Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO
http://fiatpunto.com.pl/topic8931.html
Strona 1 z 3

Autor:  henias75 [ 29 Cze 2008, 18:20 ]
Temat postu:  EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO

www.mira.co.uk/Case_Studies/Case_Studie ... ration.htm

Autor:  Wicher [ 29 Cze 2008, 20:09 ]
Temat postu: 

Przy jakiej prędkości jest ten test :?: :?: :?:

Autor:  MatiGP [ 29 Cze 2008, 23:53 ]
Temat postu: 

Wicher Jak EuroNcap to pewnie 64 km/h. No i jak zwykle Grande wypadło dobrze, ale na oko ciężko powiedzieć ;]

Autor:  Wicher [ 30 Cze 2008, 06:28 ]
Temat postu: 

Mati-faktycznie,na oko ciężko powiedzieć

Autor:  ceicam [ 30 Cze 2008, 10:46 ]
Temat postu: 

Polecam:
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_1997/7.aspx
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2000/28.aspx
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx

A najlepiej wpisać się na listę subskrypcyjną i będziecie już na bieżąco z każdym nowym autem, gdy tylko ładnie go rozbiją ;)

Autor:  Dzióbel [ 30 Cze 2008, 14:10 ]
Temat postu: 

zastanawiam się jak mają się okulary co do wystrzelonej poduszki powietrznej.....

Autor:  ceicam [ 30 Cze 2008, 14:35 ]
Temat postu: 

Spoko jak nie siedzisz blisko kierownicy to nie powinieneś mieć jakichś specjalnych urazów. Co najwyżej otarcia, obicia od okularów. Poduszka wystrzela zanim w nią uderzysz, więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę :D A tak poza tym znam przypadek, gdy jeden gość jeździł z drewnianą fajką w ustach i przy wypadku oberwał nią w czoło i naderwał wargę...

Autor:  Dzióbel [ 30 Cze 2008, 14:58 ]
Temat postu: 

ceicam napisał(a):
więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę

no nie sądzę żebym był w stanie uderzyć z taką samą siłą w wersalkę :P z jaką uderza twarz przy czołówce ok 65km/h :)

Zastanawiam się nad obrażeniami oczu.... :roll:

Autor:  ceicam [ 30 Cze 2008, 15:05 ]
Temat postu: 

Dzióbel napisał(a):
ceicam napisał(a):
więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę

no nie sądzę żebym był w stanie uderzyć z taką samą siłą w wersalkę :P z jaką uderza twarz przy czołówce ok 65km/h :)

Zastanawiam się nad obrażeniami oczu.... :roll:


No fakt ale ja nie podałem wysokości z jakiej musisz spaść na tą wersalkę :E

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 19:42 ]
Temat postu: 

Dzióbel Lepiej nie mówić. Ale co to za prędkość 65 km/h ? To chyba tylko w mieście, ale powinni zrobić przynajmniej przy 100, bo jak sumy prędkości przy uderzeniu czołowym mogą łącznie wynieść 65 ?

Autor:  Gasiu [ 23 Lip 2008, 19:55 ]
Temat postu: 

z tego co gdzieś czytałem, to testują przy 64, bo zazwyczaj przed wypadkiem ludzie odruchowo hamują , zmniejszając przy tym prędkość

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 19:59 ]
Temat postu: 

Lukis Hmm, jakby mieli czas na hamowanie to mogliby jakoś zmienić swój los. Po prostu jakby zrobili Crash Test przy na przykład 90 km/h to w większości przypadków z manekinów nie wiele by zostało :?

Autor:  Gasiu [ 23 Lip 2008, 20:00 ]
Temat postu: 

Cytuj:
większości przypadków z manekinów nie wiele by zostało

a to też prawda :mrgreen:

Autor:  Lastek [ 23 Lip 2008, 20:12 ]
Temat postu: 

Hmm nie wiem jak dla was, dla mnie te testy, nie maja wykazywac jak niebezpieczne jest auto przy predkosci 100 km na godzine... i raczej nie tym kieruje się w doborze auta ( wtedy najlepszy pancerny czołg ).

Dla mnie te 5 gwiazdek przy predkosci 65 km/h pokazuje co moze ze mna sie stac gdy cos sie wydaży, pobudza wyobraznie, i tyle.

Predkosc zawsze troche spada podczas wypadku, wypadki w ktorych chociaz kilka sekund przed nie widzimy zblizajacego sie nieszczecia to mniejszosc, w wiekszosci, automatycznie na kilka sekund przed wciskamy pedał hamulca, jadac nawet 110 jestesmy w stanie wyhamowac auto do 90-80 km/h

Ot zastanawiam się po co miały by być testy przy 110? i dlaczego 110 a nie 150?
Moze to 65 yo srednia wypadkow i kolizji? Napewno ma to jakiś sens, ktorego niestety nie rozumiemy

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:13 ]
Temat postu: 

Lukis Słyszałem gdzieś, że szansy na przeżycie przy 90 km/h to kilkanaście procent :?

Autor:  Lastek [ 23 Lip 2008, 20:20 ]
Temat postu: 

Ha już wiem !! :P


To treśći z strony euroNCAP wywnioskowałem :

Skąd prędkości czołowe 64 i boczne 56 .
To sa minimalne predkosci przy jakich nie możę nic się stać( albo stać się ma jak najmniej ) pasażerowi i kierowcy każdego nowego auta, w Europie.
Czyli predkosci 64 to minimalna predkosc , im lepszy wynik tym mozna sie spodziewac lepszych efektów przy wyższych predkosciach.

Jeżeli jakieś auto osiągnie zbyt mały wynik przy testach w tej prędkosci nie zostanie dopuszczony do ruchu w Europie

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:24 ]
Temat postu: 

Lastek No niby tak, ale nawet przy 64 km/h wiele samochodów jest niebezpiecznych. Z przykrością stwierdzam, że jest to Punto I i II. Niestety również Seicento...

Autor:  Gasiu [ 23 Lip 2008, 20:25 ]
Temat postu: 

Punto II jest średnio bezpieczne- ma 4 gwiazdki,ale nie to ze jest niebezpieczne

Autor:  Lastek [ 23 Lip 2008, 20:26 ]
Temat postu: 

Tak tylko że normy zmieniaja sie z czasem, w latach produkcji te obrazanie dla kierowców były dopuszczalne, teraz już nie są .

Poza tym z tego co widzialem PII dostał 4 gwiazdki, na koniec lat 99, był to wynik do przyjecia.

Autor:  bbanditoss [ 23 Lip 2008, 20:26 ]
Temat postu: 

no tak, ale kiedyś kładziono mniejszy nacisk na bezpieczeństwo :)

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:30 ]
Temat postu: 

bbanditoss A szkoda - dobrze, że nie przyjęli na polskie drogi Nano...

Autor:  bbanditoss [ 23 Lip 2008, 20:35 ]
Temat postu: 

na szczęście to sie zmienia i konkurencja wymusza żeby robić coraz lepsze i bezpieczniejsze auta ;)

Autor:  MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:39 ]
Temat postu: 

bbanditoss No to dobrze, ale za nim zrobią autko, które wygra w czołowym zderzeniu to minie jeszcze parę lat...

Autor:  mati [ 23 Lip 2008, 20:44 ]
Temat postu: 

nie wiadomo czy w ogóle kiedyś jakieś wygra...

Autor:  Jaco [ 23 Lip 2008, 20:55 ]
Temat postu: 

mati

Jest jedno ale - coś musi pochłonąć energię - jak auto byłoby jak "KID" z filmu nieustraszony ;D

To przy zderzeniu czołowym z betonową ścianą czy innym autem ciekawe co stałoby się z kierowcą w środku ?

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/