Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO http://fiatpunto.com.pl/topic8931.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | henias75 [ 29 Cze 2008, 18:20 ] |
Temat postu: | EuroNCAP Demonstration GRANDE PUNTO |
www.mira.co.uk/Case_Studies/Case_Studie ... ration.htm |
Autor: | Wicher [ 29 Cze 2008, 20:09 ] |
Temat postu: | |
Przy jakiej prędkości jest ten test |
Autor: | MatiGP [ 29 Cze 2008, 23:53 ] |
Temat postu: | |
Wicher Jak EuroNcap to pewnie 64 km/h. No i jak zwykle Grande wypadło dobrze, ale na oko ciężko powiedzieć |
Autor: | Wicher [ 30 Cze 2008, 06:28 ] |
Temat postu: | |
Mati-faktycznie,na oko ciężko powiedzieć |
Autor: | ceicam [ 30 Cze 2008, 10:46 ] |
Temat postu: | |
Polecam: http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_1997/7.aspx http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2000/28.aspx http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx A najlepiej wpisać się na listę subskrypcyjną i będziecie już na bieżąco z każdym nowym autem, gdy tylko ładnie go rozbiją |
Autor: | Dzióbel [ 30 Cze 2008, 14:10 ] |
Temat postu: | |
zastanawiam się jak mają się okulary co do wystrzelonej poduszki powietrznej..... |
Autor: | ceicam [ 30 Cze 2008, 14:35 ] |
Temat postu: | |
Spoko jak nie siedzisz blisko kierownicy to nie powinieneś mieć jakichś specjalnych urazów. Co najwyżej otarcia, obicia od okularów. Poduszka wystrzela zanim w nią uderzysz, więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę A tak poza tym znam przypadek, gdy jeden gość jeździł z drewnianą fajką w ustach i przy wypadku oberwał nią w czoło i naderwał wargę... |
Autor: | Dzióbel [ 30 Cze 2008, 14:58 ] |
Temat postu: | |
ceicam napisał(a): więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę
no nie sądzę żebym był w stanie uderzyć z taką samą siłą w wersalkę z jaką uderza twarz przy czołówce ok 65km/h Zastanawiam się nad obrażeniami oczu.... |
Autor: | ceicam [ 30 Cze 2008, 15:05 ] |
Temat postu: | |
Dzióbel napisał(a): ceicam napisał(a): więc zrób test - walnij się twarzą z okularami na wersalkę no nie sądzę żebym był w stanie uderzyć z taką samą siłą w wersalkę z jaką uderza twarz przy czołówce ok 65km/h Zastanawiam się nad obrażeniami oczu.... No fakt ale ja nie podałem wysokości z jakiej musisz spaść na tą wersalkę |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 19:42 ] |
Temat postu: | |
Dzióbel Lepiej nie mówić. Ale co to za prędkość 65 km/h ? To chyba tylko w mieście, ale powinni zrobić przynajmniej przy 100, bo jak sumy prędkości przy uderzeniu czołowym mogą łącznie wynieść 65 ? |
Autor: | Gasiu [ 23 Lip 2008, 19:55 ] |
Temat postu: | |
z tego co gdzieś czytałem, to testują przy 64, bo zazwyczaj przed wypadkiem ludzie odruchowo hamują , zmniejszając przy tym prędkość |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 19:59 ] |
Temat postu: | |
Lukis Hmm, jakby mieli czas na hamowanie to mogliby jakoś zmienić swój los. Po prostu jakby zrobili Crash Test przy na przykład 90 km/h to w większości przypadków z manekinów nie wiele by zostało |
Autor: | Gasiu [ 23 Lip 2008, 20:00 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: większości przypadków z manekinów nie wiele by zostało
a to też prawda |
Autor: | Lastek [ 23 Lip 2008, 20:12 ] |
Temat postu: | |
Hmm nie wiem jak dla was, dla mnie te testy, nie maja wykazywac jak niebezpieczne jest auto przy predkosci 100 km na godzine... i raczej nie tym kieruje się w doborze auta ( wtedy najlepszy pancerny czołg ). Dla mnie te 5 gwiazdek przy predkosci 65 km/h pokazuje co moze ze mna sie stac gdy cos sie wydaży, pobudza wyobraznie, i tyle. Predkosc zawsze troche spada podczas wypadku, wypadki w ktorych chociaz kilka sekund przed nie widzimy zblizajacego sie nieszczecia to mniejszosc, w wiekszosci, automatycznie na kilka sekund przed wciskamy pedał hamulca, jadac nawet 110 jestesmy w stanie wyhamowac auto do 90-80 km/h Ot zastanawiam się po co miały by być testy przy 110? i dlaczego 110 a nie 150? Moze to 65 yo srednia wypadkow i kolizji? Napewno ma to jakiś sens, ktorego niestety nie rozumiemy |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:13 ] |
Temat postu: | |
Lukis Słyszałem gdzieś, że szansy na przeżycie przy 90 km/h to kilkanaście procent |
Autor: | Lastek [ 23 Lip 2008, 20:20 ] |
Temat postu: | |
Ha już wiem !! To treśći z strony euroNCAP wywnioskowałem : Skąd prędkości czołowe 64 i boczne 56 . To sa minimalne predkosci przy jakich nie możę nic się stać( albo stać się ma jak najmniej ) pasażerowi i kierowcy każdego nowego auta, w Europie. Czyli predkosci 64 to minimalna predkosc , im lepszy wynik tym mozna sie spodziewac lepszych efektów przy wyższych predkosciach. Jeżeli jakieś auto osiągnie zbyt mały wynik przy testach w tej prędkosci nie zostanie dopuszczony do ruchu w Europie |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:24 ] |
Temat postu: | |
Lastek No niby tak, ale nawet przy 64 km/h wiele samochodów jest niebezpiecznych. Z przykrością stwierdzam, że jest to Punto I i II. Niestety również Seicento... |
Autor: | Gasiu [ 23 Lip 2008, 20:25 ] |
Temat postu: | |
Punto II jest średnio bezpieczne- ma 4 gwiazdki,ale nie to ze jest niebezpieczne |
Autor: | Lastek [ 23 Lip 2008, 20:26 ] |
Temat postu: | |
Tak tylko że normy zmieniaja sie z czasem, w latach produkcji te obrazanie dla kierowców były dopuszczalne, teraz już nie są . Poza tym z tego co widzialem PII dostał 4 gwiazdki, na koniec lat 99, był to wynik do przyjecia. |
Autor: | bbanditoss [ 23 Lip 2008, 20:26 ] |
Temat postu: | |
no tak, ale kiedyś kładziono mniejszy nacisk na bezpieczeństwo |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:30 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss A szkoda - dobrze, że nie przyjęli na polskie drogi Nano... |
Autor: | bbanditoss [ 23 Lip 2008, 20:35 ] |
Temat postu: | |
na szczęście to sie zmienia i konkurencja wymusza żeby robić coraz lepsze i bezpieczniejsze auta |
Autor: | MatiGP [ 23 Lip 2008, 20:39 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss No to dobrze, ale za nim zrobią autko, które wygra w czołowym zderzeniu to minie jeszcze parę lat... |
Autor: | mati [ 23 Lip 2008, 20:44 ] |
Temat postu: | |
nie wiadomo czy w ogóle kiedyś jakieś wygra... |
Autor: | Jaco [ 23 Lip 2008, 20:55 ] |
Temat postu: | |
mati Jest jedno ale - coś musi pochłonąć energię - jak auto byłoby jak "KID" z filmu nieustraszony To przy zderzeniu czołowym z betonową ścianą czy innym autem ciekawe co stałoby się z kierowcą w środku ? |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |