Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fiat: koniec kompaktowych hatchbacków ?
http://fiatpunto.com.pl/topic28207.html
Strona 1 z 5

Autor:  wojtass18 [ 18 Kwi 2011, 16:09 ]
Temat postu:  Fiat: koniec kompaktowych hatchbacków ?

http://moto.wp.pl/kat,121,title,Fiat-ko ... caid=1c268

Autor:  nomac [ 18 Kwi 2011, 16:15 ]
Temat postu: 

bynajmniej dziwna decyzja :| po takim sukcesie rynkowym obecnego Bravo taki ruch ? :crazy:

Autor:  STax [ 18 Kwi 2011, 16:20 ]
Temat postu: 

nomac napisał(a):
po takim sukcesie rynkowym obecnego Bravo taki ruch ?

Sukcesie?
Cytuj:
Wynika to z wyjątkowo słabej sprzedaży modelu Bravo. Automotive News Europe informuje, że włoski producent planował sprzedawać 120 000 egzemplarzy rocznie, natomiast osiągnięte wyniki to 95 292 samochodów w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2008), a tylko 44 850 w 2010. Jak kiepskie są to wyniki? Dla porównania zaplanowana jako niszowa Skoda Yeti osiągnęła poziom 47 003 aut, a mało popularna na Starym Kontynencie Toyota Prius - 42 816.

Autor:  Kamillo [ 18 Kwi 2011, 20:18 ]
Temat postu: 

hm, rzeczywiście trudno tu mówić o sukcesie powalającym z nóg... ale biorąc pod uwagę, że auto jest dostępne AŻ w jednej wersji nadwozia (5-drz hatchback, brak tak popularnego w kompaktach kombi...) to sprzedaż chyba nie jest dramatycznie niska. a dodatkowo Bravo musiało "podnosić" reputację Fiata po złym przyjęciu na rynku modelu Stilo (co mnie akurat dziwi - jeśli ktoś poznał Stilo w wersjach 3 - drz i kombi, też powinien się dziwić)...

Autor:  Znamienny [ 18 Kwi 2011, 20:44 ]
Temat postu: 

No cóż. Fakt, bravo jest niedocenione przez rynek, ale nie ma co się dziwić. Tipo, Bravo/Brava, Stilo nigdy nie odniosły sukcesu, znane były raczej jako auta mało trwałe i awaryjne. Nowe bravo, hmmm. Fajne, ale w sumie nie powala niczym, nie wyróżnia się specjalnie designem, silnikami, ceną...
Na miejscu Fiata tez bym rezygnował. Nie ma sensu marnować kasy i przebijać się usilnie dalej.

Kamillo napisał(a):
hm, rzeczywiście trudno tu mówić o sukcesie powalającym z nóg... ale biorąc pod uwagę, że auto jest dostępne AŻ w jednej wersji nadwozia (5-drz hatchback, brak tak popularnego w kompaktach kombi...) to sprzedaż chyba nie jest dramatycznie niska. a dodatkowo Bravo musiało "podnosić" reputację Fiata po złym przyjęciu na rynku modelu Stilo (co mnie akurat dziwi - jeśli ktoś poznał Stilo w wersjach 3 - drz i kombi, też powinien się dziwić)...


Tak, tylko że wersja 3d, to byłoby pewnie jakieś 5% ogólnej sprzedaży, a kombi maks. 15%. 120 tyś w jednej wersji nadwozia to i tak niski pułap, a osiągnięte 45 tyś jest wartością raczej śmieszną.

Autor:  Kamillo [ 18 Kwi 2011, 20:53 ]
Temat postu: 

jakoś trudno mi się z Tobą zgodzić Znamienny, że Bravo nie wyróżnia się choćby stylistyką. twierdzę, że właśnie kreski nadwozia, tablicy rozdzilczej i materiał z którego ta tablica jest, stawia Bravolota na jednym z czołowych miejsc wśród kompaktów. Silniki: a czego więcej chcieć od MulitJetów? mogłyby mniej spalać w ruchu miejskim - no fakt, za to przynajmniej nie klekoczą jak TDI, czy inne wynalazki umysłów germańskich. benzynowce? cóż, nie znam wersji 90 KM, to być może taka "bida z nędzą", ale z pewnością jeździ (focus 80 KM też jeździ). a wersje które znam - T-JET 120 i 150 KM to super silniczki. potrafią spalić niewiele przy emeryckim tempie jazdy i potrafią też spalić ile trzeba, gdy chce się wiel, oj wielu, pokazać, że ich miejsce jest jednak za Bravo :E a ceny: znaldź mi innego kompakta z 6 poduszkami, ESP, silniekiem ok 120 KM i paroma innymi pstryczkani/brzęczakmi za mniej niż 55 tys zeta... i wszystko jasne :E

Autor:  divers88 [ 18 Kwi 2011, 22:28 ]
Temat postu: 

Bravo to typowy przeciętniak. Od najnowszego Golfa dzielą go lata świetlne przepaści , a jeżeli ktoś kieruje się cena wybiera ceeda albo i30 gdzie za mniejsze pieniądze dostaje więcej ,a do tego ma może wybrać wersje nadwozia...
Idąc tą drogą za niedługa będą produkować dwa samochody 500 i Pandę , bo o nowym Evo tez nie można powiedzieć że zwojowało rynek...

Autor:  _Sandro_ [ 18 Kwi 2011, 23:14 ]
Temat postu: 

Ja nie jestem fanem takich niby-SUVów, więc mnie takie posunięcie nie przekona do kompaktowego Fiata. Oczywiście koncern powinien się kierować ogólnymi trendami, a globalny popyt na takie wozidełka jest. Martwię się tylko jak to będzie wyglądało, bo "podniesionego" Bravo sobie wyobrazić nie potrafię.

Autor:  Wicher [ 19 Kwi 2011, 07:16 ]
Temat postu: 

divers88- jeśli Bravo jest typowym przeciętniakiem,to jak określisz swoje Punto...??? :>

Autor:  2rotor [ 19 Kwi 2011, 08:02 ]
Temat postu: 

W czasach Bravo/Brava (95 r +) auta te wyprzedzały Golfa III o 2 epoki stylistyczne zarówno z zewnątrz i wewnątrz i tez nie odniosły sukcesu. Niestety ludzie dalej ślepo wierzą w "niemiecką precyzję i jakość" i kierują się stereotypami przy wyborze auta. Tak samo jak niektórzy zachłysnęli się nowymi wypustami od KIA czy Hyundai. Cóż zobaczymy co to będzie, życie zweryfikuje.

Autor:  Anzel [ 19 Kwi 2011, 08:27 ]
Temat postu: 

Kiedyś Polacy zachłysnęli się nowiutkimi Daewoo - w końcu mogliśmy mieć przyjemność zdjęcia folii z siedzeń w innym aucie niż maluch.Hjundaje nie przekonują mnie niczym,zachęcam do lektury najświeższego Auto-poradnika gdzie szczegółowo opisano "wspaniałą" 7-letnią gwarancję na autka tej firmy.

Autor:  zoon [ 19 Kwi 2011, 10:05 ]
Temat postu: 

Gdyby nie Tychy, to ta firma już by nie istniała. Bravo i Evo to klęski, a następcy dopiero za dwa lata.

Najlepiej sprzedające się modele klasy niższej średniej wg. JATO
Poz. Model 1-12/2010 zmiana 2009-2010
1. VW Golf 501.671 -13,4 %
2. Opel Astra 303.957 +7,6 %
3. Ford Focus 288.524 -11,6 %
4. Renault Mégane 264.690 +5,1 %
5. Nissan Qashqai 216.091 +15,4 %
6. Škoda Octavia 188.073 +0,0 %
7. Peugeot 308 165.822 -21,3 %
8. Hyundai i30 118.644 +16,8 %
9. Peugeot 3008 117.417 -
10. Kia Cee'd 96.848 -9,1 %
...
Bravo 44.850

Autor:  2rotor [ 19 Kwi 2011, 10:09 ]
Temat postu: 

Nie rozumiem jak Fiat mógł nie zrobić kombi na bazie Linei i Bravo, toż to aż się prosi o taką ofertę. Konkurencja robi każdy możliwy wariant nadwozia w danym modelu przeważnie. A tak mamy niszową i drogą Cromę na bazie Vectry i nic więcej jeśli chodzi o kombiaki.

Autor:  zoon [ 19 Kwi 2011, 10:11 ]
Temat postu: 

Fiat jest wg mnie fatalnie zarządzany. Nie idą w modele popularne jak Hyundai czy Kia i mają przerost ambicji na punkcie marek premium, które też dołują.

Autor:  divers88 [ 19 Kwi 2011, 10:55 ]
Temat postu: 

Wicher napisał(a):
divers88- jeśli Bravo jest typowym przeciętniakiem,to jak określisz swoje Punto...??? :>

Jak na tamte czasy typowy przeciętniak którego ratował niska cena i tani serwis...
Gdybym dzisiaj miał kupować samochód segmentu C za dowolna kwotę nawet do salonu fiata bym nie zajrzał bo po prostu nie ma tam nic godnego uwagi...
Zachłyśnięcie się markami z Korei wynika z doskonałego stosunku między ceną a jakością , to o czym w facia już dawno zapomniano

Autor:  pieta [ 19 Kwi 2011, 11:57 ]
Temat postu: 

divers88

jako nowy bravo jest srednio atrakcyjny cenowo , ale jak na zakup 2-3 latka to nic lepszego nie znajdziesz.

Z drugiej strony golf jak dla mnie jest zupelnie nieatrakcyjny cenowo (wizualnie i ideologicznie tez nieatrakcyjny :E a schodzi jak widac na tabelce powyzej

koreance ida dobrze bo sa tansze i oferuja wiecej za to sama cene a w naszym biednym kraju to jednak robi roznice

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... -3111.html

i30 base plus po obnize mozna wyrwac za 45 tysi

http://www.pgd.pl/samochody/Nowy-Hyundai-i30

senowny bravo zaczyna sie od 5 tysi wiecej

http://otomoto.pl/fiat-bravo-t-jet-120- ... 09619.html

Autor:  wojtass18 [ 19 Kwi 2011, 12:07 ]
Temat postu: 

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... li,1626539
Fiat obniża ceny

Autor:  pieta [ 19 Kwi 2011, 12:56 ]
Temat postu: 

hmm,
rynek jest trudny, po akcji z kratka pod koniec ubieglego roku firmy juz doposazone a zwykly end user zastanowi sie dwa razy zanim cos kupi z salonu :(

Autor:  2rotor [ 19 Kwi 2011, 14:46 ]
Temat postu: 

divers88 napisał(a):
Wicher napisał(a):
divers88- jeśli Bravo jest typowym przeciętniakiem,to jak określisz swoje Punto...??? :>

Jak na tamte czasy typowy przeciętniak którego ratował niska cena i tani serwis...
Gdybym dzisiaj miał kupować samochód segmentu C za dowolna kwotę nawet do salonu fiata bym nie zajrzał bo po prostu nie ma tam nic godnego uwagi...
Zachłyśnięcie się markami z Korei wynika z doskonałego stosunku między ceną a jakością , to o czym w facia już dawno zapomniano


Za DOWOLNĄ kwotę to chyba logiczne że nikt nie wchodzi do Fiata, wszakże to marka dla Kowalskiego, tania i popularna. Za dowolną kwotę się wchodzi do salonów marek premium.

Autor:  pieta [ 19 Kwi 2011, 16:18 ]
Temat postu: 

2rotor

cale szczescie ze Alfa Romeo to tez marka premium :E

Autor:  Znamienny [ 19 Kwi 2011, 17:17 ]
Temat postu: 

Dokładnie, bravo nie jest złe, ale w żadnej kategorii nie rozwala przeciwnika. Dlatego ja sam też bym go nie kupił (gdyby akurat byłoby mnie stać :E )
Dobija go moim zdaniem bardzo mała przestrzeń na tylnej kanapie. Design może by go wyratował, ale konkurencja nie wygląda gorzej, a nawet lepiej (nowa Astra, Megane III). Cenowo za to Ceedy i i30 biją to auto na glowe, dobijają zaś gwarancją. (tak, wiem, że jest dziurawa, ale sam fakt 5/7 lat robi róznicę w stosunku do 3)

Bravo, ot, kolejny przeciętniak.

Autor:  STax [ 19 Kwi 2011, 18:04 ]
Temat postu: 

Bravo ma tą samą wadę co Stilo kiedy było sprzedawane jako nowe auto - jest za drogie.
Oczywiście za drogie, jak na wizerunek fiata, bo względem jakości cena jest wg mnie jak najbardziej adekwatna.
Ale fiat nie może próbować rywalizować z VW itp, bo renoma i stereotypy robią swoje.
Jak chcą mieć odpowiednią sprzedaż, to auta muszą być odczuwalnie tańsze niż konkurecja. No i lepiej nie deklarować, że konkuruje się z VW/Toyotą itp.

Autor:  kox [ 19 Kwi 2011, 18:27 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Nie rozumiem jak Fiat mógł nie zrobić kombi na bazie Linei i Bravo, toż to aż się prosi o taką ofertę. Konkurencja robi każdy możliwy wariant nadwozia w danym modelu przeważnie. A tak mamy niszową i drogą Cromę na bazie Vectry i nic więcej jeśli chodzi o kombiaki.

święte słowa. Takie Bravo cabrio :>
A co do Cromy to czy ona wogóle jest jeszcze w ofercie bo w kilku salonach Fiata w których byłem były tylko wyprzedażowe 2009-2010 lub wersje demo, nówek nie uświadczysz

Autor:  Wicher [ 19 Kwi 2011, 18:28 ]
Temat postu: 

divers88-poczytaj fora o koreańskich autkach,to zobaczysz jak cena wpływa na materiały...Mój wspólnik kupił sobie I 30 dwa lata temu,i tak na marginesie zaczeła wychodzić już rdza na nadkolach,więc nie pisz mi o zachłyśnieciu się doskonałego stosunku,między ceną a jakością,bo mnie roźmieszasz :D .Wiesz co jest najciekawsze,że tutaj większość ludzi lubuje się we Włoskiej marce,a Ty zerkasz ukradkiem na innych producentów...
Po co kochać markę,pewnie dlatego,że mało ludzi w Polsce jest tak jej oddana.Ty jednak nie musisz być wierny jednej marce,bo nic ciekawego nie znajdziesz w salonie Fiata :E
kox-nie ma już Cromy w ofercie Fiata,od zeszłego roku bodajże

Autor:  divers88 [ 19 Kwi 2011, 18:43 ]
Temat postu: 

Wicher napisał(a):
.Wiesz co jest najciekawsze,że tutaj większość ludzi lubuje się we Włoskiej marce,a Ty zerkasz ukradkiem na innych producentów...
Po co kochać markę,pewnie dlatego,że mało ludzi w Polsce jest tak jej oddana.Ty jednak nie musisz być wierny jednej marce,bo nic ciekawego nie znajdziesz w salonie Fiata :E

Ja nie kocham mojego samochodu. Uważam go za zwykłe toczydło które ma mnie dowieść do celu. Czy jest to Fiat , Tata ,VW cze Citroen jest mi to obojętne.
W każdym razie rdza w koreańcach pojawiła się z tego co słyszałem z wady lakieru ,ale podobno już sobie z tym poradzili...
A że każdy kolejny samochód Fiata począwszy od Cromy to przebój rynkowy świadczy o tej marce najlepiej. Myślę że gwoździem do trumny koncernu będzie "Lancia 300c" i pochodne...
Także kochaj póki jeszcze masz co... :wink:

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/