Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić? http://fiatpunto.com.pl/topic3453.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | henias75 [ 27 Wrz 2007, 23:20 ] |
Temat postu: | Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić? |
Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :( |
Autor: | EDi [ 28 Wrz 2007, 08:01 ] |
Temat postu: | |
sprzedac 8V i kupic 16V bardziej opłacalne niż przerabianie, swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ... rozpędzi szybko auto to nie sztuka, sztuka jest je bezpiecznie wychamowac w razie W i jeszcze uwaga na przyszółośc V8 a 8V to ogroman różnica |
Autor: | kox [ 28 Wrz 2007, 08:06 ] |
Temat postu: | |
a może on chciał V8-ke wsadzić |
Autor: | Silvan [ 28 Wrz 2007, 08:12 ] |
Temat postu: | |
Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-) |
Autor: | Thomas [ 28 Wrz 2007, 08:47 ] |
Temat postu: | |
Silvan napisał(a): Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)
zamiast V8 oj niezle by to punto bylo ciekawe tylko gdzie te V16 by sie zmiescilo z tylu za kierowca |
Autor: | ipIV [ 28 Wrz 2007, 14:23 ] |
Temat postu: | |
EDi napisał(a): swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...
Inne sprzęgło jeszcze ma |
Autor: | Mxs [ 28 Wrz 2007, 14:25 ] |
Temat postu: | |
hehehe kupic inne punto badz jak nie masz tych kilkunastu tysiecy to tylko turbinka zostaje |
Autor: | Thomas [ 28 Wrz 2007, 14:57 ] |
Temat postu: | |
tyle ze turbinka tez kosztuje... najlepiej to zmienic samochod niz bawic sie w takie cos niejednokrotnie koszty przerobki wieksze niz to wszystko warte a tak samochod o wiekszej mocy i nie ma problemu od razu juz do tego przystosowany |
Autor: | henias75 [ 28 Wrz 2007, 17:50 ] |
Temat postu: | |
No to zostane przy seryjnym silniku. Dziękuję za pomoc a jeszcze mam pytanie, jak gaz sie spisuje? Myślę żeby założyć. Dziekuję |
Autor: | RzLukas [ 28 Wrz 2007, 19:49 ] |
Temat postu: | |
Ja sobie chwalę instalację gazową. Nie dość że trochę oszczedzam na tankowaniu to i nie odczuwam różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie. |
Autor: | henias75 [ 28 Wrz 2007, 19:55 ] |
Temat postu: | |
ok dzieki a jaka masz instalacje gazowa i jaki silnik i ile kosztuje |
Autor: | RzLukas [ 28 Wrz 2007, 20:27 ] |
Temat postu: | |
wiesz z tym pytaniem może być problem bo nie wiem, ponieważ auto jak kupiłem miało już zamontowaną instalację gazową. Silnik mam taki jak ty a więc 1.2 8V |
Autor: | heffer [ 28 Wrz 2007, 21:09 ] |
Temat postu: | |
no z silnikiem 16v nie wyszlo to zagazuj go to mu doda mocy |
Autor: | Hubi [ 29 Wrz 2007, 01:24 ] |
Temat postu: | |
to wcale takie bardzo trudne nie jest z tego co się dowiadywałem, zmiana głowicy i kompa, tłoki i blok jest taki sam, i teoretycznie powinno działać. Pozostaje pytanie czy będzie - ja się nie zdecydowałem ale kto wie, może [ Dodano: 29 Wrz 2007 01:24 ] mowa oczywiście o PII |
Autor: | DaRoN [ 29 Wrz 2007, 14:28 ] |
Temat postu: | |
Hubi, gdzie o tym pisali? Swap samej głowicy? Cos mi się nie wydaje... Robi się swapa ale wałka na ten z MK1 75KM. |
Autor: | dzikidaniel [ 30 Wrz 2007, 11:50 ] |
Temat postu: | |
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM |
Autor: | DaRoN [ 30 Wrz 2007, 11:54 ] |
Temat postu: | |
Co to kat? |
Autor: | dzikidaniel [ 27 Sty 2008, 02:09 ] |
Temat postu: | |
A kat to srót od katalizator [ Dodano: 27 Sty 2008 01:09 ] dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
Ale gafa bo skłamałem Tak to jest jak ma się niepełne informacje Poprawiam sie: Faktem jest że tłoki są inne, 16V ma natrysk oleju na denka tłoków więc pewnie też by się przydał (chociaż 1.2 8V MPI też miał), do tego dochodzi komp, a co za tym idzie instalacja do zrobienia. Ale nie słyszałem by ktoś przerabiał 8V na 16V. |
Autor: | 2rotor [ 27 Sty 2008, 17:50 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
A właśnie że 1,2 16V jest bardzo podobny do 1,2 8V. Za to nie ma nic wspólnego 1,6 16V. 1,6 16V to zupełnie inna rodzina silników bo jest to rozwinięcie i ostatnie evo silników FIATA SOHC (blok jest zapożyczony z SOHCów) czyli bliżej mu do mojego silnika z GT niż do 1,2 16V. |
Autor: | dzikidaniel [ 27 Sty 2008, 17:54 ] |
Temat postu: | |
Dokładnie. I właśnie pomieszało mi się miedzy 1.4T i 1.2 16V i takie bzdury napisałem... |
Autor: | Hubi [ 27 Sty 2008, 21:45 ] |
Temat postu: | |
sprawdzałem w ASO i w katalogu tłoki di 16V i 8V są dokładnie takie same - według katalogu, tak ale komp jeszcze więc nie jest to takie proste zgadzam sie i dlatego zwątpiłem w tą przeróbkę |
Autor: | Des [ 27 Sty 2008, 23:43 ] |
Temat postu: | |
dzikidaniel napisał(a): 1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Lepiej kupić cały silnik i przełożyć. Cytuj: Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM
Tu jest mowa o Punto II a tam silnik 1.2 8v 60 koni to jest MPI. I w dodatku nie da się przełożyć głwoicy z 1.2 75, bo są inne mocowania silnika(wiem bo próbowałem), no chyba, że ktoś chce kombinować, ale to na własną odpowiedzialność. |
Autor: | kuker195 [ 12 Mar 2008, 04:48 ] |
Temat postu: | |
Znowu się kłania to, że nikt na tym forum i chyba nikt w PL nie ma dobrej książki o budowie punto i każdy sobie tak strzela czy się da czy nie. Ja też mogę sobie poopowiadać trochę bajek lub nie. Na 99% nie będzie problemu z paskiem rozrządu, bo drugi wałek napędza się kołem zębatym od pierwszego. Następny problem to kanały dolotowe i przepustnica, średnice zaworów są powiązane z średnicą kanałów i przepustnicy, więc trzeba by mieć komplet z kolektorem i przepustnicą żeby nie pogorszyć sprawy lub na teoretycznym przyroście 10% nie mieć tylko 3%. Co gorsza układ wydechowy też jest do reszty dobierany (ale kolektor wydechowy chyba jest ten sam z oszczędnością FIATa więc nie ma co tragizować). Kolejna sprawa, wtryski i sterownie nimi. Nowe wałki raczej mają inne czasy otwarcia zaworów. Wydaje mi się, że ważny tu jest moment początku wtrysku i tu wgranie nowej mapy do kompa albo jego wymiana całego. Z czasem otwarcia (ilością paliwa) mogło by być łatwiej bo i komputer w 8V pilnuje mieszanki, może by dał rade z tą z nową głowicą. Ale remap komputera chyba by rozwiązał te problemy. Przy okazji problem z zapłonem. Dobra nie chce mi się dalej klepać najlepiej zadzwoń do dobrej i taniej firmy tuningowej ( w Polsce takich też niewiele) i oni coś ci zaproponują bo koszt przekładki głowicy może być spory. Jest kilka możliwych modyfikacji bo faktycznie 1.2 8V 60km to słabiak i jest w czym dłubać Nie wiem ile w tym prawdy co napisałem mam dwa Punta2 16v sporting full wypas i 8v goły, i każdy ma swoje wady i zalety. |
Autor: | kazaa [ 06 Kwi 2008, 14:42 ] |
Temat postu: | Re: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić? |
henias75 napisał(a): Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc.
swap ,albo dłubanie w 8v |
Autor: | Przemas [ 07 Kwi 2008, 23:06 ] |
Temat postu: | |
Niewarte zachodu według mnie |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |