Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

[T-Jet] Poszukiwany spec
http://fiatpunto.com.pl/topic15507.html
Strona 1 z 1

Autor:  patefoniq [ 04 Maj 2009, 11:09 ]
Temat postu:  [T-Jet] Poszukiwany spec

Witam!
Jak w temacie, poszukuje kogos, kto jest sprawdzony i zna te silniki. Chcialbym sobie zrobic 155KM/265Nm. Kogo mozecie polecic?

Autor:  mrider [ 04 Maj 2009, 15:25 ]
Temat postu: 

www.abarth.it

Autor:  patefoniq [ 04 Maj 2009, 16:02 ]
Temat postu: 

A ktos blizej...?Duzo blizej?

Autor:  DaRoN [ 04 Maj 2009, 16:10 ]
Temat postu: 

patefoniq:
ask uncle google ;].

Autor:  2rotor [ 04 Maj 2009, 20:25 ]
Temat postu: 

Ja bym zostawił ją tak jak jest. Szkoda tej seryjnej turbinki a chiptuning bardziej widać na papierze niż na drodze.

Autor:  patefoniq [ 04 Maj 2009, 20:40 ]
Temat postu: 

DaRoN napisał(a):

Mowisz do informatyka... Wiem jak sie tym posluzyc... Mnie chodzilo o kogos, kto zna te silniki, a nie o zaklady ktore zajmuja sie czipowaniem.
2rotor napisał(a):
Ja bym zostawił ją tak jak jest. Szkoda tej seryjnej turbinki a chiptuning bardziej widać na papierze niż na drodze.

Rozumiem, ale czym w takim razie rozni sie silnik bravo ze 150 kucami na pokladzie? :scratch:

Autor:  satyryk [ 04 Maj 2009, 22:22 ]
Temat postu: 

Na pierwszy rzut oka oba silniki mogą nie różnić się niczym, ale może to być błędne spostrzeżenie.
Pamiętam jak swego czasu podniosła się wrzawa odnośnie silnika VW 1.9 TDI. Jak wiadomo ma on kilka wariantów mocy: 90, 100, 110 kucy. Podobno miały być to te same silniki z nieco zmodyfikowanym oprogramowaniem sterującym jego pracą. Tuning miał załatwić wszystko i jak się okazało dość skutecznie "zabijał" same jednostki napędowe :) Bo jednak różnice występowały. A to wał korbowy był nieco bardziej wytrzymały, a to głowica trochę inna (o ile dobrze pamiętam).
Nie wiem jak jest z T-Jetem, ale postaram się dowiedzieć jak najszybciej :E

Autor:  mrider [ 04 Maj 2009, 22:29 ]
Temat postu: 

satyryk napisał(a):
Nie wiem jak jest z T-Jetem, ale postaram się dowiedzieć jak najszybciej Szczerbol


Proste. Kod silnika z Linei i Bravo prawdę powie.

Autor:  2rotor [ 04 Maj 2009, 23:57 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
satyryk napisał(a):
Nie wiem jak jest z T-Jetem, ale postaram się dowiedzieć jak najszybciej Szczerbol


Proste. Kod silnika z Linei i Bravo prawdę powie.


Wystarczy w eperze sprawdzić jaka w Bravo i w Linei jest chociażby sprężarka bo bebechy silnika wytrzymają bez problemu.
Ja bym się wstrzymał, pojeździł serią a jak już T-Jety będą rozkminione wszerz i wzdłuż wtedy zaatakować w okolice 220HP bo potencjał w tym silniku na pewno jest bo przecież to 16V. Już gdzieś plotki słyszałem że podobno Włosi robią je na 260-270HP.

Autor:  matrix_blue [ 11 Lip 2009, 07:32 ]
Temat postu: 

W linku poniżej przesyłam Ci informacje na temat chip tuningu Fiata Grande Punto 1.4 T JET

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/F ... tml#header

Autor:  Marcin_xy [ 23 Sie 2009, 20:47 ]
Temat postu: 

Jeduną godną polecenia (na słowo) firmą jest Unitronic.
Sa w stanie zrobić prawie wszystko i dać gwarancję, oraz poprzeć swe dokonania hamownią.
Nie wieżysz sprawdź.
Jak by co pytaj 0-502 502 998

Autor:  patefoniq [ 27 Lis 2009, 23:55 ]
Temat postu: 

Dobra panowie, minelo troche czasu, ktos juz modowal ten silniczek? Macie jakies doswiadczenia? Znacie godnych zaufania ludzi, co mi nie zniszcza auta, tylko dadza zadane efekty i nie zedra ze mnie chorych pieniedzy?

Autor:  igor1906 [ 20 Paź 2011, 12:49 ]
Temat postu: 

odkopie ten temat bo mam pare pytan a nie chce smiecic.


orientowalem sie ostatnio troche co do chiptuningu t-jeta 120km, no i rozeslalem info do paru (parunastu?) firm zajmujacych sie chiptuningiem i dostalem rozne informacje.

obiecany przyrost mocy to 15-35KM a moment 40-70Nm. najczesciej padajaca odpowiedzia bylo 20KM i 40-50Nm. a cenowo od 1200 do 2000zl.czym to jest spowodowane? 20KM roznicy i 30Nm..

wiadome ze najatrakcyjniejsza opcja to te 35KM i 70Nm tylko nie mam pewnosci co do jakosci tej uslugi, czy nie zacznie padac wsyzstko po paru kilometrach... Cinek ktory jest pewny w 100% proponowal 15-20KM i 40-50Nm ale patrzac na konkurencje to troche malo... i pytanie do osob w temacie, czy te 20koni i 50niutkow zrobia robote? czy bedzie jakakolwiek roznica?
abarth ma 155KM i 206Nm, czy na 140koniach i 255niutkach bylbym w stanie stanac do walki? 50niutkow roznicy to chyba duzo, ale z drugiej 15koni to tez duza strata..
co do podzespolow to turbina wytrzymuje podobno do 160km, wtryski do 180km, tak slyszalem. sprzeglo do 300Nm. czy zmiana turbiny pozwolilaby uzyskac powiedzmy te 160KM i 280-290Nm i <8sec do setki? albo inaczej - co pozwoli uzyskac taka moc po chipie.

zapraszam do dyskusji :twisted:

Autor:  STax [ 20 Paź 2011, 13:03 ]
Temat postu: 

igor1906 napisał(a):
abarth ma 155KM i 206Nm, czy na 140koniach i 255niutkach bylbym w stanie stanac do walki?

Pamiętaj, że wartości maksymalne to jedno, ale liczy się (moze nawet bardziej) przebieg momentu i mocy.

Autor:  igor1906 [ 20 Paź 2011, 13:37 ]
Temat postu: 

dostalem jeszcze jedna odpowiedz ze w zaleznosci od stanu turbiny indywidualnie programuja do 160KM i 300Nm.. sam nie weim juz co myslec i co robic, ale chbya sie zdecyduje na Cinka.. Tylko pytanie co modzic zeby uzyskac wieksza moc. sama turbina zrobi robote czy zajac sie wtryskami, ic? nie zalezy mi na mocy >200KM, interesowalby mnie jakies 160-180km i jakies 270nm-290nm tak jak pisalem.. a glownym celem byloby uzyskanie <8 sec do setki. pomoze ktos?

Autor:  Romson [ 20 Paź 2011, 18:27 ]
Temat postu: 

jak chcesz coś powyżej 160 KM to musi wejść inna turbina i wtryski. Moim skromnym zdaniem 150 KM to maksimum na tej sprężarce i da się spokojnie wtedy jeździć, jak dbasz o turbo to posłuży długo. Od razu po miesiącu się nie wysypie jak będziesz traktował je tak jak należy. Przyspieszenie będzie oscylować w granicy 8,5 s do setki. Moc powyżej 150/160 KM to już większe turbo musi wejść. Nie obejdziesz się bez tego. To koszt w granicy 7-9 tys. PL N .Można się potem bawić także z układem dolotowym i wydechowym, coolerem itd., ale to wchodzą już kolejne sumy. Zresztą przy większej mocy myślałbym nad posadzeniem auta na innym zawiasie (może jakiś streetowy KW lub Koni), bo co z tego, że moc będzie większa skoro będzie bujać na zakrętach - dobre trzymanie się auta to też ważna rzecz. A jakby się udało wyrwać na Allegro lub Ebayu hamulce od Abartha (widziałem już ze dwa razy w granicy 1 tys. PLN) to wtedy można już fajnie pojeździć :)

Autor:  2rotor [ 26 Paź 2011, 14:48 ]
Temat postu:  Re:

igor1906 napisał(a):
dostalem jeszcze jedna odpowiedz ze w zaleznosci od stanu turbiny indywidualnie programuja do 160KM i 300Nm.. sam nie weim juz co myslec i co robic, ale chbya sie zdecyduje na Cinka.. Tylko pytanie co modzic zeby uzyskac wieksza moc. sama turbina zrobi robote czy zajac sie wtryskami, ic? nie zalezy mi na mocy >200KM, interesowalby mnie jakies 160-180km i jakies 270nm-290nm tak jak pisalem.. a glownym celem byloby uzyskanie <8 sec do setki. pomoze ktos?


Seryjne turbo to maleństwo i nawet bym jej nie tykał tylko od razu wymieniał na coś pokroju GT25xx, do tego wydech, wydajniejszy intercooler i masz bez problemu 200HP o fajnej charakterystyce jak przystało na benzynowy, turbodoładowany motor a nie jak rodem z diesla. Niestety wypada wtedy zadbać o zawieszenie i hamulce i robi się wiaderko $$$.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/