Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Euroscan
http://fiatpunto.com.pl/topic8281-50.html
Strona 3 z 4

Autor:  BARTEKcoupe [ 21 Gru 2008, 16:52 ]
Temat postu: 

Pawel_K napisał(a):
końcówke 04 a na liście jest 03

chodzi o to że masz końcówkę z wejściem na 4 piny?? U mnie jest na 3 i nie spotkałem się z taką na 4

Autor:  Pawel_K [ 21 Gru 2008, 17:01 ]
Temat postu: 

Chodzi o numer ECU. Na liście w programie VISA jest 16F.E3 61602.075.03 a numer mojego ECU to 16F.E3 61602.075.04

[ Dodano: 21 Gru 2008 17:01 ]
złącze oczywiście jest 3 pinowe

Autor:  helwete [ 05 Sty 2009, 14:10 ]
Temat postu:  jak zaprogramować?

witam.
jak zaprogramować 24c32 czy w ponyprogu jako 8bitowy 24auto
czy jako 16 bitowy 2432.
plik hex wgrac jako device, eeprom, flash.
ta sama sprawa dotyczy attiny 2313 - device, eeprom, flash.

Autor:  omeniusz22 [ 28 Sty 2009, 00:29 ]
Temat postu:  Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428

Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ?
Bardzo proszę o odpowiedz.

Autor:  mrider [ 28 Sty 2009, 00:44 ]
Temat postu:  Re: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB

omeniusz22 napisał(a):
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428

Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ?
Bardzo proszę o odpowiedz.


Człowieku czy Ty w ogóle czytasz to co piszą inni czy tylko spamujesz na forum?! Kilka dni temu w innym temacie odpisałem Ci że wszystkie ELM 327 odpadają, a Ty w kółko swoje! Zastanów się trochę co robisz...

Autor:  wieniu26 [ 28 Sty 2009, 14:27 ]
Temat postu: 

Ja mam ELM327 , łączy się z moim JTD, odczytuje błędy (czy wiarygodne to nikt nie wie), kasuje lampkę od wtrysków. Jak kolega mrider wspomniał tylko silnik. Ot tyle na ten temat

Autor:  zimolag_adam [ 30 Mar 2009, 21:45 ]
Temat postu: 

Panowie i Panie czy ktos wie jak wgrać do AT90S2313 wsad?? jak device. program czy flash?? za kazdym razem pokazuje blad i nie wiem co jest nie tak, ta mala kosc sie wgrala ale ta nie chce

Autor:  lep [ 13 Cze 2009, 20:26 ]
Temat postu:  Euroscan + DOSBox

Potwierdzam że Euroscan pracuje pod WindowsXP poprzez emulotar DOSBox. Sprawdzałem na karcie PCMCI Silicom 2 x RS232. Wszystko działa fajnie. Jaki z tego morał? Trzeba mieć kartę Silicom i darmowy emulator DOSBox. Odpada problem z konfiguracją pod DOS-em. Niestety nie udało mi się odpalić Euroscana na 2 konwerterach USB->RS232. Może koś pokombinuje kiedyś w ustawieniach samych sterowników pod Windowsem.

Autor:  devon58 [ 19 Cze 2009, 22:34 ]
Temat postu: 

Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.

Autor:  lep [ 20 Cze 2009, 13:40 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.


Nie wiem czy próbowałeś na takim ustawieniu. Jest obsługiwany ECU o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.03 dziwne jest to że twój numer różni się tylko tą 5 na końcu.

Image


Image

Autor:  devon58 [ 20 Cze 2009, 14:36 ]
Temat postu: 

No właśnie dziwne, probowałem tym ustawieniem z 3 na koncu i z 2 na koncu i po przekreceniu kluczyka za kazdym razem wyskakuje komunikat "Different iso code, proceed?" i potem "No ECU responce"
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?

Autor:  lep [ 20 Cze 2009, 16:08 ]
Temat postu: 

Cytuj:
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?


Co do zworek K i L to masz racje ale nie ma to w zasadzie znaczenia bo jak podpinasz euroscana to i tak się kombinuje albo tak albo na odwrót w gnieździe diagnostycznym.
Natomiast nazwane przez ciebie rezystory R11k i R21k to tak na prawdę R1=1k oraz R2=1k, R4=... i one są jak najbardziej na schemacie.

Autor:  devon58 [ 27 Cze 2009, 19:54 ]
Temat postu: 

Nie mam pojecia czy przyczyną moze byc ta nieszczesna koncowka 05 na koncu numeru ECU. Probowalem juz chyba wszystkie kombinacje. Musze przekopac calego euroscana bo z tego tematu na elektrodzie ktos chyba mial podobny przypadek i problem lezal w tranzystorach. Szkoda ze nie mam innego auta na probe to bym wiedzial blad lezy po stronie ES czy ECU.
Jezeli ktos ma identyczny numer jak moj i polaczyl sie z Euro to bardzo prosze o info.
Pozdrawiam.

Powiedzcie mi ktory opis zlacza diagnostycznego w punto 1 jest prawidlowy bo w wiekszosci znalezionych przypadkow w necie masa jest w srodkowym pinie a linie K i L po bokach a w ksiazce od punto (tej czerwonej) jest tak:
Image
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.

[ Dodano: 27 Cze 2009 19:54 ]
No i niestety dalej brak komunikacji z ECU. Próbowałem połączyć się z airbag i po wybraniu kody błędów najpierw wyskoczyło to:
Image
Po zatwierdzeniu i włączeniu zapłonu połączył się z ECU i moim oczom ukazało się to:
Image
Niestety tego błędu wykasować nie moglem.
Czy ktoś może mi pomoc z rozszyfrowaniem tego i dlaczego nie mogę tego usunąć?

Autor:  lep [ 28 Cze 2009, 09:25 ]
Temat postu: 

Żeby sprawdzić masę na tym gnieździe diagnostycznym to zrób tak:
- wyjmij kluczyk ze stacyjki.
- weź miernik i sprawdzaj po kolei te piny na omomierzy względem np pokrywy zaworów silnika albo dowolnej innej części metalowej.

Powiem tak w palio weekend z identycznym silnikiem ale innym ECU linie
K i L są na skrajnych pozycjach a masa w środku. Znowu w Fiacie Marea Weekend kolega ma tylko jedną linie komunikacyjną (dowiem się co on zwiera tymi zworkami)

A ja jak się podpinałem pierwszy raz to kombinowałem na wszystkie sposoby z tymi pinami aż trafiłem.

Przyjmij taki system że podepinaj się pod gniazdo ale przestrzegaj zaleceń komunikatów Euroscana. Jeśli mówi że trzeba wyłączyć stacyjkę i potwierdzić F1 to tak właśnie zrób. I znowu kolejna kombinacja i zgodnie z komunikatami.
Z mojego doświadczenia wynika że nie stanie się nic jeśli podłączysz źle lub na masę. Miałem kilka razy taki numer że wydawało się że Euroscan nie komunikuje się i trzeba było wyłączyć stacyjkę i podłączyć ponownie.

Jeszcze możesz delikatnie ściągnąć tą gumową osłonę na gnieździe diagnostycznym i popatrzeć jakie są kolory kabli i ile ich jest.

Natomiast zastanawiające jest to małe napięcie na ECU jeśli okaże się że masz lipny akumulator albo coś nie tak z zasilaniem ECU to może być właśnie problem z nawiązaniem komunikacji.

Miałem kiedyś tak z Punto II, wymieniałem koła i słuchałem radia potem chciałem podłączyć Euroscan i nic ciągle błąd komunikacji. Z czasem okazało się że miałem lipny akumulator.

Autor:  devon58 [ 28 Cze 2009, 17:22 ]
Temat postu: 

Piny juz rozgryzłem i napewno nie sa tak jak na rysunku tylko masa w srodku no ale jak pisałem wyskakuje "different iso code" i po zatwierdzeniu nie moze sie polaczyc z ECU.

Akumulator mam nowy Centra plus wiec nie pozostaje nic innego niz miernik w dlon i sprawdzic zasilanie ecu od akumulatora przez przekaźnik podwójny.

Zabawne jest to ze w gnieździe od poduszki jak podpiolem mase (bo tam jest chyba tylko masa w srodku i linia K) to euroscan nie chciał odpalic, dopiero jak mu podalem mase z radia to poszedl a w gnieździe zostawilem tylko linie K. Coś mi się wydaję że mam problemy z elektryką :(

Autor:  lep [ 28 Cze 2009, 18:34 ]
Temat postu: 

Jeszcze jedno mnie zastanawia:
Cytuj:
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.


Ja podłączam Euroskana tak:
- zasilanie +12 i masę biorę bezpośrednio z akumulatora
- Linię K i L z gniazda diagnostycznego metodą prób i błędów.

Wydaj mi się że masa w gnieździe może mieć inny potencjał i stąd mogą być problemy. Spróbuj zasilić Euroskana z aku a tylko K i L z gniazda diagnostycznego.

Autor:  ProLight [ 29 Cze 2009, 15:34 ]
Temat postu: 

Witam,
Panowie chciałbym diagnozować Punto mk1. 95' sx 1.1

Oraz inne fiaty Typu Bravo/Brava/Marea

Który euroscan będzie najlepszy?
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=2298498

[ Dodano: 29 Cze 2009 15:34 ]
Mam laptopa i przejsciowki
USB>RS232
Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.

Autor:  lep [ 29 Cze 2009, 15:53 ]
Temat postu: 

Jak starsze fiaty to najlepszy Euroscan ale z tymi USB>RS232 to życzę ci powodzenia. Ja próbowałem ale bez powodzenia ale może zbyt mało wnikałem, w każdym razie jak to "pokonasz" to daj znać.

Autor:  devon58 [ 30 Cze 2009, 17:14 ]
Temat postu: 

Może to nie najlepszy temat ale nie chce zakladac nowego dla tak małej sprawy choc problem dotyczy posrednio komunikacji z ECU :)
Otóż sprawdziłem połączenia elektryczne ECU i przekaznika podwojnego wg instrukcji i na pinie 35 ecu powinno byc napiecie bliskie napieciu z akumulatora ale u mnie nic nie ma.
Nie wiem tylko czy to napiecie ma byc przy wsadzonej wtyczce czy wyciagnietej bo ja wyciągnąłem i sprawdzałem na niej miernikiem przy włączonym zapłonie.
Na schemacie ponizej do pinu 35 idzie napiecie przez bezpiecznik i przekaźnik podwójny tylko..no właśnie co oznacza ten symbol w przekaźniku zaznaczony na rysunku? bo nie wiem kiedy to napiecie powinno sie na tym pinie pojawić.
Image

Autor:  lep [ 30 Cze 2009, 21:32 ]
Temat postu: 

Moim zdanie po wyciągnięciu wtyczki z ECU nie będziesz miał napięcia 12V na wtyczce w miejscu połączenia z pinem 35 bo nie ma połączenia z pinem 4 ECU.
Działa to prawdopodobnie tak:
- napięcie z aku. leci bezpośrednio na styk 3 podwójnego przekaźnika
- następnie na cewkę lewego przekaźnika i musi być masa na pinie 4 ECU.
- jeśli jest ta masa na 4 pinie ECU to zwierane są te styki co zaznaczyłeś na schemacie. Te styki są zwierane po podaniu napięcia na cewkę identycznie jest z tymi stykami po prawej stronie.
- jeśli zwarte są styki przekaźnika (lewego) napięcie z aku. przechodzi przez bezpiecznik 5A (zaznaczony numerem 5), potem przez konektor 10, styki wspomnianego przekaźnika, przez konektor 1 i do styku 35 ECU. I tak właśnie zasila ECU. Ale mogę się mylić.

Autor:  devon58 [ 12 Lip 2009, 11:01 ]
Temat postu: 

Myślę że masz racje lep....czyli generalnie jezeli chcialbym sprawdzic poprawnosc zasilania ECU nalezy podac mase na styk nr 10 przekaźnika podwójnego i sprawdzic wtedy napiecie na pinie 35 wtyczki od ECU. Niestety znajac moje szczescie wszystko jest ok wiec chyba jednak euroscan po prostu nie bedzie gadał z moim ECU :(

Cytuj:
Mam laptopa i przejsciowki
USB>RS232
Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.


ProLight jesli Ci się to uda to koniecznie sie tym podziel bo mysle ze nie jedna osoba Cie ozłoci :E

[ Dodano: 12 Lip 2009 11:01 ]
Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.

Z moim nadal brak komunikacji :?

Autor:  premo1422 [ 09 Sie 2009, 11:12 ]
Temat postu: 

Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P

Autor:  devon58 [ 04 Wrz 2009, 20:21 ]
Temat postu: 

Witam, mam pytanko odnośnie laptopa i podłączenia euroscana do niego a mianowicie:

Laptop to Dell Cpi z jednym portem COM i zastanawiam się czy jeżeli dokupie na PCMCIA dodatkowy pojedynczy port to czy one razem będą wstanie dogadać się z euroscanem??

Oczywiście mowa tu o karcie która widziana jest przez DOS.

Autor:  greg505 [ 04 Wrz 2009, 22:18 ]
Temat postu: 

jezeli bedzie karta ze sterownikami pod DOSa to bedzie to dzialac

[ Dodano: 04 Wrz 2009 22:18 ]
ewentualnie mozesz kupic karte ktora ma dwa porty RS232

Autor:  premo1422 [ 05 Wrz 2009, 16:24 ]
Temat postu: 

[quote="premo1422"]Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P[/quote]

To jak ma może ktoś tego euroscana z oikolic Wodzisławia Śl. może Rybnika

Strona 3 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/