Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kto swoim kropkiem jeździ w KJS bądź wyżej??
http://fiatpunto.com.pl/topic11224-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  mati.91 [ 29 Gru 2010, 18:50 ]
Temat postu: 

ano chyba, że tak. Wiadomo, że nie będzie idealnie jak w dowodzie, ale myślałem, że to kwestia paru kg

Autor:  STax [ 29 Gru 2010, 20:40 ]
Temat postu: 

Ja mam w dowodzie 870kg i pamiętam że ktoś kiedyś ważył swoje i tak mu mniej więcej wyszło coś koło 890 chyba.

BARTEKcoupe napisał(a):
Punto gt waży 1000-1100kg, więc normalne będzie jakieś 100kg lżejsze

1000 czy 1100 to duża różnica ;) A 1.1 czy 1.2 na pewno te 100-150 może 200 (watpię żeby aż tyle) mniej będzie ważyło, bo jednak w GT i blok silnika wiekszy i osprzetu więcej, o wyposażeniu nie wspominając.
W książce masa dla 1.7TD jest podana do 1035kg, GT przypuszczam, że będzie miał podobnie.

BARTEKcoupe napisał(a):
to co w dowodzie mija się z prawdą bo moje ma wpisana taka sama wage

Wiadomo, że dokładnie nie będzie, ale u jednych mija się to bardziej u innych mniej, zależy jakie bzdury ma ktoś w dowodzie wpisane, bo na pewno fabryka podawała większą masę dla GT

BARTEKcoupe napisał(a):
ak dla mnie lekkie nie jest jak na takie małe auto

Biorąc pod uwagę, ze każde auto ma więcej niż w dowodzie, to wg producentów wygląda to tak:
-punto mk I - od 842kg
-polo mk III - od 910kg
-clio I - od 800kg (clio II od 900kg)
-yaris - od 850kg
-corsa mk II - od 950kg
-ibiza II - od 895kg
(wszystkie dane z internetu)

Ciekawe dane znalazłem o uno - niby od 700kg w mk I i 740kg w mk II ale uno turbo odpowiednio 845kg i 925kg Czyli różnica ok 150kg tak jak pisałem wczesniej, podobna będzie między standardowym punciakiem a GT.

Autor:  Kuba201 [ 30 Sty 2011, 20:17 ]
Temat postu: 

Kumpel co ma Peugeota 206 2.0 mówi że w dowodzie ma napisane 700 i coś kilo. Ja mam w dowodzie 850kg

Autor:  STax [ 31 Sty 2011, 08:28 ]
Temat postu: 

Kuba201 napisał(a):
Kumpel co ma Peugeota 206 2.0 mówi że w dowodzie ma napisane 700 i coś kilo. Ja mam w dowodzie 850kg

W dowodzie różne cuda się zdarzają. Był już na allegro punciaki zarejestrowane na kategorię B1 czyli w dowodzie wbite ok 500kg...
Wg danych pug 206 waży od 950kg w górę, a 2.0 ma ok 1050 kg

Autor:  Janush [ 13 Mar 2011, 23:10 ]
Temat postu: 

Panowie dobre będzie takie autko na początek?
http://otomoto.pl/fiat-bravo-C17937522.html
powyciąga się z niego co niepotrzebne, zwiększy się jakoś moc (może da się coś tanio zrobić i jazda :E )


chciałbym spróbować swoich sił w rajdach, a zdobyć licencję nie jest aż tak trudno :D

Autor:  STax [ 13 Mar 2011, 23:55 ]
Temat postu: 

Janush: bravo tak, ale 1.4 12v zdecydowanie nie. W zasadzie najbardziej problematyczny silnik w tym modelu.
Ja bym sugerował szukać 1.6 105km bo ma fajny potencjał, albo 1.2 16v jeśli chcesz sie mieścić w niższych klasach pojemności.

Autor:  kazaa [ 14 Mar 2011, 01:41 ]
Temat postu: 

Po co ciężkie bravo z mułowatym 1,4 ? Radziłbym zacząć od cc/sc - 1.1 , łatwe modyfikacje + wypatroszenie dają naprawdę dużo frajdy

[ Dodano: 14 Mar 2011 01:41 ]
STax napisał(a):
albo 1.2 16v jeśli chcesz sie mieścić w niższych klasach pojemności.


za ciężka buda , sc 1.2 8v objechałoby spokojnie to

Autor:  STax [ 14 Mar 2011, 09:33 ]
Temat postu: 

kazaa: sc/cc będzie na pewno zwinniejsze, ale kolega nie pytał o te auta tylko o bravo, a jak najbardziej można nim w kjs pojeździć, nawet z 1.2 16v. W końcu nie chodzi o to, żeby od razu wygrywać.

Autor:  Janush [ 14 Mar 2011, 15:36 ]
Temat postu: 

ja szukam jak najtańszego dobrego autka, akurat trafiłem takie bravo, ale są też peugoty albo skody felicie?

Autor:  STax [ 14 Mar 2011, 15:45 ]
Temat postu: 

U mnie w okolicy jeździ felicia 1.3 przygotowana typowo do rajdów (klatka bezpieczeństwa, jakieś mody w silniku, wybebeszone wnętrze itd) więc można próbować.
Ale najlepsza opcja to tak jak kazaa pisał cc/sc albo wręcz maluszek.

Autor:  Janush [ 14 Mar 2011, 20:39 ]
Temat postu: 

Seico... to nie lepiej już 900? przynajmniej startowałbym w pierwszej kategorii do 900cm?

oglądałem troche filmików i tam ludzie mają niezłe fury i tak się zastanawiam czy taka "zabawa" ma sens?

albo honda civic? słyszałem dobre opinie o tym aucie.
np coś takiego:
http://otomoto.pl/honda-civic-C17790949.html
albo takiego:
http://otomoto.pl/honda-civic-cena-do-n ... 67053.html

i tu moje pytanie, ponieważ w dowodzie jest wpisane 1343 cm³ czy kwalifikuje się do kategorii 2 do 1300cm? bo jedna honda ma podane 1300 a druga 1343?

edit:
jeszcze co do seico, to znalazłem kilka ciekawych egzemplarzy:
http://otomoto.pl/fiat-seicento-C17941141.html
http://otomoto.pl/fiat-seicento-hak-98r-C17951781.html
http://moto.allegro.pl/samochod-i1495243118.html

może ktoś coś doradzi? :>

Autor:  STax [ 14 Mar 2011, 22:55 ]
Temat postu: 

Janush napisał(a):
oglądałem troche filmików i tam ludzie mają niezłe fury i tak się zastanawiam czy taka "zabawa" ma sens?

Chcesz wygrywać od razu?
U mnie w okolicy większość kjs wygrywa honda CRX zrobiona na ponad 300KM.
Ale w KJS nie o to chodzi, żeby wygrywać, tylko o to, żeby się dobrze bawić. A punkty do licencji rajdowej bardzo łatwo uzbierać, wystarczy odpowiednia liczba ukończonych zawodów w roku.

Auto nie ma wielkiego znaczenia jeśli jest seryjne.
Seicento można łatwo pomodzić, wsadzić chociażby 1.2 75 z punto i śmiga wtedy niesamowicie.
Civici, skody, bravo, polo i tym podobne też jeżdżą ale musisz wybrać auto, którym dobrze ci się jeździ i tyle. Tylko diesli nie bierz, bo do takiej zabawy to nie jest dobra opcja.

Klasy pojemnościowe są różne na różnych KJS, poza tym nie przejmuj sę tym specjalnie.
Osobiście bym tylko czegoś większego niż 1.6 nie brał, bo to potem ciężkie silniki i ciężkie auta, a i klasa często bywa "od 1.6 w górę" i wtedy szanse marne ;)

Autor:  Janush [ 15 Mar 2011, 00:05 ]
Temat postu: 

na początek chce sie dobrze bawić :D a później kto wie co będzie...
w kwietniu mam zamiar wybrać się na rajd elmot i później zakup jakiegoś autka.
Pierwsza impreza KJS jest pod koniec kwietnia więc myślę, że będzie git :E

Autor:  STax [ 15 Mar 2011, 00:23 ]
Temat postu: 

Kup poloneza z sinikiem rovera 1,4 albo przełóż taki silnik do fiata 125 i będziesz miał kilera rwd w sam raz do takiej zabawy.

Autor:  Eagle [ 16 Mar 2011, 20:46 ]
Temat postu: 

ja smigalem swego czasu gtkiem w kjs i na 1.4T i na 2.0T walczylem w klasie 5 z takimi wynalazkami jak golf 2 z napedami i silnikiem od audi tt nie mowiac juz o seryjnych 4lapach typu EVO czy Imprezy i dalo rade troche namieszac

auto do kjs to w zaleznosci od charakterystki imprezy czy jest to typowa pacholkolandia czy zdaza sie odcinki przez las czy jakies szybkie asfaltowe
autko male zwinne i mocne
modyfikacje hydraulik i plyta pod silnik dobre nowe opony sprawna zawiecha i heble, za duza moc bardziej przeszkadza niz pomaga :D przydatna sprawa szpera :)
bardzo wazna sprawa ogarniety pilot byc zadnej kary nie wylapac

Autor:  liferelax88 [ 17 Mar 2011, 01:19 ]
Temat postu: 

Eagle przedstaw swoje Punto. Ciekawie się zapowiada ;]

Autor:  Eagle [ 20 Mar 2011, 02:50 ]
Temat postu: 

zapraszam na italiantunedcars.pl, moze pozniej i tu wrzuce

Autor:  GrimlocK [ 20 Mar 2011, 03:22 ]
Temat postu: 

Janush napisał(a):
Seico... to nie lepiej już 900? przynajmniej startowałbym w pierwszej kategorii do 900cm?



edit:
jeszcze co do seico, to znalazłem kilka ciekawych egzemplarzy:
http://otomoto.pl/fiat-seicento-C17941141.html
http://otomoto.pl/fiat-seicento-hak-98r-C17951781.html
http://moto.allegro.pl/samochod-i1495243118.html

może ktoś coś doradzi? :>


SC 900 sobie odpuść, bo to nie jedzie i silnik nie należy do trwałych. Co innego 1.1, seria 1.1 + skrzynia od sc sporting/abarth i mozna powalczyć mając dobrze opanowane auto. Co do linkow - zapomnij o kupnie sprawnego sc za 3k, zwłaszcza z motorem 1.1. Włożysz drugie tyle w jego doprowadzenie do stanu uzywalnosci. Jak juz robić auto do KJSów to najlepiej chyba kupić juz lekko pomodowane np. od kogos z centomanii. Ewentualnie serie 1.1 i sukcesywnie doposażać o nowe graty.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/