Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bravo
http://fiatpunto.com.pl/topic38781.html
Strona 1 z 24

Autor:  grz3s [ 02 Lis 2012, 22:54 ]
Temat postu:  Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bravo

W ostatnich dniach głośno zrobiło się o dość zaskakującej decyzji Fiata odnośnie zakończenia z końcem roku produkcji Pandy Classic w fabryce w Tychach, ale jak wynika z opublikowanych ostatnio dokumentów finansowych spółki Fiat Auto, włoski koncern w najbliższych latach podejmie znacznie więcej bolesnych decyzji.

Pierwszym ciosem dla tyskiej fabryki była mająca silne polityczne tło decyzja o rozpoczęciu produkcji nowej Pandy w zakładzie pod Neapolem. Spowodowało to, że charakteryzujący się najwyższą jakością i wydajnością spośród wszystkich fabryk Fiata zakład produkcyjny w Polsce pozostał z produkcją starszych modeli: Pandy Classic, Fiata 500 i bazującego na nim Forda Ka.

Rekompensatą za odebranie tyskiej fabryce produkcji nowej Pandy miało być wprowadzenie do produkcji w zeszłym roku Lancii Ypsilon, ale model ten okazał się klapą rynkową. Początkowe plany zakładały wyprodukowanie 120 tysięcy sztuk tego modelu, ale do końca września powstało zaledwie 39,3 tysięcy. Po wycofaniu Pandy Classic (Fiat tłumaczy się przepisami homologacyjnymi), tyski zakład prawdopodobnie będzie musiał zwolnić część z liczącej 4,6 tys. osób załogi.

Przy okazji ogłoszenia w tym tygodniu bieżących wyników finansowych, Fiat nakreślił plany działania na najbliższe lata i wynika z nich jasno, że rynkowa oferta włoskiego producenta radykalnie zmieni się w stosunku do tego, co znaliśmy do tej pory. Po pierwsze, producent przyznał nie wprost, że nie jest w stanie rywalizować w segmencie C i wyższych, co oznacza, że nie pojawi się ani następca Bravo, ani tym bardziej większy model z logo Fiata.

Jeszcze większe reperkusje będzie miała konstatacja, że produkowane w Europie samochody z najpopularniejszych segmentów rynkowych nie zapewniają zwrotu zainwestowanego w nie kapitału. Oznacza to, że wielokrotnie przesuwana premiera nowego Punto ostatecznie nie odbędzie się w ogóle i model ten w najbliższych latach odejdzie do historii. W zamian, Fiat będzie rozwijał linię modeli o charakterze premium, wzorowanych na "Pięćsetce", np. wchodzącym właśnie na rynek 500L.

Nie ma także przyszłości przed marką Lancia, której sprzedaż od wielu lat oscyluje wokół dalekiej od rentowności liczby 100 tysięcy aut rocznie. Co gorsza, Lancia jest niemal całkowicie uzależniona od rynku włoskiego, który obecnie przechodzi prawdziwe załamanie. Bardzo słabe efekty przyniosła też próba sprzedawania pod marką Lancia modeli koncernu Chrysler, więc wszystko wskazuje na to, że Lancia zniknie z rynku europejskiego, a jeśli w jakiejś formie przetrwa, to tylko z modelem Ypsilon na rynku włoskim.

mototok.pl

Autor:  buladag [ 03 Lis 2012, 00:12 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Czyli jeśli to prawda to całkowicie przenoszą się do Ameryki Płd.

Ciekawe tylko kto kupi 500 i pochodne w takich cenach jak są.

W Tychy sporo zainwestowali, więc może będą tam klepać alfy.

Autor:  Znamienny [ 03 Lis 2012, 00:25 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Nie wierzę, że nie zwraca im się takie Punto.

Autor:  Angry_Us3r [ 03 Lis 2012, 00:29 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Jak będą co 1 rok trzaskać "lifty" to co się dziwić :wink:

Autor:  stpman [ 03 Lis 2012, 01:21 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Z tego co słychać tam i tu, FIAT nie zamierza wprowadzać następców Punto i Bravo, bo obecne modele kiepsko się sprzedają.
Choć należałoby się zastanowić dlaczego słabo się sprzedają... Najzwyczajniej nie są już konkurencyjne, więc Fiat zamiast wprowadzić ich następców na wysokim poziomie woli "wylać dziecko z kąpielą" i zaniechać sprzedaży. Cóż szkoda tylko, że tak fajną markę jak Fiat zaczyna się powoli rozmywać na drobne.
No i ciekaw jestem czy odpowiedzą jakim małym trzydrzwiowym autem na VW UP! i resztę:)
A fala popularności 500 wiecznie nie będzie się unosiła...
Zresztą nowa Panda też jakoś niespecjalnie zachwyciła klientów i sprzedaje się poniżej oczekiwań, co zresztą przewidziałem po wizycie w salonie i obejrzeniu cenników i wyposażenia.
Co do Lancii to pozostaje tylko siąść i gorzko zapłakać. Marka z takimi tradycjami, bogatą historią i sporym wkładem w rozwój motoryzacji jest obecnie klonem Fiatów i Chryslerów...

Co do Tychów to coś czuję, że ze względów politycznych fabryka zostanie zlikwidowana, Ypsiliona i Ka wycofają z rynku, a 500 do Włoch...

Autor:  BogdanK [ 03 Lis 2012, 02:03 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Oby fabryki w Tychach w przyszłości nie czekał podobny los jak Warszawskiego Żerania :( Kryzys coraz bardziej dotyka większość krajów, ludzie wstrzymują się z kupnem nowych aut i dla Fiata nowoczesna fabryka w Tychach nie jest już atutem (ważniejsze jest utrzymanie zatrudnienia we Włoszech). Obecnie jest w sprzedaży Punto III, za jakiś czas zrobią jego lifting (ale to starczy na 2-3 lata, a co później?). Później mogą robić duże promocje, rabaty (co sztucznie przedłuży sprzedaż o 2 lata, ale popsuje rynek kropek, które przez to znacznie stracą na wartości). Jeśli tak będzie, to Fiat ogólnie straci na tym zastoju (czekając na lepsze czasy). A na taką okazję czekają inne marki, jak np. Skoda, VW czy Hyundai/Kia.

Autor:  stpman [ 03 Lis 2012, 02:11 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

BogdanK napisał(a):
A na taką okazję czekają inne marki, jak np. Skoda, VW czy Hyundai/Kia.


Te marki już dano przegoniły Fiata, wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży, cenniki, wyposażenie.
Fiat przespał ostanie kilka lat jadąc na popularności Pandy i 500.
Fiata nie ma praktycznie w tak popularnych segmentach jak SUV, VAN (wszelkie rozmiary), auta miejskie 3D, bardziej niszowych jak chociażby jakieś sportowe coupe/hot hatch. Że też takiemu VW opłaca się robić auta pokoju Sirocco, New Beetle, Passat CC, a Fiatowi ostatnio nic się nie opłaca...
I gdzie podział się następca Seicento?

Autor:  Rolce [ 03 Lis 2012, 10:36 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Mysle ze problemy Fiata to sama jego wina, a duzo sie przez ostatnie lata dzieje w przemysle motoryzacyjnym.
Marki samochodow traca sens, pozostaja tylko etykietki, bo producenci redukuja koszta, spada jakosc i dochodzi do absurdow.
Koncowy klient nie sugeruje sie juz sentymentem. Wazne jest wyposazenie i tanie utrzymanie.
Rynek jest nasycony, producenci obnizaja jakosc aby klient musial kupic tanie i malo zywotne auto,
a malo juz kto chce to robic. Ludzie chca albo cos porzadnego albo taniego i sprawdzonego,
wiec albo dobra marka i jakosc albo sprawdzona uzywka.

Punto I, Punto II to bylo cos, tylko ze wiadomo jak wprowadzili wspomaganie elektryczne to wszyscy przeszli do porzadku dziennego ze Fiat to tandeta, korozja czy inne bolaczki swoja droga ale to mozna czasem zignorowac bo pierwszy wlasciciel ktory wydal kupe szmalu nie bedzie sie tym martwil ze po zaledzie kilku latach to kupa zlomu, bo wczesniej auto sprzeda i kupi nowe. Tylko problem w tym ze jak dla kogos problem jest z uzbieraniem na drugie nowe to jednak w koncu wyjdzie szydlo z worka. Producenci aut chca robic ludzi w balona ale oni sie nie daja bo ich na to nie stac.

Punto III to juz porazka a ludzie to kupuja tylko z sentymentu. Widzac po komentarzach nowych nabywcow widac jak Fiat sobie strzela w stope. Ponadto Punto III to juz troche inna kategoria, chcieli chyba lepiej wypasc w testach zderzeniowych i zrobili wieksze auto, problem tylko w tym ze wielu ludzi przyzwyczailo sie do starszych wersji. Ludzie chca miec wartosc uzytkowa a nowa stylisytka w polaczeniu z tandeta to nie postep tylko porazka, lepsze juz Punto Classic z Serbii niz jakies Grande czy Evo.

Kolejna sprawa to koszty utrzymania, jak ktos robi kilometry to sa takie realia w Polsce ze albo diesel albo przerabia na gaz
kupi za grosze lepsza lub gorsza uzywke przerobi to na gaz i moze troche pojezdzic.

Autor:  Znamienny [ 03 Lis 2012, 11:06 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Rolce napisał(a):
Punto III to juz porazka a ludzie to kupuja tylko z sentymentu


Nie prawda! To najlepsze punto od czasów Punto 1. Jeździłeś nim? Bo ja tak-przebija spora część kompaktów, to bardzo udane, bezawaryjne praktycznie auto, duże w środku, a na zewnątrz takie jak konkurencja-2005 rok to jeszcze epoka nadmuchiwania aut. Mój sąsiad ma dwie sztuku GP na nauce jazdy -1.2 65 i 13. 95km. Nic mu się nie sypie, chwali auta bardzo, a są porządnie katowane. Gdzie ta tandeta? W świetnym (w swoim czasie) wyglądzie, dużym komforcie, niezłym wnętrzu? Corsa to też praktycznie Punto i czy jest porażką? Nie. Sprzedawała się i sprzedaje super.

Poza tym co mówisz o dieslu-nowoczesna bena spali o 1-2 litry więcej maks. Koszty utrzymania dużo większe. Nie jestem pewien, czy nawet robiąc bardzo duże przebiegi diesel wyjdzie na plus.

Autor:  buladag [ 03 Lis 2012, 11:15 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

stpman napisał(a):
No i ciekaw jestem czy odpowiedzą jakim małym trzydrzwiowym autem na VW UP! i resztę:)

Odwrotnie, to VW odpowiedziało trojaczkami na drogą jak na ten segment Pandę III. Tamte są przynajmniej dobrze skalkulowane, co wybrać: pandę za 33tys zł która ma w wyposażeniu wymienione zagłówki tylne, a za instalacje pod radio trzeba dopłacić 500zł czy Citigo za 30tys w której mamy boczne poduszki i do której za 1900zł można dokupić radio z CD, klimę i el. szyby.

Cytuj:
Nie prawda! To najlepsze punto od czasów Punto 1. Jeździłeś nim? Bo ja tak-przebija spora część kompaktów, to bardzo udane, bezawaryjne praktycznie auto, duże w środku, a na zewnątrz takie jak konkurencja-2005 rok to jeszcze epoka nadmuchiwania aut. Mój sąsiad ma dwie sztuku GP na nauce jazdy -1.2 65 i 13. 95km. Nic mu się nie sypie, chwali auta bardzo, a są porządnie katowane. Gdzie ta tandeta? W świetnym (w swoim czasie) wyglądzie, dużym komforcie, niezłym wnętrzu? Corsa to też praktycznie Punto i czy jest porażką? Nie. Sprzedawała się i sprzedaje super.

Poza tym co mówisz o dieslu-nowoczesna bena spali o 1-2 litry więcej maks. Koszty utrzymania dużo większe. Nie jestem pewien, czy nawet robiąc bardzo duże przebiegi diesel wyjdzie na plus.

Wszystko co piszesz o Grande Punto i nastepcach ze zmienionymi zderzakami to prawda, ale to auto ma 7lat i nie wprowadzono w nim praktycznie żadnych zmian.
Wówczas stylistycznie bardzo udane - obecnie już trochę olkepane i zmasakrowane "liftingami" które fiatowi nie wychdzą (PIIFL, Evo)

Autor:  domin45670 [ 03 Lis 2012, 11:28 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

BogdanK napisał(a):
Obecnie jest w sprzedaży Punto III, za jakiś czas zrobią jego lifting (ale to starczy na 2-3 lata, a co później?)

Nie do końca się zgodzę.
Punto III, to w oznaczeniach Fiata PIIFL. Aktualne, to bym powiedział jakaś tam już wersja Punto IV. Wciąż mamy do czynienia z którymś z rzędu liftingiem GP/EVO/Punto. To jest cały czas to samo (jeśli chodzi o "opakowanie").

Autor:  Znamienny [ 03 Lis 2012, 12:00 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Otóż to, problemem jest wiek. 207 i Clio mają już swoich następców. W międzyczasie VW zrobił dobre Polo, a Ford świetną Fiestę. Rio też zaczyna się liczyć.

Za długo trzymali Pandę II i niestety niepotrzebnie na siłę chcieli ciągnąć Grande.

A tzw Punto 2012 to jest oczywiście Punto IV, a nie III.

Autor:  Rolce [ 03 Lis 2012, 12:17 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Cytuj:
Nie do końca się zgodzę.
Punto III, to w oznaczeniach Fiata PIIFL. Aktualne, to bym powiedział jakaś tam już wersja Punto IV. Wciąż mamy do czynienia z którymś z rzędu liftingiem GP/EVO/Punto. To jest cały czas to samo (jeśli chodzi o "opakowanie").

Punto III to raczej Grande/Evo. PIIFL to jedynie grillem sie rozni od PII i tapicerka, ponadto we wspomagaiu nie ma juz przekaznikow sa tranzystory mocy. Czyli drobny lifting wizualny plus modyfikacja niektorych wad fabrycznych.

Autor:  BogdanK [ 03 Lis 2012, 12:18 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

stpman napisał(a):
I gdzie podział się następca Seicento?

Niektórzy myślą, że następcą jest Panda II.

Znamienny napisał(a):
Poza tym co mówisz o dieslu-nowoczesna bena spali o 1-2 litry więcej maks. Koszty utrzymania dużo większe. Nie jestem pewien, czy nawet robiąc bardzo duże przebiegi diesel wyjdzie na plus.

Zgadza się. Nowoczesne diesla mają m.in. intercooler, dwumasowe koło zamachowe, filtr FAP i bardzo czuły układ wtryskowy (common rail). Nadają się głównie na długie trasy dla osób które robią bardzo duże roczne przebiegi. W innym przypadku wersja benzynowa będzie lepszym wyborem.

P.S. Jak zakończy się produkcja Pandy II, to Fiat nie będzie już miał w swojej ofercie żadnego (nowego) taniego samochodu (czyli w cenie od 26 tys. zł). Sukces Pandy II to nie tylko udane auto, ale również niska cena (jak za nowy samochód). Jeśli ktoś myśli o kupnie nowego auta za 33 tys. zł lub więcej, to oferta różnych marek jest duża (np. od małej Skody Citigo, po prawie kompaktową Dacię Logan II/Sandero II - która za taką kasę ma już klimę).

Autor:  Rolce [ 03 Lis 2012, 12:29 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Cytuj:
Nie prawda! To najlepsze punto od czasów Punto 1. Jeździłeś nim? Bo ja tak-przebija spora część kompaktów, to bardzo udane, bezawaryjne praktycznie auto, duże w środku, a na zewnątrz takie jak konkurencja-2005 rok to jeszcze epoka nadmuchiwania aut. Mój sąsiad ma dwie sztuku GP na nauce jazdy -1.2 65 i 13. 95km. Nic mu się nie sypie, chwali auta bardzo, a są porządnie katowane. Gdzie ta tandeta? W świetnym (w swoim czasie) wyglądzie, dużym komforcie, niezłym wnętrzu? Corsa to też praktycznie Punto i czy jest porażką? Nie. Sprzedawała się i sprzedaje super.

Nie wiem jezdzilem, jezdze tylko PII. Na prawie jazdy jak robilem to tylko maluchami jezdzilem a PI sie dopiero wtedy pojawialy i niektore tylko szkoly nauki jazdy to mialy.

Mi sie osobiscie PII podoba pomimo jego wad, jednak Grande czy Evo bym nie kupil, bo wielkosc PII mi odpowiada a wiekszego czy mniejszego auta nie chcial bym miec.

Odnosnie jakosci to wnioskuje to na podstawie wielu komentarzy na forum i opinii innych ludzi i wynika ze wlasnie troche tandeta, a patrzac przez pryzmat jakosci PII jestem pewien ze z Grande/Evo nie jest lepiej tylko gorzej.
Ponadto nowsze mocniejsze silniki wiecej pala wiec gdzie tu postep? Ja chce miec nowe auto ktore pali mniej niz 4.8L/100 a nie wiecej. Auto ktore nie koroduja tak szybko jak poprzednik tylko wolniej a nie szybciej itp, wiec tandeta i nic po za tym.

Autor:  buladag [ 03 Lis 2012, 15:06 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Rolce napisał(a):
Ponadto nowsze mocniejsze silniki wiecej pala wiec gdzie tu postep? Ja chce miec nowe auto ktore pali mniej niz 4.8L/100 a nie wiecej.

Narobili szumu z multi i twin air'ami, ceny są ich wysokie, nie wiadomo jak z trwałością a nie palą wcale tak mało. To samo wynalazki typu 1.4T w segmencie C które pali tyle samo co konstrukcyjnie silniki z poprzedniej epoki. Cała idea downsizingu jakoś leży.

Autor:  BogdanK [ 03 Lis 2012, 16:43 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

buladag napisał(a):
Rolce napisał(a):
Ponadto nowsze mocniejsze silniki wiecej pala wiec gdzie tu postep? Ja chce miec nowe auto ktore pali mniej niz 4.8L/100 a nie wiecej.

Narobili szumu z multi i twin air'ami, ceny są ich wysokie, nie wiadomo jak z trwałością a nie palą wcale tak mało. To samo wynalazki typu 1.4T w segmencie C które pali tyle samo co konstrukcyjnie silniki z poprzedniej epoki. Cała idea downsizingu jakoś leży.

Wiadomo, że jak silnik jest bardzo wysilony, to i mniej trwały. Ale dla producenta to żaden problem, z nowego auta ma być zadowolony tylko jego pierwszy właściciel (kolejni już nie powinni być zadowoleni). Taką teorię lansuje już większość producentów aut (np. VW oficjalnie to potwierdził, dodając, że jego nowe auta są tak projektowane, żeby bezawaryjnie przejechały 150-200 tys. km, później różne drogie podzespoły mają się psuć - tak są projektowane). Producenci samochodów produkują setki tysięcy nowych aut i zależy im tylko na sprzedaży nowych samochodów. W praktyce więcej osób kupuje używane auta niż nowe (dlatego koncerny motoryzacyjne chcą odwrócić ten trend i konstruują nowe samochody tak, żeby kolejny właściciel auta był już z niego bardzo niezadowolony). Pamiętają oni doświadczenia Mercedesa, który w XX w. wyprodukował bezawaryjny model W123 i fabryka o mało nie zbankrutowała, bo 90% osób które go kupiły przez wiele lat nim jeździły (a sprzedaż nowych aut Mercedesa spadła o 70%).

Autor:  divers88 [ 03 Lis 2012, 17:27 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Specjalnie problemy fiata mnie nie dziwią. W końcu takie hity jak bravo i croma każdą firmę wpędziłby w problemy finansowe. Efektem tego jest omijanie szerokim łukiem przez klientów salonów włoskich marek
Sposób sprzedaży też jest ciekawy. W jednym salonie spotkamy trzy marki. Toyota dla Lexsusa stworzyła nową sieć dilerską , tak samo Renault dla Daci. W Fiacie pełen socjalizm wszyscy są równi. Ten który w kieszeni ma 200tys i jeździ Lancią musi stać w kolejce za emerytem z Pandy...

Autor:  Grzyws [ 03 Lis 2012, 17:34 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Boje się ze to początek końca Fiat'a.

Co do GP to nie zgodzę się że to mało udany i tandetny model. Jest do duży skok jakościowy w porównaniu do poprzedników. Jego problemem obecnie jest po prostu wiek, 7 lat to w motoryzacji wieczność i w stosunku do konkurencji Punto jest już dinozaurem.

Autor:  Danko8790 [ 03 Lis 2012, 18:35 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Jezdziłem 3 lata puntem PII i problemów nie było,nadal nim jezdzi brat ,i tylko leje i sie nic nie dzieje:).Mam Grande leci już mu u mnie 2 rok i też zadowolony jestem:)

Autor:  buladag [ 03 Lis 2012, 19:03 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

divers88 napisał(a):
tak samo Renault dla Daci

Obok mnie jest salon Renault/Dacia wspólny, auta stoją na jednej hali.
Lexus natomiast faktycznie ma osobny salon, jakieś 250m od salonu Toyoty.

Autor:  stpman [ 03 Lis 2012, 19:22 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Co tu dużo mówić samochody Fiata mają problemy z jakością wykończenia, czuć, że gdzieniegdzie ktoś nie pomyślał i zrobił coś głupiego. I na tym się traci, bo wydając 70k zł na auto trochę razi, że ręczny wygląda jak w Pandzie (Brava Emotion).
Co do downsizingu, to na własnym przykładzie powiem, że ma on sens. Mam w domu Bravę 1.2 16V 82KM i Golfa 6 1.4 122KM.
Oba te auta palą tyle samo, a większą moc, moment i masę na Golf...

Autor:  buladag [ 03 Lis 2012, 19:30 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

divers88 napisał(a):
takie hity jak bravo

Tu akurat myślę, że gdyby była wersja bidalajn z klimą poniżej 40kkm to to by się sprzedawało.

[ Dodano: 03 Lis 2012 18:25 ]

stpman napisał(a):
Golfa 6 1.4 122KM

A ile pali? Strzelam że po mieście pewnie do 10, trasa koło 7
Ciekawe jak spalanie ma się do stopnia skomplikowania jednostki bo TSI to już nie są silniki do naprawienia kilkoma kluczami. Podobnie jak większość współczesnych.

Autor:  stpman [ 03 Lis 2012, 21:36 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Trasa: 5,2 - 5,5
Mieszane 5,8-6,5 (bo to różnie)
Miasto 7-8

Autor:  Paweł A. [ 04 Lis 2012, 22:02 ]
Temat postu:  Re: Radykalne zmiany u Fiata - nie będzie nowego Punto i Bra

Trudno powiedzieć co będzie działo się z Fiatem na świecie, ale obawiam się, że śmierć Enrico Pavoniego to początek końca Fiata w Polsce.

Strona 1 z 24 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/