumulatora jest fabryczny wiec swoje latka juz ma stad nie działa s&s jak w nowym , ładowanie jest oki bo mam w kropku voltomierz

Autor:  virus2xxx [ 17 Lut 2016, 21:38 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Dlatego ja go wyłączam po uruchomieniu silnika, ale problem w tym, że trzeba to robić za każdym razem ręcznie, bo z tego co wiem to nie ma jeszcze zabardzo możliwości wyłączyć na stałe. Gdy były mrozy system ten sie w ogóle nie uruchamiał, jak jest teraz cieplej to objawy tak jak powyżej.

Autor:  misci [ 17 Lut 2016, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Cytuj:
wada w oprogramowaniu czy po prostu przypuszczasz


Oczywiście, że przypuszczam. To raczej nie jest zgodne z oczekiwaniami, żeby S&S wyłączał silnik na 1s. Czemu miałoby to służyć?

Nie obserwuję wadliwego działania S&S u siebie bo już dawno go "sprzętowo" wyłączyłem na stałe. Nie mam zamiaru katować akumulatora, rozrusznika i silnika na raz dla kilku kropel gazu żeby podczas rozruchu zżerał mi benzynę. Tylko od czasu do czasu do czasu S&S odpala silnik kiedy ten przypadkowo mi zgaśnie. Poza tym nie wtrąca się do jazdy. Mam zatem teraz system Start&Start :lol: .

Cytuj:
bo z tego co wiem to nie ma jeszcze zabardzo możliwości wyłączyć na stałe

Nie chcecie słuchać starszego kolegi, a było na forum napisane. Szkoda, że potraktowano to jako herezję.

Autor:  oczzko [ 18 Lut 2016, 14:25 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Dobra koledzy moi w temacie nie pytałem jak wyłączyć system na stałe tylko co się dzieje, że system ten uruchamia mi silnik po sekundzie od jego zgaszenia. (obojętnie jeśli chodzi o porę roku)

Jeśli chodzi o moje autko z automatyczną skrzynią biegów ponieważ myślę, że chodzi tu właśnie o to, ze mam automat, a nie manual i może mam system wysterowany na manual (przypuszczam) nie wiem jak to sprawdzić.

Nie wiem też przy jakim napięciu reakcja taka może zaistnieć jeśli chodzi o akumulator ale mam woltomierz w aucie i nie wydaje mi się żeby spadki te były znaczące bardziej przypuszczam uszkodzenie jakiegoś czujnika może autko widzi że stoję ale widzi też od razu że chce ruszyć.

Ma ktoś jakiś pomysł żeby przynajmniej wyeliminować jakis czujnik czy cokolwiek?? Myślę po nitce do kłębka i może dojdziemy wspólnie o co tu chodzi.

Autor:  Caesar [ 19 Lut 2016, 20:26 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

można tak , przy akumulatorze jest przy klemie minusowej kabelek ,który mimo odpięcia kabla masowego utrzymuje przy życiu niektóre funkcje , tam rozpiąć wtyczkę i zobaczyć czy star&stop działa , u mnie to nie podziała bo mam dodatkowy kabel masowy z klemy na silnik , takie zboczenie z kilku poprzednich aut
a właśnie czy po wymianie akumulatora działa start/stop czy serwis musi to odblokować ?
bo może wystarczy odpiąć klemy na chwile ,potem ustawić dane na kompie ? a start nie zadziała , u mnie tak było gdy wyjąłem akumulator by mu dolać wody destylowanej

a trzecia opcja to przy pedale sprzęgła wypiąć wtyczkę , u mnie się wypiela przypadkiem ( Luigi źle wpiął )i start/stop nie działał

tylko takie luźne przemyślenia po kolejnej szklaneczce burbona :)

Autor:  oczzko [ 21 Lut 2016, 20:05 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Caesar napisał(a):
...a trzecia opcja to przy pedale sprzęgła wypiąć wtyczkę , u mnie się wypiela przypadkiem ( Luigi źle wpiął )i start/stop nie działał

Opcje z aku nie sprawdzałem robiłem jednak osiowanie z multiecuscana i powinno być ok
Natomiast w automacie nie mam sprzęgła automat:D:D ale czujka pewnie na pedale chamulca gdzieś tam siedzi trzeba by sprawdzić bo może to to :D

Autor:  Alice [ 13 Mar 2016, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

idąc za aso - odpiąć czujnik przy klemie od aku. Teraz niemam czasu, ale na wiosnę spróbuję tego patentu.

Autor:  oczzko [ 27 Mar 2016, 12:51 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Jak odepniesz czujnik to wyskoczy ci error na pokładzie i zapali się pomarańczowa lampka ostrzegawcza z komunikatem staro stop nie dostępne.
Jakoś mnie ta lampka irytowała dlatego ta opcja nie wchodzi w grę...

Mało jest osób kompetentnych w ASO oj bardzo mało.

Autor:  misci [ 27 Mar 2016, 17:38 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Cytuj:
Mało jest osób kompetentnych w ASO oj bardzo mało.


Ludziska. Napiszę jeszcze raz (ostatni raz). Kupujecie w sklepie z kablami przewód jednożyłowy o przekroju 4 i 2,5mm2, każdy o długości 300 - 400mm łączycie je równolegle (czyli początek pierwszego z początkiem drugiego, koniec pierwszego z końcem drugiego), montujecie końcówki oczkowe tak aby jeden koniec przykręcić do klemy minusowej akumulatora, a drugi do punktu masowego nadwozia. Pół godziny roboty, 3zł. kosztu i Start&Stop już się nie włączy. Gdyby ktoś miał pancerny akumulator o prądzie rozruchowym milion amper to musi całkowity przekrój dodatkowego przewodu zwiększyć.

Przewód ten oszukuje komputer, który "myśli", że akumulator jest rozładowany i tym samym S&S nie gasi silnika. Komp nie zgłasza żadnego błędu, a gdy przypadkiem zdusicie silnik to S&S go uruchomi po wciśnięciu sprzęgła (i napisze, Start&Stop niedostępny). Modyfikacja nie powoduje także podjęcia próby mocniejszego doładowania akumulatora. Punto jest na taki myk zbyt głupie.

Jeżdżę z takim patentem już półtora roku. Jest to najprostsza i najtańsza metoda pozbycia się dziadostwa S&S bez generowania błędów.

Autor:  oczzko [ 03 Kwi 2016, 14:29 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

misci napisał(a):
Cytuj:
Mało jest osób kompetentnych w ASO oj bardzo mało.


Ludziska. Napiszę jeszcze raz (ostatni raz). Kupujecie w sklepie z kablami przewód jednożyłowy o przekroju 4 i 2,5mm2, każdy o długości 300 - 400mm łączycie je równolegle (czyli początek pierwszego z początkiem drugiego, koniec pierwszego z końcem drugiego), montujecie końcówki oczkowe tak aby jeden koniec przykręcić do klemy minusowej akumulatora, a drugi do punktu masowego nadwozia. Pół godziny roboty, 3zł. kosztu i Start&Stop już się nie włączy. Gdyby ktoś miał pancerny akumulator o prądzie rozruchowym milion amper to musi całkowity przekrój dodatkowego przewodu zwiększyć.

Przewód ten oszukuje komputer, który "myśli", że akumulator jest rozładowany i tym samym S&S nie gasi silnika. Komp nie zgłasza żadnego błędu, a gdy przypadkiem zdusicie silnik to S&S go uruchomi po wciśnięciu sprzęgła (i napisze, Start&Stop niedostępny). Modyfikacja nie powoduje także podjęcia próby mocniejszego doładowania akumulatora. Punto jest na taki myk zbyt głupie.

Jeżdżę z takim patentem już półtora roku. Jest to najprostsza i najtańsza metoda pozbycia się dziadostwa S&S bez generowania błędów.


Kolego przeczytaj pierwszego posta ;) , a jak już go przeczytasz to dowiesz się, że nie oto mi chodzi aby unieruchomić system tylko o to aby go naprawić. Ja wiem, że o wiele łatwiej jest wyłączyć na stałe ale chciał bym naprawić to ustrojstwo dla własnej satysfakcja ( nie lubię jak coś w autku jest nie tak)
Jeśli byś przeczytał temat od początku to dowiedział byś się również że mam EVO z automatyczna skrzynią co za tym idzie w autku nie mam sprzęgła:/ Sposób z kabelkiem jest znany mi od początku posiadania autka ale nie oto chodzi aby oszukać system.

Autor:  gramole4 [ 26 Kwi 2016, 16:41 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

U mnie identyczna sytuacja. Punto Evo 2011, 1,4 z automatem, S&S wyłącza silnik po czym po sekundzie włącza go z powrotem.

Autor:  kor [ 02 Lip 2017, 23:05 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

witajcie, znalazłem ten temat szukając odpowiedzi na ten sam problem w moim fiacie. Czy udało się wam rozwiązać kwestię odpalania silnika przez start-stop po 1 sekundzie od zgaszenia? Czy tylko wizyta w ASO?

Autor:  Alice [ 10 Sie 2017, 12:34 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

wyłączyć w cholerę na stałe, jak pisał misci :)

Mój się sam wyłączył i jestem szczęśliwa :)

Autor:  bnbn1 [ 29 Lis 2021, 22:43 ]
Temat postu:  Re: Start Stop Fiat Punto Evo Estivia 1,4 V8 Automat

Alfa OND (MES tego nie ogarnia) i w parametrach bodykompa zobaczyć co jest przyczyna wymuszonego ponownego właczenia silnika, w parametrach ECU tez mozna podejrzec wstępnie ale body komp podaje dokładnie.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/