Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

kryzys,kryzys,kryzys...
http://fiatpunto.com.pl/topic39209.html
Strona 1 z 3

Autor:  hudy [ 03 Gru 2012, 00:14 ]
Temat postu:  kryzys,kryzys,kryzys...

Witam.Ostatnio spotkałem się z kumplem który pracuje w fabryce fiata w Tychach.Podobno kierownictwo poinformowało ich (pracowników) że spadł popyt na ich produkty o blisko 30% i szykują się przymusowe urlopy a jeśli nic się nie poprawi to również zwolnienia.Teraz co miesiąc maja tydzień przymusowego urlopu.Kto nie ma urlopu swojego to urlop bezpłatny.Ten kraj schodzi na psy...

Autor:  dkajzer [ 03 Gru 2012, 11:48 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

czy ja wiem, czy to rzeczywiście kraj schodzi na psy... realia są jakie są, a sam Fiat też niewiele robi, żeby sytuację jakkolwiek zmienić ;)

Autor:  Alice [ 03 Gru 2012, 14:40 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Jak Fiat zaprzestanie produkcji Punto, a będzie dalej brnął w np. Produkcje Fiata Linea, który jest brzydki jak noc listopadowa to koncern schodzi na psy. również nieprodukowanie Punta, very bad decyzja. też sprzedawanie Chevroleta jak Fiat jest beznadziejnym pomysłem. A najgorsze według mnie jest propagowanie wszędzie żabowatego Fiata 500. Niedosć, że brzydki to i drogi.....I jak to określił sprzedawca, który doradzał mi w Salonie co wybrać, sam określił, że 500 strasznie gadżeciarskie... Ale to niemy za to wszystko odpowiadamy....

Autor:  BogdanK [ 03 Gru 2012, 16:07 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

A w 1999 i 2000r. Fiat był liderem sprzedaży nowych aut w Polsce (na drugim miejscu było wtedy Daewoo).
Modele Panda II i GP utrzymywały do niedawna dobry poziom sprzedaży nowych samochodów. Teraz już wysprzedają ostatnie sztuki Pandy II, a jeśli jeszcze coś "zmajstrują" z Punto III, to główna ofertą będzie Fiat 500, Panda III (a może Freemont).

Autor:  wojtass18 [ 03 Gru 2012, 18:18 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Panda III tania też nie jest :? swoją drogą po moim mieście za wiele ich nie jeździ, widziałem jedną bo stoi na moim osiedlu :E nie czaje tej polityki Fiata

Autor:  darcyn [ 03 Gru 2012, 18:26 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

jakieś stare newsy.
fiat zwalnia 2000 osób, a urlopy? od 2 miesięcy pracują 2 tyg a 2 urlop

Autor:  domin45670 [ 03 Gru 2012, 18:50 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Dziwne to wszystko. Fiat kupuje Chryslera, a za chwilę chyli się ku upadkowi? Jaka firma przy zdrowych zmysłach postępuje w ten sposób?

Autor:  Grzyws [ 03 Gru 2012, 19:03 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Chrysler obecnie ratuje Fiata więc IMO była to dobra decyzja. Gdyby nie Brazylia i Stany to było by po Fiacie.

Autor:  oko21 [ 03 Gru 2012, 19:26 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Grzyws napisał(a):
Chrysler obecnie ratuje Fiata więc IMO była to dobra decyzja. Gdyby nie Brazylia i Stany to było by po Fiacie.
Zgadza się. Przypuszczam, że Chrysler był tylko furtką na amerykański rynek. A co do tematu, to sprzedaż spada nie tylko Fiatowi:

VW Golf -10%
Ford Fiesta -12,5%
Renault Clio -20,1%

itd, itp. Tylko Nissan Qashqai zanotował wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 0,4%

Autor:  zoon [ 04 Gru 2012, 13:45 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

oko21, to spadki z wysokiego poziomu sprzedaży. To modele schodzące lub przed FL, mają własnie bardzo udanych następców którzy ostro wejdą na rynek. Nowa broń do walki o kurczący się rynek. A Fiat w głównych segmentach nie ma nic nowego. Może wymyślą następną drogą Alfę i dadzą pracownikom dwa tygodnie wolnego w miesiącu.

Autor:  BogdanK [ 04 Gru 2012, 15:35 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

zoon napisał(a):
oko21 A Fiat w głównych segmentach nie ma nic nowego.

Na salonie samochodowym w Los Angeles wielu producentów zaprezentowało swoje nowości, Fiat też zaprezentował swój model - Fiat 500L Trekking.

Autor:  zoon [ 04 Gru 2012, 15:55 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

BogdanK napisał(a):
Na salonie samochodowym w Los Angeles wielu producentów zaprezentowało swoje nowości, Fiat też zaprezentował swój model - Fiat 500L Trekking.


Będzie hit, zwłaszcza u nas. U VW zwolnienia a Skoda i Azjaci już pewnie drżą ze strachu :mrgreen:

Autor:  ka-8 [ 04 Gru 2012, 20:12 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

"500" jest fajna. :) Mnie tam sie podoba, ale to moze dlatego ze jeszcze pamietam jak od czasu do czasu w PL piecsetka sie przewinela po miescie (choc juz baaaardzo rzadko). Wydaje mi sie ze to jest model celowany w klientele ktora za swojego dziecinstwa widywala jeszcze te auta w pierwszej wersji, a teraz Fiat liczy na to ze kupia cos co bedzie przypominac im odrobine dziecinstwa. :) Auto fajne, ale nie jako pierwsze auto w rodzinie, bo mam wrazenie ze brakowaloby jej nieco funkcjonalnosci dla roli "konia roboczego" w domu, o ilosci miejsca juz nie wspominajac, choc jak sobie przypomne czasy gdy na polskich ulicach krolowal Fiat 126p to w sumie moznaby sie z tym nie zgodzic. No ale... czas jednak mija a ludzie robia sie coraz bardziej wygodni...

Autor:  marew [ 04 Gru 2012, 21:12 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

hudy napisał(a):
Witam.Ostatnio spotkałem się z kumplem który pracuje w fabryce fiata w Tychach.Podobno kierownictwo poinformowało ich (pracowników) że spadł popyt na ich produkty o blisko 30% i szykują się przymusowe urlopy a jeśli nic się nie poprawi to również zwolnienia.Teraz co miesiąc maja tydzień przymusowego urlopu.Kto nie ma urlopu swojego to urlop bezpłatny.Ten kraj schodzi na psy...



Pracuję w branży motoryzacyjnej od 9 lat.
Produkuję części do fiata.kryzys jest związany z końcem produkcji pandy w Tychach, nie spadł popyt tylko nie przyjmują od jakiegoś czasu zamówień na pandę.
Z tego co wiem to nie są wysyłani na urlopy, tylko na tzw postojowe, a to różnica i to znacząca.
O zwolnieniach było wiadomo już bardzo dawno.
Rok 2013 będzie trudnym rokiem.

Autor:  hudy [ 04 Gru 2012, 21:16 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

marew napisał(a):
O zwolnieniach było wiadomo już bardzo dawno.


Widocznie każdy o tym wiedział tylko nie pracownicy.Zresztą w naszym kraju to chyba na porządku dziennym...

Autor:  marew [ 04 Gru 2012, 21:50 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

hudy napisał(a):
marew napisał(a):
O zwolnieniach było wiadomo już bardzo dawno.


Widocznie każdy o tym wiedział tylko nie pracownicy.Zresztą w naszym kraju to chyba na porządku dziennym...


nie jestem pracownikiem fiat auto poland, a wiedziałem, zresztą nawet było o tym napisane w gazetce związkowej

Autor:  hudy [ 04 Gru 2012, 22:26 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

marew napisał(a):
nie jestem pracownikiem fiat auto poland, a wiedziałem


No to własnie ci mówię że pracownicy o tym wiedzieli na końcu bo znam kilka osób które w Tychach pracują...

Autor:  ka-8 [ 05 Gru 2012, 00:16 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Tja... ciekawe jak Fiat wyszedl na przeprowadzce Pandy z Tychow do Wloch. Jeszcze niedawno Panda uchodzila za auto naprawde dobrze zmontowane, ciekawe jak Wlochom bedzie wychodzil montaz. ;)

Autor:  Mario [ 06 Gru 2012, 10:15 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

500, 500L i inne wynalazki są śmieszne :D Freemont ich pogrąży ze względu na cenę... jedyny dobry model to Bravo, który im się udał :D

Autor:  wojtass18 [ 06 Gru 2012, 11:54 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Mario napisał(a):
500, 500L i inne wynalazki są śmieszne

bardziej gadżet niż auto, Mi się nawet podoba ale bym na pewno nie kupił, choć widzę że sporo spotów reklamowych cisną z 500

Autor:  BogdanK [ 06 Gru 2012, 12:09 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Podobno Fiat 500L ma być konkurencją dla Mini Coopera (więc i jego cena nie może być mała).

Autor:  Kufell [ 06 Gru 2012, 12:17 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Zaskakujące jak ludzie wierzą w polityczne zagrywki. Cała zabawa polega na tym, że Polska nie jest zieloną wyspą. Nigdy nią nie była, bo nie wykorzystuje swojego potencjału gospodarczego ale już nie będę tłumaczył dlaczego. Kryzys dosięgnął wszystkich państw europejskich w różnym stopniu to, że mieliśmy dynamikę PKB na plusie wtedy gdy cała reszta była w recesji nie oznacza, żadnej przewagi nad krajami europy zachodniej. Nasza sytuacja została odtrąbiona jako spektakularny sukces tylko, że mało kto zwrócił uwagę na poziom rozwoju gospodarczego na jakim się znajdujemy. Spadek dynamiki PKB poniżej 6% rr. oznacza tak naprawdę w przypadku Polski recesję, co prawda nie w ujęciu statystycznym ale realnym już tak. Najbardziej dotkniętymi kryzysem sektorami gospodarki są: budownictwo i motoryzacja, bo finanse wbrew obiegowej opinii mają się świetnie, za co można podziękować Rezerwie Federalnej. W budowlance jest ciężko, ale jeszcze u Nas jak budowę się rozpoczęło to się kończy a nie wszędzie tak jest w Portugalii i Hiszpanii, pojawia się problem z wykańczaniem rozpoczętych już projektów.

Co do branży motoryzacyjnej, rynek się skurczył, popyt spadł. Prosperity które przypadało na lata 2006 - 2008 odeszło bezpowrotnie. Konkurencja o klienta jest zaciekła zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że europejskie marki spotykają się z silną presją ze strony producentów azjatyckich których samochody już są idealnie dopasowane do potrzeb europejskiego klienta. Co więcej oferta tychże producentów jest bardzo często o wiele bardziej atrakcyjna niż, rodzimych marek. Fiat nigdy nie był marką cieszącą się wysokim poziomem zaufania klientów, a teraz gdy konkurencji przybyło i popyt został ograniczony przez zdolność finansową klientów, popadł w kłopoty na rynku europejskim. Ktoś wcześniej wspominał, że zakup Chryslera był dobrym krokiem. Osobiście to potwierdzam, rynek amerykański jest o wiele bardziej chłonny niż europejski. Takie rozwiązanie umożliwiło dostęp do bardzo atrakcyjnego klienta, któremu bank udzieli kredytu bez problemu nawet w takiej sytuacji finansowej jaka w europie była by niedopuszczalna.
Ograniczenie produkcji w PL jest spowodowane głównie próbą ratowania gospodarki narodowej Italii. Może i tam jest drożej wyprodukować Pandę, ale ta produkcja podnosi ich PKB co przekłada się na inne wskaźniki gospodarcze i prowadzi do poprawy koniunktury na czym wszystkim krajom teraz zależy. Zwłaszcza Włochom, którzy już są pakowani do jednego worka z Hiszpanią, Portugalią, Grecją a z którego udało się mam nadzieję, że nie chwilowo uciec Belgii. Pomimo systemu Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej nie przeceniajmy jej roli, UE to nic innego jak ugrupowanie o charakterze partnerskim które dostało zbyt duży mandat zaufania społecznego w europie. Gospodarka narodowa zawsze będzie najważniejsza dla społeczeństwa, Europa nigdy nie była jednolita dlatego też sens tworzenia Unii powinien zostać ograniczony do wspólnego obszaru gospodarczego z unią celną bez większej ingerencji w przepisy prawa krajowego, ale to już tak teoretycznie rozważam. W każdym razie, niech nikogo nie dziwi fakt ograniczania produkcji w Polsce. (pomimo pozornej opłacalności takiego przedsięwzięcia)

Autor:  BogdanK [ 06 Gru 2012, 13:50 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Ostatnio czytałem w necie o powstającym lobby dealerów samochodowych, dążącym do wprowadzenia tzw. podatku ekologicznego od aut. Obawiają się oni, że w 2013r. sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadnie poniżej jakiegokolwiek minimum, a to stwarza realne zagrożenie dla ich branży (m.in. zwolnienia pracowników, likwidacja salonów samochodowych, itp.). W wymienionym podatku upatrują oni dużą pomoc w zwiększeniu sprzedaży nowych aut. Wysokość podatku rocznego byłaby zależna od normy Euro jaką spełnia dany pojazd. W Polsce jest bardzo dużo zarejestrowanych kilkunastoletnich samochodów, które spełniają normę Euro 1 lub Euro 2 (a ich rynkowa wartość oscyluje w granicach 2-4 tys. zł). Jeśli w/w podatek ekologiczny od samochodów spełniających najniższą normę Euro wynosiłby ok. 1200 zł rocznie (czym wyższa norma Euro, to podatek byłby mniejszy), to właścicielom tych aut bardziej opłacało by się je sprzedać (tak naprawdę zezłomować). Wtedy byłby większy popyt na kilkuletnie samochody, a to zwiększyłoby ich wartość rynkową. Część właścicieli kilkuletnich aut, widząc, że ich samochód można sprzedać w dobrej cenie, zmieniłoby auto na nowe (czyli zwiększyłaby się sprzedaż nowych aut).
Czy faktycznie coś z tego będzie (zostanie wprowadzony podatek ekologiczny od aut) - to zobaczymy, bo temat tego podatku to nie nowość.

Autor:  eses [ 06 Gru 2012, 19:10 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

Alice napisał(a):
Jak Fiat zaprzestanie produkcji Punto, a będzie dalej brnął w np. Produkcje Fiata Linea, który jest brzydki jak noc listopadowa to koncern schodzi na psy. również nieprodukowanie Punta, very bad decyzja. też sprzedawanie Chevroleta jak Fiat jest beznadziejnym pomysłem. A najgorsze według mnie jest propagowanie wszędzie żabowatego Fiata 500. Niedosć, że brzydki to i drogi.....I jak to określił sprzedawca, który doradzał mi w Salonie co wybrać, sam określił, że 500 strasznie gadżeciarskie... Ale to niemy za to wszystko odpowiadamy....


Większego kretynizmu od lat nie słyszałem, że Linka i 500 jest brzydkie. Tyle tylko, że przy wprowadzeniu Evo, to na tym forum, to autko zostało zjechane za wygląd na wszerz i wzdłuż. Sprzedawca wmówił tobie, że za cenę 500 możesz mieć EVO w wersji biedaline i to kupiłaś. 500 jako jedyne od czasów Uno i oczywiście Punto, zdobyło poklask w Europie co nawet podkreślili w Top Gear jako najlepszy i najładniejszy miejski samochód. Co do Linki wyślę Twój post do Linea Klub Polska, namierzą Ciebie i oponki poprzebijane. :P

Poza tym fiat nie kupił Chevroleta tylko chryslera. Chevroleta posiada GM.

Autor:  wojtass18 [ 06 Gru 2012, 20:49 ]
Temat postu:  Re: kryzys,kryzys,kryzys...

eses, wygląd auta to kwestia gustu :> nie każdemu musi się podobać :>
eses napisał(a):
Co do Linki wyślę Twój post do Linea Klub Polska, namierzą Ciebie i oponki poprzebijane.

takie teksty to sobie daruj

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/