Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić?
http://fiatpunto.com.pl/topic3453.html
Strona 1 z 2

Autor:  henias75 [ 27 Wrz 2007, 23:20 ]
Temat postu:  Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić?

Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :(

Autor:  EDi [ 28 Wrz 2007, 08:01 ]
Temat postu: 

sprzedac 8V i kupic 16V bardziej opłacalne niż przerabianie, swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...
rozpędzi szybko auto to nie sztuka, sztuka jest je bezpiecznie wychamowac w razie W

i jeszcze uwaga na przyszółośc V8 a 8V to ogroman różnica :>

Autor:  kox [ 28 Wrz 2007, 08:06 ]
Temat postu: 

a może on chciał V8-ke wsadzić ;)

Autor:  Silvan [ 28 Wrz 2007, 08:12 ]
Temat postu: 

Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)

Autor:  Thomas [ 28 Wrz 2007, 08:47 ]
Temat postu: 

Silvan napisał(a):
Nie no przecież wyraźnie pisze że chce V16 ;-)

zamiast V8 :E oj niezle by to punto bylo :D ciekawe tylko gdzie te V16 by sie zmiescilo :D z tylu za kierowca :E

Autor:  ipIV [ 28 Wrz 2007, 14:23 ]
Temat postu: 

EDi napisał(a):
swap silnika to nie wszystko 16V ma troche wydajniejsze hamulce, mocniejsze zawieszenie ...

Inne sprzęgło jeszcze ma :>

Autor:  Mxs [ 28 Wrz 2007, 14:25 ]
Temat postu: 

hehehe :) kupic inne punto badz jak nie masz tych kilkunastu tysiecy to tylko turbinka zostaje :D

Autor:  Thomas [ 28 Wrz 2007, 14:57 ]
Temat postu: 

tyle ze turbinka tez kosztuje... najlepiej to zmienic samochod niz bawic sie w takie cos niejednokrotnie koszty przerobki wieksze niz to wszystko warte a tak samochod o wiekszej mocy i nie ma problemu od razu juz do tego przystosowany :)

Autor:  henias75 [ 28 Wrz 2007, 17:50 ]
Temat postu: 

:( No to zostane przy seryjnym silniku. Dziękuję za pomoc a jeszcze mam pytanie, jak gaz sie spisuje? Myślę żeby założyć. Dziekuję

Autor:  RzLukas [ 28 Wrz 2007, 19:49 ]
Temat postu: 

Ja sobie chwalę instalację gazową. Nie dość że trochę oszczedzam na tankowaniu to i nie odczuwam różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie. :wink:

Autor:  henias75 [ 28 Wrz 2007, 19:55 ]
Temat postu: 

ok dzieki :P a jaka masz instalacje gazowa i jaki silnik :?: i ile kosztuje

Autor:  RzLukas [ 28 Wrz 2007, 20:27 ]
Temat postu: 

wiesz z tym pytaniem może być problem bo nie wiem, ponieważ auto jak kupiłem miało już zamontowaną instalację gazową. Silnik mam taki jak ty a więc 1.2 8V

Autor:  heffer [ 28 Wrz 2007, 21:09 ]
Temat postu: 

no z silnikiem 16v nie wyszlo to zagazuj go to mu doda mocy ;D

Autor:  Hubi [ 29 Wrz 2007, 01:24 ]
Temat postu: 

to wcale takie bardzo trudne nie jest z tego co się dowiadywałem, zmiana głowicy i kompa, tłoki i blok jest taki sam, i teoretycznie powinno działać. Pozostaje pytanie czy będzie - ja się nie zdecydowałem ale kto wie, może :?:

[ Dodano: 29 Wrz 2007 01:24 ]
mowa oczywiście o PII

Autor:  DaRoN [ 29 Wrz 2007, 14:28 ]
Temat postu: 

Hubi, gdzie o tym pisali? Swap samej głowicy? Cos mi się nie wydaje...

Robi się swapa ale wałka na ten z MK1 75KM.

Autor:  dzikidaniel [ 30 Wrz 2007, 11:50 ]
Temat postu: 

1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)

Autor:  DaRoN [ 30 Wrz 2007, 11:54 ]
Temat postu: 

Co to kat?

Autor:  dzikidaniel [ 27 Sty 2008, 02:09 ]
Temat postu: 

A kat to srót od katalizator :)

[ Dodano: 27 Sty 2008 01:09 ]
dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


Ale gafa bo skłamałem :oops: Tak to jest jak ma się niepełne informacje ;)
Poprawiam sie:
Faktem jest że tłoki są inne, 16V ma natrysk oleju na denka tłoków więc pewnie też by się przydał (chociaż 1.2 8V MPI też miał), do tego dochodzi komp, a co za tym idzie instalacja do zrobienia. Ale nie słyszałem by ktoś przerabiał 8V na 16V.

Autor:  2rotor [ 27 Sty 2008, 17:50 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne. Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


A właśnie że 1,2 16V jest bardzo podobny do 1,2 8V. Za to nie ma nic wspólnego 1,6 16V. 1,6 16V to zupełnie inna rodzina silników bo jest to rozwinięcie i ostatnie evo silników FIATA SOHC (blok jest zapożyczony z SOHCów) czyli bliżej mu do mojego silnika z GT niż do 1,2 16V. :>

Autor:  dzikidaniel [ 27 Sty 2008, 17:54 ]
Temat postu: 

Dokładnie. I właśnie pomieszało mi się miedzy 1.4T i 1.2 16V i takie bzdury napisałem...

Autor:  Hubi [ 27 Sty 2008, 21:45 ]
Temat postu: 

sprawdzałem w ASO i w katalogu tłoki di 16V i 8V są dokładnie takie same - według katalogu, tak ale komp jeszcze więc nie jest to takie proste zgadzam sie i dlatego zwątpiłem w tą przeróbkę :?

Autor:  Des [ 27 Sty 2008, 23:43 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
1.2 16V jest bardziej podobny do 1.6 niż do 1.2 8V. Przerobić z 1.2 8V na 16V jest praktycznie niewykonalne.


Lepiej kupić cały silnik i przełożyć.

Cytuj:
Jesli chcesz zwiększyć moc to tylko przez załadowanie głowicy z MPI+polerowanie kanałów oraz nowy kolektor i wyrzucenie kata. Wtedy realne jest z 80+KM ;)


Tu jest mowa o Punto II a tam silnik 1.2 8v 60 koni to jest MPI. I w dodatku nie da się przełożyć głwoicy z 1.2 75, bo są inne mocowania silnika(wiem bo próbowałem), no chyba, że ktoś chce kombinować, ale to na własną odpowiedzialność.

Autor:  kuker195 [ 12 Mar 2008, 04:48 ]
Temat postu: 

Znowu się kłania to, że nikt na tym forum i chyba nikt w PL nie ma dobrej książki o budowie punto i każdy sobie tak strzela czy się da czy nie.

Ja też mogę sobie poopowiadać trochę bajek lub nie.

Na 99% nie będzie problemu z paskiem rozrządu, bo drugi wałek napędza się kołem zębatym od pierwszego.
Następny problem to kanały dolotowe i przepustnica, średnice zaworów są powiązane z średnicą kanałów i przepustnicy, więc trzeba by mieć komplet z kolektorem i przepustnicą żeby nie pogorszyć sprawy lub na teoretycznym przyroście 10% nie mieć tylko 3%. Co gorsza układ wydechowy też jest do reszty dobierany (ale kolektor wydechowy chyba jest ten sam z oszczędnością FIATa więc nie ma co tragizować).
Kolejna sprawa, wtryski i sterownie nimi. Nowe wałki raczej mają inne czasy otwarcia zaworów. Wydaje mi się, że ważny tu jest moment początku wtrysku i tu wgranie nowej mapy do kompa albo jego wymiana całego. Z czasem otwarcia (ilością paliwa) mogło by być łatwiej bo i komputer w 8V pilnuje mieszanki, może by dał rade z tą z nową głowicą. Ale remap komputera chyba by rozwiązał te problemy. Przy okazji problem z zapłonem.

Dobra nie chce mi się dalej klepać najlepiej zadzwoń do dobrej i taniej firmy tuningowej ( w Polsce takich też niewiele) i oni coś ci zaproponują bo koszt przekładki głowicy może być spory. Jest kilka możliwych modyfikacji bo faktycznie 1.2 8V 60km to słabiak i jest w czym dłubać

Nie wiem ile w tym prawdy co napisałem mam dwa Punta2 16v sporting full wypas i 8v goły, i każdy ma swoje wady i zalety.

Autor:  kazaa [ 06 Kwi 2008, 14:42 ]
Temat postu:  Re: Mam Punto 8V, a chcialbym mieć 16V. Jak to zrobić?

henias75 napisał(a):
Hej, mam punto z 2002 1.2 8V i mam pytanie jak zmienic na 16V bo ma 60 koni i jest mało. Proszę o pomoc. :(


swap ,albo dłubanie w 8v

Autor:  Przemas [ 07 Kwi 2008, 23:06 ]
Temat postu: 

Niewarte zachodu według mnie :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/