Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Euroscan
http://fiatpunto.com.pl/topic8281-75.html
Strona 4 z 4

Autor:  jangcy [ 12 Wrz 2009, 17:54 ]
Temat postu: 

devon58 napisał(a):
Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.

Przeczytałem wszystki 5 stron tematu i pojawiły mi sie pewne pytania w głowie;)
Mam silnik Punto I 1242 16V...jedyne łacze z ECU jakie mi przychodzi go głowy to 3 pinowa wtyczka zaraz przy ECU....czy Wy łączycie sie też tą wtyczką?
Czy "euroscan" pomoze mi w łaczenie sie z tym silnikiem?
pogubiłem sie bo stare Fiaty mialy te 3 pinowe...jakies Punta mialy juz wielopinową wtyczke w kabinie, ale nie OBD2...wiec co to za łącza sa?

Dodam ze to silnik do adaptacji do innego auta...mam go wyjetego z kompletna wiązka...udało mi sie go odpalić e garazu...jak juz mi sie udało to postanowiłem odciać całą niepotrzebna wiazke...i dalej chodzi, ale wydaje mi sie ze wty czke wyglądającą podobnie do np wtyczki Lambdy odciąłem bo nie łaczyła sie z silnikiem, tylko ze skrzynką bezpiecznikow, ktora mi nie jest potrzbana...czy wiec bedę mógł sie łaczyc tylko 3 pinowa wtyczka przy ECU?
Czy ktos z kolegów nie rzucił by okiem na allegro i nie dał znac czy są jakies euroscany, która pozwolą połaczyć mi sie z ECU?
numer sterownika:
IAW 18FD.5Z

Pozdrawiam

Autor:  devon58 [ 28 Wrz 2009, 20:26 ]
Temat postu: 

Dokładnie do połączenia sie z ECU używa sie tych trzech pinów we wtyczce zaraz obok komputera.

Tam jest linia K, L i masa. W PII jest OBD ale niczemu to nie przeszkadza bo do komunikacji z ECU uzywa sie lini K która jest w tej wtyczce 16 pinowej.
Ja mam po prostu porobione takie szpilki na kablach i sobie wtykam w gniazdo w zaleznosci co chce diagnozowac bo jak wiadomo OBD jest o tyle wygodniejsze ze ABS, poduche, silnik masz w tej jednej wtyczce i wystarczy tylko przekladac linie k do innych pinów a nie jak w PI trzeba latac po aucie bo wtyczke 3-pinowa od silnika masz przy ECU a poduche juz w kabinie.

Co do sterownika to gdzies na poczatku tematu jest do sciagniecia lista obsłgiwanych sterownikow przez euroscana wiec mozesz sobie spojrzec czy twoja centralka sie tam znajduje.

Pozdrawiam.

Autor:  jangcy [ 29 Wrz 2009, 00:32 ]
Temat postu: 

Dzieki...sprawdze temat ponownie:)

Autor:  adrian055 [ 11 Lis 2009, 11:53 ]
Temat postu: 

witam koledzy mam szybkie pytanie czy euroscan 2009 PL taki znalazlem na allegro na obD2 bedzie pasowal do diagnostyki silnika fiata Punto GT?? przyjmijmy ze trzeba kupic adapter z OBD2 na 3 piny do wtyczki fiatoskiej tylko czy to bedzie dzialac bo obd2 wiem ze nie ma w punciaku. a chodzi mi o to ze w laptopie i kompie stacjonarnym nei mam portow com

Autor:  PatrykS [ 05 Lut 2010, 17:33 ]
Temat postu: 

Kupiłem na Allegro Uniscana opisywanego na pierwszej stronie tego tematu i z moim Punciakiem 1.2 75 95r. sterownik ECU IAW 8F.5T działa bezproblemowo - kody błędów i dane z czujników pod VISA 1.83.

Poniżej mały off-topic - o tym do czego jeszcze można go użyć.

Ten interfejs pasuje również do starszych Opli (diesle sprzed 2004, benzyna sprzed chyba 2001) z programami Opel Tech2, AB-COM i OP-COM pod Windows. Wystarczy wtedy jeden COM w komputerze (przejściówki z USB też mogą zadziałać). Z interfejsu wykorzystujemy do komputera przewód oznaczony COM1, a do samochodu linię K (lub COM 2 i linię L). W opcjach AB-COM trzeba wybrać pierwszy interfejs (RS232/V24), i to przy każdym uruchomieniu. Sprawdzałem z Windows XP Home PL SP3, laptop z 1 portem COM, Zafira A 2004 z silnikiem Y20DTH PSG16. Kasowanie błędów, podgląd danych z czujników na żywo - wszystko działa (w AB-COM i OP-COM). Łączy się z silnikiem, skrzynią automatyczną, ABS, ESP, klimatyzacją, centralnym zamkiem, nawet z radiem CAR 300. Wrażenie robi to, ile w tych wszystkich sterownikach jest danych z czujników! Nawet prędkości kół (każde z osobna) czy stan przycisków od klimy czy skrzyni. Jest nawet korekta licznika, ale nie testowałem czy działa (stan odczytany zgadzał się z tym na desce).
Trochę więcej szczegółów:
http://forum.opel24.com/jaki-interfejs- ... htm#363851

Prawdopodobnie można ten interfejs wykorzystać też jako VAG do VW, Skody, BMW itp., przynajmniej do tych potrzebujących tylko linii K. W tych potrzebujących też linii L trzeba by zmodyfikować kabel między interfejsem a komputerem.

Słowem całkiem uniwersalne cacko :-)

Image

Autor:  Sylwo28 [ 08 Maj 2010, 17:38 ]
Temat postu: 

Witam,

Wreszcie j ja skonczyłem rzezbić to cudo.
Długo to trwało, no ale - brak czasu...
VISA już widzi interfejs, jeszcze tylko (jak będę miał czas :E ) do auta się trzeba będzie podpiąć...

Krótkie info:

jak ktoś chce, może sobie kupić z All.. interfejs nazwany VAG KKL USB (do Opel, VW, Skoda, SEAT) - ma on od razu wtyk OBD i podłącza się go pod USB. Kosztuje naprawdę niewiele. Za darmo ściągamy program FiatECUScan i .. już ! Lista obsługiwanych sterowników Fiata: http://www.fiatecuscan.net
Ja już zamówiłem , nie chce mi się znowu pół roku go klecić (rozumiecie.. -powody j/w). Jak ktoś się lubi bawić to schemat jest gdzieś na Elektrodzie. Ale koszty elementów, obudowa itp. wyjdą tak samo jak kupno gotowca. Poza tym, sąsiadowi można za browarka Paska czy inną Skodzinę zdiagnozować... :)

Autor:  greg505 [ 08 Maj 2010, 18:49 ]
Temat postu: 

Sylwo28 o kkl'u i ecu scanie jest juz obszerny temat ;)

Autor:  Sylwo28 [ 10 Maj 2010, 00:05 ]
Temat postu: 

O, faktycznie :oops:

Już się biorę za czytanie...

Strona 4 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/