Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 60km ---- 75km
http://fiatpunto.com.pl/topic14285.html
Strona 1 z 2

Autor:  Maju11 [ 11 Mar 2009, 18:33 ]
Temat postu:  1.2 60km ---- 75km

Jak zwiększyć moc z 60km na 75km w 1.2 8v????? czy wystarczy przełożyć wałek ssący? pomóżcie mi zwiększyć moc w mojej kropce:) mam zamiar jeszcze wywalić kata i tłumik końcowy i może jakąś wkładke k&n...

Autor:  Sydney [ 11 Mar 2009, 18:56 ]
Temat postu: 

jak to przełożyć wałek ssący ?? Nie rozumiem :? Może wałek rozrządu ?

Autor:  Dela [ 11 Mar 2009, 19:03 ]
Temat postu: 

zmieniasz kolektor wydechowy (w 60 jest 4-1, w 75 jest 4-2-1), o ile się nie mylę to w 75 jest wałek rozrządu 886, wkładka filtra jak najbardziej (napewno nie stożek :) )
jeszcze coś jest, ale zapomniałem :/

Autor:  mirek-s27 [ 11 Mar 2009, 19:08 ]
Temat postu: 

walek rozrzdu.kolektor ssacy+listwa wtryskowa+przepustnica,ecu,pompa paliwa,i zostaje jeszcze przerobka wiazki elektrycznej lub zakupienie.mozna by jeszcze zmienic kolektor wydechowy na taki jak jest worginale czyli 4-2-1

Autor:  Sydney [ 11 Mar 2009, 19:17 ]
Temat postu: 

Dela uważasz że z tego zrobisz 75 koni ?? Widziałeś kiedyś głowicę z P II 60 koni i z P I 75 ??

[ Dodano: 11 Mar 2009 17:17 ]
mirek-s27 i to jest dobra odpowiedz. Generalnie koszta olbrzymie i jest to nie opłacalna sprawa...

Autor:  STax [ 11 Mar 2009, 20:17 ]
Temat postu: 

Sydney napisał(a):
Generalnie koszta olbrzymie

No, nie przesadzajmy, pamiętam, że ktoś tu kiedyś na forum miał do sprzedania właśnie cały taki zestaw, głowica, wałek, kolektory i ecu za ~1000zł... do tego pompa paliwa za 100zł i można kombinować ;)

Autor:  Dela [ 11 Mar 2009, 21:12 ]
Temat postu: 

Sydney napisał(a):
Dela uważasz że z tego zrobisz 75 koni ??

Nie. Poprostu nie spamiętałem wsyzstkich rzeczy jkie są potrzebne :)

Sydney napisał(a):
Widziałeś kiedyś głowicę z P II 60 koni i z P I 75 ??

a tutaj to akurat nie jest powiedziane że chodzi o mk2. W wypowiedzi kolegi Maju11 nie jest nigdzie napisane, że jeździ mk2.
W MK1 też był silnik 1.2 60 konny, także nie wiem o co Ci chodzi :P
I jeszcze jedno, gdzie pisałem coś o głowicy ? :|

Autor:  STax [ 11 Mar 2009, 21:24 ]
Temat postu: 

W mk I był silnik 1.2 60 SPI - wtrysk jednopunktowy a w mk II ten sam silnik miał już wtrysk wielopunktowy.

Sydney: skąd wiesz, że autorowi chodziło o mk II a nie mk I?

Autor:  Sydney [ 12 Mar 2009, 16:02 ]
Temat postu: 

STax tak samo jak Ty nie wiem :hahaha: A jest sens ładować ponad 1000 zł w graty + jeszcze "troche" kasy na przełożenie tego żeby uzyskać max 12-13 koni ??

Autor:  STax [ 12 Mar 2009, 16:28 ]
Temat postu: 

Sydney: dla kogoś może jest, dlaczego nie? Generalnie nie jest to duży koszt jak na przyrost >10km. Tylko nie pisz, że za to można już założyć turbo, bo nie o tym jest temat ;)

Autor:  Des [ 12 Mar 2009, 16:33 ]
Temat postu: 

A masz jakiś pomysł na uzyskanie większego stałego przyrostu za takie pieniądze??
W Punto I żeby zrobić 75 koni trzeba przełożyć komputer, listwe wtryskową, pompe, głowice, kolektor wydechowy, kolektor dolotowy z przepustnicą. Dużo tego jest...

W Punto II da się uzyskać około 75 koni, ale inna droga troszke.
Dolot jakiś konkretny ze stożkiem np yankowy, kolektor dolotowy z przepustnicą z 1.2 75, kompletny wydech, plus lekka obróbka głowicy i wałek 866.
Ja u siebie mam zrobione: zwiększona kompresja, wałek 866, dolot K&N, kompletny przelot na tłumiku końcowym Supersprint i już jestem szybszy niż seryjne 1.2 75 w Punto.

Autor:  Sydney [ 12 Mar 2009, 17:15 ]
Temat postu: 

STax już dawno zdążyłem zauważyć że należysz do grupy teoretyków i swojej gadki żadnym działaniem nie możesz udowodnić... Sposobów na uzyskanie większej mocy jest parę a o turbo nawet nie miałem zamiaru napisać bo tego nie robi się dla 15 koni :D tylko dla 100 koników tak jak ja to zrobiłem.
Kolega Des ma dużo racji. I graty za objechanie P I 75 :) Jest to dosyć ciężko zrobić bo P I jest lżejsze a przede wszystkim ma krótką skrzynie a nie taka długą jak Twoje P II.

Autor:  STax [ 12 Mar 2009, 17:18 ]
Temat postu: 

Sydney: po co zaczynasz robić problemy? Gdzie sa te niby moje teorie? Że napisałem, że komuś może sie to wydawać opłacalne? Bo jeśli tak, to nadal to podtrzymuję. Zresztą nie wiem, czy zauważyłeś, ale Des też napisał, że to jest dobry sposób uzyskania mocy, więc nie wiem co teraz chcesz udowodnić...

Autor:  Sydney [ 12 Mar 2009, 19:28 ]
Temat postu: 

STax nie robie problemu. Poprostu wyrażam swoją opinię. Od tego chyba są fora dyskusyjne ???? Prawda ?

Autor:  Maju11 [ 12 Mar 2009, 19:37 ]
Temat postu: 

chodzi mi o mk1... generalnie aby jak najmniejszym kosztem uzyskać więcej mocy... chyba zdecyduje się tylko na kolektor wydechowy i wałek rozrządu z mk1 75km.. no i oczywiści wkładka i wywalony kat. zobaczymy ile to da;)

Autor:  misieq79 [ 12 Mar 2009, 19:41 ]
Temat postu: 

Przypominam cichutko a nieśmiele że oba silniki 1.2 8V, 60-kobyłkowy i 75-kobyłkowy legitymują się 102Nm. A od tego zależy przyspieszenie.

Autor:  Sydney [ 12 Mar 2009, 20:12 ]
Temat postu: 

misieq79 uwazasz ze i 60 i 75 z tą samą skrzynią i w tej samej budzie przyspieszą tak samo do 100 km/h ??

Autor:  STax [ 12 Mar 2009, 22:29 ]
Temat postu: 

Maju11 napisał(a):
wywalony kat

Kat zostaw, chyba, ze jest w opłakanym stanie. Chyba, że lubisz jak auto buczy a nie jedzie, bo zabawy z wydechem wcale tak często przyrostu mocy nie przynoszą...

[ Dodano: 12 Mar 2009 21:29 ]
Sydney: ale własnie, jak to jest? (pytam, bo jednak więcej się bawisz mechaniką). Auta faktycznie mają ten sam moment obr., masę itd tylko różną moc no i różne przyspieszenie (14.3s w 60 i 12s w 75 do 100km/h). Z czego to wynika? 1.2 75 ma krótszą skrzynię jeśli dobrze pamiętam (co jest dziwne samo w sobie) ale chyba nie aż o tyle? Bo podobnie jak misieq79, też spotkałem się z myślą, że to głównie moment odpowiada za przyspieszenie... Chociaż coś tam było z tą mocą, że jak ma jej więcej to dłużej ciągnie czy coś takiego... Jak to jest?

Autor:  jabb [ 13 Mar 2009, 00:30 ]
Temat postu: 

Moment generalnie odpowiada za przyspieszenie i to na ile opony wystarczą :D
Moc maksymalna i obroty przy jakich jest osiągana decydują o prędkości maksymalnej (z tego co wiem).

Autor:  Sydney [ 13 Mar 2009, 02:26 ]
Temat postu: 

misieq79 z niecierpliwością czekam na Twoją odpowiedź :D

Autor:  Melon [ 08 Cze 2009, 13:03 ]
Temat postu: 

a ja mam małe pytanie odnośnie tego kolektora wydechowego z PI do PII jak to jest trzeba po prostu kupić kolektor z PI 75? i będzie pasował do PII 1.2 60, moj kolektor jest w opłakanym stanie chce wyciąć kata ale taniej chyba wyjdzie zakupić kolektor z PI jeśli on pasuje do mojego silnika

Proszę o szybką pomoc bo na dniach chce wyciąć kata i po przeczytaniu tego tematu nie wiem czy nie lepiej kupić ten kolektor ??

Autor:  mrabraa [ 26 Lut 2011, 00:15 ]
Temat postu: 

tak tylko chciałem dodać niektórym ekspertom - głowica w 75 jest identyczna jak w 60, zmiana polega na przełożeniu kolektorów, wiązka wtryskiwacza jest rozdzielana na 4 wtyczki, ECU zmieniać nie trzeba. Jeśli nie wierzycie to przeanalizujcie sobie schematy elektryczne obu aut. Wtryski w 75 są uruchamiane wszystkie równocześnie, ot co. Być może mapa w ecu jest inna, ale jak ktoś sie za takie zabawy bierze to i tak powinien zrobić chip-tuning na hamowni. Jednowtryskowe Punto można podciągnąć do ok 80 KM, potem trzeba zmieniać pompę paliwa na 3 bary, zmieniać przewody paliwowe na większe, montować inny wtryskiwacz... itp. Jednym słowem powyżej 80 KM nie wejdziesz bo nie wyrobi wtryskiwacz. Nie znaczy to jednak, że rozwiązanie wielowtryskowe jest lepsze - jeśli nie zależy Ci na większych przyrostach mocy to SPI jest lepsze od MPI z racji na skuteczniejszą pracę przy przyspieszaniu (nie pytajcie jak to jest - to dane z zagranicznego, znanego forum o tuningowaniu silnikó FIRE)

Pozdro

Autor:  GrimlocK [ 26 Lut 2011, 03:22 ]
Temat postu: 

mrabraa napisał(a):
tak tylko chciałem dodać niektórym ekspertom - głowica w 75 jest identyczna jak w 60, zmiana polega na przełożeniu kolektorów, wiązka wtryskiwacza jest rozdzielana na 4 wtyczki, ECU zmieniać nie trzeba. Jeśli nie wierzycie to przeanalizujcie sobie schematy elektryczne obu aut. Wtryski w 75 są uruchamiane wszystkie równocześnie, ot co. Być może mapa w ecu jest inna, ale jak ktoś sie za takie zabawy bierze to i tak powinien zrobić chip-tuning na hamowni. Jednowtryskowe Punto można podciągnąć do ok 80 KM, potem trzeba zmieniać pompę paliwa na 3 bary, zmieniać przewody paliwowe na większe, montować inny wtryskiwacz... itp. Jednym słowem powyżej 80 KM nie wejdziesz bo nie wyrobi wtryskiwacz. Nie znaczy to jednak, że rozwiązanie wielowtryskowe jest lepsze - jeśli nie zależy Ci na większych przyrostach mocy to SPI jest lepsze od MPI z racji na skuteczniejszą pracę przy przyspieszaniu (nie pytajcie jak to jest - to dane z zagranicznego, znanego forum o tuningowaniu silnikó FIRE)

Pozdro


Niestety to co napisałeś nie do końca jest prawdziwe:

1. Głowica wersji 75 ma inny wałek, oznaczenie 866
2. Przepustnica wersji 75 ma większą średnice
3. ECU trzeba zmienić, aby cokolwiek zmiana tej głowicy dała - ecu z spi powoduje problemy z rozruchem, nierówną prace na jałowych obrotach, różnica w elastyczności i osiągach równiez jest mocno odczuwalna
4. mniejszy przekrój kanałów ssących głowicy 60KM
5. Kolektor wydechowy: 75 ma 4-2-1 a 60 4-1

Koszty zmiany 60->75 spokojnie dobiją do 1000zł, komp + kompletna głowica to ok 700-800zł, do tego wydech i inne pierdoły.

Autor:  STax [ 26 Lut 2011, 11:31 ]
Temat postu: 

mrabraa napisał(a):
głowica w 75 jest identyczna jak w 60


GrimlocK napisał(a):
Niestety to co napisałeś nie do końca jest prawdziwe:

1. Głowica wersji 75 ma inny wałek, oznaczenie 866
2. Przepustnica wersji 75 ma większą średnice

Wałek i przepustnica są różne, ale głowica sama w sobie jest ta sama ;)


GrimlocK napisał(a):
3. ECU trzeba zmienić, aby cokolwiek zmiana tej głowicy dała - ecu z spi powoduje problemy z rozruchem, nierówną prace na jałowych obrotach, różnica w elastyczności i osiągach równiez jest mocno odczuwalna

Z tego co ja się dowiadywałem to można spokojnie na kompie z spi jeździć, ale faktem jest, że moc będzie niższa niż na kompie od mpi.

GrimlocK napisał(a):
5. Kolektor wydechowy: 75 ma 4-2-1 a 60 4-1

To akurat nie robi dużej różnicy. Mam w 1.1 spi założony ten 4-2-1 i różnica jest minimalna.

Autor:  b3liar [ 26 Lut 2011, 13:45 ]
Temat postu: 

robi róznicę w momencie :) 4-2-1 przesuwa moment maksymalny na nizsze obroty a 4-1 na wyzsze :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/