Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Euroscan http://fiatpunto.com.pl/topic8281-50.html |
Strona 3 z 4 |
Autor: | BARTEKcoupe [ 21 Gru 2008, 16:52 ] |
Temat postu: | |
Pawel_K napisał(a): końcówke 04 a na liście jest 03
chodzi o to że masz końcówkę z wejściem na 4 piny?? U mnie jest na 3 i nie spotkałem się z taką na 4 |
Autor: | Pawel_K [ 21 Gru 2008, 17:01 ] |
Temat postu: | |
Chodzi o numer ECU. Na liście w programie VISA jest 16F.E3 61602.075.03 a numer mojego ECU to 16F.E3 61602.075.04 [ Dodano: 21 Gru 2008 17:01 ] złącze oczywiście jest 3 pinowe |
Autor: | helwete [ 05 Sty 2009, 14:10 ] |
Temat postu: | jak zaprogramować? |
witam. jak zaprogramować 24c32 czy w ponyprogu jako 8bitowy 24auto czy jako 16 bitowy 2432. plik hex wgrac jako device, eeprom, flash. ta sama sprawa dotyczy attiny 2313 - device, eeprom, flash. |
Autor: | omeniusz22 [ 28 Sty 2009, 00:29 ] |
Temat postu: | Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB |
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428 Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ? Bardzo proszę o odpowiedz. |
Autor: | mrider [ 28 Sty 2009, 00:44 ] |
Temat postu: | Re: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB |
omeniusz22 napisał(a): http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428
Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ? Bardzo proszę o odpowiedz. Człowieku czy Ty w ogóle czytasz to co piszą inni czy tylko spamujesz na forum?! Kilka dni temu w innym temacie odpisałem Ci że wszystkie ELM 327 odpadają, a Ty w kółko swoje! Zastanów się trochę co robisz... |
Autor: | wieniu26 [ 28 Sty 2009, 14:27 ] |
Temat postu: | |
Ja mam ELM327 , łączy się z moim JTD, odczytuje błędy (czy wiarygodne to nikt nie wie), kasuje lampkę od wtrysków. Jak kolega mrider wspomniał tylko silnik. Ot tyle na ten temat |
Autor: | zimolag_adam [ 30 Mar 2009, 21:45 ] |
Temat postu: | |
Panowie i Panie czy ktos wie jak wgrać do AT90S2313 wsad?? jak device. program czy flash?? za kazdym razem pokazuje blad i nie wiem co jest nie tak, ta mala kosc sie wgrala ale ta nie chce |
Autor: | lep [ 13 Cze 2009, 20:26 ] |
Temat postu: | Euroscan + DOSBox |
Potwierdzam że Euroscan pracuje pod WindowsXP poprzez emulotar DOSBox. Sprawdzałem na karcie PCMCI Silicom 2 x RS232. Wszystko działa fajnie. Jaki z tego morał? Trzeba mieć kartę Silicom i darmowy emulator DOSBox. Odpada problem z konfiguracją pod DOS-em. Niestety nie udało mi się odpalić Euroscana na 2 konwerterach USB->RS232. Może koś pokombinuje kiedyś w ustawieniach samych sterowników pod Windowsem. |
Autor: | devon58 [ 19 Cze 2009, 22:34 ] |
Temat postu: | |
Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować. |
Autor: | devon58 [ 20 Cze 2009, 14:36 ] |
Temat postu: | |
No właśnie dziwne, probowałem tym ustawieniem z 3 na koncu i z 2 na koncu i po przekreceniu kluczyka za kazdym razem wyskakuje komunikat "Different iso code, proceed?" i potem "No ECU responce" A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k? |
Autor: | lep [ 20 Cze 2009, 16:08 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?
Co do zworek K i L to masz racje ale nie ma to w zasadzie znaczenia bo jak podpinasz euroscana to i tak się kombinuje albo tak albo na odwrót w gnieździe diagnostycznym. Natomiast nazwane przez ciebie rezystory R11k i R21k to tak na prawdę R1=1k oraz R2=1k, R4=... i one są jak najbardziej na schemacie. |
Autor: | lep [ 28 Cze 2009, 09:25 ] |
Temat postu: | |
Żeby sprawdzić masę na tym gnieździe diagnostycznym to zrób tak: - wyjmij kluczyk ze stacyjki. - weź miernik i sprawdzaj po kolei te piny na omomierzy względem np pokrywy zaworów silnika albo dowolnej innej części metalowej. Powiem tak w palio weekend z identycznym silnikiem ale innym ECU linie K i L są na skrajnych pozycjach a masa w środku. Znowu w Fiacie Marea Weekend kolega ma tylko jedną linie komunikacyjną (dowiem się co on zwiera tymi zworkami) A ja jak się podpinałem pierwszy raz to kombinowałem na wszystkie sposoby z tymi pinami aż trafiłem. Przyjmij taki system że podepinaj się pod gniazdo ale przestrzegaj zaleceń komunikatów Euroscana. Jeśli mówi że trzeba wyłączyć stacyjkę i potwierdzić F1 to tak właśnie zrób. I znowu kolejna kombinacja i zgodnie z komunikatami. Z mojego doświadczenia wynika że nie stanie się nic jeśli podłączysz źle lub na masę. Miałem kilka razy taki numer że wydawało się że Euroscan nie komunikuje się i trzeba było wyłączyć stacyjkę i podłączyć ponownie. Jeszcze możesz delikatnie ściągnąć tą gumową osłonę na gnieździe diagnostycznym i popatrzeć jakie są kolory kabli i ile ich jest. Natomiast zastanawiające jest to małe napięcie na ECU jeśli okaże się że masz lipny akumulator albo coś nie tak z zasilaniem ECU to może być właśnie problem z nawiązaniem komunikacji. Miałem kiedyś tak z Punto II, wymieniałem koła i słuchałem radia potem chciałem podłączyć Euroscan i nic ciągle błąd komunikacji. Z czasem okazało się że miałem lipny akumulator. |
Autor: | devon58 [ 28 Cze 2009, 17:22 ] |
Temat postu: | |
Piny juz rozgryzłem i napewno nie sa tak jak na rysunku tylko masa w srodku no ale jak pisałem wyskakuje "different iso code" i po zatwierdzeniu nie moze sie polaczyc z ECU. Akumulator mam nowy Centra plus wiec nie pozostaje nic innego niz miernik w dlon i sprawdzic zasilanie ecu od akumulatora przez przekaźnik podwójny. Zabawne jest to ze w gnieździe od poduszki jak podpiolem mase (bo tam jest chyba tylko masa w srodku i linia K) to euroscan nie chciał odpalic, dopiero jak mu podalem mase z radia to poszedl a w gnieździe zostawilem tylko linie K. Coś mi się wydaję że mam problemy z elektryką |
Autor: | lep [ 28 Cze 2009, 18:34 ] |
Temat postu: | |
Jeszcze jedno mnie zastanawia: Cytuj: Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.
Ja podłączam Euroskana tak: - zasilanie +12 i masę biorę bezpośrednio z akumulatora - Linię K i L z gniazda diagnostycznego metodą prób i błędów. Wydaj mi się że masa w gnieździe może mieć inny potencjał i stąd mogą być problemy. Spróbuj zasilić Euroskana z aku a tylko K i L z gniazda diagnostycznego. |
Autor: | ProLight [ 29 Cze 2009, 15:34 ] |
Temat postu: | |
Witam, Panowie chciałbym diagnozować Punto mk1. 95' sx 1.1 Oraz inne fiaty Typu Bravo/Brava/Marea Który euroscan będzie najlepszy? http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=2298498 [ Dodano: 29 Cze 2009 15:34 ] Mam laptopa i przejsciowki USB>RS232 Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować. |
Autor: | lep [ 29 Cze 2009, 15:53 ] |
Temat postu: | |
Jak starsze fiaty to najlepszy Euroscan ale z tymi USB>RS232 to życzę ci powodzenia. Ja próbowałem ale bez powodzenia ale może zbyt mało wnikałem, w każdym razie jak to "pokonasz" to daj znać. |
Autor: | lep [ 30 Cze 2009, 21:32 ] |
Temat postu: | |
Moim zdanie po wyciągnięciu wtyczki z ECU nie będziesz miał napięcia 12V na wtyczce w miejscu połączenia z pinem 35 bo nie ma połączenia z pinem 4 ECU. Działa to prawdopodobnie tak: - napięcie z aku. leci bezpośrednio na styk 3 podwójnego przekaźnika - następnie na cewkę lewego przekaźnika i musi być masa na pinie 4 ECU. - jeśli jest ta masa na 4 pinie ECU to zwierane są te styki co zaznaczyłeś na schemacie. Te styki są zwierane po podaniu napięcia na cewkę identycznie jest z tymi stykami po prawej stronie. - jeśli zwarte są styki przekaźnika (lewego) napięcie z aku. przechodzi przez bezpiecznik 5A (zaznaczony numerem 5), potem przez konektor 10, styki wspomnianego przekaźnika, przez konektor 1 i do styku 35 ECU. I tak właśnie zasila ECU. Ale mogę się mylić. |
Autor: | devon58 [ 12 Lip 2009, 11:01 ] |
Temat postu: | |
Myślę że masz racje lep....czyli generalnie jezeli chcialbym sprawdzic poprawnosc zasilania ECU nalezy podac mase na styk nr 10 przekaźnika podwójnego i sprawdzic wtedy napiecie na pinie 35 wtyczki od ECU. Niestety znajac moje szczescie wszystko jest ok wiec chyba jednak euroscan po prostu nie bedzie gadał z moim ECU Cytuj: Mam laptopa i przejsciowki
USB>RS232 Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować. ProLight jesli Ci się to uda to koniecznie sie tym podziel bo mysle ze nie jedna osoba Cie ozłoci [ Dodano: 12 Lip 2009 11:01 ] Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu. Z moim nadal brak komunikacji |
Autor: | premo1422 [ 09 Sie 2009, 11:12 ] |
Temat postu: | |
Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P |
Autor: | devon58 [ 04 Wrz 2009, 20:21 ] |
Temat postu: | |
Witam, mam pytanko odnośnie laptopa i podłączenia euroscana do niego a mianowicie: Laptop to Dell Cpi z jednym portem COM i zastanawiam się czy jeżeli dokupie na PCMCIA dodatkowy pojedynczy port to czy one razem będą wstanie dogadać się z euroscanem?? Oczywiście mowa tu o karcie która widziana jest przez DOS. |
Autor: | greg505 [ 04 Wrz 2009, 22:18 ] |
Temat postu: | |
jezeli bedzie karta ze sterownikami pod DOSa to bedzie to dzialac [ Dodano: 04 Wrz 2009 22:18 ] ewentualnie mozesz kupic karte ktora ma dwa porty RS232 |
Autor: | premo1422 [ 05 Wrz 2009, 16:24 ] |
Temat postu: | |
[quote="premo1422"]Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P[/quote] To jak ma może ktoś tego euroscana z oikolic Wodzisławia Śl. może Rybnika |
Strona 3 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |