Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Euroscan
http://fiatpunto.com.pl/topic8281-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  martinboby [ 27 Cze 2008, 21:20 ]
Temat postu:  euroscan

hallo
mialem klopoty z komp na win xp nie chial z euroscanem gadac .
teraz wgralem win 98 i to chula. Niestety niemoge sie podlaczyc z ecu z punta dzisiaj probowalem na wszystkie sposoby chodzi mi o airbag bo mi lampka swieci ni w cholere nie mozna sie z ecu od punta dogadac. Sprubuje jutero z audi a4 bj 2004 zobaczymy czy z nim bedzie gadac?
to co napisales o skontrolowaniu juz zrobilem.Moja dorada dla ciebie idz na elektrode na 33 stone i sciagnij sobie (wszystko do euroscanu
) to duzo ci pomoze.Jesli by ktos wiedzial o punto2 sl rok 2001 jak skasowac przez euroscana ten airbag to bede wdzieczny.

Autor:  lep [ 28 Cze 2008, 14:11 ]
Temat postu: 

Witam

Jeśli chodzi o kontrolkę Air Bag-u to sam kasowałem błędy ostatnio.
Problem pojawił się po wymianie akumulatora. Błąd polegał
na chwilowym zaniku napięcia akumulatora i zapaliła się kontrolka.

Z tego co wynika z opcji euroscana to w fiatach punto są następujące
centralki Air Bag:

TRW - AirBag - 2
TRW - AirBag - MY 97 (2F)
TRW - AirBag - MY 97 (2F-I)
TRW - AirBag - MY 97 (2F-2L-I)

Ja połączyłem się tyą TRW - AirBag - MY 97 (2F-2L-I) bo mam
4 poduszki. Ale jeśli się nie wie jaka jest centralka to trzeba
eksperymentalnie po kolei

Oczywiście trzeba przełączyć (przelutowacać) linię K z pina 7 na
linię Air Bagu Pin3. Wszystko to na złączu OBD tak jak już to
opisałem poprzednio.

Autor:  martinboby [ 28 Cze 2008, 16:00 ]
Temat postu:  airbag

Mam sukces ale polowiczny a mianowicie uroscan komunikuje sie z silnikiem ale z airbegiem nie. Prubowalem wszystkich sposobow i NIC.
Kol lep napisz prosze jakiego masz punkciaka bo moj ma tez 4 poduszki. Ja prubowalem z punto 99 i innymi i nic!!!!!!!!,z zwartymi zworkami i bez .Linie k oczywiscie na 3 pinie po przelutowaniu na 7 pin mialem polaczenie z silnikiem .Jesli by mozna to napisz jaka wersje masz euroskana??? :cry: :evil:

Autor:  lep [ 28 Cze 2008, 17:05 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Jesli by mozna to napisz jaka wersje masz euroskana???


Euroscana mam takiego jak w załączonych materiałach dodatkowo
komunikowałem się też z ABS-em (tak jak w opisie) i wszystko
grało. A Punciak to 1.9 JTD

Autor:  wieniu26 [ 08 Lip 2008, 12:07 ]
Temat postu: 

WItam
Posiadam Punto 2 1.9 JTD z 2000r.
Jaki system posiada to auto?? OBD2 czy OBD?
Pytam bo mogę tanio kupić Interfejs diagnostyczny EML 327 USB.
Dzięki za info
pozdrawiam

Autor:  Pawel_K [ 22 Lis 2008, 18:52 ]
Temat postu: 

Czy ma ktoś opis złącza diagnostycznego 3 pin do punto I ??

Jakiego najtańszego laptopa kupić żeby był kompatybilny z euroscanem i jaka karte 2xcom ??

Autor:  BARTEKcoupe [ 23 Lis 2008, 00:09 ]
Temat postu: 

To jest opis do punto gt jak samemu sprawdzić błędy, ale w innych punto podobnie chyba
Image

Autor:  Pawel_K [ 23 Lis 2008, 13:19 ]
Temat postu: 

Dzieki bardzo. Co to za książka ??

Autor:  BARTEKcoupe [ 23 Lis 2008, 13:32 ]
Temat postu: 

Nie wiem co to za książką. Na stronach pisze autoelektro. 8) Zdjęcie pochodzi z innego forum

Autor:  panjavor [ 23 Lis 2008, 14:50 ]
Temat postu: 

BARTEKcoupe nawet nie masz pojecia jaka wielka przysluge oddales :E ostatnio wywalilo mi blad poduchy i zupelnie nie wiem dlaczego :( teraz sie wszystko okaze czy tylko poducha czy jeszcze cos innego jest nie halo z moim Kropkiem :? serdecznie dzieki :D

Autor:  Pawel_K [ 23 Lis 2008, 18:21 ]
Temat postu: 

Czyli nie trzeba nawet mieć euroscana żeby odczytać kody błędów ??
Dobrze zrozumialem ze trzeba na przekręconym kluczyku zewrzec na 5 sek 2 piny we wtyczce i juz zacznie pokazywać kody błedów ??

Autor:  BARTEKcoupe [ 23 Lis 2008, 18:23 ]
Temat postu: 

tak i spisujesz kody z migania wtrysku. Jeszce nie testowałem, ale jutro to zrobię.

Autor:  Pawel_K [ 23 Lis 2008, 18:56 ]
Temat postu: 

Próbowałem zewrzeć niebiesko biały pin i czarny na 5 sek i nic. Kontrolka wtrysku nic nie pokazywała. Próbowałem na kluczyku przekręconym w pozycję gotowości i również na odpalonym silniku. Chyba ten sposób działa tylko na układ wtrysku Bosch Motronic M 2.7 :?

Autor:  BARTEKcoupe [ 23 Lis 2008, 20:56 ]
Temat postu: 

a świeci ci się kontrolka wtrysku??? Jeśli się nie świeci to znaczy że nie ma błędów.
Pawel_K napisał(a):
Chyba ten sposób działa tylko na układ wtrysku Bosch Motronic M 2.7

to też może być możliwe, ponieważ kontrolka wtrysku w gt wyłącza się dopiero po odpaleniu auta. W innych wersjach po przekręceniu stacyjki gaśnie po 2-3 sekundach

Autor:  Pawel_K [ 24 Lis 2008, 18:17 ]
Temat postu: 

Według tabeli, błędów nie ma w przypadku kodu 4444.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR kontrolka wtrysku zapala sie na klika sekund i gaśnie. Próbował już ktoś z forumowiczów oprócz mnie odczytac kody usterek powyższą metodą ??

Autor:  BARTEKcoupe [ 24 Lis 2008, 20:38 ]
Temat postu: 

Dziś sprawdziłem u siebie i w Gt działa. Przekręcam stacyjkę, zwieram na kostce, czekam 5s, rozwieram na kostce, wtedy kontrolka gaśnie i zapala się na 2,5s po czym zaczyna podawać kody błędów. U mnie jest jeden błąd i podaje go powtórnie z odstępem 2,5s. Kody są podawane dopóki nie wyłączymy kluczykiem.

Autor:  mrider [ 25 Lis 2008, 01:47 ]
Temat postu: 

To jest opis do aut z centralką i wtryskiem Motronic. Większość benzynowych kropków (np. wszystkie 1.1 i 1.2) ma centralki Magneti-Marelli i tam to nie zadziała.

Autor:  Pawel_K [ 25 Lis 2008, 21:26 ]
Temat postu: 

czyli pozostaje euroscan ;/
Ponawiam pytanie
Jakiego najtańszego laptopa kupić żeby był kompatybilny z euroscanem i jaka karte 2xcom ??

Autor:  lep [ 25 Lis 2008, 22:23 ]
Temat postu: 

Witam
Najlepszym rozwiązaniem jest najbardziej tandetny PC z 2 com'ami na garażu.
Bo jakie problemy czekają posiadacza laptopa:
1) trzeba miec wyłączone wszystkie szeregowe komponenty (irda, modem, itp) a na nowych laptopach bios jest ubogi i nic nie wyłączysz programowo.

2) trzeba zakupic karte PCMCI z 2 comami. 170zł Silicom (sprawdzałem działa pod DOS-em).

3) Jeśli masz pecha to zakupiona karta nie pojdzie bo nie rozpozna kontrolera magistrali PCMCI twojego laptopa. Wtedy trzeba kombinować z oprogramowaniem pośrednim np Cardware (jest to firma która wyczula że na rynku starych DOS-ow może jeszcze ubic kase.

4) zaletą jest mozliwość diagnozy podczas jazdy

Autor:  Pawian [ 26 Lis 2008, 01:01 ]
Temat postu: 

Pawel_K może lepiej zastanowić się nad rozwiązaniem na USB.
Ja cały czas śledzę co się dzieje na allegro i gdy tylko pojawią mi się wolne środki kupuję euroscan na usb.
http://www.allegro.pl/search.php?string=euroscan+usb&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0&order=p

Dodatkowo - karta na PCIMCIA z 2x COM na wyjściu kosztuje ok. 100 pln.
Już lepiej zainwestować te pieniądze w laptopa z usb i kupić do tego euroscan. Laptop zawsze się do czegoś jeszcze przyda ;)

Autor:  mrider [ 26 Lis 2008, 03:12 ]
Temat postu: 

Pawian Euroscan USB działa tylko z autami wyposażonymi w szynę CAN więc wszystkie PI odpadają. Karta PCMCIA/2xCOM musi być w pełni dostępna z poziomu DOS-a, a nie wszystkie karty takie coś umożliwiają.

Koszt starego laptopa z 2xCOM to ok 200-300zł ale znaleźć takiego to sztuka. Dosłownie kilka modeli to posiadało.

Autor:  E.T. [ 26 Lis 2008, 08:05 ]
Temat postu: 

Pawian o którym konkretnie myślisz?

Autor:  Pawel_K [ 21 Gru 2008, 09:38 ]
Temat postu: 

złożyłem euroscana, postawilem na komputerze z dosem vise i buba ;/ komputer nie chce sie komunikowac z ECU. Podczas rozpakowywania pod dosem visy wyskakuje zapytanie czy nadpisac pliki bo juz sa o tych nazwach. Wnioskuje ze w archiwum sa spakowane te same pliki ale nie wiem o co chodzi wiec wybralem opcje nadpisz. Na liście aut wybieram mojego kropka ale problem w tym, że mój ECU ma końcówke 04 a na liście jest 03 :(
Dokładny kod komputera to 16F.E3 61602.075.04
Teraz pytanie co z tym zrobic ?? Dodam że w trybie demo wszystko gra wiec euroscan od strony sprzętowej jest zrobiony poprawnie.

[ Dodano: 21 Gru 2008 09:38 ]
Może chociaż ktoś podpowie czym ugryźć taką centralkę ?? :(

Autor:  Pawian [ 21 Gru 2008, 15:24 ]
Temat postu: 

E.T.
osobiście myślałem o tym
http://www.allegro.pl/item507672275_interfejs_obd2_usb_elm_327_v1_2_euroscan_2008_int4.html

Jak się odkuję, to na pewno go kupię. Pytanie jest tylko takie - kiedy się w końcu odkuję :D

Autor:  Pawel_K [ 21 Gru 2008, 16:08 ]
Temat postu: 

Jesteś pewien ze obsłuży to punto I ??
W mk1 nie ma OBD a tym bardziej CAN :?

[ Dodano: 21 Gru 2008 16:08 ]
Czy ktoś z forumowiczów zamieszkałych w Kielcach posiada sprawny interfejs euroscan ??
Juz nie mam siły do mojego korpka :(

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/