Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jak zwiększyć moc 60cio konnego potwora?! http://fiatpunto.com.pl/topic18230-25.html |
Strona 2 z 3 |
Autor: | krzy-ys [ 30 Wrz 2009, 22:28 ] |
Temat postu: | |
_wladimir_ napisał(a): krzy-ys napisał(a): Jeśli uważasz, że nie ma to sensu, to poprostu w tym temacie nie pisz ![]() A później będziesz płakał że nikt Cię nie ostrzegł że to nie ma sensu. Skoro boisz się takich odpowiedzi to na dobrą sprawę nie zadawaj takich pytań. No właśnie nie do końca. Po to założyłem ten temat, żeby się dowiedzieć, czy ma to sens i jeśli tak to dlaczego i jeśli nie to dlaczego. Zabawę i "polewkę" porównujesz do przeczących odpowiedzi, a to nie do końca to samo ![]() |
Autor: | misieq79 [ 30 Wrz 2009, 22:46 ] |
Temat postu: | |
Skoro na poważnie, to poczytaj tutaj: http://www.godula.pl/index1.php?page=tuning_m_teoria Podstawowe pytanie - czy chcesz iść w doładowanie czy nie. Po drugie - trzeba mieć założony plan i kosztorys, gdyż metodą "dzisiaj zrobię to, za miesiąc tamto, a za trzy miesiące wystroję" możesz utopić kupę kasy w rzeczy, które docelowo nie będą potrzebne. Enpe splanujesz głowicę, a potem stwierdzisz "a jednak pójdę w turbo" - i dópa, bo silnik trzeba będzie odprężyć. Albo podkręcisz swoje 1.2 do 100 koni (wykonalne) i trafi się okazja zrobienia swapu od GTka - i całe pieniądze włożone w 1.2 jak w kałużę, nawet jak sprzedasz jako powerpack to za 1/3 kosztów. I święta reguła - zmiany w oprogramowaniu silnika robisz na samym końcu danej fazy przeróbek. |
Autor: | krzy-ys [ 01 Paź 2009, 07:05 ] |
Temat postu: | |
Mhm, rozumiem. A to nie lepiej zarzucić poprostu silnik od GT (o ile gdzieś taki znajdę)? |
Autor: | 2rotor [ 01 Paź 2009, 08:10 ] |
Temat postu: | |
krzy-ys napisał(a): Mhm, rozumiem. A to nie lepiej zarzucić poprostu silnik od GT (o ile gdzieś taki znajdę)?
Silnik to nie problem, podejdzie każdy SOHC z Tempry/Tipo/ Punto 1,6 MPI itd, ważny jest osprzęt do GTka. |
Autor: | krzy-ys [ 01 Paź 2009, 15:36 ] |
Temat postu: | |
A tak z ciekawości: Jaki byłby koszt takiego silnika z osprzętem? |
Autor: | misieq79 [ 01 Paź 2009, 20:01 ] |
Temat postu: | |
krzy-ys napisał(a): A tak z ciekawości: Jaki byłby koszt takiego silnika z osprzętem?
Proponuje PW do Zoltara, AFAIR jeden z GT-owców szykował się do swapa i miałby powerpack do sprzedania. Ale zamieniając 60KM na 130 pomyśl tez o hamulcach i zawieszeniu. |
Autor: | krzy-ys [ 01 Paź 2009, 20:55 ] |
Temat postu: | |
Mhm, rozumiem. A z ciekawości: jakie osiągi ma silnik 130 konny w Punciaku? ;> |
Autor: | adrian055 [ 01 Paź 2009, 22:01 ] |
Temat postu: | |
duuuze ma osiagi:) i frajde z jady jeszcze większa:) |
Autor: | krzy-ys [ 01 Paź 2009, 22:35 ] |
Temat postu: | |
Rozumiem, a tak bardziej "cyferkowo", jak to wygląda? 0-100 7,5s jest? v-max 200 jest? ![]() |
Autor: | divers88 [ 01 Paź 2009, 22:59 ] |
Temat postu: | |
coś nie mi nie hallo silnik 130KM i skrzynia z 60KM pierwsza szybsza redukcja i teletubisie mówią papa |
Autor: | misieq79 [ 02 Paź 2009, 00:34 ] |
Temat postu: | |
divers88 napisał(a): pierwsza szybsza redukcja i teletubisie mówią papa
Mówiłem o powerpacku czyli silnik + skrzynia + sprzęgło pomiędzy. Z drugiej strony, seryjna skrzynia ponoć ogarnia 120-150KM |
Autor: | marioskarpa [ 02 Paź 2009, 15:41 ] |
Temat postu: | |
podepne sie pod temat bo akurat jest o silniku jaki sam posiadam (1.2 60KM), co należało by zrobić i jakie są koszty, uzyskania efektu niczym z subaru sti? chodzi o turbo ![]() ![]() ![]() |
Autor: | krzy-ys [ 02 Paź 2009, 16:04 ] |
Temat postu: | |
Dlaczego nie da mocy? Turbo moc da na pewno ![]() ![]() |
Autor: | greg505 [ 02 Paź 2009, 16:06 ] |
Temat postu: | |
marioskarpa chodz ci o BlowOffa? Pssssyt Psssyt ![]() czy o zalozenie turbiny ![]() |
Autor: | marioskarpa [ 02 Paź 2009, 16:08 ] |
Temat postu: | |
tak Grzesiu, chodzi o dzwiek upustu powietrza przy zmianie biegow na wysokich obrotach ![]() |
Autor: | greg505 [ 02 Paź 2009, 16:11 ] |
Temat postu: | |
nie da rady ![]() ale mozesz tak ![]() ![]() albo uszkodzic lozysko na alternatorze, tak aby wylo, wtedy bedzie jeszcze kompresor pod maska ![]() |
Autor: | marioskarpa [ 02 Paź 2009, 16:13 ] |
Temat postu: | |
a cuż to ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | misieq79 [ 02 Paź 2009, 18:08 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: marioskarpa chodz ci o BlowOffa? Pssssyt Psssyt
Poszukaj na alledrogo czy po sklepach tjuningowych, były takie zabawki... ale IMHO to wiocha na całego. |
Autor: | kox [ 02 Paź 2009, 18:15 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): ale mozesz tak co to ma być? do czego to służy? misieq79 napisał(a): oszukaj na alledrogo czy po sklepach tjuningowych, były takie zabawki... ale IMHO to wiocha na całego. szczególnie przy potworach takich jak 1,1 czy 1,2
|
Autor: | ipIV [ 02 Paź 2009, 18:20 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: szczególnie przy potworach takich jak 1,1 czy 1,2
1.2 T z palcem w wydechu ![]() ![]() Poza tym przy bovie po zamianie biegu mniejszy lag powinien być imho. |
Autor: | kox [ 02 Paź 2009, 18:24 ] |
Temat postu: | |
samym blow offem? musze se zakupić |
Autor: | greg505 [ 02 Paź 2009, 18:25 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): co to ma być? do czego to służy? a bo ja wiem ![]() wyglada na turbine, a na koncu BOV, upuszcza spaliny i pewnie Pssst Pssst jakis jest ;P misieq79 napisał(a): oszukaj na alledrogo czy po sklepach tjuningowych, były takie zabawki... ale IMHO to wiocha na całego. na allegro mozna bylo dostac gwizdki na tlumik, ktore sa beznadziejne ![]() [ Dodano: 02 Paź 2009 18:25 ] kox napisał(a): samym blow offem? musze se zakupić
zauwaz ze na koncu napisal T ![]() |
Autor: | ipIV [ 02 Paź 2009, 18:30 ] |
Temat postu: | |
A zaturbić PI SPI jest 100x łatwiej niż mk2 ![]() Silnik 1.2 fire ogarnia moce ~150KM, nawet na kanapce. Sprzęgło z 1,2 16V ogarnia 200Nm. Skrzynia staje się najsłabszym ogniweim przy tym setupie i jednocześnie staje się elementem eksploatacyjnym do wymiany co 30kkm ![]() ![]() Zabawa fajna... jak sie samemu przy tym dłubie. [ Dodano: 02 Paź 2009 18:28 ] greg505 napisał(a): upuszcza spaliny
Raczej nadciśnienie w orurowaniu po zamknęciu przepustnicy, przez co cofajace sie powietrze nie zwalnia turbiny. [ Dodano: 02 Paź 2009 18:30 ] Sam zawór upustowy ma działać w silniku n/a? ![]() ![]() Chyba z butlą ze sprężonym powietrzem w bagażniku ![]() Fakt to jest wiocha ![]() |
Autor: | greg505 [ 02 Paź 2009, 18:30 ] |
Temat postu: | |
ipIV mowisz o tym na zdjeciu z poprzedniej strony ? |
Autor: | ipIV [ 02 Paź 2009, 18:33 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): ipIV mowisz o tym na zdjeciu z poprzedniej strony ?
Tam jest T ![]() ![]() [ Dodano: 02 Paź 2009 18:33 ] Gdzieś widziałem zaturbione M5 z turbinami właśnie z tyłu. |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |