Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Diagnostyka cewek
http://fiatpunto.com.pl/topic23719-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  STax [ 23 Paź 2012, 09:30 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Jak tak samo na obu to raczej ok.

Autor:  Zyguś [ 26 Paź 2012, 10:40 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

to ja juz nie wiem... ehhh musze kupic klucz do swiec i wymienie moze to bedzie to...

[ Dodano: 26 Paź 2012 10:40 ]

zmierzylem teraz dobrym miernikiem i pierwotne bylo na obu 1.1 a wtorne na jednej 7,77 a na drugiej 8,14 cos kolo tego.

Autor:  swollov [ 31 Paź 2012, 21:05 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Czyli jak na wtórnym będzie coś około 15 k ohm to cewka do wymiany?? Na pierwotnym mam 0,8ohma na obu a na wtórnym właśnie tak dużo. Ostatnio przy pierwszych przymrozkach zaświeca mi się check ale zaraz gaśnie. Błędy to p0300, p0301 i p0303 więc wypadanie zapłonów. Kable ok. świece też więc zmierzyłem cewkę.

Autor:  mario1978 [ 31 Paź 2012, 23:47 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

swollov napisał(a):
Ostatnio przy pierwszych przymrozkach zaświeca mi się check ale zaraz gaśnie.
Witamy w klubie ;) Wypadanie zaplonow to czesta przypadlosc, poszukaj tutaj na forum, zrodel problemow jest wiele.
swollov napisał(a):
Błędy to p0300, p0301 i p0303 więc wypadanie zapłonów. Kable ok. świece też więc zmierzyłem cewkę.
Pozostaje zdiagnozowac swiece, przeczyscic przepustnice, zdiagnozowac sonde lambda pierwsza regulacyjna, sprawdzic kable czy nie maja przetarc, mozliwa przyczyna to rowniez zabrudzony przeplywomierz powietrza, wszystko sprawdzic co odpowiada za uklad zaplonowy, oraz poprawne spalenie mieszanki. Jezeli dzieje Ci sie to chwilowo na zimnym silniku, oznaczac to moze wilgoc, dopoki ta wilgoc sie "nie wygrzeje" beda wypadac zaplony, pytanie gdzie masz ta wilgoc to juz zagadka na ktora musisz sobie sam odpowiedziec.... "Jakie są przyczyny wypadania zapłonu?" http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu Mozesz tez nic nie robic, czekac do wiosny, a problem ustapi sam :E Schodzimy z tematu, wiec poszukaj sobie dalszych rozwiazan problemow na forum. Bo tutaj pisza o cewkach ;)

Autor:  swollov [ 01 Lis 2012, 11:14 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Zadałem tylko pytanie czy jeśli cewka na uzwojeniu wtórnym ma 15k ohma to jest do wymiany, bo troche duża ta wartość, nawet dużo za duża

Autor:  bunczu [ 06 Lut 2013, 15:29 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Panowie, mam lekko durne pytanie. Gdzieś na forum przy okazji wycieków z silnika, pisano o uszczeleniu cewek - oring. Czy jeśli odkręcę cewki by je w domu zmierzyć to będę musiał później coś uszczelniać? Nie chcę by skończyło się wyciekami olejów - u mnie nie wycieka nawet gram, silnik z żadnej strony nie jest uwalony i chcę by tak to zostało. Nie chcę też oddawać do mechaników - mam dość ich fuszerek.

Autor:  swollov [ 06 Lut 2013, 20:47 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

W 1,2 16v cewka jest przykręcona do silnika bez uszczelek czy oringów i raczej tak też jest w Twoim przypadku.

Autor:  bunczu [ 06 Lut 2013, 21:22 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

To ciut inne silniki. Wolę przed rozkręceniem być pewnym tego co robię.

Autor:  mario1978 [ 06 Lut 2013, 23:02 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

bunczu napisał(a):
Gdzieś na forum przy okazji wycieków z silnika, pisano o uszczeleniu cewek - oring.
Nie gdzieś, tylko tutaj - post454525.html#p454525

Autor:  bunczu [ 07 Lut 2013, 02:54 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

mario1978 napisał(a):
bunczu napisał(a):
Gdzieś na forum przy okazji wycieków z silnika, pisano o uszczeleniu cewek - oring.
Nie gdzieś, tylko tutaj - post454525.html#p454525


Dzięki.

Wkleję zdjęcie co by dokładniej dopytać. Wydawało mi się, że wystarczy odkręcić same cewki od tej obodowy stalowej, którą w tym linku, który podaleś, wyciągają by wymienić uszczelkę. Czy mam racją, można wyjąć, wykręcić same cewki bez tej stalowej obudowy przykręconej do silnika? Jeśli tak to nie będę musiał bawić się z uszczelnieniem tego.

Załączniki:


Autor:  arturro888 [ 11 Lut 2013, 12:24 ]
Temat postu:  DIAGNOSTYKA CEWEK ZAPŁONOWYCH PUNTOI

WITAM
własnie jestem po diagnostyce i zakupie nowej cewki Punto I.
Po wymianie świeć, kabli zapłonowych samochód dalej nie miał mocy wiec zostały cewki. Na podstawie wytycznych Crazydrake zmierzyłem rezystancje swoich cewek i rezystacja uzwojenia pierwotnego była poza zakresem producenta zarówno w jednej jak i drugiej;
cewka1-rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,2 omha-ta sie okazała zła
cewka 2-rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,1 omha
Zmierzone parametry nowej cewki dzieki wskazówkom ''Crazydrake '' -DZIEKI (miernik swieżo zakupiony) mimo wytycznych producenta miały:
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,1 omha (wytyczne producenta 0,5...0,8 omha)
- rezystancja uzwojenia wtórnego 7,76 K omha (6,66...8,14 K)
Ostatecznie wyeliminowałem cewkę na podstawie nieprawidłowego spalania (nagaru ciemnego) na swiecy podłoczoenej przewodem do niesprawnej cewki. Cewka jak sie dowiedziałem przez przypadek, mogła mieć braki napiecia i dlatego wtedy spadała moc silnika(dodotkowo na benzynie(mam inst. gazową ) na panelu pojawiała sie w momencie niesparwanosci ikonka problemu z zapłonem.
Przypomne:
-wymiana swiec max 15 000km(gaz)
-kable zapłonowe 30 000km(zaleznie od producenta)
Dodatkowo można sprawdzić sprawnosc kabli zapłonowych;
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... iecia.html
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... plonowych/
Przy czym u mnie dłuższe kable zapłonowe miały opornosc koło7,8kOhm(pierwszy link chyba bardziej wiarygodniejszy).

Autor:  marcin5063 [ 04 Mar 2013, 18:53 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Witam mam następujący problem. Na benzynie chodzi ładnie, lecz na LPG strzela , co to może być?? Nowe świece DENSO TT i Przewody JANMORa do gazu. Gaz jest wyregulowany. Zmierzyłem cewki i :
-rezystancja uzwojenia pierwotnego 1,3 omha.
-rezystancja uzwojenia wtórnego 7,27 K omha.

Czy cewki mam do wymiany?? uzwojenie pierwotne jest za duże. Pomiar robiłem przy lekko ciepłym silniku. Co o tym sądzicie?
Czekam na odpowiedzi.

Autor:  bunczu [ 04 Maj 2013, 16:53 ]
Temat postu:  Re:

Crazydrake napisał(a):
Wartości jakie powinna mieć poprawnie działająca cewka prze 20*C to:
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 omha
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 K omha
Przy mierzeniu uzwojenia pierwotnego ustawić pokrętło na mierniku na na zakres(chyba tak się to nazywa)200 Ohm, a przy uzwojeniu wtórnym na 20k i powinno być.


Panowie, u mnie cewki mają tak:

-cewka piersza: 1.1Ohma oraz 8.5kOhma
-cewka druga: 0.9Ohma oraz 8.5kOhma.

Jest ok, czy wymieniać skoro wskazania są większe na obu uzwojeniach? To może być również wina niedokładności samego miernika :|

Autor:  89marcin89 [ 28 Wrz 2013, 14:18 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Siemano. Na moich cewkach jest 1.0 na pierwotnym na obu, czyli ponad norme. Wtorne ok. na 1. 7,36 na 2. 7.34. Dodam tylko, ze strzela iskra jak odlacze przewod od cewki na obu. To chyba zle? Ale jakby 2 byly padniete to by jezdzil w ogole? Zmierzylem przewody 1 - 2, 83 2- 2,78 3- 1,96 4- 1.19. To jest norma? 1 to najdluzszy a 4 najkrotszy

Autor:  greckisz [ 06 Sie 2014, 19:21 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić prawidłowe oporności dla cewki punto II 1.2 16v? W poradniku "sam naprawiam" jest:
- uzwojenie pierwotne 0,52-0,62 Ohm
- uzwojenie wtórne 6830-7830 Ohm
Ja mam
- uzw. pierwotne 0,8 i 0,8 Ohm
- uzw. wtórne 13900 i 14000 Ohm.
Już kilka razy się przejechałem na tym poradniku więc wolę zapytać zanim kupię kolejną część tylko po to żeby mieć dwie sprawne :wink:
Dodam że auto odpala zawsze (kręci z 5 razy ale odpala), nigdy mi jeszcze nie zgasło tak samo od siebie.
Czasami trochę pierdnie na niskich obrotach jak mu dam dużo gazu zaraz po odpaleniu oraz nie ma takiego przyspieszenia jak mieć powinien ale w końcu auto ma 14 lat.
Nie wiem czy jak kupię nową cewkę to cokolwiek się poprawi i czy jest sens wydawać pieniądze dla spokoju ducha?

Autor:  Oskar [ 17 Mar 2015, 19:48 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Czy pomiar moze wyniesc 0? jedna cewka wychodzi oko 7 a druga co bym nie robil czy bezposrednio cewke czy prze kable to pokazuje 0.

Autor:  demon0045 [ 24 Kwi 2015, 18:13 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Posiadam punto mk2 z 1.2 16v, ten silnik ma tylko jedna cewke zapłonowa Jak pewnie wiecie :p i mam taki problem że silnik pracuje tak jak by chodził na 2 cylindrach i niestety dwie swiece cały czas są zalane, po zbadaniu cewki na uzwojeniu pierwotnym niemam żadnego odczytu a na uzwojeniu wtornym na dwóch wyjściach pokazuje mi 13k a na dwóch pozostałych zero czy to oznacza że jest ona uszkodzona?

Autor:  piter410 [ 23 Paź 2015, 18:21 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Witam koledzy pomorze ktoś dobrać cewki do mojego punciaka

Autor:  steyr [ 06 Maj 2016, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Cześć,

odkopuje temat, orientuje się ktoś jakie parametry powinna mieć cewka w silniku 1.2 16v? U mnie na gorącym silniku wyszło tak:
- uzwojenie pierwotne - ~0,85 Ohm-na obu pinach
- uzwojenie wtórne - ~15,5kOhm-na obu uzwojeniach

Pytam, bo jak wiadomo "Sam naprawiam" książka mówi co innego, a borykam się z takim problemem że czasami silnik szarpnie jak ruszam z niskich obrotów na 2, np przejazd kolejowy redukcja do 2 i przyspieszam z poziomu 1200obr/min. Zdarza się że silnik wtedy poszarpuje do 2000obr/min. Problem występuje tylko na LPG jak na razie. Świece i przewody WN mają ~3kkm. Problem istnieje od jakiegoś czasu, teraz nasila bo coraz częściej zdarzają mu się takie numery.

Autor:  czech22 [ 18 Maj 2016, 22:39 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

U mnie uszkodzona cewka miała niecałe 14kOhm w temp pokojowej. Nowa niecałe 11 kOhm Uszkodzenie przejawiało się tym, że ni z gruszki, ni z pietruszki zaczął szarpać, po czym pracowała normalnie.

Autor:  steyr [ 19 Maj 2016, 07:07 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Mówisz o o cewce w 1.2 16v? Zmierzyłem opory na zimnym silniku przy temp 20 C otoczenia i opory na uzwojeniach wyniosły:

- uzwojenie pierwotne - ~0,75 Ohm-na obu pinach
- uzwojenie wtórne - ~13,2kOhm-na obu uzwojeniach

tak jak pisałem, na lpg jak wrzucę 2 przy 10km/h i zacznę przyspieszać to potrafi szarpnąć z 3 razy do 1800obr/min, bardzo często się to zdarza. Na pb tego nie zauważylem, błędów brak jak na razie.

Autor:  czech22 [ 19 Maj 2016, 11:23 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

U mnie też żadnych błędów nie było. Nagle pojawiało się szarpanie i nagle znikało. Może dlatego szarpie na gazie, bo gorzej się spala. Jak cewka daje złą iskrę, lub nie daje jej wcale [ wypadanie zapłonów], to szarpać powinno również podczas większego obciążenia. Np masz małe obroty na wyższym biegu i nagle przyspieszasz.
To rzeczywiście trudny do opanowania temat. Byłem u gazownika i zwykłego mechanika i nic nie stwierdzili. Dałem stówę, za którą można było kupić cewke. A i tak kupiłem w ciemno i okazało się, że to dobra decyzja.

Autor:  steyr [ 19 Maj 2016, 13:39 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

No ok ale mówisz o pomiarach na cewce z silnika 1.2 16v? U mnie cewka była zmieniana ~70kkm przez poprzedniego właściciela na org. MM. Jeszcze mam dostać informacje odnośnie wartości oporów z cewki z 1.2 16v od jednego z forumowiczów na AK. Jak on będzie miał inne wartości, to pozostaje zmienić cewkę. W innym wypadku będę męczył gazownika swojego.

Autor:  czech22 [ 19 Maj 2016, 14:05 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Tak mówimy o 16 V. Mimo wszystko i tak Twoja cewka ma duży opór i może dawać słabą iskrę. Benzyna nie ma takich wymogów co gaz. Dlatego na gazie jest gorzej.

Autor:  theprolukasz [ 06 Kwi 2017, 12:50 ]
Temat postu:  Re: Diagnostyka cewek

Ja mierzyłem swoje cewki i jestem zdumiony wynikiem pierwsza cewka jest jeszcze oryginalna, jej wynik mieści się w normach, natomiast druga... Brak słów, niedosc że jest że szrotu wyciągnięta jest inna bo od p1 to w dodatku jej wyniki biją na łeb na szyję, na kostce zasilającej 3ohm a na wtyczkach na kable WN piękny wynik 50k OHM ! Gdzie norma to 6-8k ohm!! Nie wiem co to za debil tam to wsadził, mimo to samochód w miarę normalnie pracuje zdarzają mu się przydławienia i przerywania i podduszania, wkoncu rozwiązałem ten problem zaraz jadę po nówkę i zażegnam ten problem

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/